ភ្នំពេញ ៖ សុវត្ថិភាពចំណីអាហារ ជាចំណុចមួយដ៏សំខាន់ដែលត្រូវបានប្រជាជនយើងងាកមកយកចិត្តទុកដាក់ច្រើននាពេលបច្ចុប្បន្ន ដែលពួកគាត់មិនត្រឹមតែគិតគូរពីរសជាតិប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងគិតដល់សុវត្ថិភាព និងគុណភាពរបស់វត្ថុធាតុដើមផងដែរ។ ក្នុងនោះ មានអាជីវករពីរូបបានចាប់ផ្ដើមផលិតអាហារជ្រក់សុវត្ថិភាពដែលផលិតពីវត្ថុធាតុដើមធម្មជាតិ និងគិតគូរពីសុខភាពជាចម្បង។
ស្ម៊ីតា ជាឈ្មោះផេកអាជីវកម្មមួយដែលមានលក់អាហារជ្រក់ច្រើនមុខ ដែលគិតចម្បងទៅលើបញ្ហាសុខភាពអតិថិជន ផ្តោតលើផលិតផលផ្នែកចំណីអាហារសុវត្ថិភាពបែបខ្មែរកាត់កូរ៉េ ហើយប្រើទឹកអំពៅធម្មជាតិជំនួសស្ករ និងមិនប្រើប៊ីចេងផងដែរ។
លោក ទី រស្មី និងអ្នកស្រី ហយ នីតា ជាសហស្ថាបនិក ស្ម៊ីតា (SMITA) មានទីតាំងនៅភូមិដំណាក់ធំ៣ សង្កាត់ស្ទឹងមានជ័យទី៣ ខណ្ឌមានជ័យ រាជធានីភ្នំពេញ បានមានប្រសាសន៍ឱ្យដឹងថា ៖
“អាជីវកម្មរបស់របស់យើងមានផលិតនូវគីមឈីសុខភាព ក៏ដូចជាជ្រក់បន្លែសុខភាពជារសជាតិបែបខ្មែរ មានដូចជា ជ្រក់ត្រសក់ ជ្រក់កូនឆៃថាវ និងគ្រោងធ្វើជ្រក់ផ្សេងទៀតជាបន្តបន្ទាប់ ព្រមទាំងក្តិបស្វាយត្រាំទឹកអំពៅផងដែរ ដែលអាចផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ចំពោះសុខភាព”
លោកបន្ថែមថា ៖
“លក្ខណៈពិសេសរបស់យើង គឺផ្តោតលើវត្ថុធាតុដើមសុវត្ថិភាព ទាំងបន្លែ និងគ្រឿងផ្សំ ដែលបន្លែត្រូវតែជាបន្លែសុវត្ថិភាពហើយប្រើទឹកអំពៅជំនួសស្ករកែច្នៃ(ស្ករស) ដើម្បីបង្កើនរសជាតិឆ្ងាញ់ប្លែក និងបន្ថែមវីតាមីនមួយចំនួនក្នុងទឹកអំពៅដែលមានអត្ថប្រយោជន៍ចំពោះសុខភាពនៅក្នុងអាហារផងដែរ”
ពាក់ព័ន្ធនឹងតម្លៃវិញ បើប្រៀបធៀបនៅលើទីផ្សារ ផលិតផលរបស់ស្ម៊ីតា គឺមានតម្លៃប្រហាក់ប្រហែល ឬខ្ពស់ជាងបន្តិច អាស្រ័យទៅតាមប្រភេទជ្រក់ និងតម្លៃវត្ថុធាតុដើមដែលយកមកផលិត ដូចជាគីមឈី មានពីរប្រភេទទៅតាមតម្រូវការអតិថិជន ដែលទី១ ជាគីមឈីដែលប្រើបន្លែសុវត្ថិភាពក្នុងស្រុក និងទឹកអំពៅធម្មជាតិ មានតម្លៃ ៣២ ០០០រៀលក្នុងមួយគីឡូ។
លោកបានបន្តថា ៖
“អតិថិជនភាគច្រើនគឺជាអ្នកឃើញតាមរយៈបណ្តាញសង្គម និងអ្នកស្គាល់ ហើយណែនាំបន្តទៅឱ្យអតិថិជនផ្សេងៗទៀតផងដែរ ដែលពួកគាត់ជាអ្នកដែលគិតគូរពីសុខភាព និងគាំទ្រផលិតផលក្នុងស្រុក។ ដោយផ្អែកលើចក្ខុវិស័យរបស់យើង បច្ចុប្បន្នវត្ថុធាតុដើមជាបន្លែក្នុងស្រុកផ្ទាល់តែម្ដងមានដូចជា ស្ពៃបូកគោ ការ៉ុត ឆៃថាវ ត្រសក់ ខ្ទឹមបារាំង ខ្ទឹមស ស្លឹកខ្ទឹម អំពៅ ជាដើមដែលជាផ្នែកមួយជួយលើកកម្ពស់សេដ្ឋកិច្ចកសិករយើង។ នេះជាអ្វីដែលស្ថាបនិកខាងលើបានលើកឡើង។ ចំណែកការផលិត យើងត្រូវចំណាយពេល ១-២ថ្ងៃទៅតាមផលិតផលនីមួយៗ ដូចជាគីមឈី ត្រូវចំនាយពេលមួយថ្ងៃពេញ គឺពីព្រឹកដល់យប់។ បើនិយាយពីជ្រក់កូនឆៃថាវវិញចំណាយពេលពីរថ្ងៃទើបអាចផលិតហើយ គឺចំណាយពេលយូរដោយសារវាពិបាកក្នុងការសម្អាត”
