ភ្នំពេញ ៖ បរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុ គឺពិតជាមានសារសំខាន់ណាស់ក្នុងការជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចនៅក្នុងប្រទេសមួយ ប៉ុន្តែបញ្ហាមួយចំនួននៅតែបន្តរារាំងដល់ការជំរុញបរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុ។ បន្ទាប់ពីមើលឃើញកត្តារារាំងទាំងនេះ គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ បានរិះរកវិធីសាស្ត្រថ្មីៗជាច្រើនក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាទាំងនេះ និងជួយពង្រីកការទទួបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុដល់តំបន់ ដែលមានការខ្វះខាត ឬមធ្យោបាយក្នុងការទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្លូរការ។
បច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុបានក្លាយជាមួយមធ្យោបាយមួយឆ្ពោះទៅកាន់ការបង្កើនសេវាហិរញ្ញវត្ថុដល់ប្រជាជន ដែលខ្វះមធ្យោបាយទទួលបានសេវាទាំងនេះ ដោយសារតែភាពខ្វះខាតនៃប្រព័ន្ធហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធក្នុងប្រព័ន្ធធនាគារ។ បច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុគឺក៏មធ្យោបាយដ៏មានប្រសិទ្ធភាពផងដែរក្នុងការផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុដល់អតិថិជនសក្តានុពលេ។
លោក ម៉ានូ រ៉ាចាន់ អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន វីង (ធនាគារពាណិជ្ជ វីង) បានថ្លែងថា តម្រូវការនៃប្រតិបត្តិការឌីជីថល និងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចប្រកបដោយបរិយាបន្នគឺកិច្ចការងារអាទិភាពសម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា ដូច្នេះហើយបានជា ធនាគារ វីង បានដាក់ចេញនូវបច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុ ប្រកបដោយសុវត្ថិភាព រហ័ស និងសន្សំសំចៃពេលវេលា ដើម្បីឆ្លើយនឹងតម្រូវការជាក់ស្តែងរបស់ប្រជាជនកម្ពុជា។
ទោះបីជាយ៉ាងក៏ដោយ កាលពីឆ្នាំ២០០៩ ការណែនាំក្នុងកម្មវិធីទូរស័ព្ទដៃសម្រាប់ការប្រើប្រាស់កម្មវេរលុយ គឺមានតែជាភាសាអង់គ្លេសតែប៉ុន្នោះ បន្ទាប់មក ធនាគារ វីង បានធ្វើបច្ចុប្បន្នលើកម្មវិធីនេះជាភាសាជាតិបន្ថែម ដើម្បីសម្រួលដល់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការងាយស្រួលទទួលបានសេវាកម្មពីធនាគារខ្លួន។
ការប្រែក្លាយជាធនាគារពាណិជ្ជ ជាមួយប្រព័ន្ធធនាគារឌីជីថលធំជាងគេមួយនៅកម្ពុជា វីង ទទួលាបានសមិទ្ធផលដ៏សំខាន់មួយទៀតក្នុងវិស័យហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា នោះគឺការប្រែក្លាយទៅជាធនាគារពាណិជ្ជពេញលេញនៅចុងឆ្នាំ២០២០។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះបានធ្វើឱ្យធនាគារ វីង អាចពង្រីកការផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួន ដោយបានបើកដំណើរការសាខាចំនួន ១៧ ទីតាំងសំខាន់ៗ ទាំងក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ និងតាមបណ្តាខេត្តនានា។
