បរទេស ៖ នាពេលថ្មីៗនេះ លោក J.R. Whalen ពិធីករមកពី The Wall Street Journal និង Amani Moise អ្នករាយការណ៍ព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុ បានបកស្រាយអំពីចម្ងល់ហេតុអ្វីបានជាធនាគារដែលផ្តល់ប្រាក់កម្ចីឥណទានតែងចង់ដឹងពីព័ត៌មានលម្អិតអំពីប្រាក់ចំណូលរបស់អតិថិជនមុនការសម្រេចចិត្តផ្តល់កម្ចី។
អ្នករាយការណ៍ Amani Moise លើកឡើងថា មនុស្សជាច្រើនគិតថា ធនាគារដឹងអ្វីៗទាំងអស់អំពីជីវិតហិរញ្ញវត្ថុរបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែរបាយការណ៍ឥណទានប្រចាំខែដែលពួកគេទទួលបានពីភ្នាក់ងារ ពួកគេប្រាប់ធនាគារអំពីចំនួនទឹកប្រាក់សម្រាប់បង់វិក្កយបត្រថ្លៃរស់នៅប្រចាំថ្ងៃ មិនមែនអំពីចំនួនប្រាក់ដែលពួកគេរកបាននោះទេ។ ក្រៅពីគណនីធនាគារចម្បងរបស់ពួកគេ ពួកគេប្រហែលជាមានប្រាក់បញ្ញើផ្ទាល់ខ្លួនផ្សេង ដែលធនាគារផ្តល់កម្ចីឥណទានភាគច្រើនមិនដឹងថាអតិថិជនពួកគេរកចំណូលបានប៉ុន្មាននោះទេ។ ដូច្នេះហើយ ធនាគារទាំងនោះចង់ដឹងអំពីប្រាក់ចំណូលរបស់អតិថិជន ប្រសិនបើពួកគេមានចំណូលពីការវិនិយោគ ការឧបត្ថម្ភប្រាក់ដល់ក្មេង ឬប្រភេទប្រចាំឆ្នាំផ្សេងទៀត ពួកគេគួររួមបញ្ចូលពួកវាទៅក្នុងព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុដែលធនាគារចង់ដឹង។ លើសពីនេះ ធនាគារក៏ចង់ដឹងពីចំណូលរបស់ប្តីប្រពន្ធផងដែរ ហើយនេះគឺជាទម្រង់នៃការវាយតម្លៃលើហានិភ័យ។ នេះជាមូលហេតុដែលប្រាក់កម្ចីឥណទានមិនត្រូវបានធានាដូចកម្ចីទិញផ្ទះ ឬប្រាក់កម្ចីរថយន្តទេ ដោយសារពួកគេចង់ធ្វើឱ្យប្រាកដថាអតិថិជនរបស់ពួកគេមានលទ្ធភាពបន្តទូទាត់។
Amani ក៏បានបន្ថែមទៀតថា នៅក្នុងករណីខ្លះ ធនាគារកំពុងធ្វើការស្នើសុំម្តងហើយម្តងទៀតសម្រាប់ព័ត៌មានអំពីប្រាក់បៀវត្សរ៍ ផ្ទុយពីការស្នើសុំម្តងក្នុងមួយឆ្នាំ ហើយពេលខ្លះមានភាពបន្ទាន់ទៀតផង។ ចំពោះករណីនេះ គឺគេសិក្សាមើលស្ថានភាពការរស់នៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយជាពិសេស បញ្ហាអ្វីមួយដែលកើតឡើងក្នុងទីផ្សារការងារ មូលហេតុអ្វីធ្វើឲ្យមនុស្សលាឈប់ពីការងារ ការធ្លាក់ចុះសេដ្ឋកិច្ចធំ និងការបញ្ឈប់ការងារពីក្រុមហ៊ុន។ ការផ្លាស់ប្តូរការងាររបស់អតិថិជនបានធ្វើឲ្យស្ថានភាពប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេបានផ្លាស់ប្តូរទៅតាមនោះដែរ ហើយធនាគារបង្កើនកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីព្យាយាមទទួលបានព័ត៌មាននេះ។
