មូលហេតុធំៗដែលធ្វើឱ្យអាជីវកម្មខ្នាតតូចភាគច្រើនតែងជួបភាពបរាជ័យ

អាជីវកម្ម ៖ យើងមិនអាចនិយាយបានទេថា រាល់អាជីវកម្មទាំងអស់ដែលបានបង្កើតឡើងគឺសុទ្ធតែប្រឈមមុខទៅនឹងភាពបរាជ័យនោះទេ ប៉ុន្តែគេអាច​និយាយ​​បានថា​ភាគ​ច្រើនអាជីវកម្មដែលបង្កើតឡើងថ្មីគឺជួបនឹងបញ្ហាប្រឈម ដោយក្នុងនោះអាជីវកម្មខ្លះខ្វះខាតជំនាញ និងបទពិសោធន៍ ខ្លះខ្វះខាតដើមទុន​គ្មានការគ្រប់គ្រងចរន្តសាច់ប្រាក់ ខ្លះការអត់ធ្មត់ព្រមទាំងកើតមានវិបត្តហិរញ្ញវត្ថុព្រមគ្នា ហើយខ្លះទៀតខ្វះធនធានមនុស្សជាដើម។ អ្នកជំនាញផ្នែកប្រឹក្សាអាជីវកម្មខ្នាតតូច និងមធ្យមបានធ្វើការកត់សម្គាល់ថា ភាគច្រើនចំណុចខ្វះខាតរបស់សហគ្រិនទាំងនោះមាន4ចំណុច​សំខាន់ៗដូច​បង្ហាញ​ជូនខាងក្រោមនេះ ៖

1.ឧបសគ្គនៃផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ៖គ្រប់គ្នាសុទ្ធតែបានគិតដល់បញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុជាចំណុចចាប់ផ្តើម ប៉ុន្តែម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចមួយចំនួនអាចនឹងមានការធ្វេស​ប្រហែស​នូវចំណុចសំខាន់ចំនួន2ផ្សេងទៀត នោះគឺទី1 ការគណនាប្រាក់ចំណូលមិនបានច្បាស់លាស់ធៀបទៅនឹងប្រាក់ចំណាយប្រចាំខែ ហើយទី2 គឺការ​គណនា​ទៅលើការចំណាយលើសង្វាក់ផលិតកម្មមិនបានលម្អិត ហើយជាលទ្ធផលវានឹងធ្វើឲ្យប៉ះពាល់យ៉ាងខ្លាំងទៅដល់ផែនការហិរញ្ញវត្ថុប្រចាំឆ្នាំរបស់អាជីវកម្ម។

2.កង្វះខាតផ្នែកជំនាញគ្រប់គ្រង៖ ជាទូទៅម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចតែងដើរតួជាបុគ្គលិកផងជាគណនេយ្យផង និងជាអ្នកគ្រប់គ្រងផង ពោលគឺស្ទើរតែគ្រប់​តំណែងការងារទាំងអស់ដែលមាន។ ការប្រកាន់យកការងារច្រើនផ្នែកក្នុងពេលតែមួយវាប្រាកដណាស់ថាប្រសិទ្ធភាពនៃការគ្រប់គ្រង​មិនអាចកើត​មាន​នោះ​ទេ។ ក្នុងន័យនេះ ម្ចាស់អាជីវកម្មចាំបាច់ត្រូវតែមានការគ្រប់គ្រប់ និងមានបំណែងចែកការងារឱ្យបានច្បាស់លាស់ ជាពិសេសការចាត់ថ្នាក់​បុគ្គលិកទៅ​តាម​ជំនាញនីមួយៗ ហើយប្រគលើការងារឱ្យគេបំពេញ ហើយម្ចាស់អាជីវកម្មចាំទទួលយកលទ្ធផលដើម្បីផ្ទៀងផ្ទាត់ងាយស្រួលក្នុងការធ្វើផែនការ​អាជីវកម្ម​បន្ត។