ស្ថាបនិកអាជីវកម្មអាហារជ្រក់រូបនេះបានបន្តថា ៖
“សម្រាប់ដំណាក់កាលក្នុងការធ្វើជ្រក់ជារួមមក យើងត្រូវលាងសម្អាតសម្ភារៈប្រើប្រាស់ជាមុនសិនដើម្បីធានាអនាម័យមុនពេលផលិត បន្ទាប់មកយើងកាត់ និងលាងសម្អាតបន្លែរួចដាក់អំបិលផ្អាប់ទុករយៈពេល ៦-៨ម៉ោង។ បន្ទាប់មក យើងលាងអំបិលចេញ ដើម្បីឱ្យអស់ជាតិប្រៃ រួចទុកឱ្យស្រស់ទឹក ទើបយើងហាន់បន្លែ និងគ្រឿងបន្ទាប់បន្សំ ក៏ដូចជាទិញទឹកអំពៅដើម្បីលាយគ្រឿងផ្សំធ្វើទឹកជ្រក់។ ចុងក្រោយ យើងទុកបន្លែដែលលាយគ្រឿងហើយមួយយប់នៅក្រៅទូរទឹកកក ដើម្បីទទួលបានអតិសុខុមប្រាណល្អ ឬប្រូបាយអូទិក ទើបរៀបចំដាក់ចូលក្នុងទូរក្លាសេ ដើម្បីរក្សាគុណភាព ហើយយើងអាចវេចខ្ចប់លក់ជូនអតិថិជនបាន”
គួរបញ្ជាក់ដែរថា លោក ទី រស្មី និងភរិយាបានចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មនៅខែតុលា ឆ្នាំ២០១៩ ដែលមានឈ្មោះថា SMITA កើតពីការបញ្ចូលគ្នារវាងឈ្មោះលោក និងភរិយា បូករួមនឹងជំនាញអាយធីដែលមិត្តភក្តិតែងហៅថា ជាចុងភៅអាយធី។ ដំបូងឡើយគឺភរិយារបស់លោកចង់ហូបគីមឈី ក្នុងកំឡុងពេលពរពោះកូនទី១ ហើយភរិយាគាត់ក៏បានបង្ហោះលេងក្នុងបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុក ក៏មានការចាប់អារម្មណ៍ និងកុម្ម៉ង់ទិញជាហូរហែរចាប់តាំងពីពេលនោះមក។
សម្រាប់ការចាប់ផ្តើមដំបូង លោកបានចំណាយដើមទុនប្រមាណជាង ១០ម៉ឺនរៀលទៅលើការធ្វើគីមឈី ១០គីឡូក្រាម ដែលចំណាយទៅលើវត្ថុធាតុដើម និងការវេចខ្ចប់។ មួយឆ្នាំក្រោយ ទើបលោកទិញទូរទឹកកកថ្មី និងប្រដាប់ប្រដាបន្ថែមដែលអាចធ្វើបានម្តង ៦០គីឡូក្រាម និងប្តូរការវេចខ្ចប់ទៅជាកំប៉ុងដែលអាចប្រើប្រាស់ឡើងវិញបានជាផ្នែកមួយជួយដល់បរិស្ថានផងដែរ។
បើនិយាយពីជំនាញវិញ តាមពិតទៅ ម្ចាស់អាជីវកម្មខាងលើបានរៀនចប់អនុបណ្ឌិតអាយធីពីកូរ៉េ ប៉ុន្តែដោយសារតែបទពិសោធន៍តាំងពីកុមារភាពដែលចូលចិត្តជួយម្តាយធ្វើម្ហូបអាហារលក់នៅក្នុងភូមិ លោកក៏យករូបមន្តគោលដែលចេះពីម្តាយ និងបទពិសោធនៅប្រទេសកូរ៉េ បូករួមនឹងការចូលចិត្តញុំារបស់ថ្មីៗប្លែកៗ និងការច្នៃប្រឌិតបន្ថែមទើបបង្កើតជាផលិតផលទាំងនេះចេញមក។
យ៉ាងណាមិញ ការស្វែងរកវត្ថុធាតុដើមដែលជាកសិផលធម្មជាតិ គឺនៅតែជាបញ្ហាចម្បង ដោយសារតែបន្លែសម្រាប់ផលិតនៅមានកម្រិត និងមានតម្លៃខ្ពស់បើធៀបនឹងបន្លែនាំចូល។ ក្រៅពីនេះក៏មានបញ្ហាតម្លៃលក់ និងការវេចខ្ចប់ ដែលត្រូវចំណាយថ្លៃដើមច្រើន។ សម្រាប់ថ្ងៃអនាគត លោក ទី រស្មី មានគម្រោងចង់ពង្រីកទៅជាសិប្បកម្មដែលអាចផលិតបានកាន់តែច្រើន មានផលិតផលច្រើនប្រភេទ ទាំងអាហារជ្រក់ អាហារក្រៀម និងភេសជ្ជៈផងដែរ។ លោកសង្ឃឹមដែរថា ប្រទេសកម្ពុជានឹងមានផលិតផលសុវត្ថិភាពក្នុងស្រុកកាន់តែច្រើន ដែលអាចផ្គត់ផ្គង់គ្រប់គ្រាន់នៅលើទីផ្សារ និងអាចប្រកួតប្រជែងតម្លៃជាមួយផលិតផលនាំចូលបាន៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