មៀនប៉ៃលិន ត្រូវបានសហគ្រិនក្នុងស្រុកយកមកកែច្នៃ និងលើកតម្កើងគុណតម្លៃ

បាត់ដំបង ៖ សហគ្រាសក្នុងស្រុកបានរួមចំណែកយ៉ាងខ្លាំងក្នុងការជួយលើកតម្កើងផលិតផលក្នុងស្រុក ជាក់ស្ដែង មៀនប៉ៃលិនដែលកំពុងជួបវិបត្តិក្នុងការនាំចេញនាពេលថ្មីៗនេះ ត្រូវបានយកមកកែច្នៃដោយសហគ្រាសកែច្នៃផ្លែឈើស្រស់មួយកន្លែងស្ថិតនៅខេត្តបាត់ដំបងធ្វើជាផ្លៃមៀនកំប៉ុងសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារក្នុងស្រុក និងអាចឈានដល់ការនាំចេញទៅកាន់ក្រៅប្រទេសផងដែរ។

មៀនប៉ៃលិន ឬគេហៅថា តាង៉ែន ត្រូវបានឆ្លងកាត់កែច្នៃប្រកបដោយអនាម័យមានស្ដង់ដារ និងត្រូវបានវេចខ្ចប់យ៉ាងស្រស់ស្អាតនៅក្នុងកំប៉ុងកែវ ក្នុងនាមជាផលិតផលថ្មីមួយប្រភេទ ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយសហគ្រាស Navita និងបានដាក់លក់នៅលើទីផ្សារក្នុងស្រុក និងឈានទៅរកការនាំចេញទៅទីផ្សារក្រៅប្រទេសនាពេលខាងនេះ។

លោក អ៊ុយ ចេងហេង ជាម្ចាស់សហគ្រាស ណាវីតា (Navita Food Production) មានទីតាំងនៅភូមិបាឡាត់ សង្កាត់អូរម៉ាល់ ខេត្តបាត់ដំបង បានប្រាប់ឲ្យដឹងថា លោកបានបង្កើតសហគ្រាសនេះឡើងក្នុងគោលបំណងចង់កែច្នៃ និងវេចខ្ចប់ភោគផលកសិកម្មឱ្យមានតម្លៃ ដែលអាចជួយលើកស្ទួយទីផ្សារកសិកម្មផង លើកកម្ពស់ទីផ្សារផលិតផលធម្មជាតិផង និងផ្ដល់ការងារដល់ប្រជាជនក្នុងតំបន់ផងដែរ។

ដោយឡែកសម្រាប់យុទ្ធនាការទិញផ្លែមៀនប៉ៃលិន ដែលគាំទ្រដោយរាជរដ្ឋាភិបាលនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ជាការរួមចំណែកក្នុងការលើកកម្ពស់ទីផ្សារកសិកម្ម លោកបានយកមៀនប៉ៃលិននេះទៅកែច្នៃជាមៀនកំប៉ុងថែរក្សាទុកក្នុងទឹកសៃរ៉ាប់ ឬ សាច់មៀនក្នុងកែវ និងមៀនស្ងួតដែលមានរសជាតិឈ្ងុយឆ្ងាញ់។  

ចំពោះផលិតផលមៀនរក្សាទុកក្នុងកែវដែលទើបតែបញ្ចេញលក់បានប្រមាណជាង ២សប្ដាហ៍កន្លងមកនេះ ម្ចាស់សហគ្រាសកែច្នៃផ្លែឈើស្រស់រូបនេះបានបន្តថា ក្នុងដំណាក់កាលដំបូង ក្នុងរយៈពេលមួយខែ កែច្នៃ និងផលិតជាមៀនកំប៉ុងក្នុងចន្លោះពី ១៥-២០ តោនតែប៉ុណ្ណោះ ពោលគឺភាគច្រើនផលិតតាមតម្រូវការរបស់អតិថិជន។

