ភ្នំពេញ ៖ សមិទ្ធផលឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសម្រេចបាននូវកំណើនដ៏រឹងមាំ ដោយសមតុល្យឥណទាន និងចំនួនគណនីឥណទានមានការកើនឡើងក្នុងគ្រប់តំបន់នៅត្រីមាសទី៤ ឆ្នាំ២០២៣ ខណៈចំនួននៃការស្នើសុំឥណទានបុគ្គល បានបន្តកើនឡើង ហើយគុណភាពនៃឥណទានបុគ្គលដែលវាស់វែងដោយអនុបាតនៃឥណទានសំណងយឺតលើសពី៣០ថ្ងៃ (30+DPD) មានធ្លាក់ចុះបន្តិចបន្តួចដោយអនុបាតបានថយចុះនៅគ្រប់តំបន់។
យោងតាមរបាយការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុនក្រេឌីត ប្យួរ៉ូ ខេមបូឌា ខូ អិលធីឌី (CBC) នៅត្រឹមត្រីមាសទី៤ នៃឆ្នាំ២០២៣នេះ ចំនួនអតិថិជនដែលព្យាយាមស្នើសុំឥណទាន ក្នុងទម្រង់៣ផ្សេងៗគ្នាដូចជា ឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន (Personal Finance) ប័ណ្ណឥណទាន (Credit Cards) និងកម្ចីអចលនទ្រព្យ (Mortgage)។ ពាក្យស្នើសុំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល បានកើនឡើងជារួម +៥%។ (ពាក្យស្នើសុំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល គឺបង្ហាញអំពីបំណងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការទទួលបានឥណទានក្នុងលក្ខណៈជាឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន ប័ណ្ណឥណទាន និងកម្ចីអចលនទ្រព្យ)។
ការកើនឡើងនៃពាក្យស្នើសុំកម្ចីប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួនមានចំនួន +៧% ក្នុងនេះមានការកើនឡើងខ្លាំងនៅតំបន់ទំនាប និងតំបន់ឆ្នេរមានចំនួន +៩%។ ការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទាន មានការធ្លាក់ចុះ -១៤% ក្នុងនេះមានការធ្លាក់ចុះខ្លាំងនៅតំបន់ខ្ពង់រាប -៣៩%។ ការស្នើសុំកម្ចីអចលនទ្រព្យថយចុះចំនួន -៧% ក្នុងនេះមានការធ្លាក់ចុះខ្លាំងនៅតំបន់ទន្លេសាប -៩%។ បម្រែបម្រួលជាភាគរយទំហំទឹកប្រាក់នៃការស្នើសុំឥណទាន ក៏មានការធ្លាក់ចុះចំនួន -១០% ដែលចំនួននេះកើនឡើងខ្លាំងពីត្រីមាសមុន ចំនួន +១២%។ បម្រែបម្រួលនេះបណ្តាលមកពីការធ្លាក់ចុះនៃទំហំទឹកប្រាក់នៃការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទាន -៦% និងកម្ចីផ្ទាល់ខ្លួន -១១% និងកម្ចីអចលនទ្រព្យ -១% ។
ទាក់ទងនឹងដំណើរការឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល ដែលបង្ហាញអំពីទំហំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលនៅចុងត្រីមាសទីមួយនេះឆ្លុះបញ្ចាំងពីទីផ្សារឥណទានសកម្មវិញ គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣ ចំនួនគណនីឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលមានការកើនឡើងចំនួន +៤,៤៩% ប្រៀបពីត្រីមាសមុនដែលធ្វើឲ្យចំនួនគណនីនៅទូទាំងប្រទេសសរុបមានចំនួន ១,៧៦ លានគណនី។ ក្នុងចំណោមចំនួននេះ ៨០,២៧% ជាឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន ខណៈចំណែកតូចជាងគេគឺកម្ចីប័ណ្ណឥណទាន ៨,២០% និងកម្ចីអចលនទ្រព្យមាន ១១,៥៣%។ កំណើននេះត្រូវបានគេមើលឃើញនៅក្នុងគ្រប់តំបន់ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា (+៣,៧%នៅតំបន់ខ្ពង់រាប +៣,០%នៅតំបន់ឆ្នេរ +៥,២%នៅតំបន់ទំនាបនិង +៣,២%នៅតំបន់ទន្លេសាប)។
សមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល ក៏បានបន្តកើនឡើងជាលំដាប់ក្នុងកម្រិត +០,៥១% គិតត្រឹមពីខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣។ នៅចុងត្រីមាសនេះ សមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលមានចំនួន ១៥,០១ ប៊ីលានដុល្លារអាមេរិក។
បើទោះបីជា ចំនួនគណនីនៃកម្ចីអចលនទ្រព្យមានត្រឹមតែ ១១,៥៣% នៃចំនួនគណនីសរុបក៏ដោយ កម្ចីអចលនទ្រព្យនៅតែមានលើសពីពាក់កណ្តាលនៃសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុប ៥៤,៤២% ចំណែកឯសមតុល្យឥណទានប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួនមានចំណែក ៨០,២៧% និងសមតុល្យឥណទានប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន មានចំណែក ៤៤,៤៤%។ សមតុល្យប័ណ្ណឥណទានមានចំណែកតូចគឺត្រឹមតែ ១,១៤% តែប៉ុណ្ណោះ។ និយាយជារួម សមតុល្យឥណទានមានការកើនឡើងជាវិជ្ជមាននៅតំបន់ដូចជា +២,៧%នៅតំបន់ខ្ពង់រាប និង+០,៧%នៅតំបន់ទំនាប ប៉ុន្តែមានការថយចុះ -០,៩%នៅតំបន់ឆ្នេរ និង-០,១%នៅតំបន់ទន្លេសាប។
ចំពោះគុណភាពឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល ដែលបានមកពីអនុបាតនៃគណនីឥណទានជាមួយនឹងការសងយឺត ៣០ ថ្ងៃហួសកាលបរិច្ឆេទកំណត់ ដែលជា30+ DPD និងបង្ហាញពីលទ្ធភាពនៃការបង់សង និង ហានិភ័យនៃការខកខាននៅក្នុងត្រីមាស អនុបាត 30+DPD កើនឡើងពី ៥,១៤% នៅក្នុងត្រីមាសនេះ ពី ៤,៧១% ក្នុងត្រីមាសទីបី ឆ្នាំ២០២៣។ ក្នុងចំណោមផលិតផលទាំងបីនោះ ផលិតផលដែលមាន អនុបាត ៣០+DPD ខ្ពស់បំផុតគឺ ឥណទានប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួនជាមួយនឹង អនុបាតចំនួន ៦,៥៤%។
ចំនួនសមតុល្យឥណទានមិនដំណើរការលើសពី៣០ថ្ងៃ មានការកើនឡើងជារួម +៩,៧% នៅទូទាំងតំបន់។ ការកើនឡើងដែលច្រើនជាងគេនៃចំនួនទឹកប្រាក់ឥណទានសំណងយឺតលើសពី៣០ថ្ងៃគឺនៅ តំបន់ទំនាបកើនឡើងចំនួន +១៤%, តំបន់ខ្ពង់រាបកើនឡើង +១១% តំបន់ទន្លេសាបកើនឡើងចំនួន +៣%, ចំនែកឯតំបន់ឆ្នេរមានការថយចុះចំនួន -៩,0%។
ចំនួនអតិថិជនដែលមានកម្ចីតែមួយស្ថាប័ននៅតែមានកម្រិតខ្ពស់គឺ ៧០,០៧%នៃចំនួនអតិថិជនទាំងអស់។ ចំណែកឯអតិថិជនដែលមានកម្ចីច្រើនស្ថាប័ននៅតែមានកម្រិតទាបដដែលត្រឹម ២៩,៩៣%។
អតិថិជនប្រើប្រាស់ឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលដែលមានគណនីចំនួន ១ មាន ៥៨,៧៣%, អ្នកមានគណនីឥណទានចំនួន ២ មានចំនួន ២៨,០៧% អ្នកដែលមានគណនីឥណទានចំនួន ៣ មានចំនួន ៩,៦៩% ហើយអ្នកដែលមានគណនីឥណទានច្រើនជាង៣ មានចំនួន ៣,៥១% នៃចំនួនអតិថិជនទាំងអស់។
លោក អឿ សុធារ័ត្ន ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុនក្រេឌីត ប្យួរ៉ូ ខេមបូឌា ខូ អិលធីឌីបានមានប្រសាសន៍ថា “តម្រូវការពាក្យស្នើសុំឥណទានបុគ្គលមានការកើនឡើង ប៉ុន្តែសមិទ្ធផលឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលនៅតែវិជ្ជាមាន ជាមួយនឹងចំនួនគណនី និងសមតុល្យកម្ចីក្នុងត្រីមាសទីបីនេះ បើប្រៀបធៀបនឹងត្រីមាសមុន”។ លោកបានបន្ថែមទៀតថា គុណភាពឥណទានមានការធ្លាក់ចុះ ជាមួយនឹងការកើនឡើងនៃអនុបាតនៃគណនីប្រាក់កម្ចីជាមួយនឹងការសងយឺត ៣០ថ្ងៃហួសកាលបរិច្ឆេទកំណត់ ពី៤,៧១% ក្នុងត្រីមាសទីបីក្នុងឆ្នាំ២០២៣ មក៥,១៤% ក្នុងត្រីមាសនេះ៕