ភ្នំពេញ ៖ ជាការពិត ការនាំចេញ-នាំចូលរបស់កម្ពុជាជាមួយនឹងទីផ្សារអន្តរជាតិកំពុងដេញតាមប្រកៀកប្រកិតគ្នា។ ជាក់ស្ដែងក្នុងឆ្នាំ២០២២ ទឹកប្រាក់ដែលកម្ពុជាប្រមូលបានពីការនាំទំនិញទៅទីផ្សារអន្តរជាតិមានជាង ២២,៤ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ១៦,៤ ភាគរយ និងទំនិញដែលកម្ពុជានាំចូលពីទីផ្សារអន្តរជាតិជិត ៣០ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ៤,៣ ភាគរយ។ នេះបើតាមអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា។
ក្នុងគោលបំណងជំរុញសេដ្ឋកិច្ចជាតិឱ្យកាន់តែប្រសើរ ការបង្កើនការនាំចេញទំនិញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ គឺជារឿងដែលកម្ពុជាកំពុងផ្ដោតការយកចិត្តទុកដាក់។ ប៉ុន្តែដើម្បីធ្វើរឿងទាំងនោះបាន គេត្រូវគិតគូរពីស្តង់ដារនៃគុណភាពផលិតផលជាមុនសិន។
ស្តង់ដារនៃទំនិញនេះទៀតសោត សំដៅលើលក្ខណៈបច្ចេករបស់ផលិតផល ដំណើរការផលិតកម្ម និងសេវាកម្ម។ ផលិតផលមួយដែលមានស្តង់ដារ ជាផលិតផលដែលមានគុណភាព សុវត្ថិភាព ប្រសិទ្ធភាព កាត់បន្ថយចំណាយ និងមានភាពងាយស្រួលក្នុងការផលិតជាដើម។
អាជីវកម្មក្នុងស្រុកចំនួនពីរដែលចង់ចាប់យកឱកាសនាំចេញទំនិញទៅកាន់ទីផ្សារខាងក្រៅ បាន និងកំពុងតែគិតគូរអំពីការពង្រឹងស្តង់ដារនៃផលិតផលរបស់ខ្លួនឱ្យកាន់តែប្រសើរ។
មួយក្នុងអាជីវកម្មទាំងពីរគឺ «ប្រេងរិតស្លឹកម្លូ» ដែលអាជីវកម្មនេះបានស្រាវជ្រាវយកស្លឹកម្លូខ្មែរទៅកែច្នៃចេញជាប្រេងលាបបំបាត់ការឈឺចាប់ ដែលមិនប៉ះពាល់ដល់សុខភាពសាធារណៈ។ អាជីវកម្មនេះ ត្រូវបានធ្វើឡើងតាមលក្ខណៈវេជ្ជសាស្ត្រ ដែលឆ្លងកាត់ការពិសោធន៍ត្រឹមត្រូវ និងអាចប្រើប្រាស់បានយ៉ាងទូលំទូលាយផងដែរ។
និយាយដល់ស្តង់ដារ ឱសថការី អ៊ឹង សៀមគីម ម្ចាស់ផលិតផលប្រេងរិតស្លឹកម្លូបានឱ្យដឹងថា ខ្លួនបានគិតគូរពីស្តង់ដារផលិតផលនេះតាំងតែពីចេញលក់ដំបូងម្លេះ។ ការគិតគូរដល់ស្តង់ដារបែបនេះ ក៏ព្រោះតែអ្នកស្រីមានបំណងចង់នាំយកផលិតផលរបស់ខ្លួនទៅលក់នៅតាមឱសថស្ថាន ជាពិសេស នាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងតំបន់។
អ្នកស្រីបន្តថា៖
«មានត្រឹមតែផលិតផលល្អគឺមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់និងឱ្យគេជឿជាក់បាននោះទេ ប៉ុន្តែការបំពេញបានតាមលក្ខន្តិកៈស្តង់ដារដែលបានកំណត់ទើបជាការធានាភាពជឿជាក់ដ៏ពិតប្រាកដ»។
អាជីវកម្មក្នុងស្រុកមួយទៀត គឺអាជីវកម្ម «សៀង» ដែលជាប្រភេទមុខរបរប្រពៃណីរបស់ប្រជាជនខ្មែរនោះ ក៏បានវិវត្តខ្លួនទៅជាមុខរបរដែលមានស្តង់ដារត្រឹមត្រូវ។
លោក ចាន់ រដ្ឋា ដែលជាម្ចាស់សិប្បកម្មសៀងឆ្ងាញ់ ដែលមានទីតាំងស្ថិតនៅស្រុកអូរាំងឪ ខេត្តត្បូងឃ្មុំ បានឱ្យដឹងថា លោកចង់ឃើញផលិតផលបែបប្រពៃណីមួយនេះបានឈានជើងដើរចេញទៅដល់ទីផ្សារក្រៅស្រុក។
ដើម្បីសម្រេចបាននូវបំណងនេះ ម្ចាស់អាជីវកម្មខាងលើបានសម្រេចនូវការផលិតដែលមានស្តង់ដារ គុណភាព រសជាតិ និងអនាម័យ។ ទាំងការវេចខ្ចប់ ទាំងគុណភាព ទាំងសុវត្ថិភាពគឺសុទ្ធសឹងតែជាអ្វីដែលលោក និងក្រុមគ្រួសារខិតខំពង្រឹងពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។
មិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ ម្ចាស់អាជីវកម្មរូបនេះក៏តែងឆ្លៀតពេលដើម្បីរៀនបន្ថែមនូវការធ្វើផែនការអាជីវកម្មឱ្យបានច្បាស់លាស់ និងបង្កើនទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកពាក់ព័ន្ធដើម្បីអាចមានលទ្ធភាពនាំយកផលិតផលរបស់ខ្លួនចេញទៅកាន់ទីផ្សារខាងក្រៅនាពេលខាងមុខ។
ម្ចាស់អាជីវកម្មទាំងពីរសុទ្ធតែចង់ឃើញផលិតផលខ្មែរ មានវត្តមាននៅលើទីផ្សារក្រៅស្រុក ដែលបង្ហាញពីមោទនភាពខ្មែរជារួម ជាពិសេសជាការលើកទឹកចិត្តដល់អាជីវកម្មក្នុងស្រុកផ្សេងទៀត ចាប់ផ្ដើមគិតគូរពីស្តង់ដារនៃផលិតផលរបស់ពួកគេរៀងៗខ្លួន៕