ភ្នំពេញ ៖ សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា (ABC) សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា (CMA) និងសមាគមធានារ៉ាប់រងកម្ពុជា (IAC) កាលពីថ្ងៃចុងសប្ដាហ៍កន្លងទៅនេះបានចុះហត្ថលេខាលើអនុស្សរណៈនៃកិច្ចព្រមព្រៀងរវាងសមាគមទាំងបី ដើម្បីបង្កើនកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ ការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងផ្នែកធានារ៉ាប់រងដល់សាធារណជន ដៃគូគឹ្រះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ ការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ និងការលើកកម្ពស់អាជីវកម្មប៊េងកាសួរេន (Bancassurance) នៅកម្ពុជា។
លោក រ័ត្ន សោភ័ណ អនុប្រធានសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា បានថ្លែងថា ក្នុងនាមសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា (ABC) លោកពិតជាមានភាពរីករាយដែលឃើញសមាគមទាំងបីសហការគ្នាក្នុងការបង្កើនកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងផ្នែកធានារ៉ាប់រងដល់សាធារណជន ដៃគូធនាគារ លើកកម្ពស់ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ ក៏ដូចជាការលើកកម្ពស់អាជីវកម្មប៊េងកាសួរេន (Bancassurance) នៅកម្ពុជា។
លោកបានបន្ថែមថា ដោយសារការធានារ៉ាប់រងគឺជាទីផ្សារថ្មីនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ប្រជាពលរដ្ឋតែងតែមើលរំលង ហើយលទ្ធភាពទទួលបានធានារ៉ាប់រងមានកម្រិត។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការប្រើប្រាស់ធនាគារជាបណ្តាញពង្រីកផលិតផលធានារ៉ាប់រងសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋ បង្ហាញពីដំណោះស្រាយដ៏មានប្រសិទ្ធភាពមួយ ដើម្បីធានាថាប្រជាជនកម្ពុជាទាំងអស់មានលទ្ធភាពប្រើប្រាស់ និងអាចធានាបាននូវទ្រព្យសម្បត្តិដែលរកបានដោយលំបាករបស់ពួកគេ និងកាត់បន្ថយហានិភ័យក្នុងករណីមានការទូទាត់សងមានបញ្ហា។ល។ ការណ៍នេះនឹងរួមចំណែកដល់ភាពធន់នៃស្ថាប័នផ្តល់ប្រាក់កម្ចី ហើយសំខាន់បំផុត វានឹងផ្តល់លទ្ធភាពឱ្យអតិថិជនកាន់តែច្រើនក្នុងការទទួលបានឥណទានផ្លូវការ។
បើតាមលោក រ័ត្ន សោភ័ណ ទោះបីជាទីផ្សារធានារ៉ាប់រងនៅក្មេងខ្ចី ប៉ុន្តែវិស័យនេះនៅកម្ពុជាមានឱកាសរីកចម្រើនជាច្រើន។ វិស័យធានារ៉ាប់រងរបស់កម្ពុជាទទួលបានកំណើនប្រកបសក្តានុពលក្នុងរយៈពេលពីរទសវត្សរ៍ចុងក្រោយនេះ ប៉ុន្តែមានការខ្វះខាតការយល់ដឹងពីសាធារណៈជនអំពីការធានារ៉ាប់រងលើនិភ័យហិរញ្ញវត្ថុរបស់ពួកគេ។ យោងតាមនិយតករធានារ៉ាប់រងកម្ពុជា (IRC) ក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ ការជ្រៀតចូលក្នុងទីផ្សារនៃវិស័យធនាគារមានត្រឹមតែ ១.១៧% កើនឡើងបន្តិចពី ១.០៤% ធៀបនឹងឆ្នាំមុន។ កំណើននៃប្រជាជនមានកម្រិតមធ្យមនៅកម្ពុជាមានកំណើននៅក្នុងតំបន់អាស៊ាន ដែលនេះតំណាងឱ្យឱកាសដ៏ធំមួយនៅខាងមុខ។
គិតត្រឹមខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ មានក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងទូទៅចំនួន ១៨ក្រុមហ៊ុន ធានារ៉ាប់រងអាយុជីវិត ១៤ ក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងខ្នាតតូចចំនួន ៧ និងក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងបន្តចំនួន ១ ដែលកំពុងប្រតិបត្តិការនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។ ភាពជាដៃគូសេវាប៊េងកាសួរេន (Bancassurance) ពង្រឹងទំនាក់ទំនងរបស់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុជាមួយអតិថិជនរបស់ពួកគេ។ គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុបានកសាងកេរ្តិ៍ឈ្មោះនៃការជឿទុកចិត្ត និងស្ថិរភាពជាមួយអតិថិជនរបស់ពួកគេក្នុងរយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំនៃប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួន។ ធានារ៉ាប់រងត្រូវបានចាត់ទុកថាជាផលិតផលហិរញ្ញវត្ថុ ដោយបន្ថែមវាទៅក្នុងផលប័ត្រនៃការផ្តល់ជូនអតិថិជន គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុនឹងអាចផ្តល់នូវដំណោះស្រាយសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុកាន់សម្បូរបែបជូនអតិថិជន។ ការណ៍នេះនឹងធ្វើឱ្យទំនាក់ទំនងអតិថិជនប្រសើរឡើង បង្កើតភាពស្មោះត្រង់ និងធ្វើឱ្យសេវាកម្មជូនអតិថិជនកាន់តែប្រសើរឡើង។