ការរីកចម្រើនឥតឈប់ឈររបស់ធនាគារ វីង ក៏បានបង្ហាញពីការរួមចំណែកដ៏សំខាន់ចំពោះសហគមន៍ពាណិជ្ជកម្មផងដែរ ដោយបច្ចុប្បន្នមានដៃគូជាង ១៥០ ០០០ អាជីវកម្ម ៣ ០០០ សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យម ៦០០សាជីវកម្ម និង១០ស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាល ដែលបានប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីរបស់ធនាគារ វីង។ ជាងនេះទៅទៀត កិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយដៃគូដែលជាស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុធំៗនៅលើពិភពលោកមានដូចជា៖ Mastercard, Visa, WeChat, Western Union, MoneyGram, Ria, Prudential, និងក្រុមហ៊ុន UnionPay International បានធ្វើឱ្យធនាគារ វីង អាចបង្កើតបានជាប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីនៃធនាគារឌីជីថលដ៏ធំមួយនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
លោក ម៉ានូ រ៉ាចាន់ បានលើកឡើងថា៖
“ការវិវឌ្ឍរបស់ វីង ទៅជាធនាគារពាណិជ្ជ គឺជាព្រឹត្តិការណ៍ដ៏សំខាន់មួយក្នុងដំណើរឆ្ពោះទៅរកគោលដៅដើម្បីផ្តល់ដំណោះស្រាយហិរញ្ញវត្ថុដ៏សំបូរបែបទៅដល់ពលរដ្ឋកម្ពុជាគ្រប់រូប។ យើង […] បន្តផ្តល់ដំណោះស្រាយប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត ដែលនឹងកំណត់អនាគតនៃសេវាធនាគារនៅកម្ពុជា។ ទស្សនៈវិស័យរបស់យើងគឺផ្តល់ជូនពលរដ្ឋគ្រប់រូបជាមួយនឹងដំណោះស្រាយឌីជីថលដែលងាយស្រួលប្រើប្រាស់ និងចាំបាច់ ដើម្បីលើកកម្ពស់ជីវភាពរបស់នៅប្រចាំថ្ងៃរបស់ពួកគេឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។”
ទន្ទឹមនេះ ធនាគារ វីង ក៏បាន និងកំពុងចូលរួមចំណែកក្នុងការជំរុញការផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុសម្រាប់ស្តី និងសហគ្រិនជាស្ត្រីផងដែរ។
យោងតាមការសិក្សាស្រាវជ្រាវមួយ នៅកម្ពុជា ៩៨% នៃសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យម (SMEs) គឺជាសហគ្រាសមីក្រូ ខ្នាតតូច និងធម្យម (MSMEs) ហើយជាងពាក់កណ្តាលនៃវិស័យ SMEs គឺគ្រប់គ្រងដោយស្តី្រ។ បញ្ហាប្រឈមនោះគឺត្រង់ថា សហគ្រិនស្ត្រីពិបាកក្នុងការទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុ ធៀបនឹងសហគ្រិនបុរស ដោយសារពួកគេខ្វះទ្រព្យធានា ដាក់ជូនគ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីទទួលបានកម្ចីផ្លូវការ។
ដូច្នេះហើយ ធនាគារ វីង បានសហការជាមួយដៃគូជាច្រើន ដូចជា PACT, USAID, SME Bank, CGCC និងដៃគូផ្សេងៗទៀត ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាក្នុងការទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុរបស់ស្ត្រី និងងាយស្រួលក្នុងការប្រើប្រាស់ទុនបង្វិល។ លើសពីនេះ សហគ្រិនស្រី្តក៏កាន់តែមានភាពងាយស្រួលក្នុងការទទួលសេវាហិរញ្ញវត្ថុ តាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុផងដែរ ដោយសារបច្ចុប្បន្ន ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុមានភាពងាយស្រួល សុវត្ថិភាព រហ័ស និងសន្សំសំចៃពេលវេលា។
សូមបញ្ជក់ផងដែរថា បរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុ គឺសំដៅលើការផ្តល់លទ្ធភាពដល់ប្រជាជន ឱ្យទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុលឿនរហ័ស ងាយស្រួល និងមានតម្លៃសមរម្យ និងធានាបាននូវការពង្រីកសក្តានុពលសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចលើគ្រប់វិស័យ និងការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រនៅក្នុងសង្គម៕