កាលពីអត្ថបទលើកមុន AMS Economy ធ្លាប់បានចេញផ្សាយ និងពន្យល់ខ្លះៗរួចមកហើយអំពីពាក្យថា Stagflation ដែលជាទូទៅត្រូវបានគេកំណត់ថា គឺជាគ្រាមួយដែលអត្រាអតិផរណាបានកើនឡើងដល់កម្រិតខ្ពស់បំផុត ចំណែកឯក្នុងពេលជាមួយគ្នានេះអត្រាតម្រូវការងារបែរជានៅទ្រឹងនឹងថ្កល់ទៅវិញ។
Stagflation គឺជាការបូកបញ្ចូលគ្នានូវលក្ខខណ្ឌចំនួន២ជាមួយគ្នាគឺ Stagnation ដែលជាការជាប់គាំង និង Inflation ជាអតិផរណា ឬឲ្យងាយស្រួលយល់វាគឺជាព្រឹត្តិការណ៍មួយដែលកើតឡើងក្នុងពេលជាមួយគ្នានៅពេលដែលសេដ្ឋកិច្ចបានដាំក្បាលចុះទាបបំផុត ហើយអត្រានៃអ្នកអត់ការងារមានការកើនឡើងយ៉ាងខ្ពស់បំផុត ខណៈដែលតម្លៃនៃការចាយវាយប្រចាំថ្ងៃមានកម្រិតខ្ពស់ខ្លាំង។
អ្នកជំនាញជាច្រើនបានលើកឡើងអំពីក្តីព្រួយបារម្ភទៅលើព្រឹត្តិការណ៍ Stagflation ដែលនឹងអាចកើតឡើងនៅពេលណាមួយ ពីព្រោះថាផលប៉ះពាល់របស់វាមានកម្រិតធ្ងន់ធ្ងរ។ វាអាចធ្វើឲ្យមនុស្សរាប់លាននាក់ជួបបញ្ហាលំបាកខ្លាំងក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាចាយវាយប្រចាំថ្ងៃមិនគ្រប់គ្រាន់សូម្បីតែម្ហូបអាហារភេសជ្ជៈ និងថាមពលប្រើប្រាស់ ជាពិសេសកាន់តែអាក្រក់ចំពោះអ្នកដែលអត់ការងារធ្វើ ខណៈដែលទីផ្សារការងារក៏ជាប់គាំងទៅហើយផងនោះ។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក្តី Stagflation មិនមែនជាព្រឹត្តិការណ៍តែមួយដែលធ្វើឲ្យអ្នកជំនាញសេដ្ឋកិច្ចមានក្តីកង្វល់ចំពោះស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចសកលបែបនេះនោះទេក្នុងនោះក្នុងពាក្យសេដ្ឋកិច្ចគឺនៅមានព្រឹត្តិការណ៍មួយទៀតដែលគេហៅថា Shrinkflation ដែលវាផ្តោតសំខាន់ទៅលើការប្រែប្រួលខ្លាំងនៃប្រព័ន្ធផ្គត់ផ្គង់ និងសង្វាក់ផលិតកម្មចំណីអាហាររបស់សកលលោកក្នុងពេលដែលអតិផរណាកំពុងកើនឡើងដល់ចំណុចកំពូល។
ក្នុងអត្ថន័យនៃពាក្យ Shrinkflation គឺជាពាក្យដែលបានបូកបញ្ចូលគ្នាផងដែររវាងពាក្យថា Shrink និង Inflation ឬអាចពន្យល់បានថាជាព្រឹត្តិការណ៍ដែលសង្វាក់ផលិតកម្មចំណីអាហារទាំងអស់ដែលមាននៅក្នុងផ្ទះបាយចាប់រាប់តាំងពីក្រដាសរុំសាច់ដំឡុងម្ស៉ៅសាច់ និងអាហារគ្រឿងទេសគ្រប់មុខផងត្រូវបង្ខំចិត្តក្នុងការផ្លាស់ប្តូរការវេចខ្ចប់ និងទំហំរបស់ខ្លួនខុសពីទំហំដែលធ្លាប់លក់នៅលើទីផ្សារនាពេលកន្លងមក។
