ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ៖ ការលក់ដូរ និងទិញទំនិញតាមអនឡាញ គឺជាទំនោរសង្គមថ្មីនៅក្នុងយុគសម័យបច្ចេកវិទ្យានេះ។ បច្ចេកវិទ្យាបានបង្កលក្ខណៈងាយស្រួល និងជួយឱ្យមនុស្សចំណាយពេលតិច មិនថាតែការទិញរបស់របរប្រើប្រាស់ ការលក់ដូរ និងការទូទាត់សាច់ប្រាក់នោះទេ។
សម្រាប់តែនៅកម្ពុជា បន្ទាប់ពីបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុក ផ្តើមមានប្រជាប្រិយភាពខ្លាំង ការលក់ដូរតាមហ្វេសប៊ុក ក៏បានចាប់ផ្តើម និងកំពុងតែបន្តពេញនិយមយ៉ាងខ្លាំងទៀតផងនាពេលបច្ចុប្បន្ន។ អាជីវករដែលមានជំនាញ ឬចេះប្រើប្រាស់បណ្តាញសង្គមទាំងនេះ អាចទាញយកប្រយោជន៍ជាច្រើនពីវា មានឱកាសទាញយកចំណូលបន្ថែម និងពង្រីកការលក់របស់ខ្លួនបានកាន់តែទូលំទូលាយផងដែរ។
ស្ថិតនៅ សង្កាត់កំពង់ស្វាយ ក្រុងសិរីសោភ័ណ ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ដែលជាខេត្តជាប់នឹងព្រំប្រទល់ប្រទេសថៃឯណោះវិញ លោក សំ សុភ័ក្ត្រ បានទាញយកប្រយោជន៍ពីបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុក តាមរយៈការបង្កើតអាជីវកម្មមួយដែលមានលក់ផលិតផលខ្មែរធ្វើដោយដៃ ហើយអាចចូលរួមចំណែកលើកកម្ពស់ជីវភាពគ្រួសារសហគមន៍បានទៀតផង។
លោក សំ សុភ័ក្ត្រ បានឱ្យដឹងថា អាជីវកម្មអនឡាញដែលមានឈ្មោះថា « Khmer Rattan Lovers» របស់លោកត្រូវបានបង្កើតឡើងតាំងពីឆ្នាំ២០១៩មក គឺជាពេលដែលជំងឺកូវីត១៩ កំពុងវាយលុកខ្លាំង។ លោក សុភ័ក្ត្រ រៀបរាប់ឱ្យដឹងថា ដំបូងឡើយលោកមិនមែនជាអាជីវករអ្វីនោះទេ ប៉ុន្តែដោយសារកូវីត១៩ លោកក៏ងាកមកលក់របស់របរទាំងនេះ ដោយសារតែចង់ស្វែងរកទីផ្សារឱ្យសិប្បករមួយចំនួនដែលលោកបានធ្វើការជាមួយនៅខេត្តសៀមរាប។ បច្ចុប្បន្ននេះ ទីផ្សារវាទូលំទូលាយមិនជាបញ្ហានោះទេ ប៉ុន្តែកាលឆ្នាំ២០១៩ ជាគ្រាកូវីត១៩ ការលក់មិនបានទំលំទូលាយឡើយដោយសារតែម្នាក់ៗមិនហានចេញក្រៅ។
លោកបន្តថា៖
“ពេលនោះខាងខ្ញុំធ្វើការអង្គការ ការងារត្រូវចុះនៅខាងសហគមន៍ ខ្ញុំឃើញថាប្រជាពលរដ្ឋយើងពិបាកនៅក្នុងការចំណូលរកចំណូលមានន័យថាម្នាក់ៗមិនដឹងថាទៅរកអីនៅពេលនោះ អ៊ីចឹងហើយក៏ចេះតែដើរប្រមូលកន្ត្រកដែលផលិតបានមកឱ្យយើងលក់ផ្សព្វផ្សាយលក់បន្ត។”
លោក សុភ័ក្ត្រ បញ្ជាក់ថា៖
