ភ្នំពេញ ៖ ពីសម័យកាលមួយទៅសម័យកាលមួយ វប្បធម៌នៃការធ្វើជំនួញ (រកស៊ី) បានវិវត្តខ្លួនឥតឈប់ឈ ខណៈដែលការផ្លាស់ប្ដូរទាំងអស់នោះបានកើតចេញពីកត្តាផ្សេងៗគ្នាជាច្រើន ក្នុងនោះអាចមកពីភាពជឿនលឿននៃរបត់សង្គម ការជ្រាបចូលនៃវប្បធម៌លោកបរទេស ក៏ដូចជាកម្រិតនៃការយល់ដឹងរបស់ប្រជាជនទូទៅផងដែរ។
បណ្តាពាណិជ្ជករដែលកំពុងមានសកម្មភាពនៅលើទីផ្សារនាពេលបច្ចុប្បន្នបានលើកឡើងថា វាជារឿងមួយល្អប្រសើរដែលអ្នករកស៊ី ក៏ដូចជាអ្នកធ្វើជំនួញនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះមានភាពឆ្លាតវៃក្នុងការបង្កើតបណ្ដាញទំនាក់ទំនងដោយផ្ទាល់ និងដោយប្រយោជន៍ជាមួយមនុស្សជុំវិញខ្លួន ជាពិសេសមនុស្សដែលស្ថិតនៅក្នុងវិស័យរួមគ្នា ក៏ប៉ុន្តែមានចំណុចមួយក្នុងចំណោមចំណុចជាច្រើនទៀតដែលអាចនាំពួកគេឱ្យឈានទៅរកភាពជោគជ័យយូរអង្វែងនោះគឺការខ្វះភាពអត់ធ្មត់ ខណៈដែលចរិតលក្ខណៈនៃកង្វះខាតការអត់ធ្មត់នេះបានចាក់ចូលជ្រៅទៅក្នុងផ្នត់គំនិតអ្នករកស៊ីមួយចំនួនទៀត ជាពិសេសអ្នករកស៊ីវ័យក្មេង (ថ្មីថ្មោង) ជាហេតុធ្វើឱ្យជំនួញមិនអាចឈរជើងបានយូរ។
លោកបណ្ឌិត ធួន ស៊ីណាន ម្ចាស់ផលិតផលថ្នាំពណ៌ Temple Paint និងជាអ្នកជំនួញក្នុងវិស័យផ្សេងៗទៀតបានមើលឃើញពីចំណុចមួយចំនួនដែលអ្នករកស៊ីបច្ចុប្បន្ននេះគួរតែយកចិត្តទុកចិត្តដាក់ និងពង្រឹងឡើងវិញឱ្យបាន។
ជាមួយនឹងបទពិសោធន៍ក្នុងនាមជាអ្នកធ្វើជំនួញអស់រយៈពេលជាង១០ឆ្នាំ លោកបណ្ឌិត ធួន ស៊ីណាន បានមានប្រសាសន៍ថា ៖
“អ្វីដែលខ្ញុំមើលឃើញ អ្នករកស៊ីនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ជាពិសេសអ្នករកស៊ីថ្មីថ្មោង និងមានវ័យក្មេង គឺពួកគាត់ចង់មានលឿនពេក ចូលចិត្តចម្លងអ្វីដែលគេមានស្រាប់រួចហើយ និងងប់ងល់ច្រើនជាមួយវប្បធម៌បរទេស ដោយមិនសិក្សាស្វែងយល់ពីតម្រូវការពិតប្រាកដក្នុងស្រុកនោះឡើយ”
លោកបន្ថែមថា ៖
“បច្ចុប្បន្ននេះ អ្នកជំនួញភាគច្រើនមានទុនរកស៊ីស្រាប់ៗ ហើយពួកគេតែងតែព្យាយាមបោះជំហានធំៗ ក្ដូងក្ដាំង ត្រឹមតែមួយរយៈពេលខ្លី ហើយ ក៏ស្ងាត់បាត់ទៅវិញ។ ម្យ៉ាងទៀត ពួកគេមួយចំនួនទៀតមិនមានអត្តសញ្ញាណ (Identity) ផ្ទាល់ខ្លួន ហើយចេះតែទោរទន់ទៅរកទំនោរនេះបន្តិច នោះបន្តិច ដែលមិនយូរមិនឆាប់ ពួកគេនឹងដើរដល់ផ្លូវមួយដែលបាត់បង់អ្វីដែលជាខ្លួនឯង”
