ស្ទឹងត្រែង ៖ ស្ថិតនៅក្នុងស្រុកថាឡាបរិវ៉ាត ខេត្តស្ទឹងត្រែង តំបន់ព្រំដែនកម្ពុជា-ឡាវ សម្រាប់តែសហគមន៍អេកូទេសចរណ៍សម្រស់កោះហាន គឺជាសហគមន៍មួយក្នុងចំណោមសហគមន៍ផ្សេងទៀត ដែលមានសក្កានុពលខ្លាំងនៅតាមដងទន្លេមេគង្គលើ ខណៈដែលសហគមន៍មួយនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងតាំងពីឆ្នាំ២០១៦ ផ្ដោតសំខាន់លើការបម្រើសេវាកម្មទេសចរណ៍បែបផ្សងព្រេងធម្មជាតិ។
បន្ទាប់ពីឆ្នាំ២០១៦ ក្រោយមានវត្តមានសហគមន៍មួយនេះ ជីវភាពរបស់ប្រជាជនជុំវិញតំបន់ចំនួន ៣៥ គ្រួសារ បានផ្លាស់ប្ដូរទៅរកភាពល្អប្រសើរឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ជាពិសេសគឺស្ត្រីតាមរយៈការផ្តល់សេវាកម្មទេសចរណ៍ និងការផ្គត់ផ្គង់ចំណីអាហារ។
ស្ថិតនៅក្នុងសម្លៀកបំពាក់សមរម្យ អាយុ៥២ឆ្នាំ អ្នកស្រី ប៊ុន សំផាន ប្រធានសហគមន៍អេកូទេសចរណ៍សម្រស់កោះហាន បានលើកឡើងថា ស្ត្រីភាគច្រើនដែលរស់នៅទីនោះ ភាគច្រើនមិនមានប្រភពចំណូលដោយខ្លួនឯងនោះទេ ពោលគឺពឹងផ្អែកស្ទើរតែទាំងស្រុងទៅលើប្ដីដែលជាមេគ្រួសារ ហើយក្រោយពេលដែលគ្រួសារមានការបែកបាក់ ស្ត្រីតែងតែធ្លាក់ចូលទៅក្នុងវិបត្តិនៃសេដ្ឋកិច្ចគ្រួសារ។ ដោយសារតែមើលឃើញពីភាពប្រឈមទាំងនេះ អ្នកស្រីបានកៀរគងស្ត្រីដែលមិនមានការងារធ្វើ និងគ្មានប្រភពចំណូលរួមគ្នាបង្កើតជាសហគមន៍ សំដៅធ្វើការជាក្រុមដើម្បីអាចទទួលបានចំណូលគ្រាន់ផ្គត់ផ្គង់ជីវភាពគ្រួសារដោយខ្លួនឯង។
អ្នកស្រីបញ្ជាក់ថា ៖
“តាំងពីមានវត្តមានសហគមន៍នេះមក ជីវភាពបងប្អូនមានលក្ខណៈល្អប្រសើរជាងមុន ទោះមិនបានធូរធា ក៏បានក្នុងកម្រិតមួយគួរសម…មិនជាល្អណាស់ណា តែក៏មិនពិបាកនោះដែរ ពោលគឺអាចទទួលយកបាន”
ពាក់ព័ន្ធទៅនឹងការងារដែលសហគមន៍អាចផ្ដល់ឱ្យស្ត្រីនៅទីនោះបានគឺការងារជាអ្នកអនាម័យ អ្នកថែទាំបរិស្ថានរបស់សហគមន៍ និងការងារជាចុងភៅចម្អិនអាហាប្រចាំតំបន់ជូនភ្ញៀវពិសា ខណៈដែលពីមុនមកការងារមានត្រឹមតែដាំដំណាំ ធ្វើស្រែចំការ និងនេសាទ ដែលជាប្រភេទការងារប្រើកម្លាំងបាយ និងមានតែបុរសដែលអាចមានលទ្ធភាពគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការធ្វើ។