3.ផែនការអាជីវកម្មដែលមិនមានប្រសិទ្ធភាព៖

“ម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចជាក្រុមមនុស្សដែលមានវ័យក្មេង និងមានភាពតក់ក្រហល់ទៅលើចំណង់ និងបំណង​ចង់​បានរបស់ខ្លួន ប៉ុន្តែនៅពេលដែលពួកគេបានរៀបចំផែនការអាជីវកម្មក្នុងរយៈពេលដ៏ខ្លីណាមួយនោះ វានឹងធ្វើឲ្យវាមានចន្លោះប្រហោង ហើយនៅពេល​ដែលពួកគេចាប់ផ្តើមធ្វើប្រតិបត្តិការពួកគេនឹងជួបបញ្ហាភ្លាមក៏មាន។ ដូចនេះផែនការអាជីវកម្មត្រូវតែប្រាកដថាលម្អិតតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន ដោយក្នុងនោះ​សូម្បីតែបញ្ហាបុគ្គលិក ឬសន្តិសុខម្នាក់ ក៏អាចបង្កទៅជាបញ្ហាដែលពិបាកដោះស្រាយបានដែរ”

4.គ្មានជំនាញទីផ្សារ៖ តើអ្នកបានយល់ទេថា អ្វីជាការកំណត់គោលដៅទីផ្សារ? តើវិធីណាខ្លះដែលអាចយកផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកបង្ហាញទៅកាន់​អតិថិជន​គោលដៅឲ្យបាលយល់ពីគុណភាពរបស់វា? តើត្រូវចំណាយពេល និងធនធានប៉ុន្មានដើម្បីផ្សព្វផ្សាយ? ទាំងអស់នេះគឺជាបញ្ហា ដែលអ្នកចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​ពិចារណា គូសវាសអំពីយុទ្ធសាស្ត្រឱ្យបានរួចរាល់មុនពេលចាប់ដំណើរការអាជីវកម្មរបស់អ្នក។ បច្ចុប្បន្ន វិធីសាស្ត្រក្នុងការផ្សព្វផ្សាយមួយចំណែកធំ​ត្រូវ​បាន​គេ​ពឹង​ផ្អែកទៅលើបច្ចេកវិទ្យា ឬប្រព័ន្ធទំនាក់ទំនាក់សង្គមដែលក្រៅពីបណ្តាញសង្គម facebook នៅមាន ដូចជា Telegram, whatsapp, SMS, YouTube, Linked-in, twitter, Blogger, Skype រួមជាមួយបណ្តាញផ្សេងៗមួយចំនួនដែលសុទ្ធតែជា​មធ្យោបាយ​ក្នុងការជំរុញ​ការផ្សព្វផ្សាយ​អំពី​ផលិតផលទៅកាន់ទីផ្សារ៕   

របាយការណ៍ថ្មីៗ

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

សម្ដេចតេជោ ហ៊ុន សែន ស្នើជប៉ុន​បង្កើន​ការ​វិនិយោគ​បន្ថែម​នៅ​កម្ពុជា​ ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ប្រធានព្រឹទ្ធសភានៃកម្ពុជា បានស្នើឱ្យជប៉ុនបង្កើនការវិនិយោ​គ​​បន្ថែមទៀតនៅកម្ពុជា ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច

កម្ពុជាទទួលបានទេសចរជាង៣៤ម៉ឺននាក់ ក្នុងរយៈពេល១សប្តាហ៍ចុងក្រោយ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

កម្ពុជាទទួលបានទេសចរជាតិ និង អន្តរជាតិ ជាង៣៤ម៉ឺននាក់ ក្នុងរយៈពេល១សប្តាហ៍ចុងក្រោយ គិតចាប់ពីថ្ងៃទី ០៨ ដល់ថ្ងៃទី ១៤ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៤

IMF បង្កើនការព្យាករណ៍កំណើន GDP របស់ចិន ខណៈកំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកធ្លាក់ចុះ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

IMF បានបង្កើនការព្យាករណ៍កំណើនផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប​ (GDP) របស់ចិនសម្រាប់ឆ្នាំនេះ ខណៈដែលព្យាករណ៍ពីកំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកអាចធ្លាក់ចុះនៅឆ្នាំក្រោយ

