ភ្នំពេញ ៖ ស្ថិតនៅក្នុងបរិបទនៃសម័យកូវីដដែលកំពុងទាញទម្លាក់នូវអាជីវកម្មនានាឱ្យជួបហានិភ័យ និងឈានទៅរកភាពក្ស័យធុននោះ តម្រូវឱ្យម្ចាស់អាជីវកម្មផ្លាស់ប្ដូរឥរិយាបទរបស់ខ្លួន ក៏ដូចជាការផ្តល់សេវាកម្មនានាដោយពឹងផ្អែកទៅលើបច្ចេកវិទ្យាជាចម្បងបន្ថែមពីលើសេវាកម្មដែលមានស្រាប់ ដើម្បីអាចទប់លំនឹងអាជីវកម្មបាន។
សម្រាប់តែវិស័យម្ហូបអាហារនៅកម្ពុជាកំពុងតែរីកដុះដាលដូចផ្សិតស្ទើរទូទាំងប្រផ្ទៃប្រទេស ពិសេសអាជីវកម្មខ្នាតតូច និងមធ្យមដែលស្ថិតនៅក្នុងវិស័យ SMEs ក៏ប៉ុន្តែអ្វីដែលជាបញ្ហារាំងស្ទះនៅក្នុងដំណើរការអាជីវកម្មទាំងនេះ គឺការរីករាលនៃជំងឺកូវីដ-19 នាពេលបច្ចុប្បន្ន។
លោក ម៉េង ចំរើន នាយកគ្រប់គ្រងអាហារដ្ឋាន Eat Right ដែលទើបចាប់ដំណើរការបានរយៈពេលជាង1ឆ្នាំ ស្ថិតនៅតំបន់ទួលគោក ទល់មុខសាកលវិទ្យាល័យ Western បានប្រាប់ AMS ថា បច្ចុប្បន្ននេះ ជាដំណោះស្រាយ លោកបានបង្វែរគោលដៅលក់ពីការផ្គត់ផ្គង់នៅក្នុងអាហារដ្ឋាន ទៅជាការវិចខ្ចប់ និងដឹកជញ្ជូនដល់ទីកន្លែងអតិថិជន រួមជាមួយនឹងការធ្វើជាអាហារកញ្ចប់ដាក់លក់នៅតាម Mart ជាដើម ដើម្បីបង្កើនការលក់ និងទប់លំនឹងនៅក្នុងស្ថានភាពប្រឈមនេះ។
លោកថា ៖
“មកដល់ពេលនេះបើយើងមិនមានដំណោះស្រាយទេ យើងអាចនឹងបិទទ្វារ តែក្នុងនាមយើងជាអ្នករកស៊ី យើងត្រូវគិតពីដំណោះស្រាយដើម្បីឱ្យអាជីវកម្មរបស់យើងនៅគង់វង្ស។ អ៊ីចឹងយើងមិនអាចបើកហាងដោយរំពឹងលើភ្ញៀវចូលញ៉ាំបាននោះទេ តែដើម្បីនិរន្តរភាពយើងត្រូវប្ដូរទម្រង់នៃការលក់ ការផលិត និងចែកចាយអាហាររបស់យើង ដោយប្រែពី Eat Right Restaurant ទៅជា Eat Right Factory វិញ។ ការផ្លាស់ប្ដូរនេះមានន័យថា Eat Right នឹងក្លាយទៅជាកន្លែងរៀបចំចម្អិន និងផ្គត់ផ្គង់អាហារប្រភេទកញ្ចប់ សម្រាប់ចែកចាយផ្ទាល់ដោយការដឹកជញ្ជូនដល់អតិថិជន ក៏ដូចជាចែកចាយនៅតាម Martផ្សេងៗ ដោយការវិចខ្ចប់ និងរក្សាទុកបានយូរ”
អាហារដ្ឋាន Eat Right Restaurant ឬ Eat Right Factory ត្រូវបានបង្កើតឡើងក្រោមកិច្ចសហការជាដៃគូរក្រុមមនុស្ស 3នាក់ កាលពីឆ្នាំ2019 ដោយមានវត្តមានរបស់លោក ម៉េង ចំរើន ផងដែរ។ លោក ម៉េង ចំរើន បានបញ្ជាក់ថា ពួកគាត់ទាំងអស់គ្នាមិនមែនជាអ្នកជំនាញខាងផ្នែកចំណីអាហារនោះទេ ប៉ុន្តែពួកគាត់សិក្សា និងស្វែងយល់ពីបទពិសោធអ្នកដែលធ្លាប់ឆ្លងកាត់នៅក្នុងអាជីវកម្មមួយនេះ ជាមួយនឹងការបង្កើតឱ្យមានប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងថ្មី និងច្បាស់លាស់មួយ។
