ភ្នំពេញ ៖ បើមើលក្នុងរូបភាពមួយជ្រុងតូច ការសន្សំគ្រាន់តែជាវិន័យនៅក្នុងការបែងចែកសាច់ប្រាក់មួយចំណែករបស់បុគ្គលបម្រុងទុកសម្រាប់គោលដៅអ្វីមួយ។ ប៉ុន្តែបើគេមើលក្នុងរូបភាពជារួម ប្រាក់សន្សំរបស់ប្រជាជនស្មើទៅនឹងការកសាងទ្រព្យរបស់ប្រទេសជាតិមួយទាំងមូលតែម្ដង។ បើទោះបីជាយ៉ាងនេះក្ដី ការសន្សំ ជាទម្លាប់ដ៏លំបាកមួយដែលទាមទារឱ្យបុគ្គលម្នាក់ៗប្រកាន់ខ្ជាប់នូវវិន័យយ៉ាងតឹងរឹង ទើបអាចសម្រេចផែនការសន្សំបាន។ ផ្អែកលើគុណប្រយោជន៍ដ៏ធំធេងនៃការសន្សំនេះផងដែរ កន្លងមកស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធតែងតែលើកទឹកចិត្តប្រជាជនឱ្យចាប់ផ្ដើមសន្សំ បើទោះបីជាមានប្រាក់ចំណូលតិចតួចក៏ដោយ។
លោក រ័ត្ន សោភ័ណ ប្រធានសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា ក៏បានមានប្រសាសន៍ថា ការសន្សំ គឺត្រូវចាប់ផ្ដើមពីការសន្សំតិចៗ ហើយបង្កើនអាត្រាសន្សំទៅតាមពេលវេលា និងកំណើននៃទំហំប្រាក់ចំណូល។
«យើងទាំងអស់គ្នាមានពេលវេលាធ្វើការពី ៣៥ឆ្នាំ ទៅ ៤០ឆ្នាំ ហើយចំណូលដែលយើងបានពីការធ្វើការនេះគឺមានគោលដៅពីរ ទី១គឺដើម្បីបំពេញតម្រូវការបច្ចុប្បន្នរបស់ខ្លួន ក្រុមគ្រួសាររបស់ខ្លួន ហើយសំខាន់មួយទៀតគឺការសន្សំសម្រាប់ពេលចូលនិវត្តន៍។ ដូច្នេះមិនអាចចាំដល់ជិតចូលនិវត្តន៍ទើបសន្សំទេ ត្រូវចាប់ផ្ដើមការសន្សំពីពេលដែលមានចំណូលទៅ»។ នេះបើតាមប្រសាសន៍របស់លោកប្រធានសមាគមធនាគារ នាឱកាសទិវាសន្សំអាស៊ាន កាលពីពេលកន្លងទៅ។
លោក រ័ត្ន សោភ័ណ ក៏បានបន្តឱ្យដឹងទៀតថា ការសន្សំនេះទៀតសោតមិនមែនចាំទាល់តែមានលុយច្រើនទើបសន្សំទេ គួរតែមានទម្លាប់សន្សំតាំងពីក្មេងមក។ ហេតុដូច្នេះហើយបានជាសមាគមទាំងពីរ (សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា និងសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា) បានចំណាយធនធានធ្វើកម្មវិធី ដើម្បីអប់រំជាសាធារណៈទៅដល់បងប្អូនទាំងអស់អំពីការប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការ ជាពិសេសទាក់ទិននឹងការសន្សំ ដោយជំរុញទឹកចិត្តប្រជាជនឱ្យចាប់ផ្ដើមសន្សំមុនប្រើប្រាស់កម្ចីផ្លូវការ។
ប្រធានសមាគមធនាគារខាងលើនេះ ក៏បានសង្កត់ធ្ងន់ផងដែរថា ការសន្សំ គឺជាគំនិតផ្តួចផ្តើមល្អ ហើយប្រសិនបើប្រជាជនជាទូទៅចាប់ផ្ដើមសន្សំច្រើន នោះក៏ស្មើទៅនឹងការចូលរួមកសាងទ្រព្យរបស់ប្រទេសជាតិផងដែរ។ កាលណាមានការសន្សំច្រើន នឹងធ្វើឲ្យទ្រព្យរបស់បុគ្គលកើនឡើង នៅពេលដែលទ្រព្យបុគ្គលកើនឡើង ទ្រព្យរបស់គ្រួសារក៏កើនឡើង ហើយប្រសិនបើទ្រព្យរបស់គ្រួសារនីមួយៗកើនឡើង វានឹងបន្តជំរុញឱ្យទ្រព្យរបស់សង្គមជាតិកើនឡើងដូចគ្នា។
គួររំលឹកថា គិតត្រឹមឆមាសទី១ ឆ្នាំ២០២៤ ចំនួនប្រជាពលរដ្ឋដែលបានដាក់ប្រាក់សន្សំ (បញ្ញើ) ក្នុងប្រព័ន្ធធនាគារ និងគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុមានសរុបចំនួនជាង ២៣លានគណនី ដែលស្មើនឹងទឹកប្រាក់ ៥៤ប៊ីលានដុល្លារអាមេរិក។ នេះបើតាមការថ្លែងរបស់ប្រធានសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា (ABC) និងប្រធានសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា (CMA)។
ក្នុងរយៈពេលដូចគ្នានេះ ប្រាក់បញ្ញើអតិថិជន ក៏បានកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ជាមួយនឹងកំណើនជិត ១៣.៤% ឬប្រមាណជាង ៥១.៩ប៊ីលានដុល្លារអាមេរិក ដោយចំនួនគណនីប្រាក់បញ្ញើអតិថិជនបានកើនឡើងដល់ ២១.៣ លានគណនីនៅក្នុងវិស័យធនាគារ៕