ហេតុផលចំនួន៤ ដែលជំរុញឲ្យមនុស្សចំណាយលុយទិញសម្ភារប្រណីតមានតម្លៃថ្លៃ

ចំណេះដឹង ៖ សម្រាប់មនុស្សមួយចំនួនដែលមានធនធានគ្រប់គ្រាន់ ការទិញសម្ភារប្រើប្រាស់បែបប្រណីត និងមានតម្លៃថ្លៃកប់ពពកមិនមែនជារឿងចម្លែកនោះទេ បើទោះជាទំនិញប្រណីតៗមួយចំនួនមានគុណសម្បត្តិក្នុងការប្រើប្រាស់ដូចគ្នាទៅនឹងសម្ភារៈ ឬទំនិញធម្មតាក៏ដោយ ខណៈដែលរាល់ទំនិញប្រណិតទាំងនោះផលិតចេញមកសុទ្ធតែបានកំណត់អតិថិជនគោលដៅដែលជាអ្នកមានលុយច្រើនរួចទៅហើយនោះ។

ពាក់ព័ន្ធទៅនឹងទំនោរនៃការទិញសម្ភារនិយមនេះ មានមនុស្សមួយចំនួនសុខចិត្តលះបង់នូវលំនឹងហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន ខំប្រឹងឡើងសេរីទិញទំនិញប្រណិតប្រើប្រាស់ ដែលនាំឲ្យខ្លួនប្រឈមនឹងបញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុក៏មាន។ ខាងក្រោមនេះជាមូលហេតុចិត្តវិទ្យា ៤យ៉ាង ដែលជំរុញឲ្យមនុស្សចូលចិត្តទិញទំនិញប្រណីត ៖

១- ការសម្រេចចិត្តដោយមិនមានភាពច្បាស់លាស់ ៖ អ្នកប្រើប្រាស់មិនមានអាកប្បកិរិយាសមហេតុផលគ្រប់ពេលនោះទេ។ មនុស្សដែលមានហេតុផលល្អ តែងតែធ្វើសកម្មភាពស្របតាមហេតុផល ឬកត្តាសមរម្យ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត បុគ្គលដែលមានហេតុផលល្អ នឹងតែងតែធ្វើសកម្មភាពគិតមុខ គិតក្រោយពីផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន (រួមទាំងផលប្រយោជន៍ហិរញ្ញវត្ថុផងដែរ)។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការសិក្សាផ្នែកចិត្តវិទ្យាពីអាកប្បកិរិយាសម័យទំនើបជាច្រើនបានបង្ហាញថា មនុស្សភាគច្រើនតែងតែធ្វើសកម្មភាពដែលមិនប្រកបដោយហេតុផលនោះទេ។ អ្នកប្រើប្រាស់ជាច្រើនដែលទិញទំនិញប្រណីតមិនស្ថិតក្នុងស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុល្អនោះទេ ជាពិសេសប្រជាជនមេរិកជាច្រើននាក់មានអត្រាបំណុលខ្ពស់តាមរយៈការទិញទំនិញថ្លៃៗ។​ អាស្រ័យលើចំណុចនេះគេអាចនិយាយបានថា ជនជាតិអាមេរិកជាច្រើនតែងធ្វើសកម្មភាពលើសពីស្ថានភាពពិតនៃហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន។ ឧទាហរណ៍ ៖ ផលិតផលកាបូបដែលមានគុណភាពខ្ពស់ប្រើបានយូរ អាចទិញបានក្នុងតម្លៃប្រហែល ១០០ ដុល្លារ ប៉ុន្តែអ្នកខ្លះសុខចិត្តចំណាយលុយរាប់ពាន់ដុល្លារលើកាបូបម៉ាកប្រណិតដែលមុខងារដូចគ្នា និងមានគុណភាពប្រហាក់ប្រហែលគ្នា។

