កម្ពុជាទទួលបានចំណូលជាង ៨,២២ ពាន់លានដុល្លារពីការនាំចេញក្នុងឆមាសទី១

ភ្នំពេញ ៖ យោងតាមរបាយការណ៍ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានឱ្យដឹងថា ក្នុងរយៈពេល ៦ ខែដំបូងនៃឆ្នាំ២០២១ ប្រទេសកម្ពុជាបានធ្វើការនាំចេញមានទំហំទឹកប្រាក់សរុបចំនួន ៨,២២ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើងប្រមាណ ១៧ ភាគរយបើប្រៀបធៀបទៅនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។

តួលេខពីនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាកររបស់ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានបង្ហាញថា ការនាំចេញផលិតផលកាត់ដេរ សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងទំនិញធ្វើដំណើរមានចំនួន ៤,៧២១ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ០,៩ ភាគរយលើសពីឆ្នាំមុន។ ចំណែកការនាំចេញផលិតផលមិនមែនសម្លៀកបំពាក់មានចំនួន ១,៨៩៩ ពាន់លានដុល្លារ រួមមានកង់ គ្រឿងអេឡិចត្រូនិក គ្រឿងបន្លាស់រថយន្ត និងសម្ភារឧស្សាហកម្មផ្សេងទៀត បានកើនឡើង ៥០ភាគរយបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆមាសទី ១ ឆ្នាំ២០២០។ ក្នុងនោះផងដែរ ការនាំចេញផលិតផលកសិកម្មមានចំនួន ១ ៥៨០ ពាន់លានដុល្លារ ដែលទីផ្សារនាំចេញចម្បងរបស់កម្ពុជាគឺសហរដ្ឋអាមេរិកសហភាពអឺរ៉ុប កាណាដា ជប៉ុន ចិន កូរ៉េខាងត្បូង និងបណ្តាប្រទេសអាស៊ានមានវៀតណាម និងថៃ។

ជាមួយនឹងកំណើននៃការនាំចេញកាន់តែច្រើនកាលពីពេលកន្លងទៅនេះត្រូវបានគេមើលឃើញថា ជាការបង្ហាញពីសញ្ញាវិជ្ជមាននៅក្នុងផលិតកម្មក្នុងស្រុក បើទោះបីជាមានការរាតត្បាតពីជំងឺកូវី-១៩ ក៏ដោយ ។

ឯកឧត្តម វង្សី វិស្សុត រដ្ឋលេខាធិការអចិន្ត្រៃយ៍នៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានមានប្រសា​សន៍កាលពីពេលកន្លងទៅថ្មីៗនេះថា ការនាំចេញផលិតផល មិនមែនសម្លៀកបំពាក់ នឹងបន្តកើនឡើងបន្ថែមទៀត ខណៈពេលដែលការនាំចេញសម្លៀកបំពាក់អាចនឹងមានការធ្លាក់ចុះ។

ឯកឧត្តមបានបន្តថា ការងើបឡើងវិញនៃសេដ្ឋកិច្ចសហរដ្ឋអាមេរិក និងទិសដៅនាំចេញសំខាន់ៗផ្សេងទៀតសម្រាប់ផលិតផលមិនមែនកាត់ដេររបស់កម្ពុជា នឹងធ្វើឱ្យសង្វាក់ផលិតកម្មនៅក្នុងប្រទេសមានការមមាញឹក ព្រោះថាកំណើននៃការនាំចេញគឺជាកត្តាជំរុញនូវសកម្មភាពវិជ្ជមានក្នុងចំណោមសង្វាក់ផលិតកម្ម។ វាជាលទ្ធផលល្អពីការខិតខំរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការជំរុញចង្វាក់ផលិតកម្មសកម្មដើម្បីរក្សាការនាំចេញ បង្កើតការងារ និងកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ។

លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ថា ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកភាគច្រើនជាសម្លៀកបំពាក់ និងទំនិញដូចជាស្បែកជើង កង់ និងគ្រឿងសង្ហារិម នៅតែបន្តមានតម្រូវការទីផ្សារ។ អ្នកនាំចូលទំនិញធ្វើដំណើរទៅអាមេរិកឥឡូវនេះតម្រូវឱ្យបង់ពន្ធលើការនាំចូលពី ព្រោះប្រព័ន្ធអនុគ្រោះពន្ធ GSP បានផុតកំណត់។

លោកឧកញ៉ាបានបញ្ជាក់ថា ការអនុគ្រោះពន្ធពាណិជ្ជកម្មដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ និងជាកម្លាំងវិជ្ជមានក្នុងកំណើននាំចេញទៅ។ ចំពោះសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មរវាងសហរដ្ឋអាមេរិក និងចិន ដែលជំរុញការដំឡើងពន្ធគយបានបង្កើតឱកាសដល់កម្ពុជាសម្រាប់វិនិយោគិនបរទេសមកបណ្តាក់ទុនវិនិយោគ ដើម្បីគេចផុតពីគំនាបពន្ធដ៏ធ្ងន់ធ្ងរ ហើយអាចមានឱកាសនាំចេញបានយ៉ាងប្រសើរតាមរយៈកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មរវាងកម្ពុជានិងបណ្តាប្រទេសផ្សេងៗ ជាពិសេសទីផ្សារចិនដែលមានទំហំធំទូលាយរហូតដល់ជាង១ ៤០០លាននាក់។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា តម្លៃទំនិញកម្ពុជាដែលនាំចេញទៅអាមេរិកមានចំនួន ៦,៥ ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ២០២០។ តួលេខនេះបានកើនឡើង ២២,៧៩ ភាគរយពី ៥,៣ ពាន់លានដុល្លារដែលបានកត់ត្រាក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ ។ ជាមួយគ្នានេះ ប្រទេសកម្ពុជាបានដឹកជញ្ជូនសម្លៀកបំពាក់ ទំនិញមិនមែនសម្លៀកបំពាក់ និងផលិតផលកសិកម្មមានតម្លៃ ១៦ ពាន់លានដុល្លារកាលពីឆ្នាំមុន ដែលជាការកើនឡើង ១៤ ភាគរយបើប្រៀបធៀបនឹងលទ្ធផលឆ្នាំ២០១៩៕


