នៅក្នុងអំឡុងពេល ៥ខែកន្លងទៅនេះ ការនាំចេញកសិផលកម្ពុជាទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិមានបរិមាណយ៉ាងច្រើន និងកើនឡើងជិត៩០ភាគរយបើប្រៀបធៀបទៅនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំកន្លងទៅ ដោយក្នុងនោះផលិតផលកសិកផលចំនួន ៥ប្រភេទដែលមានការទីផ្សារខ្ពស់ជាងគេ។
តាមរយៈប្រព័ន្ធទិន្នន័យគ្រឹះភូតគាមអនាម័យជាតិនៃអគ្គនាយកដ្ឋានកសិកម្មបានបង្ហាញឲ្យឃើញថា នៅក្នុងរយៈនាំចេញផលិតផលកសិផលរបស់កម្ពុជាចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិចំនួន ៥៧ប្រភេទ មានបរិមាណសរុបចំនួន ៤,១៨៧,២៥៧.៤៣ តោន មានការកើនឡើងចំនួន ១,៩៧៥,៥៤៧.៥៦ តោន ស្មើនឹង ៨៩.៣២ភាគរយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាក្នុងឆ្នាំ២០២០ ដែលទទួលបានត្រឹមតែ ២,២១១,៧០៩.៨៧ តោន។
ដោយឡែកផលិតផលកសិផលដែលឈានមុខគេក្នុងការនាំចេញនៅក្នុងរយៈពេល ៥ខែដើមឆ្នាំ២០២១នេះដូចជា៖
ទី១. ការនាំចេញស្រូវដែលមានចំនួន ១,៦១៤,២១១តោន ដោយគោលដៅនៃការនាំចេញគឺទៅកាន់ប្រទេសវៀតណាម និងប្រទេសអារ៉ាប់រួម ដែលចំនួននេះមានការកើនឡើងចំនួន ៧៤៨,១២៩ តោន (៨២ភាគរយ) បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នានៅឆ្នាំ២០២០ ដែលមានចំនួន ៨៨៥,១៨៦ តោន។
ទី២. គ្រាប់ស្វាយចន្ទីមានការនាំចេញចំនួន ៨០១,៧៣២.២៦ តោនដែលមានការកើនឡើងចំនួន ៣២១.៦៥ភាគរយ នាំចេញទៅប្រទេសចិនចំនួន ៣,៥៦៦.៨៨ តោន ប្រទេសឥណ្ឌាចំនួន ១៧ តោន ប្រទេសជប៉ុនចំនួន ៣៣.៤៦ តោន ប្រទេសឡាវចំនួន ២ តោន ប្រទេសអារ៉ាប់ចំនួន ០.៥២ តោន ប្រទេសថៃចំនួន ៣,១០៨.៤០ តោន និងប្រទេសវៀតណាមចំនួន ៧៩៥,០០៤ តោន។
ទី៣. គ្រាប់ពោតមានការនាំចេញចំនួន ១៣៦,៨៧៩.១៣ តោន ដែលចំនួននេះកើនឡើង ២៨៤.១៩ភាគរយ មានគោលដៅនាំចេញទៅប្រទេសបង់ក្លាដេសចំនួន ៤២ តោន ប្រទេសកូរ៉េចំនួន ២១ តោន កោះតៃវ៉ាន់ចំនួន ៦៧៦.១៣ តោន ប្រទេសថៃចំនួន ៤២,៣៥០ តោន និងប្រទេសវៀតណាមចំនួន ៩៣,៧៩០ តោន។
ទី៤. ផ្លែចេកស្រស់មានចំនួន ២០៥,០២៤.៤៧ តោន កើនឡើងចំនួន ៦៨.៨៦ភាគរយ នាំចេញទៅប្រទេសគោលដៅដូចជាៈ ចិនចំនួន ១៧៩,០៩៦.៨១ តោន ប្រទេសជប៉ុនចំនួន ៣៣៣.៨៤ តោន ប្រទេសសិង្ហបុរីចំនួន ៤៨០.៤៨តោន និងប្រទេសវៀតណាមចំនួន ២៥,១១៣.៣៤ តោន។
ទី៥. ផ្លែស្វាយស្រស់មានការនាំចេញចំនួន ១៥៦,៧២៤.៥២ តោន ដោយបានកើនឡើងចំនួន ២៥៥.៣៩ភាគរយ និងនាំចេញទៅហុងកុងចំនួន ៥០.៧៨ តោន ប្រទេសកូរ៉េចំនួន ១២៤.៣៨ តោន ប្រទេសគុយវ៉ែតចំនួន ០.០១ តោន ប្រទេសសិង្ហបុរីចំនួន ១៦.២០ តោន ប្រទេសថៃចំនួន ២០,២១៩.២៨ តោន ប្រទេសវៀតណាមចំនួន ១៣៦,១០២.៦៥ តោន និងប្រទេសចិនចំនួន ២១១,២២ តោន។