ជាក់ស្តែង ការចង់ដឹងព័ត៌មានពីប្រាក់ចំណូលរបស់អតិថិជន គឺអាស្រ័យលើធនាគារនោះទេ។ ធនាគារមួយចំនួនបញ្ចុះបញ្ចូលអតិថិជនដោយនិយាយថា ពួកគេនឹងផ្តល់រង្វាន់ជាពិន្ទុនៅក្នុងកាតឥណទាន ប្រសិនបើអតិថិជននោះប្រាប់ព័ត៌មានអំពីចំណូលនៅក្នុងរយៈពេលថ្មីៗបំផុត។ នេះជាការបញ្ចុះបញ្ចូលមានប្រសិទ្ធភាពមួយ ជាពិសេសចំពោះអ្នកដែលចូលចិត្តប្រើកាតសម្រាប់ចំណាយលើការធ្វើដំណើរ ឬចាយវាយផ្សេងៗ។ លើសពីនេះ អតិថិជនទាំងនោះគ៏អាចទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗ ប្រសិនបើពួកគេធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពព័ត៌មានប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេ។
ជាការពិត វាជាការស្នើសុំដោយស្ម័គ្រចិត្តទាំងស្រុងពីអតិថិជន។ សម្រាប់អតិថិជនដែលមិនធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពព័ត៌មានអំពីប្រាក់ចំណូលក៏មិនជាបញ្ហានោះដែរ ប៉ុន្តែប្រសិនបើសេដ្ឋកិច្ចមានភាពរង្គោះរង្គើខ្លាំង ធនាគារមានសិទ្ធិដកប្រាក់កម្ចីមកវិញ ហើយអតិថិជនទាំងនោះនឹងត្រូវបានអាចកាត់បន្ថយពីបណ្តាញឥណទាន ឬបិទគណនីទាំងស្រុង ប្រសិនបើពួកគេមិនផ្តល់ព័ត៌មានថ្មីៗដល់ធនាគារ។ ដូច្នេះហើយ វាជាការប្រសើរក្នុងការផ្តល់ឱ្យធនាគារនូវព័ត៌មានកាន់តែច្បាស់អំពីស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុរបស់ពួកគេ ប្រសិនបើធនាគារដឹងអំពីព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុអតិថិជនកាន់តែច្រើន ពួកគេអាចកំណត់ផ្តល់ជូននូវជំនួយទៅកាន់អតិថិជនទាំងនោះ។ Amani បាននិយាយថា អ្នកវិភាគភាគច្រើនបានណែនាំឱ្យធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពព័ត៌មានចំណូលនោះ ប្រសិនបើប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេកើនឡើង ឬ នៅដដែល ពីព្រោះពិន្ទុឥណទានរបស់ពួកគេនឹងកើនឡើងផងដែរ។ ប្រសិនបើអតិថិជនធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពអំពីប្រាក់ចំណូលធ្លាក់ចុះខ្លាំងជាងអ្វីដែលធនាគារមាននៅក្នុងឯកសារ នោះធនាគារអាចនឹងកាត់ផ្តាច់ខ្សែឥណទានរបស់ពួកគេ។ ប្រសិនបើប្រាក់ចំណូលរបស់អតិថិជនបានកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំង នោះពួកគេនឹងក្លាយជាអតិថិជនដែលធនាគារយកចិត្តទុកដាក់ជាងគេ ពីព្រោះធនាគារចង់ដឹងអំពីអាជីវកម្មរបស់អតិថិជននោះបន្ថែមទៀត។ ប្រសិនបើមាននរណាម្នាក់បំភ្លៃតួលេខចំណូលរបស់ខ្លួន ធនាគារមិនសូវបានផ្ទៀងផ្ទាត់ទិន្នន័យនោះទេ ដោយសារភាគច្រើននៃសំណើទាំងនោះគឺជាការស្ម័គ្រចិត្តពេញលេញ ដែលមិនតម្រូវឱ្យមានភស្តុតាងប្រភេទណាមួយមកបញ្ជាក់ឡើយ។ យ៉ាងណាមិញ ពេលវេលាតែមួយគត់ដែលអតិថិជនតម្រូវឱ្យផ្តល់ភស្តុតាងបញ្ជាក់នោះ គឺនៅក្នុងលក្ខខណ្ឌផ្លូវច្បាប់ណាមួយដែលពួកគេបានកុហកអំពីប្រាក់ចំណូល ឬ និយាយនៅក្នុងសវនាការអំពីបញ្ហាក្ស័យធន នោះគឺបញ្ជាក់ថាវាជាការក្លែងបន្លំ៕