ភ្នំពេញ ៖ យោងតាមទិន្នន័យពីថ្នាលផ្លាស់ប្តូរទិន្នន័យកម្ពុជា (CAMDX) គិតត្រឹមដើមខែមេសា ឆ្នាំ២០២៤ សមាជិកធនាគារ ហិរញ្ញវត្ថុជាង ២០គ្រឹះស្ថាន បាន និងកំពុងប្រើប្រាស់ និងផ្លាស់ប្តូរទិន្នន័យក្នុងថ្នាលផ្លាស់ប្តូរទិន្នន័យកម្ពុជា ដើម្បីសម្រួលដល់ការទូទាត់លើសេវាសារធារណៈនានាជាមួយនឹងស្ថាប័នរាជរដ្ឋាភិបាលក្នុងប្រព័ន្ធចុះបញ្ជីអាជីវកម្មតាមអនឡាញ។
លោក រ័ត្ន សោភ័ណ ប្រធានសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា បានលើកឡើងថា ៖ ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធឌីជីថលពីសំណាក់អ្នកប្រើប្រាស់នៅកម្ពុជាក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ មានការកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់។ កំណើននេះត្រូវបានមើលឃើញថា កាន់តែលឿន ជាពិសេសក្នុងអំឡុងពេល និងក្រោយការរីករាលដាលនៃជំងឺកូវីដ-១៩ ជាមួយនឹងការវិនិយោគអភិវឌ្ឍន៍លើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធប្រព័ន្ធទូទាត់សងប្រាក់ពីសំណាក់ស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាល ក្រសួងពាក់ព័ន្ធនានា ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា និងអ្នកពាក់ព័ន្ធផ្សេងៗទៀតរួមមានគ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីសម្រួលដល់ការប្រើប្រាស់របស់សាធារណជន លើកកម្ពស់តម្លាភាព និងប្រសិទ្ធភាពក្នុងវិស័យឯកជន និងសាធារណៈ និងជាប្រព័ន្ធសំខាន់ដើម្បីរួមចំណែកជំរុញសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលនៅកម្ពុជា។
លោកបានបន្តឱ្យដឹងទៀតថា ៖ ទិន្នន័យរបស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជានាពេលថ្មីៗនេះ បានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ពីការកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់នៃការចាប់យក និងប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលក្នុងការទូទាត់ ជាមួយនឹងប្រតិបត្តិការទូទាត់ឌីជីថលចំនួន ១,៨ ពាន់លានប្រតិបត្តិការទាំងប្រាក់រៀល និងប្រាក់ដុល្លារអាមេរិកក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ដែលមានតម្លៃ ៤៩៥ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។ ចំនួននេះ បានបង្ហាញពីការកើនឡើងប្រមាណ ៦១.៨% នៅក្នុងទំហំប្រតិបត្តិការ និងការកើនឡើង ២៣% នៅក្នុងតម្លៃប្រតិបត្តិការបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំ២០២២ និងស្មើ ១៦ដងនៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប (GDP) របស់ប្រទេសកម្ពុជា ដែលធ្វើឱ្យប្រទេសកម្ពុជាក្លាយជាប្រទេសមួយក្នុងចំណោមប្រទេសនៅលើពិភពលោកដែលមានការទូទាត់តាមប្រព័ន្ធឌីជីថលខ្ពស់បំផុតធៀបនឹងផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប(GDP)។
ប្រធានសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជាបានបន្ថែមឱ្យដឹងថា ៖ ការអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធទូទាត់តាមប្រព័ន្ធឌីជីថល និងបច្ចេកវិទ្យានេះ គឺនៅតែជាអាទិភាពស្នូលរបស់វិស័យធនាគារ។ គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុនឹងបន្តវិនិយោគលើសេវាធនាគារចល័ត និងផ្លេតហ្វមទូទាត់ និងសេវាឌីជីថល ដើម្បីបម្រើដល់ទីផ្សារក្នុងការធ្វើប្រតិបត្តិការធនាគារឌីជីថលកាន់តែងាយរកបានងាយស្រួល តម្លៃសមរម្យ និងមានសុវត្ថិភាព។ សមាគម និងសមាជិករបស់ខ្លួននឹងបន្តគាំទ្ររាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក្នុងការសម្របសម្រួល និងអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធអេកូឌីជីថល និងនវានុវត្តន៍បន្ថែមទៀតទាំងក្នុងវិស័យធនាគារ និងលើសពីវិស័យធនគារ ដើម្បីចូលរួមចំណែកជាមួយរាជរដ្ឋាភិបាល ឆ្ពោះទៅរកសង្គមឌីជីថល ប្រជាជនឌីជីថល និងសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល ដូចមានចែងក្នុងក្របខណ្ឌគោលនយោបាយ សេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមឌីជីថលឆ្នាំ ២០២១-២០៣៥ របស់កម្ពុជា៕