ត្រឹមចុងឆ្នាំ២០២១ គម្រោងផ្លូវដែកចិន-ឡាវ (China-Laos railway) ត្រូវបានប្រកាសសម្ពោធដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការក្រោយចំណាយពេលសាងសង់អស់រយៈពេល៦ឆ្នាំ ក្នុងនាមជាផ្លូវដែកសម្រាប់រថភ្លើងល្បឿនលឿនប្រើប្រាស់បម្រើទាំងការដឹកជញ្ជូនអ្នកដំណើរ និងទំនិញចេញចូលរវាងចិន និងឡាវ ហើយមិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ វាក៏ជាច្រកដ៏សំខាន់តភ្ជាប់រវាងតំបន់អាស៊ានទៅនឹងគម្រោងយក្សរបស់ចិនដែលមានឈ្មោះថា ផ្លូវសូត្រចិន ឬ BRI (Belt and Road Initiative) ។
ការតភ្ជាប់រវាងទីក្រុង Vientiane ទៅដល់តំបន់ព្រំដែនភាគខាងជើងនៃប្រទេសចិន Boten ក្នុងចំងាយផ្លូវដល់ទៅ៤១៤គីឡូម៉ែត្រ និងចំណាយថវិកាសរុបដល់ទៅជាង ៦ ០០០លានដុល្លារអាមេរិក។ ក្រៅតែពីការតភ្ជាប់រវាងចិន និងឡាវហើយនោះ គេជឿជាក់ថាគម្រោងនេះនឹងអាចបន្តទៅភ្ជាប់ប្រទេសផ្សេងទៀតក្នុងតំបន់ដែលមានដូចជាប្រទេសថៃ ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី និងសិង្ហបុរីទៀតផងដែរនាពេលអនាគត។
សក្តានុពលដ៏សន្ធឹកសន្ធាប់ដែលជាកម្លាំងចលករជួយជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មក្នុងតំបន់តាមរយៈគម្រោង China-Laos railway នេះត្រូវបានអ្នកជំនាញជាច្រើនមើលឃើញថា បានប្រែក្លាយឡាវពីប្រទេសបែប Landlock (មិនជាប់សមុទ្រ) ទៅជាប្រទេសលក្ខណៈ Landlink ឬមានន័យថា ជាប្រទេសដែលជាទីកន្លែងសម្រាប់តភ្ជាប់ជាមួយនឹងបណ្តាប្រទេសផ្សេងទៀត។
តើនៅក្រោយពេលដែលប្រែក្លាយទៅជាប្រទេសបែប Landlink ហើយនោះ ឡាវ នឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍អ្វីខ្លះ?
ចាប់តាំងតែពីគម្រោងបានប្រកាសដំបូងភ្លាម ឡាវបានទាក់ចិត្តអ្នកវិនិយោគក្រៅ និងក្នុងប្រទេសជាច្រើន ជាពិសេសក្នុងតំបន់អាស៊ានផ្ទាល់។ សម្រាប់ការធ្វើដំណើរនឹងដឹកជញ្ជូនរវាងឡាវ និងចិននៅពេលនេះ បានកាត់បន្ថយស្ទើរមួយភាគបួន ពី១៥ម៉ោងដោយរថយន្តមកតិចជាង៤ម៉ោងតាមរថភ្លើង និងមានតម្លៃសំបុត្រធ្វើដំណើរត្រឹមតែ៣៣ដុល្លារប៉ុណ្ណោះសម្រាប់កៅអីប្រភេទ second-class seat។
ប្រទេសឡាវធ្លាប់ជាប្រទេសដែលក្រីក្រខាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដោយកាលពីមុនមានផ្លូវដែកត្រឹមតែ៤គីឡូម៉ែត្រប៉ុណ្ណោះ មុនពេលដែលផ្លូវដែក China-Laos បានបញ្ចប់។ ក្រោយការការតភ្ជាប់វាបានធ្វើឲ្យកាន់តែប្រសើរឡើង នៃកិច្ចការងារធ្វើពាណិជ្ជកម្មនិងមានទំហំកាន់តែច្រើនរវាងខេត្តនិងខេត្ត រវាងឡាវនិងប្រទេសជិតខាងអាស៊ាន ក៏ដូចជាជាមួយប្រទេសចិន។
គួរឲ្យដឹងថា ទំហំធ្វើពាណិជ្ជកម្មរវាងចិន និងអាស៊ានតាមផ្លូវទឹកកាលពីឆ្នាំ២០២០មានរហូតទៅដល់៦០០ពាន់លានដុល្លារ ដូចនេះនៅពេលដែលផ្លូវដែករួចរាល់បែបនេះ ឡាវនឹងក្លាយទៅជាស្តុកទំនិញដ៏សំខាន់សម្រាប់តំបន់អាស៊ានទាំងមូល ជាក់ស្តែងធនាគារពិភពលោក World Bank បានធ្វើការព្យាករណ៍ថាទំហំដឹកជញ្ជូនទំនិញរវាងចិនឡាវនឹងមានការកើនឡើងទៅដល់៣,៩លានតោននៅត្រឹមឆ្នាំ២០៣០ខាងមុខខ្ពស់ជាងអ្វីដែលធ្លាប់ធ្វើបានកាលពីឆ្នាំ២០១៦ ត្រឹមតែ១,៦លានតោន ហើយនឹងទាញយកទំនិញដែលត្រូវដឹកតាមផ្លុវទឹកមកតាមផ្លូវដែកប្រមាណជា១,៥លានតោន។ ក្រៅតែពីវិស័យសេដ្ឋកិច្ច និងជំនួញក្នុងនាមជាប្រទេសតភ្ជាប់រវាងប្រទេសក្នុងតំបន់ ឬ Landlink ហើយនោះគេជឿជាក់ថាឡាវនឹងអាចទាគ់ទាញភ្ញៀវទេសចរចិនកាន់តែច្រើនឡើងពីចំនួនប្រហែលជា១លាននាក់កាលពីមុនវិបត្តិកូវីដទៅដល់ ១,៥លាននាក់នៅពេលដែលទ្វារប្រទេសបើកវិញភ្លាម។ ដោយឡែកសម្រាប់វិស័យអចលនទ្រព្យវិញនៅពេលនេះគេអាចមើលឃើញថាជនជាតិចិនជាច្រើនកំពុងសម្រុកចូលទៅកាន់ប្រទេសឡាវដើម្បីប្រមូលទិញដីធ្លីជាច្រើនទុកទោះបីជាមិនមានសិទ្ធិកាន់កាប់ដោយផ្ទាល់ក្តីពួកគេភាគច្រើនបានប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រប្រើភាគីទី៣ដែលជាប្តី ឬប្រពន្ធ ឬដៃគូសហការក្នុងការវិនិយោគទៅលើវិស័យមួយនេះ៕
ធ្លាប់បំពេញការងារជាអ្នកបកប្រែអត្ថបទសារព័ត៌មានជាភាសាខ្មែរជាមួយនឹងស្ថាប័នព័ត៌មានមួយចំនួនរយៈពេល៧ឆ្នាំ។ បទពិសោធបកប្រែប្រភេទព័ត៌មានអន្តរជាតិនយោបាយសេដ្ឋកិច្ចនិងកីឡាផង។ បច្ចុប្បន្នកំពុងបំពេញការងារជាអ្នកបកប្រែអត្ថបទសារព័ត៌មានសេដ្ឋកិច្ចអន្តរជាតិឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Economy.
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