លោកបណ្ឌិតបានបន្តឱ្យដឹងថា ជំនួសឱ្យទម្លាប់ចង់មាន ចង់បានលឿនពេកនេះ អ្នករកស៊ីគួរតែពង្រឹងខ្លួនឱ្យទៅជាមនុស្សដែលចង់ចេះចង់ដឹង និងស្វែងរកគំនិតថ្មីៗ ប្រកាន់ខ្ជាប់នូវការអត់ធ្មត់ ធ្វើការសម្រេចចិត្តដោយឆ្លងកាត់តាមដំណាក់កាលពិចារណាត្រឹមត្រូវ ព្រោះថាទោះជាមានលុយក្នុងការរកស៊ី ក៏មិនប្រាកដថាអាចជោគជ័យបាននោះដែរ។ ជាក់ស្ដែង មិនថាចំពោះមុខជំនួញប្រភេទណានោះទេ វាសុទ្ធតែត្រូវការការសិក្សា ស្វែងយល់ឱ្យបានច្បាស់ពីទីផ្សារ និងការប្រកួតប្រជែង ដើម្បីជាជំនួយជួយឱ្យរកឃើញពីចំណុចចន្លោះប្រហោង ហើយបំពេញបន្ថែមនូវចំណុចវិជ្ជមានចូលទៅក្នុងផលិតផលខ្លួន។
លោកបណ្ឌិត ធួន ស៊ីណាន បានបញ្ជាក់ថា ៖
“ចំណុចមួយទៀតដែលអ្នករកស៊ីទូទៅគួរគិតពិចារណាដែរនោះ គឺការប្រកួតប្រជែង ដែលវាតែងតែកើតមានឡើងគ្រប់រូបភាព ប៉ុន្តែយ៉ាងណាក៏ដោយ សម្រាប់អ្នករកស៊ីគួរតែប្រកួតប្រជែងទៅលើគុណភាពទំនិញ និងភាពស្មោះត្រង់ មិនមែនប្រកួតប្រជែងដោយតម្លៃ និងការប៉ែងជើងគ្នានោះឡើយ”
ជាមួយគ្នានេះផងដែរ លោកក៏បានក្រើនរំលឹកឱ្យអ្នករកស៊ីនាពេលបច្ចុប្បន្នគួរបង្វែរការចាប់អារម្មណ៍មកបង្កើតម៉ាកផលិតផល (Brand) ផ្ទាល់ខ្លួន បង្កើតអត្តសញ្ញាណផ្ទាល់ខ្លួន និងលើកតម្កើងអត្តសញ្ញាណជាតិខ្លួនផងដែរ ជៀសវាងចម្លងយកពីគេធ្វើជាអត្តសញ្ញាណរបស់ខ្លួន ហើយធ្វើការប្រកួតប្រជែងនៅលើទីផ្សាររួមដោយគ្មានភាពស្មោះត្រង់៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧បុរសម្នាក់កែច្នៃត្រឡោកដូងទៅជាធ្យូងអនាម័យ ជួយដល់សុខមាលភាពប្រជាជន
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
ជំនួសឱ្យការយកឈើទៅដុត បុរសម្នាក់បានប្រមូលយកត្រឡោកដូងដែលគេកោសសាច់រួច ទៅដុតឱ្យចេញជាធ្យូងអនាម័យ។
Hilltribe Organics ជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលជនជាតិភាគតិចនៅប្រទេសថៃជាង ៥០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែពីការចិញ្ចឹមមាន់យកស៊ុតសរីរាង្គ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
Hilltribe Organics បានរួមបញ្ចូលជនជាតិដើមភាគតិចដែលចិញ្ចឹមមាន់យកស៊ុតទៅក្នុងខ្សែសង្វាក់តម្លៃនៃផលិតផលសរីរាង្គរបស់ខ្លួន និងបានជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេបីដង ឬជាង ៥០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែ
Doi Kham ក្រុមហ៊ុនធុរកិច្ចបរិយាបន្នថៃផ្តោតសំខាន់ជួយគាំទ្រជីវភាពក្រុមកុលសម្ព័ន្ធភ្នំ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
Doi Kham បានជួយគាំទ្រដល់ក្រុមពលរដ្ឋកុលសម្ព័ន្ធជាច្រើនរយពាន់គ្រួសារតាមរយៈការទទួលទិញគ្រាប់កាហ្វេដែលមានគុណភាពខ្ពស់ដោយផ្ទាល់ពីសហគមន៍ទាំងនេះ