ភ្នំពេញ ៖ ការប្រើប្រាស់កម្ចី (ឥណទាន) មិនមែនសុទ្ធតែអាក្រក់នោះទេ លុះត្រាតែអ្នកប្រើប្រាស់កម្ចីមិនមានគោលបំណងច្បាស់លាស់ និងផែនការប្រើប្រាស់កម្ចីបានត្រឹមត្រូវ តែផ្ទុយទៅវិញ អ្នកបើប្រាស់កម្ចីត្រូវមានគោលបំណង និងផែនការច្បាស់លាស់ក្នុងការប្រើប្រាស់កម្ចីឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព ជាពិសេសត្រូវមើលលទ្ធភាពរបស់ខ្លួនដើម្បីសងត្រឡប់ទៅស្ថាប័នដែលខ្លួនប្រើប្រាស់។
អ្នកប្រើប្រាស់កម្ចីត្រូវសិក្សាចំណុចសំខាន់មួយក្នុងចំណោមចំណុចសំខាន់ៗដទៃទៀតមុនសម្រេចប្រើប្រាស់កម្ចី នោះគឺមើលលទ្ធភាពសងរបស់ខ្លួនឱ្យបានច្បាស់លាស់ ដើម្បីបញ្ចៀសនូវបញ្ហាសងត្រឡប់អំឡុងពេលប្រើប្រាស់កម្ចី។ ដូច្នេះ មានសំណួរលើកឡើងថា តើអ្នកប្រើប្រាស់កម្ចីគួររៀបចំខ្លួនបែបណាដើម្បីធានាលទ្ធភាពសងត្រឡប់បានល្អ? ជាចម្លើយ អ្នកប្រើប្រាស់គួរសិក្សា ៤ ចំណុចដូចខាងក្រោមនេះ ដើម្បីធានាលទ្ធភាពសងត្រឡប់បានល្អ ៖
១. គោលបំណង៖ តើការប្រើប្រាស់ប្រាក់កម្ចីពិតជាជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូល ឬកាត់បន្ថយការចំណាយដែរ ឬទេ? ប្រសិនបើប្រាក់កម្ចី គ្រាន់តែបន្ថែមការចំណាយ ឬសំពាធហិរញ្ញវត្ថុ អ្នកមិនគួរខ្ចីនោះទេ។
២. លទ្ធភាពនៃការសង ឬលំហូសាច់ប្រាក់៖ តើអ្នកពិតជាមានលទ្ធភាពសងវិញទៀងទាត់ដែរ ឬទេ? ត្រូវវិភាគចំណូល និងចំណាយរបស់ខ្លួន រួមទាំងចំណាយចាំបាច់ និងមិនចាំបាច់។ ការអនុវត្តល្អ គឺមិនត្រូវឱ្យការបង់សងកម្ចីប្រចាំខែ លើសពី ៥០% នៃចំណូលក្រោយកាត់ចំណាយចាំបាច់រួច។ ឧទាហរណ៍៖ អ្នកមានចំណូល ៧០០ដុល្លារក្នុងមួយខែ ឯចំណាយចាំបាច់គឺ ៣០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែ ដូចនេះ ចំណូលនៅសល់ក្រោយចំណាយចាំបាច់គឺ ៤០០ ដុល្លារ។ ដូច្នេះ ការបង់សងត្រលប់របស់អ្នកមិនគួរលើស ២០០ដុល្លារក្នុងមួយខែឡើយ។ ការធ្វើបែបនេះដើម្បីធានាបាននូវសុខមាលភាពផ្លូវចិត្ត និងកាត់បន្ថយសំពាធហិរញ្ញវត្ថុ។
៣. ប្រៀបធៀបផលិតផល ៖ តើគ្រឹះស្ថាន ឬផលិតផលណាដែលត្រូវតាមតំរូវការជាក់ស្តែងរបស់អ្នក? ត្រូវចេះប្រៀបធៀបតម្លៃ លក្ខខណ្ឌកម្ចី និងថ្លៃសេវាផ្សេងៗឱ្យបានច្បាស់ ដើម្បីទទួលបានផលិតផលល្អបំផុតសម្រាប់អ្នក។ ជាធម្មតាឥណទានដែលមានអត្រាការប្រាក់ទាប ភាគច្រើន គឺមានលក្ខខណ្ឌតឹងរឹង និងមិនសូវបត់បែនបាន ហើយត្រូវប្រាកដថា គ្រឹះស្ថានដែលអ្នកជ្រើសរើស គឺជាគ្រឹះស្ថានស្របច្បាប់ ដើម្បីទទួលបានការការពារអតិថិជន។ បើមិនច្បាស់ថា គ្រឹះស្ថាននោះមានអាជ្ញាប័ណ ឬអត់ សូមទៅរកគ្រឹះស្ថានផ្សេងដែលអ្នកស្គាល់ច្បាស់។
៤. ភាពស្មោះត្រង់ និងទំនាក់ទំនង ៖ សូមរក្សាទំនាក់ទំនងល្អជាមួយមន្ត្រីឥណទាន និងផ្តល់ព័ត៌មានជាប្រចាំដល់ពួកគាត់ប្រកបដោយភាពស្មោះត្រង់ ដើម្បីរក្សាបាននូវទំនុកចិត្តសម្រាប់ពេលអនាគត។ ត្រូវសួរនាំនៅពេលមានចម្ងល់ និងជជែកពិភាក្សានៅពេលអ្នកអាចនឹងជួបប្រទះបញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុណាមួយ។ អាជីវកម្មមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ឬធនាគារអាចរីកចម្រើនបាននៅពេលដែលអតិថិជនរបស់ខ្លួនទទួលបានជោគជ័យ ដូចនេះការរក្សាបាននូវទំនុកចិត្ត គឺជាគន្លឹះសំខាន់នៅពេលជួបប្រទះបញ្ហា ក៏ដូចជានៅពេលមានតំរូវការប្រាក់កម្ចីនាពេលអនាគតផងដែរ៕