ភ្នំពេញ ៖ បើទោះបីជាវិបត្តិកូវីដកំពុងតែរីករាលដាលជុំវិញសកលលោកឥតស្រាកស្រាន្ដក៏ពិតមែន ប៉ុន្តែតម្រូវការខាងផ្នែកចំណីអាហារសម្រាប់បំពេញក្រពះនៅតែជារឿងសំខាន់សម្រាប់ប្រទេសនីមួយៗក៏ដូចជាមនុស្សទូទៅ ហើយក្នុងនោះផលិតផលកម្ពុជាក៏ជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់នៅក្នុងខ្សែច្រវាក់នៃការផ្គត់ផ្គង់។
ជាក់ស្ដែង បញ្ហាកូវីដ មិនបានផ្អាកដំណើរការផលិត និងនាំចេញទាំងស្រុងរបស់កម្ពុជានោះទេ ផ្ទុយទៅវិញការនាំចេញនូវផលិតផលកសិផលរបស់កម្ពុជាទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិមានការកើនឡើងរហូតដល់ជាង ៨០ភាគរយគិតត្រឹម ៦ខែដំបូងនៃឆ្នាំ ២០២១នេះ។
យោងតាមប្រព័ន្ធទិន្នន័យគ្រឹះភូតគាមអនាម័យជាតិបានប្ជាក់ថា ការនាំចេញផលិតផលកសិផលកម្ពុជានៅក្នុងរយៈពេល៦ខែនៃឆ្នាំ២០២១នេះ មានបរិមាណសរុប ៤ ៤៥៤ ៥០៥,៣៣ តោន ទៅកាន់ទិសដៅចំនួន ៦២ ប្រទេស។ ចំនួននេះមានការកើនឡើងក្នុងរង្វង់ ២ ០៤១ ៩៨២,៧២ តោន ដែលស្មើនឹង ៨៤,៦៤ភាគរយ បើធៀបនឹងឆ្នាំទៅដែលមានចំនួនត្រឹមតែ ២ ៤១២ ៥២២,៦១ តោនប៉ុណ្ណោះ។
ក្នុងចំណោមផលិតផលកសិផលសំខាន់ៗក្រៅពីស្រូវ-អង្ករ គេសង្កេតឃើញមានទំនិញចំនួន៥ប្រភេទដែលមានការកើនឡើងក្នុងការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិរួមមាន៖
ទី១. ផលិផលគ្រាប់ស្វាយចន្ទី ដែលមានចំនួននាំចេញ ៨៤៣ ២៤៣,២៦ តោន មានការកើនឡើងចំនួន ៣៣៦,៤៣ភាគរយ ក្នុងគោលដៅនាំចេញទៅប្រទេសចិន ប្រទេសឥណ្ឌា ប្រទេសជប៉ុន ប្រទេសកូរ៉េ ប្រទេសឡាវ ប្រទេសអារ៉ាប់ ប្រទេសតូហ្គោ ប្រទេសថៃ ប្រទេសអារ៉ាប់រួម និង ប្រទេសវៀតណាម។
ទី២. ការនាំចេញផ្លែស្វាយស្រស់ដែលមានចំនួន ១៥៩ ៧៧៨,៥៥ តោន មានការកើនឡើងចំនួន ២៤៥,៨៤ភាគរយ មានគោលដៅនាំចេញទៅកាន់ទីក្រុងហុងកុង ប្រទេសកូរ៉េ ប្រទេសគុយវ៉ែត ប្រទេសសិង្ហបុរី ប្រទេសថៃ ប្រទេសវៀតណាម និងប្រទេសចិន។
ទី៣. គ្រាប់ពោត មានចំនួន ១៤០ ៦៦៩,១៣ តោន មានការកើនឡើងចំនួន ១៧៦,៤៤ភាគរយ ដោយមានការនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសបង់ក្លាដេស ប្រទេសកូរ៉េ កោះតៃវ៉ាន់ ប្រទេសថៃ និងប្រទេសវៀតណាម។
ទី៤. ផ្លែចេកស្រស់ដែលមានចំនួន ២៣៧ ០៩៩,៥ តោន កើនឡើងចំនួន ៦៨,៦៧ភាគរយ នាំចេញទៅប្រទេសចិន ប្រទេសជប៉ុន ប្រទេសសិង្ហបុរី និងប្រទេសវៀតណាមចំនួន។
ទី៥. ម្រេចមានចំនួន ១៤ ៥៦១,៦២ តោន ដែលមានការកើនឡើងចំនួន ៣៩៨,៧៦ភាគរយ និងនាំចេញទៅប្រទេសគោលដៅ ប៊ែលហ្សិក ប្រទេសកាណាដា សាធារណរដ្ឋឆេក ប្រទេសបារាំង ប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ ប្រទេសឥណ្ឌា ប្រទេសជប៉ុន ប្រទេសកូរ៉េ ប្រទេសប៉ូឡូញ ប្រទេសរុស្សី ប្រទេសស៊ុយអ៊ែ ប្រទេសស្វីស កោះតៃវ៉ាន់ ប្រទេសអង់គ្លេស ប្រទេសអារ៉ាប់រួម សហរដ្ឋអាមេរិក និងប្រទេសវៀតណាម។
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧បុរសម្នាក់កែច្នៃត្រឡោកដូងទៅជាធ្យូងអនាម័យ ជួយដល់សុខមាលភាពប្រជាជន
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
ជំនួសឱ្យការយកឈើទៅដុត បុរសម្នាក់បានប្រមូលយកត្រឡោកដូងដែលគេកោសសាច់រួច ទៅដុតឱ្យចេញជាធ្យូងអនាម័យ។
Hilltribe Organics ជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលជនជាតិភាគតិចនៅប្រទេសថៃជាង ៥០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែពីការចិញ្ចឹមមាន់យកស៊ុតសរីរាង្គ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
Hilltribe Organics បានរួមបញ្ចូលជនជាតិដើមភាគតិចដែលចិញ្ចឹមមាន់យកស៊ុតទៅក្នុងខ្សែសង្វាក់តម្លៃនៃផលិតផលសរីរាង្គរបស់ខ្លួន និងបានជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេបីដង ឬជាង ៥០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែ
Doi Kham ក្រុមហ៊ុនធុរកិច្ចបរិយាបន្នថៃផ្តោតសំខាន់ជួយគាំទ្រជីវភាពក្រុមកុលសម្ព័ន្ធភ្នំ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
Doi Kham បានជួយគាំទ្រដល់ក្រុមពលរដ្ឋកុលសម្ព័ន្ធជាច្រើនរយពាន់គ្រួសារតាមរយៈការទទួលទិញគ្រាប់កាហ្វេដែលមានគុណភាពខ្ពស់ដោយផ្ទាល់ពីសហគមន៍ទាំងនេះ