កំពង់ស្ពឺ ​និងស្វាយរៀង ​ជា​ខេត្ត​ទទួល​បានគម្រោង​វិនិយោគ​ច្រើនជាង​គេ​ក្នុង​រយៈ​ពេល៦ខែ​ដើមឆ្នាំ

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 17/07/2024

គិតត្រឹម​ឆមាសទី១​ឆ្នាំ ២០២៤ ខេត្ត​កំពង់ស្ពឺ និងស្វាយរៀង​ជា​ខេត្ត​ដែលទទួលបានគម្រោ​ងវិនិយោគ​ច្រើនជាង​គេក្នុង​ចំណោម​បណ្ដាខេត្ត​នានា​

ADB ៖ ឆ្នាំ២០២៤ កំណើនសេដ្ឋកិច្ចប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍនៅអាស៊ី និងប៉ាស៊ីហ្វិកកើនដល់ ៥%

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

ADB ព្យាករថាឆ្នាំ ២០២៤ កំណើនសេដ្ឋកិច្ចនៃ ប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍនៅអាស៊ី និង ប៉ាស៊ីហ្វិកនឹងកើនដល់៥% ដែលការព្យាករលើកមុនតែ ៤.៩ ភាគរយ

រដ្ឋាភិបាលចេញ​ប្រកាសលើកទឹកចិត្តផ្នែកពន្ធដារសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចក្រៅប្រព័ន្ធ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

រាជរដ្ឋាភិបាល​ តាមរយៈក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ បានចេញប្រកាសស្ដីពី ការណែនាំអនុវត្តអនុក្រឹត្យស្ដីពីការលើកទឹកចិត្តផ្នែកពន្ធដារ សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចក្រៅប្រព័ន្ធ

ប្រធានសហគមន៍ជីផាត ៖ ភ្ញៀវក្នុងស្រុកមានទំនោរទៅទស្សនាតំបន់ធម្មជាតិច្រើនជាងឆ្នាំមុន

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

សហគមន៍អេកូទេសចរណ៍ជីផាត ជាសហគមន៍ចំណាស់មួយ ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងតាំងតែពីឆ្នាំ២០០៧ នៅក្នុងស្រុកថ្មបាំងខេត្តកោះកុង

ស្មៅដំរី ជាដំណាំសម្រាប់ជាចំណីសត្វ ងាយស្រួលដាំ និងបានផលច្រើនដែលកសិករគួរសាកល្បង

ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

• 17/07/2024

ស្មៅដំរី ជាប្រភេទដំណាំចំណីសត្វមួយដែលមានផ្ទុកសារធាតុចិញ្ចឹមខ្ពស់ ងាយស្រួលដាំ និងអាចជួយបំប៉នដល់ការលូតលាស់របស់សត្វបានល្អ

អាល្លឺម៉ង់ គ្រោងកាត់ផ្ដាច់ក្រុមហ៊ុនចិន Huawei ចេញពីបណ្តាញ 5G របស់ខ្លួន

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 17/07/2024

នៅក្រោមកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ គ្រឿងបន្លាស់ដែលផលិតដោយក្រុមហ៊ុន Huawei ដែលជាក្រុមហ៊ុនផលិតគ្រឿងបន្លាស់ 5G ឈានមុខគេរបស់ប្រទេសចិន នឹងត្រូវហាមឃាត់ពីហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបណ្តាញស្នូលដែលរសើបរបស់អាល្លឺម៉ង់មុនចុងឆ្នាំ ២០២៦

មូលនិធិអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញ បានបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សជាង១ម៉ឺន៤ពាន់នាក់ នៅឆមាសទី១ឆ្នាំ២០២៤

ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

• 17/07/2024

មូលនិធិអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញ (SDF) បានបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សជាង ១ម៉ឺន ៤ពាន់នាក់ នៅក្នុងឆមាសទី១ នៃឆ្នាំ២០២៤ ដែលស្ម;នឹង ៥៦ ភាគរយនៃផែនការមេ