ភ្នំពេញ៖ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានលើកឡើងថា គោលបំណងនៃការដាក់ផែនការ និងយុទ្ធសាស្ត្រសមាហរណកម្ម ធ្វើពិពិធកម្មទីផ្សារ ដើម្បីលើកកម្ពស់ការផ្សព្វផ្សាយ និងជំរុញការលក់ផលិតផលកម្ពុជានៅលើទីផ្សារប្រទេសចិនបន្ថែមទៀត ខណៈដែលក្រសួងបានមានផែនការបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជនកម្ពុជាចំនួន ៥ ទីតាំងនៅប្រទេសចិន ។
ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្តិ បានមានប្រសាសន៍កាលពីពេលថ្មីៗនេះថា បច្ចុប្បន្នក្រសួងកំពុងរៀបចំរាយការណ៍ស្តីពីការចុះពិនិត្យទីតាំងជាក់ស្តែង ដើម្បីបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជនកម្ពុជាចំនួន ៥ ទីតាំង ដើម្បីលើកកម្ពស់ការផ្សព្វផ្សាយ និងជំរុញការលក់ផលិតផលកម្ពុជាទៅទីផ្សារចិនថែមទៀត ខណៈដែលមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជនកម្ពុជាទាំងនោះមានទីតាំងនៅទីក្រុងឆាងឈុន ហាបីន ណានជីង ថាយយាន និងចឹងចូវនៃប្រទេសចិន។
តាមគម្រោងបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជននៅក្នុងប្រទេសចិន នឹងត្រូវរៀបចំក្រោយពេលក្រសួងបានសម្ពោធដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការនូវមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជនកម្ពុជានៅក្នុងក្រុង Atsugi នៃខេត្ត Kanagawa ប្រទេសជប៉ុន ដើម្បីដាក់តាំងបង្ហាញ និងលក់ផលិតផលកម្ពុជាជាអចិន្រ្ដៃយ៍ ។ ក្រសួងក៏បានរៀបចំថ្នាលទីផ្សារផ្សព្វផ្សាយ និងលក់ទំនិញ ដែលមានឈ្មោះថា Go4eCam និងកំពុងរៀបចំអនុស្សរណៈធ្វើកិច្ចសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនឯកជន និងអ្នកដឹកជញ្ជូនតាមយន្តហោះ ដើម្បីជំរុញការធ្វើម៉ាកទំនិញកម្ពុជា និងការលក់ទំនិញទៅប្រទេសចិន និងអាស៊ាន តាមរយៈការលើកទឹកចិត្តឱ្យមានការតភ្ជាប់ថ្នាលលក់ទំនិញរបស់កម្ពុជាជាមួយថ្នាលលក់ទំនិញល្បីៗរបស់ប្រទេសចិន និងប្រទេសក្នុងតំបន់ផងដែរ។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានប្រាប់ AMS ថា ការបង្កើតតំណាងមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជានៅចិនកាន់តែច្រើន កាន់តែល្អ មិនមែនតែ៥នេះទេ ហើយអាចមានច្រើនជាងនេះ។ មិនត្រឹមតែដំណើរការ មជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មនោះទេ នៅថ្ងៃអនាគត ក៏មានដំណើរការការិយាល័យសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជានៅតាមនៅរដ្ឋគោលដៅដែលមានទំនាក់ទំនងសេដ្ឋកិច្ចរីកចម្រើនមួយចំនួន ហើយការបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជនកម្ពុជានៅតំបន់សំខាន់ៗក្នុងប្រទេសចិននឹងជួយឱ្យទំនិញកម្ពុជាមានទីផ្សារកាន់តែច្រើន។
លោកឧកញ៉ា បានបញ្ជាក់ថា ៖
“ឥឡូវយើងបង្កើតនៅប្រទេសកាណាដា ទីក្រុងតូរ៉ុនតូ និងមានគម្រោងបង្កើតនៅក្រុងសិនដាយ ប្រទេសជប៉ុន ក្នុងខែកុម្ភៈខាងមុខ និងនៅម៉ុងរ៉េអាល់ប្រទេសកាណាដា នៅខែមេសាខាងមុខនេះដែរ ជាការិយាល័យតំណាងសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា ហើយចំពោះមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជន អនាគតក៏មានបង្កើតនៅប្រទេសកូរ៉េផងដែរ។ ការិយាល័យសភាពាណិជ្ជកម្មក៏ដូចគ្នា ដោយយើងអាចបែងចែកការងារគ្នាធ្វើឱ្យកាន់តែច្រើនកាន់តែល្អ”
លោកឧកញ៉ាបានគូសបញ្ជាក់ថា ៖
“បើយើងមានមជ្ឈមណ្ឌល យើងមានការិយាល័យតំណាងប្រទេសច្រើន គឺអាចផ្ដល់ព័ត៌មានទាន់សភាពការណ៍ឱ្យភាគីដៃគូពាណិជ្ជកម្មរបស់យើង។ ការបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មនៅក្រៅប្រទេស គឺសុទ្ធតែផ្តល់ផលចំណេញសម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា ព្រោះទីតាំងទាំងនោះនឹងអាចត្រូវប្រើប្រាស់ជាកន្លែងជួបពិភាក្សា និងផ្តល់ព័ត៌មានពីសក្តានុពល ឱកាសវិនិយោគ ហើយក៏ជាកន្លែងតាំងលក់ ឬផ្សព្វផ្សាយផលិតផលកម្ពុជាផងដែរ”
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង បានបន្ថែមថា ការបើកមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មឯកជនក្នុងប្រទេសចិន គឺចាំបាច់ណាស់ ព្រោះប្រទេសចិនធំ មានប្រជាជនច្រើន ជាពិសេសកម្ពុជាចិនក៏មានកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទ្វេភាគី ដែលតាមរយៈកិច្ចព្រមព្រៀងនេះនឹងជួយទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគចិនឱ្យចូលមកបណ្តាក់ទុននៅកម្ពុជាកាន់តែច្រើន។ តាមទិន្នន័យ អគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា ពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីកម្ពុជា-ចិន ឆ្នាំ២០២២ មានទឹកប្រាក់សរុប ១១ ៦៨៦,១៦៤ លានដុល្លារ កើន ៤,៤ភាគរយបើធៀបឆ្នាំ ២០២១។ ក្នុងនោះការនាំទំនិញពីប្រទេសចិនមកកម្ពុជា មាន១០ ៤៤៥,៥៣៣ លានដុល្លារ កើន ៧,៩ភាគរយ ចំណែកទំនិញនាំទៅប្រទេសចិន ១ ២៤០,៦៣ លានដុល្លារ ធ្លាក់ចុះ១៧,៩ ភាគរយ។ ឆ្នាំ២០២២ កម្ពុជាមានឱនភាពជញ្ជីងពាណិជ្ជកម្មជាមួយប្រទេសចិន ចំនួន ៩ ២០៤,៩០៣ លានដុល្លារ ៕