២-​ តើ​ទំនិញ​តម្លៃ​ខ្ពស់​ពិត​ជា​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់​មែន​ទេ? មនុស្សតែងមានទំនោរសង្កត់ធ្ងន់លើភាពវិជ្ជមាននៃផលិតផល ហើយមិនអើពើគុណវិបត្តិរបស់វា។ ឧទាហរណ៍ ក្នុងករណីរបស់ក្រុមហ៊ុន Apple Inc. អ្នកប្រើប្រាស់រង់ចាំពេញមួយយប់សម្រាប់ការចេញផ្សាយថ្មីនៃកុំព្យូទ័រ iPhone, iPad និង Mac ​បើ​ទោះ​បី​ជា​ផលិតផល Apple មិន​មាន​លក្ខណៈ​បច្ចេកវិជ្ជា​ប្លែកដាច់ពី​គេ​ក៏​ដោយ។ តាមពិត Samsung បានផលិតទូរស័ព្ទដែលមានមុខងារល្អជាង (បើប្រៀបធៀបទៅនឹងម៉ូដែល iPhone មួយចំនួន) ហើយ Microsoft Corporation និង Xiaomi ផលិតទូរស័ព្ទដែលជាធម្មតាមានតម្លៃថោកជាង។ ទោះជា​ណា​ក៏​ដោយ Apple រក្សាបាននូវ​ភាព​ស្មោះត្រង់លើ​ម៉ាក​យីហោ (Brand Loyalty) ពីអតិថិជន ជាមួយនឹងកំណើនការលក់​ពី​មួយ​ឆ្នាំ​ទៅ​មួយ​ឆ្នាំ ដោយក្នុងនោះ មានមនុស្សមួយចំនួនយល់ថាទំនិញមិនប្រណីត មិនល្អ ដោយលក្ខណៈនៃភាពមិនប្រណិត (ហើយមិនផ្អែកលើលក្ខណៈឬគុណភាពរបស់វា) ដូច្នេះគេក៏សន្និដ្ឋានមិនសមហេតុផលថាទំនិញដែលមានតម្លៃខ្ពស់គឺមានគុណភាពល្អជាងជានិច្ច។

៣- ការជឿជាក់លើខ្លួនឯងជះឥទ្ធិពលដល់ការទិញរបស់បុគ្គលម្នាក់ ៖ ក្នុងករណីខ្លះ ការជឿជាក់លើខ្លួនឯងទាបអាចជាកត្តាដែលជះឥទ្ធិពលដល់ការសម្រេចចិត្តទិញទំនិញប្រណីត ជាពិសេស ក្នុងករណីមិនមានលទ្ធភាពហិរញ្ញវត្ថុគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការទិញទំនិញប្រណីតៗ ។ សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់មួយចំនួន ការប្រើសម្ភារល្អប្រណិតបង្កើនភាពជឿជាក់លើខ្លួនឯង។ អារម្មណ៍​នៃ​ការ​សម្រេច​ ​គឺ​ជា​ហេតុផល​មួយ​ទៀត​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​ទិញ​ទំនិញ​ប្រណីត។ ពួកគេចង់ផ្តល់រង្វាន់ដល់ខ្លួនសម្រាប់ការខិតខំប្រឹងប្រែងតាមរយៈការផ្តល់នូវអ្វីដែលមនុស្សទូទៅមិនធ្លាប់មាន។

៤. ការគោរពលើភាពត្រឹមត្រូវ ៖ ហេតុអ្វីបានជាមនុស្សមិនទិញនាឡិកា Rolex ក្លែងក្លាយ ហើយសុខចិត្តចំណាយប្រាក់យ៉ាងច្រើនទិញ Rolex ពិតប្រាកដ បើទោះបីវាមានរូបរាងដូចគ្នាក៏ដោយ។ ហេតុផលនោះគឺ ម្ចាស់ដែលជាអ្នកប្រើផ្ទាល់​ដឹង​ថា​​ ខ្លួន​មិន​មាន​របស់​ល្អ​ប្រណីត​ពិត​ប្រាកដប្រើប្រាស់ ដែលអាចនិយាយបានថា គេអាចបន្លំភ្នែកអ្នកដទៃបាន តែមិនអាចបន្លំចិត្តខ្លួនឯងបានឡើយ។

សរុបមក មនុស្សទិញទំនិញប្រណីតដោយមានហេតុផលផ្សេងៗគ្នា ខណៈដែលហេតុផលធំៗ និងសំខាន់បំផុតគឺទាក់ទងទៅនឹងអារម្មណ៍ភ្ជាប់ទៅនឹងការទិញទំនិញមានតម្លៃថ្លៃ។ មិនថាអ្នកប្រើប្រាស់ស្ថិតក្នុងស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុល្អ ឬមិនសូវល្អ ពួកគេអាចសម្រេចចិត្តទិញទំនិញប្រណិត ដើម្បីសម្រេចបាននូវអារម្មណ៍ជាក់លាក់មួយ ឧទាហរណ៍ អារម្មណ៍សម្រេចបានពីការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ពួកគេ ឬការចង់បានក្ដីសរសើរពីអ្នកដទៃ និងភាពមានទំនុកចិត្តលើខ្លួនឯងយ៉ាងពិតប្រាកដ៕


ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ន.ម.ក. និង ADB ជំរុញដំណើរការនៃការបោះផ្សាយសញ្ញាបណ្ណនិរន្តរភាព និងកាលានុវត្តភាពសម្រាប់កម្ពុជា

ភ្នំពេញ ៖ និយ័តករមូលបត្រកម្ពុជា (ន.ម.ក.) និងធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី (ADB) បានសហការគ្នារៀបចំកិច្ចប្រជុំពិគ្រោះយោបល់ដំណើរការនៃការបោះផ្សាយសញ្ញាបណ្ណនិរន្តរភាព…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

វេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក ៖ កម្ពុជាលើកកម្ពស់អាស៊ាន និងផ្ដោតលើចលនាការនៃការងើបឡើងវិញនៃសេដ្ឋកិច្ចអាស៊ាន

(ដាវ៉ូស-ក្លូស្ទើរ, ស្វីស) ៖ ប្រធានបទ « ទិដ្ឋភាពយុទ្ធសាស្រ្តស្តីពីអាស៊ាន និងតួនាទីជាប្រធានអាស៊ានរបស់កម្ពុជាក្នុងឆ្នាំ២០២២ » បានក្លាយជាការពិភាក្សាពិសេស ដែលរៀបចំឡើងនៅវេទិកា…
ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

រថយន្តអគ្គិសនីកំពុងចរាចរណ៍លើផ្លូវថ្នល់ទូទាំងពិភពលោកមានចំនួនជាង ១៦,៥លានគ្រឿង

យោងតាមទីភ្នាក់ងារថាមពលអន្តរជាតិ IEA ដែលបានបង្ហាញកាលពីថ្ងៃដើមសប្តាហ៍កន្លងមកនេះថា ប្រតិបត្តិការលក់រថយន្តអគ្គិសនីនៅទូទាំងទីផ្សារពិភពលោកកាលពីឆ្នាំ២០២១ទទួលបាន…
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម

គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ប៊ែមប៊ូ ហ្វាយនែន ភីអិលស៊ី (Bamboo Finance Plc) ចូលរួមយុទ្ធនាការបរិច្ចាកឈាម ដើម្បីសង្គ្រោះជីវិត

ភ្នំពេញ ៖ ខណៈតម្រូវការឈាមដើម្បីសង្រ្គោះអាយុជីវិតមានការកើនឡើងពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ ហើយការផ្គត់ផ្គង់ឈាមបានធ្លាក់ចុះគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ចាប់តាំងពីព្រឹត្តិការណ៍សហគមន៍២០កុម្ភៈមក…
ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក្រុងព្រះសីហនុកំពុងគាំទ្រសង្វាក់ផលិតកម្មរោងចក្រ សហគ្រាសជាង១៧០

នៅក្នុងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក្រុងព្រះសីហនុ ដែលមានទាំងគម្រោងរោងចក្រផលិតសំបកកង់ដែលវិនិយោគដោយក្រុមហ៊ុនចិន JIANGSU GENERAL SCIENCE TECHNOLOGY CO.LTD…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បន្តផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពល និងឱកាសវិនិយោគនៅកម្ពុជា ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគពីតំបន់អឺរ៉ុប

(ដាវ៉ូស-ស្វីស) ៖ សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានបន្តធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពល និងឱកាសវិនិយោគនៅកម្ពុជា ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគនៅតំបន់អឺរ៉ុប..
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

ប្រធានប្រតិបត្តិនៃវេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក ចង់ឃើញកម្ពុជាបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលទាញប្រយោជន៍ពីបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទី៤

ស្វីស ៖ រដ្ឋមន្ត្រីប្រតិភូអមនាយករដ្ឋមន្ត្រី ឯកឧត្តម បណ្ឌិត កៅ គឹមហួន បានឱ្យដឹងថា ស្ថាបនិក និងជាប្រធានប្រតិបត្តិនៃវេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក បានបង្ហាញពីបំណងចង់ឃើញនូវការបង្កើត…
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម

ONiON Mobility Assembly Plant Officially Launched

Cambodia is evolving into a more prosperous foreign investment destination and towards green development by 2050 in Southeast Asia and with the world…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

សេដ្ឋកិច្ចពិភពលោករំពឹងថាធូរស្រាលបន្តិចវិញ ក្រោយបញ្ហាពាណិជ្ជកម្មរវាងមហាយក្សចិន និងអាមេរិកត្រូវបានដោះស្រាយ

បញ្ហាដ៏ចម្រូងចម្រាស់រវាងមហាយក្សចិន និងសហរដ្ឋអាមេរិករហូតមកដល់ពេលនេះនៅតែបន្តជម្លោះចំពោះការតម្លើងពន្ធនៅឡើយខណៈដែលសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មមួយនេះបានកើតមានឡើងតាំងតែ…
ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា ៖ ទ្រព្យសកម្មក្នុងស្រុកសុទ្ធនៃគ្រឹះស្ថានទទួលប្រាក់បញ្ញើបានបន្តកើនឡើង

ភ្នំពេញ ៖ ទ្រព្យសកម្មក្នុងស្រុកសុទ្ធនៃគ្រឹះស្ថានទទួលប្រាក់បញ្ញើបានបន្តកើនឡើងតិចតូចកាលពីដើមត្រីមាសដំបូង ឆ្នាំ២០២២ ធៀបនឹងខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១ ខណៈទ្រព្យសកម្មបរទេសសុទ្ធនៃវិស័យ…