រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ វេង សាខុន បានមានប្រសាសន៍កាលពីថ្ងៃចុងសប្ដាហ៍កន្លងទៅនេះថា ការអាចអនុវត្តបានតាមគោលនយោបាយ និងផែនការយុទ្ធសាស្ត្រខាងលើនេះបានល្អ នឹងនាំឱ្យកើនឡើងប្រាក់ចំណូលដល់គ្រួសារកសិករប្រកបដោយវិបុលភាព និងសុខុមាលភាព តាមរយៈការបង្កើនផលិតភាពពិពិធកម្ម និងពាណិជ្ជូបនីយកម្មកសិកម្ម ដោយធានាបាននូវការអភិវឌ្ឍ និងអភិរក្សធនធានធម្មជាតិប្រកបដោយចីរភាព។
យោងតាមទិន្នន័យរបស់មន្ទីរកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ ខេត្តកណ្តាល បានឱ្យដឹងថា នៅឆ្នាំ2020 កសិករក្នុងគម្រោង ASPIRE បានដាំស្ពៃក្រញ៉ាញ់ (បន្លែសុវត្ថិភាព) ដោយក្នុងផ្ទះសំណាញ់ទំហំ 500 ម៉ែត្រក្រឡា អាចដាំបានចំនួន 6លើក/ឆ្នាំ និងទទួលបានប្រាក់ចំណូលចំនួន 18 លានរៀល/ឆ្នាំ ។
បន្ទាប់ពីដកប្រាក់ចំណាយសរុបអស់ចំនួន 7,500,000រៀល/ឆ្នាំ (ធាតុចូល 1,350,000រៀល ពលកម្ម 3,750,000 រៀល រំលស់ផ្ទះសំណាញ់ 2,400,000 រៀល) កសិករអាចទទួលបានប្រាក់ចំណេញជាមធ្យមចំនួន 10,500,000 រៀល/ឆ្នាំ ជាពិសេស កសិករអាចដាំបានពេញមួយឆ្នាំ ហើយផលដែលទទួលបានគឺបន្លែមានគុណភាព សុវត្ថិភាព ទិន្នផលខ្ពស់ លក់បានថ្លៃ និងជាទីពេញនិយមរបស់អ្នកបរិភោគនាពេលបច្ចុប្បន្ន។ ផ្ទុយទៅវិញ បើប្រៀបធៀបជាមួយការដាំនៅទីវាលទំហំដីប៉ុនគ្នា កសិករអាចដាំបានតែ 4លើក/ឆ្នាំ ហើយទទួលបានប្រាក់ចំណូលសុទ្ធត្រឹមតែ 8,380,000 រៀល/ឆ្នាំ ប៉ុណ្ណោះ។
ដោយទទួលបានបច្ចេកទេស និងយល់ច្បាស់ពីអត្ថប្រយោជន៍នៃការដាំបន្លែក្នុងផ្ទះសំណាញ់ មានប្រជាកសិករសហគមន៍បន្លែ ឬបណ្តុំផលិតកម្មបន្លែជាច្រើននៅទូទាំងប្រទេស ក្រោមកិច្ចសហការជាមួយគម្រោងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍នានា និងវិស័យឯកជន ជាពិសេសកម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយបច្ចេកទេសកសិកម្មថ្មីដែលធន់នឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ (ASPIRE) បានធ្វើឱ្យចំនួនផ្ទះសំណាញ់កើនឡើងពី 559 ផ្ទះសំណាញ់ ក្នុងឆ្នាំ2019 ទៅ959 ផ្ទះសំណាញ់ក្នុងឆ្នាំ2020 ហើយប្រាកដណាស់ថាចំនួននេះនឹងមានការកើនឡើងជាលំដាប់នៅឆ្នាំបន្តបន្ទាប់។
បច្ចុប្បន្ន ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ កំពុងស្វះស្វែងរកដៃគូសហការគាំទ្រ និងលើកទឹកចិត្តយ៉ាងទូលំទូលាយជាមួយគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធ ជាពិសេសដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ និងវិស័យឯកជន ដើម្បីច្បាមយកកាលានុវត្តភាពពង្រឹង និងពង្រីកផលិតកម្មដំណាំបន្លែក្នុងផ្ទះសំណាញ់ទាំងសរីរាង្គ និងសុវត្ថិភាព។
លទ្ធផលនៃការប្រៀបធៀបនេះបានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់អំពីប្រសិទ្ធភាពសេដ្ឋកិច្ចរវាងការដាំបន្លែក្នុង និងក្រៅផ្ទះសំណាញ់ដែលបានអនុវត្តបច្ចេកវិទ្យាទំនើប សមស្របការចងក្រងបណ្តុំផលិត ការអនុវត្ត CamGAP ការប្រើប្រាស់ QR Code ការអនុវត្តផលិតកម្មកសិកម្មតាមកិច្ចសន្យា ការតភ្ជាប់បណ្តាញទីផ្សារតាម Online ការអនុវត្ត Cold Chain System ការរៀបចំកន្លែលក់ដុំបន្លែក្នុងសហគមន៍ ឬផ្សារណាត់ចុងសប្តាហ៍ និងផ្សារទំនើប។ល។
យន្តការសំខាន់ៗទាំងអស់នេះ គឺដើម្បីឈានឆ្ពោះទៅធ្វើការលើកកម្ពស់កសិផល/ផលិតផលខ្មែរ តាមរយៈការជំរុញផលិតភាពផលិតកម្ម ដំណាំបន្លែលើផ្ទៃដីដដែលធានាគុណភាព សុវត្ថិភាព តម្លៃ ការប្រកួតប្រជែងទីផ្សារ ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ បរិយាប័ន្ន និន្នាការកើនឡើងនៃការបរិភោគបន្លែផលិតក្នុងស្រុក និងជាពិសេសចូលរួមបង្កើនផលិតកម្មបន្លែក្នុងស្រុក កាត់បន្ថយការនាំចូលបន្លែពីបរទេស៕
ជីវប្រវត្តិ: បានបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាកអនុបណ្ឌិតផ្នែកប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយមកពីសហភាពសូវៀត និងមានបទពិសោធន៍ជាង ២០ឆ្នាំក្នុងវិស័យសារព័ត៌មាន។ បច្ចុប្បន្ន លោកជាអ្នកយកព័ត៌មានសេដ្ឋកិច្ចឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ឧកញ៉ា គិត ស៊ូឡា កូនប្រុសរបស់អ្នកឧកញ៉ា គិត ម៉េង ត្រូវបានតែងតាំងជានាយកគ្រប់គ្រងផ្នែកប្រតិបត្តិការក្រុមហ៊ុន រ៉ូយ៉ាល់គ្រុប អន្តរជាតិ
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 19/04/2024
ឧកញ៉ា គិត ស៊ូឡា កូនប្រុសរបស់អ្នកឧកញ៉ា គិត ម៉េង ត្រូវបានតែងតាំងជានាយកគ្រប់គ្រងផ្នែកប្រតិបត្តិការក្រុមហ៊ុន រ៉ូយ៉ាល់គ្រុប អន្តរជាតិ