“ចាប់ផ្ដើមលក់ដំបូងយើងតូច ប៉ុន្តែឥឡូវយើងប្រើទុនច្រើនសម្រាប់ប្រភេទអាជីកម្មហ្នឹង។ កាលពីមុនយើងប្រើទុនតែ១០០-២០០ដុល្លារយើងអាចលក់បាន ប៉ុន្តែដល់ពេលផេកខ្ញុំដែលគេទទួលស្គាល់ច្រើន យើងកាត់ឥវ៉ាន់មកម្តង ៤-៥ពាន់ដុល្លារឯណោះ។”
លោក សំ សុភ័ក្ត្រ ឱ្យដឹងទៀតថា ហាងអនឡាញរបស់លោកមានលក់ផលិតផលខ្មែរជាច្រើនប្រភេទដែលផលិតពី ផ្ដៅ រពាក់ ឫស្សី ប្រភេទកំប្លោក ផ្អាវ និងស្លឹករឹតជាដើម ហើយក្នុងនោះប្រភេទផលិតផលទាំងនោះ មានម៉ូតជាច្រើនថែមទៀត។ ជាពិសេសផលិតផលផ្ដៅ និងរពាក់ ដែលមានម៉ូតច្រើន ចាប់តាំងពីកន្ត្រក រហូតដល់ធុងសំរាមក៏មាន។ ផលិតផលទាំងអស់នោះ បាននាំយកមកពីសហគមន៍នៅខេត្តសៀមរាបមានដូចជាសហគមន៍ផ្តៅ សហគមន៍ផលិតផលឫស្សីជាដើម។
សម្រាប់តម្លៃលក់វិញ លោក សុភ័ក្ត្រ និយាយថាជាមធ្យមផលិតផលទាំងនេះមានតម្លៃចាប់ពី ៣ទៅ៤ ដុល្លារ។ ចំណែកបរិមាណនៃការលក់វិញម្ចាស់អាជីវកម្មរូបនេះ បានឱ្យដឹងថា វាប្រែប្រួលទៅតាមរដូវកាល ទី១ គឺរដូវដែលមានបុណ្យទាន និងរដូវធម្មតា។ លោកបញ្ជាក់ឱ្យដឹងថា សម្រាប់ខែបុណ្យលោកអាចរកចំណូលបានរហូតដល់ ៥០០ ទៅ ១ពាន់ដុល្លារឯណោះក្នុងមួយថ្ងៃ ចំណែកឯរដូវមិនមានបុណ្យទាន លោកថាការលក់ផលិតផលទាំងនេះអាចបានចំណូលចន្លោះពី ២០០ ទៅ ៣០០ដុល្លារក្នុងមួយថ្ងៃ។
ម្ចាស់អាជីវកម្មរូបនេះបានបញ្ជាក់ឱ្យដឹងពី មូលហេតុដែលលោកអាចរកចំណូលបានច្រើនបែបនេះ គឺដោយសារតែមានម៉ូយធំៗច្រើន រាល់ពេលដែលគេកុម្ម៉ង់ម្ដងៗអាចដល់រាប់រយផលិតផលឯណោះ។ ចំពោះការលក់នេះទៀតសោធ លោកថាខ្លួនក៏មានការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ថែមទៀត ពោលបើសិនជាអតិថិជន មិនពេញចិត្តពួកគេអាចប្ដូរយកជាលុយវិញបានប្ដូរយកជាផលិតផលផ្សេង ដែលនេះជាហេតុផលដែលផេករបស់លោកមាន ចូលរួមឡាចនិងស៊ែរច្រើន។ ដ្បិតថា ការលក់តែតាមអនឡាញ តែអាជីវកររូបនេះបានឱ្យដឹងថាខ្លួន លោកក៏មានបន្ទប់ដាច់ដោយឡែកមួយនៅផ្ទះសម្រាប់ផ្សាយលក់ ក៏ដូចជាស្តុកទុកផលិតផលទាំងនោះ។
គួរបញ្ជាក់ដែរថា តាមរយៈទិន្នន័យរបស់និយតករទូរគមនាគមន៍កម្ពុជានៅឆ្នាំ២០១៧ បានបង្ហាញថា នៅកម្ពុជាមានអ្នកជាវសេវាអ៊ិនធឺណេតចំនួន៨លាន៥សែននាក់។ ជាមួយនឹងការកើនឡើងនៃការប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណេត នេះក៏ជាឱកាសអាជីវកម្មអនឡាញសម្រាប់មនុស្សគ្រប់រូបក្នុងការស្វែងរកចំណូលបន្ថែមផងដែរ៕ អត្ថបទដោយៈ ស្រ៊ុន សិរីវឌ្ឍនៈ