ក្នុងរយៈពេល៥ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន បានសម្រេចនូវសមិទ្ធផលជាច្រើនជូនប្រជាពលរដ្ឋ តាមរយៈការសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជាច្រើននៅក្នុងផ្ទៃប្រទេស។ សំណង់អគារ វិទ្យាស្ថានសិក្សាបច្ចេកទេស ផ្លូវថ្នល់ ស្ពាន បានជួយសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនកាន់តែមានភាពងាយស្រួល និងលឿនជាងមុន កំពុងរីកស្គុះស្គាយជាបន្តបន្ទាប់។
ប្រែក្លាយពីប្រទេសដែលមិនមានផ្លូវធ្វើដំណើរសមរម្យទៅជាប្រទេសដែលមានផ្លូវល្បឿនលឿន ដែលរយៈពេលនៃការធ្វើដំណើរត្រូវបានកាត់បន្ថយស្ទើតែពាក់កណ្ដាល។ ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មក្នុងប្រទេស និងជាមួយប្រទេសជិតខាងក៏មានភាពល្អប្រសើរជាងមុន ដោយសារការដឹកជញ្ជូនមានភាពងាយស្រួលជាមុន។ បើទោះបីជាយ៉ាងនេះក្ដី គោលដៅក្នុងការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធក៏មិនទាន់ឈប់ត្រឹមនេះដែរ ដោយគោលដៅបន្ទាប់គឺត្រូវធ្វើឱ្យមានគុណភាព និងអាចឱ្យប្រជាជនប្រើប្រាស់បានយូរអង្វែង។
ឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនបានថ្លែងយ៉ាងដូច្នេះថា ៖
“ទិសដៅបន្តគឺយើងនៅតែបន្តកសាងផ្លូវ ស្ពាន ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងអស់។ ឧទាហរណ៍ ផ្លូវកំពង់ធំ កំពង់ឆ្នាំង ផ្លូវលេខ៥០C ខណៈដែលសម្ដេចបានប្រកាសហើយថា ឆ្នាំ២០២៤ យើងសាងសង់ផ្លូវតភ្ជាប់ពីកំពង់ឆ្នាំង ទៅកំពង់ធំ ដែលមានស្ពាន៤ប្រវែងគីឡូម៉ែត្រ។”
ឯកឧត្តមបន្តថា ផ្លូវតភ្ជាប់ពីបាត់ដំបងទៅសៀមរាប ក៏ក្រសួងត្រៀមនឹងធ្វើដែរ ដោយផ្អែកលើមូលហេតុថា សព្វថ្ងៃបើចង់ធ្វើដំណើរពីសៀមរាប ទៅបាត់ដំបង គឺត្រូវធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ក្រុងសេរីសោភ័ណ្ឌ (ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ) ដែលមានចម្ងាយរហូតទៅដល់ ១៨០គីឡូឯណោះ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើមានផ្លូវធ្វើដំណើរត្រង់ពីសៀមរាបទៅបាត់ដំបងតែម្ដង ហើយអ្នកដំណើរអាចចំណេញបានជិត១០០គីឡូម៉ែត្រឯណោះ។
ឯកឧត្តមបន្តគូសបញ្ជាក់ផងដែរថា ៖
“ផ្លូវមួយចំនួនទៀតដែលយើងត្រូវលើកកម្រិតទៅជា AC ផ្លូវមួយចំនួនដែលមាន២គន្លង យើងលើកឱ្យទៅជា ៤គន្លង ឡានក៏នឹងកើនឡើង អីចឹងយើងគិតគូរឱ្យហើយ…យើងត្រូវរៀបចំប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនសាធារណៈនៅរាជធានីភ្នំពេញ ដើម្បីការពារទុកឱ្យហើយ ព្រោះ ៥ ឆ្នាំ ១០ឆ្នាំទៅមុខទៀត នឹងមានឡាន ម៉ូតូច្រើន ហើយវានឹងស្ទះ។”
ក្រៅតែពីហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវគោកនេះទៅ ឯកឧត្តមក៏បានរំលេចអំពីគម្រោងខាងផ្លូវទឹកផងដែរ។ ជាក់ស្ដែង ផ្នែកកំពង់ផែក៏កំពុងត្រូវបានរៀបចំដើម្បីឱ្យការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវទឹកមានភាពទូលំទូលាយជាងមុន ជាពិសេសកែប្រែកំពង់ផែខេត្តព្រះសីហនុទៅជាកំពង់ផែទឹកជ្រៅដែលអាចមានលទ្ធភាពទទួលយកនាវាធំៗរបស់អន្តរជាតិ។ ម្យ៉ាងទៀត ក្រសួងក៏គ្រោងនឹងរៀបចំប្រព័ន្ធទឹកកខ្វក់ថែមទៀត ព្រោះបើមិនដូច្នេះទេ ទន្លេ បឹងបួរ និងសមុទ្រ ច្បាស់ជាមិនអាចប្រើការបាន ទេសចរងូតក៏មិនអាចងូតទឹកកើត ដែលវាប៉ះពាល់ដល់វិស័យសេវាកម្មបន្តទៀត។
ជាចំណុចដែលសំខាន់ផងដែរ គឺការបណ្ដុះបណ្ដាលធនធានមនុស្សផ្នែកនេះឱ្យបានច្រើន ដើម្បីកសាងសមត្ថិភាពមនុស្សជំនាន់ក្រោយ ដើម្បីឱ្យពួកគេមានស្នាដៃក្នុងការសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរបស់ខ្លួនដោយមិនពឹងផ្អែកទាំងស្រុងលើធនធានមនុស្សពីក្រៅប្រទេស។ ឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល បានបញ្ជាក់យ៉ាងដូច្នេះថា ៖
“អីចឹងយើងត្រូវរៀបចំឱ្យត្រឹមត្រូវ អនាគតត្រូវតែធ្វើឱ្យបាននូវផ្នែក បណ្ដុះបណ្ដាលធនធានមនុស្សឱ្យបានច្រើន ធ្វើផ្លូវឱ្យមានគុណភាព យើងត្រូវធ្វើផ្លូវឱ្យបានរឹងមុំា ឱ្យបានយូរអង្វែងជូនប្រជាពលរដ្ឋយើង ហើយចង់ឱ្យថាខ្មែរយើងអាចធ្វើបានគ្រប់បែបយ៉ាងដោយខ្លួនឯង និងមិនពឹងផ្អែកលើគេពេកទេ ត្រូវមានសមត្ថភាពដោយខ្លួនឯង៕”