ការប្រែប្រួលទំហំ និងការវេចខ្ចប់ធ្វើឡើងដើម្បីបញ្ចៀសការបង្កើនតម្លៃនៅលើទីផ្សារ ពីព្រោះថាកម្រិតអផរណាកំពុងងើបឡើងខ្លាំងនៅក្នុងទីផ្សារដែលវាបានធ្វើឲ្យតម្លៃថ្លៃដើមនៃទំនិញគ្រប់មុខមានតម្លៃខ្ពស់ខ្លាំងពេកធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ដល់តម្រូវការ និងការសម្រេចចិត្តទិញរបស់អតិថិជន។កាន់តែងាយស្រួលយល់ជាងនេះសម្រាប់ Shrinkflation គឺពេលដែលអតិផរណាកើនឡើងខ្លាំងរាល់ទំនិញទាំងឡាយគឺនឹងស្ថិតនៅក្នុងតម្លៃដដែលប៉ុន្តែទំហំរបស់វាកាន់តែតូចជាងមុន។ គួរឲ្យដឹងដែរថា គិតត្រឹមសប្តាហ៍នេះ សហរដ្ឋអាមេរិកមានអត្រាអតិផរណាកើនឡើងខ្លាំងទៅដល់ ៨,៣ភាគរយមកហើយ ខណៈដែលតំបន់អឺរ៉ុបបានកើនឡើងដល់ទៅ៨,១ភាគរយគឺជាពេលវេលាមួយដែល Stagflation និង Shrinkflation នឹងពិតជាមានលទ្ធភាពក្នុងការអាចកកើតកើតឡើងជាមិនខានក្នុងទីផ្សារ៕
អ្នកសារព័ត៌មានអន្តរជាតិ
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧Situation Room (War Room) ជាបន្ទប់ដ៏សំងាត់របស់មេដឹកនាំអាម៉េរិក មានប្រវត្តិជាង៦ទសវត្សរ៍ក្នុងកិច្ចការងារកំពូលៗ
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 20/06/2025
បន្ទប់ដែលរៀបចំកិច្ចការងារ និងផែនការសំងាត់ដើម្បីពិភាក្សា ព្រមទាំងតាមដានព្រឹត្តិការណ៍ដោយផ្ទាល់ទាំងនោះគឺជាបន្ទប់ដ៏សំងាត់មួយដែលមានតែប្រធានាធិបតីអាម៉េរិក និងមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់កំពូលរបស់អាម៉េរិកប៉ុណ្ណោះដែលមានសិទ្ធិប្រើប្រាស់ ហើយត្រូវបានគេហៅឈ្មោះថា Situation Room
អាជីវកម្មជិត ៥ម៉ឺន មានទឹកប្រាក់សរុបប្រមាណ ១៨.២៣ ពាន់លានដុល្លារ បានចុះបញ្ជីអាជីវកម្មតាមថ្នាលឌីជីថល
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 20/06/2025
ក្នុងរយៈពេល ៥ឆ្នាំ គិតចាប់ពីថ្ងៃទី១៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២០ ដល់ថ្ងៃទី៣១ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០២៥ ចំនួនពាក្យស្នើសុំចុះបញ្ជីអាជីវកម្មអនុម័តសរុបមានចំនួន ៤៦ ៧៧៦ ក្នុងនោះ ម្ចាស់អាជីវកម្មដែលជាស្រ្តីមានចំនួន ១៧២៤០នាក់
គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ អិលអូអិលស៊ី ទទួលបានវិញ្ញាបនបត្រ ISO / IEC 27001: 2022 ស្តង់ដារអន្តរជាតិក្នុងការគ្រប់គ្រងសុវត្ថិភាពព័ត៌មាន
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 20/06/2025
អិលអូអិលស៊ី ដែលជាស្ថាប័នគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុឈានមុខគេនៅកម្ពុជា ទទួលបានវិញ្ញាបនប័ត្រ ISO / IEC 27001: 2022 ស្តង់ដារអន្តរជាតិក្នុងការគ្រប់គ្រងសុវត្ថិភាពព័ត៌មាន ដែលជាវិញ្ញាបនបត្រដ៏មានកិត្យានុភាពមួយកាលពីពេលថ្មីៗនេះ