របាយការណ៍ថ្មីៗ

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

ស្វែងយល់ពីបច្ចេកទេសដាំដំណាំផ្ទី ងាយៗមិនចំណាយកម្លាំងច្រើន ប៉ុន្តែទទួលបានទិន្នផលខ្ពស់

ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

• 24/07/2024

ផ្ទី ជាដំណាំមួយប្រភេទងាយស្រួលដាំដុះ ទទួលបានផលច្រើន និងមានតម្រូវការទីផ្សារល្អ

ការិយាល័យជួល ​ទំហំ​ជិត​២០ម៉ឺន​ម៉ែត្រការ៉េ​បន្ថែមទៀត រំពឹងចាក់​បញ្ចូល​ក្នុងទីផ្សារ​​​ក្នុងឆ្នាំ២០២៤​នេះ

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 24/07/2024

កំណើននៃ​តម្រូវការ​និងការ​ផ្គត់ផ្គង់ការិយាល័យ​ក្នុង​រាជធានីភ្នំពេញ បានកើន​ឡើងជា​បន្តបន្ទាប់​​ក្រោយ​វិបត្តិកូវីដ​១៩ ដោយ​សហគ្រិន​ឬម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន​ជាច្រើន​ បាន​ផ្លាស់....

Kamala Harris ស្ត្រីជនជាតិអាមេរិកកាត់ឥណ្ឌាដំបូងបំផុតកំពុងឈរឈ្មោះជាបេក្ខភាពប្រធានាធិបតី

ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

• 24/07/2024

Kamala Harris ស្ត្រីជនជាតិអាមេរិកកាត់ឥណ្ឌាដំបូងបំផុត ប្រែពីអាជីពមេធាវីក្លាយជាបេក្ខភាពប្រធានាធិបតី

NBC ៖ ទុនបម្រុងអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជាមានការប្រែប្រួលតិចតួចក្នុងឆមាសទី១ ឆ្នាំ២០២៤

ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

• 24/07/2024

គិតត្រឹមឆមាសទី១ ឆ្នាំ២០២៤ កម្ពុជាមានទុនបម្រុងអន្តរជាតិ ២០ ប៊ីលានដុល្លារអាមេរិក

យុវជនចំនួន ២០០នាក់ទៀត ត្រៀមចាក់បញ្ចូលក្នុងទីផ្សារការងារទេសចរណ៍

ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

• 24/07/2024

សិក្ខាកាមចំនួន ២០០នាក់ទៀត ត្រៀមចាក់បញ្ចូលក្នុងទីផ្សារការងារទេសចរណ៍លើជំនាញការិយាល័យជួរមុខ

រដ្ឋមន្ត្រីពាណិជ្ជកម្ម ជំរុញពង្រឹងគុណភាព និងសុវត្ថិភាពម្ហូបអាហារ ដើម្បីប្រកួតប្រជែង និងផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 24/07/2024

រដ្ឋមន្ត្រីពាណិជ្ជកម្ម ជំរុញពង្រឹងគុណភាព សុវត្ថិភាពម្ហូបអាហារចាប់ពីកសិដ្ឋានដល់កន្លែងបរិភោគ

ក្រសួងរៀបចំដែនដីកំណត់ចក្ខុវិស័យលើការងារអាទិភាពចំនួន៣ ដើម្បីសម្រេចយុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 24/07/2024

យុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណដំណាក់កាលទី១ នៅត្រង់បញ្ចកោណ​ទី៤ មុំទី៤ បានលើកឡើងអំពីការពង្រឹងលើការការគ្រប់គ្រង ធ្វើទំនើបកម្មនគរូបនីយកម្ម

ឯកអគ្គរដ្ឋទូតចិនប្រចាំនៅកម្ពុជា កំពុងជួយផ្សព្វផ្សាយលើកស្ទួយវិស័យទេសចរណ៍កម្ពុជាទៅកាន់ពិភពលោក

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 24/07/2024

ជាជំហានវិជ្ជមានមួយរបស់ឯកឧត្តម ឯកអគ្គរដ្ឋទូតចិនដែលទើបតែងតាំងថ្មី ក្នុងការផ្សព្វផ្សាយវិស័យទេសចរណ៍របស់កម្ពុជា

អាជីវកម្មដាំដើមអម្ពិល បេះត្រួយលក់ អាចមានតម្លៃប្រមាណ ១៨០០០រៀល ទៅ ២០ ០០០ រៀល ក្នុងមួយគីឡូក្រាម

ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

• 23/07/2024

មិនធម្មតា ទីផ្សារត្រួយអម្ពិលគេអាចលក់បានក្នុងចន្លោះពី ១៨០០០ - ២០០០០រៀលក្នុងមួយគីឡូក្រាម