យ៉ាងណាមិញ ការបង្កើតការងារធ្វើបន្ថែមនៅក្នុងសហគមន៍នេះ មិនត្រឹមតែអាចជួយដល់ស្ត្រីផ្ទាល់ប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងបានជួយទៅដល់កូនៗរបស់ពួកគេដែលរស់នៅទីនោះឱ្យមានឱកាសទទួលបានការអប់រំពេញលេញ ខុសពីពេលមុនដែលក្មេងៗភាគច្រើនត្រូវបញ្ឈប់ការសិក្សា តាមឱពុកទៅនេសាទតាមដងទន្លេប្រឈមនឹងគ្រោះថ្នាក់ ជាពិសេស អាចកាត់បន្ថយការប្រព្រឹត្តិបទល្មើសនេសាទផ្សេងៗ ដែលធ្វើឱ្យធនធានក្នុងទឹកកាន់តែខ្សត់ទៅៗ។
នៅក្នុងឱកាសជាមួយគ្នានេះ លោកស្រី ប៊ុន សំផាន ក៏បានសំណូមពរឱ្យមានការចូលរួមកាន់តែច្រើនលើការអភិរក្សតំបន់មួយនេះ ឱ្យកាន់តែមានភាពទាក់ទាញ ហើយអ្វីដែលគួរឱ្យយកចិត្តទុកដាក់នោះគឺការថែរក្សាឱ្យបាននូវលក្ខណៈពិសេសរបស់តំបន់ ដើម្បីឆ្ពោះទៅពង្រីកសក្កានុពលសហគមន៍ ក៏ដូចជាឈានទៅជំរុញវិសាលភាពនៃប្រជាជនក្នុងសហគមន៍ឱ្យមានការចូលរួមកាន់តែច្រើនជាងនេះ។
គួរបញ្ជាក់ថា នៅឆ្នាំដែលបង្កើតសហគមន៍ដំបូងក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ មានភ្ញៀវត្រឹមតែប្រមាណ ១០០ នាក់ប៉ុណ្ណោះ ដែលបានទៅទស្សនាកន្សាន្ត ប៉ុន្តែក្រោយមកនៅឆ្នាំ២០១៧ សហគមន៍មួយនេះទទួលបានភ្ញៀវចំនួន ២៧៤នាក់ នៅឆ្នាំ២០១៨ ចំនួនភ្ញៀវបានកើនដល់ ៧៨០នាក់ , ឆ្នាំ២០១៩ មានចំនួន ៦៤៥នាក់ ឆ្នាំ២០២០ ក្នុងអំឡុងពេលមានវិបត្តិជំងឺកូវីដ ចំនួនភ្ញៀវមានការធ្លាក់ចុះនៅត្រឹម ៤០៧នាក់ ហើយនៅក្នុងឆ្នាំ២០២១ កំណើនភ្ញៀវកើនឡើងដល់ ១០៦៦ នាក់ឯណោះ៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ព្រះរាជពិធីស្ទូងស្រូវដោយអធិរាជជប៉ុនបង្ហាញពីការឲ្យតម្លៃវិស័យកសិកម្ម ផ្សារភ្ជាប់ជំនឿ និងប្រពៃណី ទាំងពលរដ្ឋនិងរាជវង្ស
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 20/05/2025
កាលពីថ្ងៃទី១៤ ខែឧសភា កន្លងទៅនេះ រាជវាំងជប៉ុន បានរៀបចំពិធីបុណ្យប្រពែណីមួយសម្រាប់ការដាំដុះស្រូវដែលជាពិធីត្រូវបានចាត់ទុកថាមានអត្ថន័យសំខាន់ តំណាងឲ្យវិស័យកសិកម្ម ក៏ដូចជាជំនឿនិងប្រពៃណី វប្បធម៍របស់ប្រទេសជប៉ុនផងដែរ
មេនូឡាយហ្វ៍ គាំទ្រក្តីស្រមៃរបស់កុមារកម្ពុជាជាមួយផលិតផលធានារ៉ាប់រងថ្មី “Manulife បរិញ្ញា (Manulife Pak Rinha)”
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 20/05/2025
ក្រុមហ៊ុន មេនូឡាយហ្វ៍ មានមោទនភាពក្នុងការដាក់សម្ពោធផលិតផលថ្មីដែលមានឈ្មោះថា “មេនូឡាយហ្វ៍ បរិញ្ញា (Manulife Pak Rinha)” ដើម្បីធានាអនាគតការសិក្សារបស់កុមារកម្ពុជា និងផ្តល់សន្តិភាពផ្លូវចិត្តផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុដល់ឪពុកម្តាយគ្រប់ៗរូប