បច្ចុប្បន្នសហគ្រាសនេះមានបុគ្គលិកជាង១០នាក់ ដែលអាចឆ្កឹះសាច់ផ្លែមៀនបាន ៧០០គីឡូក្រាមទៅ ១តោនក្នុងមួយថ្ងៃ ហើយលោកក៏មានគម្រោងចង់បង្កើនចំនួនបុគ្គលិកដើម្បីអាចឆ្កឹះមៀនឱ្យបាន២តោនក្នុងមួយថ្ងៃ។ មៀនក្នុងកែវនេះត្រូវបានធ្វើតេស្តគំរូផលិតផលកាលពីដើមឆ្នាំ២០២១ និងគ្រោងបញ្ចេញលក់នៅឆ្នាំ២០២២ ប៉ុន្តែដោយសារមានបញ្ហាទីផ្សារនាំចេញមៀនប៉ៃលិននេះ គេក៏ឆ្លៀតឱកាសចេញលក់ផលិតផលថ្មីនេះតែម្ដង។

លោក អ៊ុយ ចេងហេង បានមានប្រសាសន៍ថា ផលិតផលមៀនក្នុងកែវនេះត្រូវបានផលិតឡើងដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការរបស់អតិថិជន ហើយក៏អាចកាត់បន្ថយនូវផលិតនាំចូលពីប្រទេសជិតខាងដែលពុំមានគុណភាព។ លោកបន្តថា ផលិតលរបស់សហគ្រាសរបស់លោកមានគុណភាពល្អ ដោយសារពុំមានដាក់សារធាតុរក្សាទុកបានយូរដូចផលិតផលនាំចូល និងមានកម្រិតស្ករទាបដែលពលរដ្ឋខ្មែរអាចបរិភោគបានយ៉ាងមានសុវត្ថិភាព។ ចំណែកឯតម្លៃ គឺ ៣ដុល្លារក្នុងមួយកំប៉ុងកែវ ហើយកែវនេះទៀតសោតក៏អាចលាងសម្អាតទុកប្រើប្រាស់បានផងដែរ។

គួរបញ្ជាក់ដែរថា លោក អ៊ុយ ចេងហេង បានចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មមួយនេះក្នុងដើមទុនដំបូងប្រមាណជាង ៣០ម៉ឺនដុល្លារដែលបានមកពីគ្រួសារ និងកម្ចីធនាគារមួយចំណែក។ ការចាប់ផ្ដើមដំណើរផលិតនេះគឺនៅចុងឆ្នាំ២០២០ និងចេញលក់ជាបន្តបន្ទាប់ចាប់តាំងពីចុងខែកុម្ភៈឆ្នាំ២០២១ ដែលគិតមកដល់ពេលនេះមានរយៈពេលប្រមាណកន្លះឆ្នាំប៉ុណ្ណោះ។ 

បច្ចុប្បន្នផលិតផលរបស់សហគ្រាសមួយនេះមានដូចជា ដំណាប់ស្រកានាគពណ៌ស និងពណ៌ក្រហម ដំណាប់ស្វាយ ដំណាប់ម្នាស់ ដែលសុទ្ធសឹងត្រូវបានផលិតដោយក្បួនធម្មជាតិ ។

ទាក់ទងនឹងដំណើរការនៃសហគ្រាសនេះ លោកបានបង្ហើបថាមានផលលំបាកច្រើនដោយសារលោកជាសហគ្រិនវ័យក្មេងទើបចូលប្រឡូកក្នុងវិស័យនេះ មិនទាន់មានបទពិសោធន៍។ ម៉្យាងវិញទៀត បញ្ហាទីផ្សារក៏ជួបការលំបាក ព្រោះវាជាផលិតផលថ្មីពុំទាន់មានគេស្គាល់។ យ៉ាងណាមិញ លោកក៏ទទួលបានជំនួយពីអង្គការក៏ដូចជាស្ថាប័នផ្សេងៗក្នុងការប្រឹក្សាផ្លូវច្បាប់ ការធ្វើទីផ្សារ និងនាំគំរូផលិតផលចេញទៅបរទេសដូចជា បារាំង អង់គ្លេស អ៊ីតាលី អាល្លឺម៉ង់ជាដើម។ នេះជាអ្វីដែលម្ចាស់សហគ្រាសនេះបានរៀបរាប់ប្រាប់។ 