កិច្ចសហការរវាង សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា និងសមាគមធានារ៉ាប់រងកម្ពុជាគឺជាការចាំបាច់។ តួលេខចុងក្រោយបំផុតពី IRC បង្ហាញថា មានធនាគារ មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ចំនួន ២៥ ដែលកំពុងបម្រើសេវាកម្ម Bancassurance ជាភ្នាក់ងារ។ ជាមួយនឹងការផ្តល់ជូននូវសេវាហិរញ្ញវត្ថុកាន់តែទូលំទូលាយពីគ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុដល់អតិថិជន វាជារឿងសំខាន់ដែលបុគ្គលិកផ្នែកគ្រប់គ្រងអតិថិជនរបស់យើងត្រូវបានបណ្តុះបណ្តាលយ៉ាងល្អ និងផ្តល់នូវដំណោះស្រាយផលិតផលហិរញ្ញវត្ថុសមរម្យដល់អតិថិជនប្រកបដោយភាពស្មោះត្រង់ និងផលប្រយោជន៍ល្អបំផុតរបស់អតិថិជននៅក្នុងចិត្ត។
លោក រ័ត្ន សោភ័ណ លោកបានលើកឡើងដូច្នេះថា ៖«កិច្ចសហប្រតិបត្តិការនាពេលនេះនឹងជួយយើងឱ្យបន្តការបោះជំហានឆ្ពោះទៅមុខឆ្ពោះទៅរកវិស័យហិរញ្ញវត្ថុកាន់តែរឹងមាំ និងធន់ជាងមុន”។
លោក ហ៊ុយ វ៉ាថារ៉ូ ប្រធានសមាគមធានារ៉ាប់រងកម្ពុជា បានថ្លែងថា លោកមានសេចក្តីសោមនស្សរីករាយជាខ្លាំង ដែលសមាគមធានារ៉ាប់រងកម្ពុជា មានកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងអនុស្សរណៈនៃការយោគយល់ (MOU) រវាងចំណោមសមាគមទាំងបី ដែលបានចុះហត្ថលេខានាពេលនេះ។
លោកបានឱ្យដឹងថា ជាទូទៅគេទទួលស្គាល់ថា ការទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុមានសារៈសំខាន់ចំពោះសមិទ្ធិផលនៃការអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមនៅក្នុងប្រទេសណាមួយ។ ដើម្បីរួមចំណែកធ្វើឱ្យវិស័យហិរញ្ញវត្ថុដំណើរការប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងប្រសិទ្ធភាព ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ និងបរិយាន្នហិរញ្ញវត្ថុគឺជាផ្នែកទាំងពីរដែលចាំបាច់ត្រូវយកចិត្តទុកដាក់។
លោក វ៉ាថារ៉ូ បានលើកឡើងដូច្នេះថា ៖«ជាការពិតណាស់ ការផ្តល់ឱ្យមនុស្សនូវចំណេះដឹង និងសមត្ថភាពក្នុងការប្រើប្រាស់ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រជាពលរដ្ឋសម្រាប់គ្រួសាររបស់ពួកគេ ពិតជារឿងសំខាន់ ពិសេសការផ្តល់ចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុដល់កសិករ អាជីវកម្មតូចៗ ឬកម្មករជាដើម។ បរិយាបន្នហរញ្ញវត្ថុ និងចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវថាមពលកាន់តែច្រើន និងផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវជម្រើសកាន់តែច្រើនក្នុងការសម្រេចចិត្តផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ»។
លោកបានបន្តថា យើងដឹងហើយថា ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រជាពលរដ្ឋយើងមានកម្រិត។ ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុអាចត្រូវបានចាត់ទុកថាជាការបំពេញបន្ថែមដល់អនុវត្តបទប្បញ្ញត្តិហិរញ្ញវត្ថុ ជាពិសេសការការពារអ្នកប្រើប្រាស់។ វាក៏ជាផ្លូវមួយដើម្បីធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវលទ្ធភាពទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុផងដែរ។
លោក វ៉ាថារ៉ូ បានលើកឡើងដូច្នេះថា យើងយល់យ៉ាងច្បាស់អំពីភាពចាំបាច់នៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការក្នុងចំណោមវិស័យទាំងបីក្នុងការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងជាសាធារណៈសម្រាប់ក្រុមប្រជាជនគោលដៅរួមរបស់យើង។ ដូច្នេះហើយ យើងបានធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយគ្នា ដើម្បីធ្វើសកម្មភាព និងព្រឹត្តិការណ៍រួមគ្នា មុនពេល MOU ជាលាយលក្ខណ៍អក្សររបស់យើងធ្វើឡើង។ ហើយឥឡូវនេះ យើងបានសហការគ្នាជាផ្លូវការតាមរយៈការចុះ MOU នេះនៅថ្ងៃនេះ៕