ចំនួនកសិផលដែលមានការនាំចេញខ្ពស់ទាំង ៥មុខនេះសរុបជាង ១៣១,៦៥០,២៤៩ លានតោន ដែលចំនួននេះជាចំនួនមួយខ្ពស់ ហើយប្រការដែលសំខាន់នោះគឺចំណូលដែលកម្ពុជារកបានពីការនាំចេញទំនិញកសិផលទាំងនេះបានជួយស្រោចស្រង់សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាបានមួយផ្នែក ក្រោយពីរងការខូចខាតដោយសារការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ-19។
គួរជម្រាបថា ក្រសួងកសិកម្មកំពុងតែធ្វើការខិតខំប្រឹងប្រែងយ៉ាងណាដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាទីផ្សារ កសិករកម្ពុជាដោយក្រសួងបានខិតខំជំរុញការចរចាស្តីពីលក្ខខណ្ឌតម្រូវភូតគាមអនាម័យលើមុខដំណាំសំខាន់ៗ ដើម្បីបើកទីផ្សារជាមួយបណ្តាប្រទេសដែលមានបំណងនាំចូលកសិផលកម្ពុជា រហូតបានសម្រេចបានជោគជ័យរួចមកហើយនាពេលកន្លងមក៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧គួរតាមដាន ៖ ប្រព័ន្ធការពារដែនអាកាសពិសេសថ្មី Golden Dome តម្លៃ១៧៥ពាន់លានដុល្លាររបស់លោក Trump
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 22/05/2025
ថ្មីៗនេះ អាមេរិកបានប្រកាសព័ត៌មានអំពីការសម្រេចចិត្តជ្រើសយករូបរាងដែលរចនាសម្រាប់ប្រព័ន្ធការពារដែនអាកាសថ្មី ដើរដោយបច្ចេកវិទ្យាកាន់តែទំនើបអស្ចារ្យមួយដែលមានឈ្មោះថា Golden Dome
សហភាពអឺរ៉ុប និងអាម៉េរិក សម្រេចដកទណ្ឌកម្មចេញពីប្រទេសស៊ីរី ដើម្បីផ្តល់ឱកាសឲ្យស្តារប្រទេសឡើងវិញ
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 22/05/2025
ការដកទណ្ឌកម្មរបស់សហភាពអឺរ៉ុបកើតឡើង បន្ទាប់ពីសហរដ្ឋអាម៉េរិកប្រកាសដកទណ្ឌកម្មលើស៊ីរីកាលពីសប្តាហ៍មុន។ ទាំងសហភាអឺរ៉ុប និងអាម៉េរិកចង់ផ្តល់ឱកាសឲ្យមេដឹកនាំថ្មី ស៊ីរី ស្តារប្រទេសឡើងវិញ បន្ទាប់ពីមានការដួលរលំរបរបមេដឹកនាំចាស់ ឬ របបអាល់អាសាដ
ក្រុមហ៊ុន ភីធីធី (ខេមបូឌា) អិលធីឌី និងក្រុមហ៊ុន ខេនិច ខបភើរេហ្សិន ខូអិលធីឌី រៀបចំសិក្ខាសាលាស្ដីពី “ការវិនិយោគធុរៈកិច្ចលើកដំបូងរបស់អាជីវកម្ម ហាងបោកគក់ និងសម្ងួតសម្លៀកបំពាក់ អតថេរិ នៅប្រទេសកម្ពុជា” និង “ចុះហត្ថលេខាជាម្ចាស់សិទ្ធិផ្ដាច់មុខអាជីវកម្ម អតថេរិ នៅកម្ពុជា”
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 22/05/2025
ក្រុមហ៊ុន ភីធីធី (ខេមបូឌា) អិលធីឌី និង ក្រុមហ៊ុន ខេនិច ខបភើរេហ្សិន ខូអិលធីឌី ធ្វើសិក្ខាសាលាស្ដីពី “ការវិនិយោគធុរៈកិច្ចលើកដំបូងរបស់អាជីវកម្មហាងបោកគក់ និងសម្ងួតសម្លៀកបំពាក់នៅកម្ពុជា