ម្ចាស់អាជីវកម្មរូបនេះបានប្រាប់ AMS ទៀតថា មូលហេតុដែលលោកបើកអាជីវកម្មមួយនេះ ដំបូងឡើយលោកគ្រាន់តែចង់បើកលក់អាហារខ្ចប់ដែលអតិថិជនអាចកម្មង់ទៅញ៉ាំតាមផ្ទះ ឬក៏ទទួលធ្វើនៅតាមកម្មវិធីផ្សេងៗប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែក្រោយមកដោយបានមើលឃើញពីទីតាំងមានសក្ដានុពលស្ថិតនៅទល់មុខសាកលវិទ្យាល័យ Western ដែលអាចទាក់ទាញអតិថិជនជាសិស្ស និងបុគ្គលិកបម្រើការងារនៅស្ថាប័នឯកជននានាដែលនៅក្បែរទីតាំងស្រាប់ ក៏បានសម្រេចពង្រីកបើកជាហាងអាហារផ្ទាល់តែម្ដង និងដំណើរការនៅអំឡុងខែមិថុនា ឆ្នាំ2020។
ការបើកហាងនេះពួកគាត់បានប្រើដើមទុនដែលការចំណាយភាគច្រើនទាក់ទងទៅនឹងការរចនាម៉ូដហាងនៅផ្នែកខាងក្នុង។ ហាងរបស់លោកមានលក់ជាម្ហូបអាហារ 3ពេល អាហារសម្រន់ និងរួមភេសជ្ជៈជាច្រើនមុខផងដែរ។ អាហារគ្រប់ប្រភេទនៅទីនេះ មានតម្លៃសមរម្យ និងយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់ទៅលើរសជាតិ គុណភាព និងអនាម័យ ដូចដែលពាក្យឃ្លាមួយប្រចាំហាងថា to live is to eat right មានន័យថា ដើម្បីរស់នៅយើងត្រូវញ៉ាំឱ្យបានត្រឹមត្រូវ។
លោកក៏បានប្រាប់ដែរថា ហាងរបស់លោកមានបុគ្គលិកខ្ទង់១០នាក់ ហើយត្រូវចំណាយប្រចាំខែដែលតម្រូវការចាំបាច់។ រយៈចន្លោះខែមករា និងកុម្ភៈនេះការលក់របស់ហាងមួយនេះហាក់មានការកើនឡើងលើសពីការរំពឹងទុកដោយទទួលបានចំណូលពីភ្ញៀវមកហាងផ្ទាល់មានប្រមាណ250-300 ដុល្លារ នៅមានចំណូលពីការវេចខ្ចប់ និងការជួល Office ផ្សេងទៀត។
ចំពោះអ្នកដែលមានបំណងចង់បើកអាជីវកម្មថ្មី លោក ម៉េង ចំរើន បានផ្តល់ជាទស្សនទានថា ក្រៅពីថវិកាដែលជាដើមទុនដំបូង ផែនការអាជីវកម្មច្បាស់លាស់គឺមានភាពចាំចាប់បំផុត និងមិនអាចខ្វះបាន។ បន្ថែមពីនេះ ត្រូវមានក្រុមការងារល្អ មានការគ្រប់គ្រងចរន្តសាច់ប្រាក់នៅក្នុងដំណើរប្រតិបត្តិការប្រចាំថ្ងៃត្រឹមត្រូវ រួមជាមួយនឹងការសិក្សាស្វែងយល់បន្ថែមពីបរិបទទីផ្សារ ភាពខ្លាំងរបស់ដៃគូប្រកួតប្រជែង ហើយនឹងការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបន្ថែមទៅដល់បុគ្គលិកទាំងផ្នែកបដិសណ្ឋារកិច្ច ជំនាញផងដែរ។
ជាចុងក្រោយ លោក ម៉េង ចំរើន ក៏សូមថ្លែងអំណរគុណដល់អតិថិជនដែលបានគាំទ្រនាពេលកន្លងមកក៏ដូចជាពេលបច្ចុប្បន្ន និងសូមឱ្យបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋចូលរួមថែរក្សាសុខភាព ទប់ស្កាត់ការរីករាលដាលនៃជំងឺកូវីដ-19 ទាំងអស់គ្នា៕
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧Huawei វ៉ាដាច់ទីផ្សារលក់ស្មាតហ្វូនរបស់ Apple នៅក្នុងខែសីហាជាលើកដំបូងក្នុងរយៈពេល៤៦ខែចុងក្រោយ
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 11/10/2024
Huawei បានកាន់កាប់តំណែងទីផ្សារក្នុងស្រុកវិញហើយ ដោយសារតែការនាំចូលស្មាតហ្វូនពីបរទេសយកមកចែកចាយបន្តមានការធ្លាក់ចុះ