ភ្នំពេញ ៖ គម្រោងសាងសង់ស្ថានីយច្រកទ្វារព្រំដែនស្ទឹងបត់ និងផ្លូវតភ្ជាប់ទៅផ្លូវជាតិលេខ៥ គិតរហូតមកទល់ពេលនេះសម្រេចវឌ្ឍនភាពការងារបាន៨០ភាគរយហើយ ដែលក្នុងនោះរួមមាន អគារច្រកទ្វារអន្តរជាតិ និងផ្លូវតភ្ជាប់ទៅផ្លូវជាតិលេខ៥ អគារអន្តេវាសិកដ្ឋាន ចំណតផ្ទេរផ្ទុកទំនិញ ឃ្លាំង និងទីលានកុងតឺន័រផងដែរ។ នេះបើតាមការបញ្ជាក់ឯកឧត្តមបណ្ឌិត យិត បុណ្ណា រដ្ឋលេខាធិការ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជានាយកគម្រោងស្ទឹងបត់ ។
ក្នុងប្រជុំពិភាក្សាជាមួយគណៈប្រតិភូអញ្ជើញមកពីធនាគារពិភពលោក (World Bank) ដោយមានការចូលរួមផងដែរពីសំណាក់ថ្នាក់ដឹកនាំ និងមន្ត្រីជំនាញពាក់ព័ន្ធលើប្រព័ន្ធលំហូរឆ្លងកាត់ច្រកទ្វារព្រំដែនអន្តរជាតិស្ទឹងបត់ តាមរបត់ SSI កាលពីពេលថ្មីៗនេះ ឯកឧត្តម បណ្ឌិត យិត បុណ្ណា រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជានាយកគម្រោងស្ទឹងបត់បានឱ្យដឹងថា បន្ទាប់ពីគម្រោងនេះដាក់ឱ្យដំណើរការ តំបន់ប៉ោយប៉ែតនឹងប្រែក្លាយជាតំបន់អភិវឌ្ឍន៍មួយយ៉ាងខ្លាំង ជាមជ្ឈមណ្ឌលស្តុក និងចែកចាយទំនិញ ជាតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស ដែលបង្កើតជាសក្តានុពលរូបវ័ន្តដ៏រឹងមាំសម្រាប់ទ្រទ្រង់ដល់គម្រោងវិនិយោគនានាក្នុងស្រុក និងក្នុងប្រទេសនៃមហាអនុតំបន់ទន្លេមេគង្គ។
ជាមួយគ្នានេះ ធនាគារពិភពលោកបានលើកឡើងពីនីតិវិធី និងការសម្របសម្រួលការដឹកជញ្ជូនទំនិញ ព្រមទាំងអ្នកដំណើរឆ្លងកាត់តាមព្រំដែនតាមរយៈការអនុវត្តអនុស្សរណៈ និងកិច្ចព្រមព្រៀងផ្សេងៗ ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចតាមរយៈការដឹកជញ្ជូននៅក្នុងប្រទេស និងតំបន់។
នៅក្នុងឱកាសនោះផងដែរ ឯកឧត្តមក៏បានអនុញ្ញាតឱ្យតំណាងក្រុមហ៊ុនទីប្រឹក្សាគម្រោងធ្វើបទបង្ហាញជូនអង្គប្រជុំឱ្យបានជ្រាបពីព័ត៌មានសំខាន់ៗ រួមមានដូចជា ៖ (១) ប្លង់ទិដ្ឋភាពរួមនៃគម្រោងទាំងមូល (២)វិសាលភាពនៃផ្ទៃដីទីតាំងគម្រោង (៣)ទំហំការងារ (៤)លំហូរនៃការពិនិត្យយានយន្តឆ្លងដែន (៥)បែបបទសម្រាប់យានយន្តចូល និង (៦) បែបបទសម្រាប់យានយន្តចេញ ។
សូមរំលឹកថា កម្ពុជា-ថៃ បានប្ដេជ្ញាក្នុងការជំរុញទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងគ្នាឱ្យបានដល់១៥ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ ហើយភាគីទាំងពីរក៏បានព្រមព្រៀងក្នុងការបើកច្រកព្រំដែនថ្មីៗជាបន្តបន្ទាប់ដើម្បីសម្រួលដល់ការដោះដូរទំនិញរវាងគ្នាទៅវិញទៅមក ហើយតាមរយៈច្រកព្រំដែនស្ទឹងបត់នេះដែរ ក៏រំពឹងថានឹងជួយបង្កើនទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំងពីរបានមួយកម្រិតទៀតផងដែរ ៕