ភ្នំពេញ ៖ និយាយតែម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ដែលកំពុងចរាចរណ៍នៅលើទីផ្សារនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះគឺមានច្រើនជម្រើស ទាំងប្រភេទសម្លៀកបំពាក់ដែលមានម៉ាកសញ្ញាល្បីៗនំាំចូលពីបរទេស ក៏ដូចជាម៉ូតដែលត្រូវបានច្នៃឡើងនៅក្នុងស្រុក ខណៈដែលតម្លៃក៏មានភាពខុសគ្នាផងដែរ ដែលវាអស្រ័យទៅតាមម៉ាកសញ្ញា ម៉ូដ និងប្រភេទសាច់ក្រណាត់។ ដោយឡែក ដើម្បីជាការចូលតរួមអបអរសាទរនៅក្នុងពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីជាតិខ្មែរនាពេលខាងមុខនេះ សិប្បកម្មកាត់ដេរខ្នាតតូចក្នុងស្រុកមួយបានរចនា និងច្នៃចេញជាម៉ូតអាវដ៏ស្រស់ស្អាត ដែលមានបង្កប់នូវអត្ថន័យពាក់ព័ន្ធទៅនឹងវប្បធម៌ អរិយធម៌ និងប្រពៃណីរបស់ពលរដ្ឋខ្មែរតាមរយៈរូបភាពដែលភ្ជាប់នៅលើសាច់អាវគួរជាទីទាក់ទាញបំផុត។
អសុរា (Ahsora World) ជាយីហោសម្លៀកបំពាក់ក្នុងស្រុកមួយដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅចុងឆ្នាំ២០២២ ដោយក្រុមស្ថាបនិកចំនួន ៣រូប ដែលមានជំនាញរចនាក្រាហ្វិក (Graphic design) ផង និងសុទ្ធតែជាអ្នកមានចិត្តស្រឡាញ់សិល្បៈ វប្បធម៌ អរិយធម៌ខ្មែរ។
លោក ពេជ្រ ពង្សបុញ្ញប្ញទ្ធិ តំណាងអសុរា បានមានប្រសាសន៍ថា ៖
«យើងចាប់ផ្ដើម ដោយសារពួកយើងមានជំនាញរចនាក្រាហ្វិកស្រាប់ រួមជាមួយនឹងភាពសម្បូរបែបនៃវប្បធម៌ដ៏ស្រស់ស្អាតទៅលើសម្លៀកបំពាក់ ទើបយើងបានបង្កើតប្រេនមួយដែលផ្ដោតពិសេសទៅលើលើការរួមបញ្ចូលរវាងគំនូរប្រពៃណី និងការរចនាបែបសហសម័យ កាន់តែផ្ដល់នូវភាពទាក់ទាញ និងបង្ហាញពីឫសគល់នៃសិល្បៈខ្មែរថែមទៀតផង»។
លោកបន្តថា៖
«វាមិនត្រឹមតែបង្ហាញនូវភាពស្រស់ស្អាត ប្រណីតភាព និងវប្បធម៌ប៉ុណ្ណោះទេ តែវាបានជំរុញ និងផ្សារភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងមនុស្សជុំវិញពិភពលោក មិនថាខ្មែរ ឬជាតិសាស្ត្រដទៃដែលបានទិញទុកជាវត្ថុអនុស្សាវរីយ៍។ ក្រៅពីនេះ វាក៏ជាផ្នែកមួយជួយដល់អ្នកសិល្បៈឯករាជ ព្រោះយើងបានធ្វើការបន្ថែមជាមួយពួកគាត់ក្នុងការរួមការងារជាមួយគ្នា ច្នៃរចនារួមគ្នាក្នុងការបង្កើតជាផលិតផលមួយ»។