យ៉ាងណាក៏ដោយថ្ងៃអនាគត លោក ចេងហេង មានចក្ខុវិស័យចង់ពង្រីកអាជីវកម្មរបស់លោកឱ្យលោកឱ្យក្លាយជាក្រុមហ៊ុនមួយដែលលេចឡើងក្នុងផ្នត់គំនិតរបស់ប្រជាជនមុនគេ នៅពេលដែលគិតចំណីអាហារមានគុណភាព សុវត្ថិភាពមិនប៉ះពាល់ដល់សុខភាព។ 

ចំពោះអ្នកដែលស្រឡាញ់ការកែច្នៃផលិតផលកសិកម្ម លោកក៏ចូលរួមលើកទឹកចិត្តឱ្យចាប់ផ្ដើមធ្វើវាជាដំណាក់កាលៗ កុំចាំដល់ពេលដែលល្អឥតខ្ចោះទើបចាប់ផ្តើមនោះទេ ប៉ុន្តែក៏ត្រូវមានផែនការ និងជំនាញច្បាស់លាស់ផងដែរ។
ចុងក្រោយ លោកក៏សូមអំពាវនាវឱ្យបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋពុំគួរគិតតែពីផលិតផលមានតម្លៃថោក និងបរិមាណច្រើនដែលនាំចូលពីបរទេស ឬបង្កើតក្នុងស្រុកប៉ុន្តែគ្មានគុណភាពអនាម័យនោះទេ តែគួរគិតពីផលប៉ះពាល់ចំពោះសុខភាពជាចម្បង ខណៈដែលផលិតផលក្នុងស្រុកជាច្រើនក៏មានគុណភាពខ្ពស់ មានស្ដងដារ មិនចាញ់ផលិតផលនាំចូលនោះទេ៕


របាយការណ៍ថ្មីៗ

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

Window to the World ផ្តល់ឱកាសដល់សិស្សនៅតំបន់ដាច់ស្រយាលក្នុងខេត្តតាកែវចំនួន២០នាក់ មកទស្សនកិច្ចសិក្សាអប់រំនៅរាជធានីភ្នំពេញ

ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម

• 13/06/2024

Window to the World ផ្តល់ឱកាសដល់សិស្សនៅតំបន់ដាច់ស្រយាលក្នុងខេត្តតាកែវចំនួន២០នាក់ មកទស្សនកិច្ចសិក្សាអប់រំនៅរាជធានីភ្នំពេញ

អាជីវកម្មកែច្នៃភេសជ្ជៈទឹកអំពិលទុំផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារក្នុងស្រុក កំពុងមានតម្រូវការខ្ពស់

ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

• 13/06/2024

សហគ្រាសទឹកអំពិលទុំស្នាដៃអ្នកម្តាយ TAPT ជាសហគ្រាសដែលកំពុងផលិតភេសជ្ជៈទឹកអំពិលទុំមានរសជាតិឆ្ងាញ់ និងកំពុងមានតម្រូវការទីផ្សារខ្ពស់

គិតត្រឹមត្រីមាសទី១ ឆ្នាំ២០២៤ ស្ថានភាពបំណុលសាធារណៈរបស់កម្ពុជា ស្ថិតក្នុងភាពអាចគ្រប់គ្រងបាន

ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

• 13/06/2024

ស្ថានភាពបំណុលសាធារណៈរបស់កម្ពុជា គិតត្រឹមត្រីមាសទី១ ឆ្នាំ២០២៤ នេះ នៅតែត្រូវបានវាយតម្លៃថា ស្ថិតក្នុងភាពអាចគ្រប់គ្រងបាន ពោលគឺនៅតែមាន “ចីរភាព” និង “ហានិភ័យកម្រិតទាប” ដដែល

ការជួបជុំធុរជនជិត ៥ពាន់នាក់មកពី ៥០ប្រទេសនៅសៀមរាប ផ្តល់ចំណូលដល់វិស័យទេសចរណ៍ និងសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 13/06/2024

ការជួបជុំធុរជនជិត ៥ ពាន់នាក់មកពី ៥០ប្រទេស ទីក្រុងសៀមរាប ខេត្តសៀមរាប ផ្តល់ចំណូលដល់វិស័យទេសចរណ៍ និង សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា

សម្ដេចធិបតី ៖ យើងមិនអាចរស់ដោយពឹងគេរហូតទេ ត្រូវតែពង្រឹងខ្លួនឯងឱ្យដើរចេញពីប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍តិច

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 13/06/2024

សម្រាប់កម្ពុជា គឺកំពុងតែរំកឹលខ្លួនបន្តិចម្ដងៗចេញពីប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកម្រិតទាប ទៅជាប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់ក្នុងរយៈពេល៥ឆ្នាំខាងមុខនេះ

មធ្យោបាយ​ធ្វើដំណើរ​ទៅកាន់បណ្ដាខេត្ត​ជាប់​សមុទ្រ​នឹង​កាន់តែសំបូរបែប​នាពេលឆាប់ៗនេះ ខណៈ​សក្ដានុពល​វិនិយោគ​ក៏​កាន់​តែ​ទាក់​ទាញ​​

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 13/06/2024

តំបន់​សមុទ្រ​កាន់តែបង្ហាញពីសក្ដានុពល​ទាក់ទាញខ្លាំង ក្រោយសមិទ្ធផល​ និងគម្រោង​វិនិយោគ​របស់រដ្ឋ​ និងឯកជន​បានបង្ហាញ​ខ្លួន​ជា​បន្តបន្ទាប់

ប្រទេសសមាជិកអាស៊ានចំនួន ៦ មានកំណើនសេដ្ឋកិច្ចល្អប្រសើរ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 13/06/2024

យោងតាម​ការ​ព្យាករណ៍​របស់ Maybank Research Pte Ltd បានឲ្យដឹងថា ផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបរបស់ប្រទេសអាស៊ានទាំង ៦ រួមមាន៖ ឥណ្ឌូណេស៊ី ម៉ាឡេស៊ី សិង្ហបុរី ថៃ វៀតណាម និងហ្វីលីពីន

ម៉ាឡេស៊ី ចំណាយលុយពង្រឹងវិស័យយោធាជើងទឹកតាមរយៈកុងត្រាសាងសង់នាវាចម្បាំងធុនធ្ងន់ថ្មីចំនួន៣គ្រឿង

ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

• 13/06/2024

STM នឹងចាប់ផ្តើមសាងសង់នាវាចម្បាំងទាំង៣គ្រឿងនៅក្នុងឆ្នាំ២០២៤នេះហើយនឹងបញ្ចប់ការងារព្រមទាំងប្រគល់នាវាទៅឱ្យម៉ាឡេស៊ីក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំកន្លះខាងមុខ

តំណាងធនាគារ មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងម្ចាស់អាជីវកម្មធុន មីក្រូ តូច និងមធ្យម ប្រមាណ ៣០០ នឹងមានវត្តមានក្នុងពិធីសម្ពោធកម្មវិធី «វិថីហិរញ្ញវត្ថុ រដូវកាលទី២»

ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

• 13/06/2024

តំណាងធនាគារ មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងម្ចាស់អាជីវកម្មធុន មីក្រូ តូច និងមធ្យម ប្រមាណ ៣០០នាក់ នឹងមានវត្តមានក្នុងពិធីសម្ពោធកម្មវិធី «វិថីហិរញ្ញវត្ថុ រដូវកាលទី២»

កម្ពុជា-សហភាពអឺរ៉ុប ឯកភាពក្នុងការពង្រឹងទំនាក់ទំនងសេដ្ឋកិច្ច និងពាណិជ្ជកម្មបន្ថែម

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 12/06/2024

កម្ពុជាបានយកចិត្តទុកដាក់ជាខ្លាំង ចំពោះការលើកកម្ពស់ទំនាក់ទំនងនិងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ ជាមួយសហភាពអឺរ៉ុប និងអរគុណសហភាពអឺរ៉ុបដែលបានជួយកម្ពុជាក្នុងការស្ដារប្រទេសជាតិឡើងវិញក្រោយវិបត្តិផ្សេងៗ ដូចជាការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ កសិកម្ម ធនធានមនុស្ស និងការបោសសម្អាតមីនជាដើម...