ភ្នំពេញ ៖ ក្នុងរយៈពេល ៨ ខែនៃឆ្នាំ២០២១នេះ ទំហំពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងកម្ពុជា-ថៃ មានតម្លៃ ៥ ២៣៨ លានដុល្លារ ដែលជាការកើនឡើង ៣,១៤ ភាគរយបើប្រៀបធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
តួលេខពីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មថៃបានបង្ហាញថាចាប់ពីខែមករា ដល់ខែសីហា កម្ពុជាបាននាំចេញផលិតផលមានតម្លៃ ៦២៣ លានដុល្លារទៅប្រទេសថៃដែលមានការថយចុះ ៣១,៧០ ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។ ការនាំចូលរបស់កម្ពុជាពីប្រទេសថៃក្នុងរយៈពេលនេះបានកើនឡើង ១០,៧៦ ភាគរយស្មើនឹង ៤ ៦១៤ លានដុល្លារ។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានអបអរសាទរនូវការជំរុញពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរហូតដល់ ១៥ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ២០២៣។
លោកឧកញ៉ាបានមានប្រសាសន៍ថា ៖
«ជាឱកាសរបស់កម្ពុជាយើង ដែលរដ្ឋាភិបាលបានសម្រុកចាក់វ៉ាក់សាំងទូទាំងប្រទេស ដោយអាចបើកសាលារៀន បើកតំបន់ទេសចរណ៍ក្នុងស្រុក នឹងឈានទៅបើកឱ្យទេសចរអន្តរជាតិដែលចាក់វ៉ាក់សាំងនាពេលខាងមុខ។ ប៉ុន្តែយើងនៅមានការបារម្ភពីថៃដែលនៅតែមានការឆ្លងច្រើន បើគាត់អាចទប់សភាពការណ៍កូវីដបាន ហើយការនាំទំនិញពីថៃមកកម្ពុជា និងពីកម្ពុជាទៅថៃនូវផលិតផលកសិកម្មកែច្នៃ ឬភាគច្រើនជាផលិតផលកសិកម្ម ខណៈដែលថ្មីៗនេះផលិតផលមៀនប៉ៃលិន(តាង៉ែន)ត្រូវបានរំខានដោយរបាំងនៃវិញ្ញាបនបត្រអនាម័យ និងភូតគាមអនាម័យ»
លោកឧកញ៉ា បានមានប្រសាសន៍ទៀតថា ៖
«នៅពេលផលិតផលកសិកម្មរបស់យើងទៅកាន់ប្រទេសថៃទាក់ទងនឹងលក្ខខណ្ឌអនាម័យ និងភូតគាមអនាម័យ ដើម្បីឈានទៅដល់តម្រូវការទីផ្សារ ដូច្នេះយើងត្រូវតែធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង និងគួរតែត្រូវបានដោះស្រាយនូវលក្ខខណ្ឌអនាម័យ និងភូតគាមអនាម័យនេះ។ កម្ពុជានឹងឈានដល់សញ្ញានៃគោលការណ៍ស្តីពីផលិតផលកសិកម្មជាច្រើនសម្រាប់ការនាំចេញ»
ថ្មីៗនេះ ផ្សារទំនើបនៅប្រទេសថៃដែលរួមមាន Big C និង 7-Eleven បានបើកដំណើរសាខានៅភ្នំពេញ ដោយពួកគេក៏បានបង្ហាញពីគម្រោងបង្កើនចំនួនហាងនៅកម្ពុជាផងដែរនោះ លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង បានឱ្យដឹងថា រូបភាពទាំងនេះ ជាចំណែកមួយជួយជំរុញពាណិជ្ជកម្មរវាងថៃ-កម្ពុជា ខណៈដែលផលិតផលដែលបានបង្ហាញនៅក្នុងទីផ្សារទាំងនោះប្រហែល ៧០ ទៅ ៨០ ភាគរយ គឺជាការនាំចូលពីប្រទេសថៃ ហើយផលិតផលដែលនៅសល់ត្រូវបានផ្គត់ផ្គង់ក្នុងស្រុក។
សូមបញ្ជាក់ថាពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងប្រទេសទាំងពីរមានតម្លៃ ៧ ២៣៦ ពាន់លានដុល្លារកាលពីឆ្នាំមុនដែលមានការធ្លាក់ចុះ ២៣ ភាគរយបើធៀបនឹងឆ្នាំ ២០១៩។ ប្រទេសទាំងពីរបានដាក់ក្តីសង្ឃឹមខ្ពស់ក្នុងការបន្តជំរុញពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរហូតដល់ ១៥ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ ២០២៣៕
ជីវប្រវត្តិ: បានបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាកអនុបណ្ឌិតផ្នែកប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយមកពីសហភាពសូវៀត និងមានបទពិសោធន៍ជាង ២០ឆ្នាំក្នុងវិស័យសារព័ត៌មាន។ បច្ចុប្បន្ន លោកជាអ្នកយកព័ត៌មានសេដ្ឋកិច្ចឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧Huawei វ៉ាដាច់ទីផ្សារលក់ស្មាតហ្វូនរបស់ Apple នៅក្នុងខែសីហាជាលើកដំបូងក្នុងរយៈពេល៤៦ខែចុងក្រោយ
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 11/10/2024
Huawei បានកាន់កាប់តំណែងទីផ្សារក្នុងស្រុកវិញហើយ ដោយសារតែការនាំចូលស្មាតហ្វូនពីបរទេសយកមកចែកចាយបន្តមានការធ្លាក់ចុះ