ទន្ទឹមគ្នានេះដែរ លោក តៃ ធារ៉ារិទ្ធីរក្ស ជាអ្នកគ្រប់គ្រងទូទៅនៃយីហោខាងលើបានបន្ថែមថា សម្រាប់ការរចនាមានច្រើនគម្រោង ពិសេសខូលិកសិន ហាវ៉ៃ ដែលជាការរចនាពិសេសផ្ដោតលើសម្លៀកបំពាក់នារដូវក្ដៅ និងសម្រាប់បុណ្យចូលឆ្នាំខ្មែរផ្ទាល់តែម្ដង ដោយមានរចនាបទ និងពណ៌ផ្សេងៗគ្នា និងបានបង្ហាញពីអត្តសញ្ញាណខ្មែរជាច្រើនបែបដូចជា ផ្ការំដួល គោព្រៃ សមរាត្រីអង្គរ នំអន្សម និងមួកស្លឹកត្នោតជាដើម។ ចំណែកតម្លៃ ខូលិកសិននេះគេលក់ក្នុងតម្លៃ ១៩.៩៩ដុល្លារសម្រាប់ការកក់ទុក និងតម្លៃ ២២.៥០ដុល្លារសម្រាប់ពេលចូលស្តុក។
ចំពោះទីផ្សារវិញ អតិថិជនភាគច្រើនជាអ្នកស្រឡាញ់ការរចនាបែបខ្មែរ ពិសេសមានម៉ូដប្លែកៗ មានអត្ថន័យវប្បធម៌ជ្រៀលជ្រៅ ដែលអាជីវកម្មខាងលើមានលក់ទាំងនៅតាមបណ្ដាញសង្គម និងតាមគេហទំព័រ ខណៈដែលទីតាំងដាក់បង្ហាញផ្ទាល់មួយកន្លែងស្ថិតនៅម្ដុំទួលគោក រាជធានីភ្នំពេញ។
ក្នុងពេលជាមួយគ្នានេះ អ្នកតំណាងម៉ាក់សញ្ញា អសុរា (Ahsora World) ក៏បានបង្ហាញពីផលលំបាកមួយចំនួនផងដែរពាក់ព័ន្ធទៅនឹងប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួនផងដែរ ដោយសារតែជាម៉ូតសម្លៀកពាក់ថ្មី ក៏មកជាមួយដែរ ដែលនេះមិនទា់មានគេស្គាល់ច្រើន ដូច្នេះអតិថិជនអាចនឹងមិនទាន់ទុកចិត្ត ប៉ុន្តែយ៉ាងណាក៏ដោយ ក្រុមការងារអសុរា (Ahsora World) ទាំងអស់នៅតែមានទឹកចិត្តបន្តការកែច្នៃ និងផលិតជាបន្តទៀត ដើម្បីអាចចូលរួមជួយផ្សព្វផ្សាយពីវប្បធម៌ អរិយធម៌ និងទំនៀមទម្លាប់ប្រពៃណីរបស់ជាតិខ្មែរ។
ដោយឡែក ចំពោះថ្ងៃអនាគត ស្ថាបនិកខាងលើក៏បានបង្ហើបឱ្យដឹងដែរថា ក្រុមការងារមានគម្រោងចង់ពង្រីកការរចនាបន្ថែមទៀត ជាពិសេសទាក់ទងនឹងវប្បធម៌ អរិយធម៌ ខ្មែរឱ្យបានកាន់តែទូលំទូលាយ ទាំងរចនាបទ និងអត្ថន័យ។ មួយវិញទៀត អសុរា (Ahsora World) ក៏ចង់បង្កើតយីហោថ្មីៗនៅក្រោមអសុរាបន្ថែមទៀត ជាពិសេសផ្ដោតលើយុវវ័យ និងកូនក្មេង ក៏ដូចជារចនាទៅលើសម្លៀកបំពាក់ និងសម្ភារប្រើប្រាស់ផ្សេងទៀត ដើម្បីឱ្យប្រជាជនខ្មែរ ក៏ដូចជាជនបរទេសបានស្គាល់ពីផលិតផលក្នុងស្រុក និងវប្បធម៌ដ៏ផូរផង់របស់ជាតិខ្មែរ៕