តោះ…មកដឹងពីវិធីសាស្ត្រ Facebook (Meta) ប្រមូលយកចំណូលយ៉ាងសន្ធឹកសន្ធាប់

ក្រុមហ៊ុន Meta Inc. (FB) ដែលជាក្រុមហ៊ុនគ្រប់គ្រង Facebook រកលុយដោយការលក់កន្លែងផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅលើវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយបណ្តាញសង្គមផ្សេងៗរបស់ខ្លួន។ វេទិកាបណ្តាញទាំងនោះរួមមានគេហទំព័រ និងកម្មវិធីទូរស័ព្ទ ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់មានលទ្ធភាពភ្ជាប់ និងទំនាក់ទំនងជាមួយក្រុមគ្រួសារ និងមិត្តភក្តិ។

គេហទំព័រ និងកម្មវិធីរបស់ក្រុមហ៊ុននេះមានដូចជា បណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គម Facebook កម្មវិធីចែករំលែករូបថតនិងវីដេអូ Instagram និងកម្មវិធីផ្ញើសារ Messenger និង WhatsApp ។ ក្រៅពីនេះ Meta ក៏ផ្តល់នូវប្រព័ន្ធអេកូដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ភ្ជាប់តាមរយៈផលិតផលការពិតនិម្មិត(virtual reality) Oculus របស់ខ្លួនផងដែរ។

Meta ជាក្រុមហ៊ុនប្រកួតប្រជែងជាមួយក្រុមហ៊ុនផ្សេងទៀតដែលលក់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដល់អ្នកទីផ្សារ ក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនដែលផ្តល់វេទិកាសម្រាប់ការទំនាក់ទំនង និងចែករំលែកខ្លឹមសារក្នុងចំណោមបណ្តាញសង្គមផ្សេងៗរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ ដៃគូប្រកួតប្រជែងសំខាន់ៗរួមមាន Apple Inc. (AAPL), Alphabet Inc. (GOOGL) Google និង YouTube, Tencent Music Entertainment Group (TME), Amazon.com (AMZN) និង Twitter Inc. (TWTR) ។

Meta បានប្រកាសពីប្រាក់ចំណូលសរុបចំនួន ២៩ ពាន់លានដុល្លារ និងប្រាក់ចំណូលសុទ្ធចំនួន ៩,២ ពាន់លានដុល្លារ នៅក្នុងត្រីមាសទី៣នៃឆ្នាំ២០២១ របស់ខ្លួន។ តាមរយៈរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ Meta គេក៏ឃើញដែរថា ៤៤% នៃចំណូលសរុប ឬស្មើនឹង ១២,៧ ពាន់លានដុល្លារ មានប្រភពមកពីសហរដ្ឋអាមេរិក និងកាណាដា។ រីឯ ៥៦% ផ្សេងទៀតបានមកពីតំបន់ផ្សេងទៀតនៅទូទាំងពិភពលោក។

ប្រាក់ចំណូលប្រចាំឆ្នាំបានកើនឡើង ៣៥,១% ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ (YOY) នៅក្នុងត្រីមាសទី ៣ ឆ្នាំ២០២១ ដែលជាកំណើនទាបបើប្រៀបធៀបពីការកើនឡើង ៥៥,៦% (YOY) នៃប្រាក់ចំណូលនៅក្នុងត្រីមាសទី៣ឆ្នាំមុន។ ប្រាក់ចំណូលសុទ្ធប្រចាំត្រីមាសបានកើនឡើង ១៧,២% (YOY) ក្នុងត្រីមាសទី ៣ ឆ្នាំ២០២១ ហើយកំណើននៃប្រាក់ចំណូលសុទ្ធក៏បានធ្លាក់ចុះផងដែរបើប្រៀបធៀបទៅនឹងត្រីមាសទី៣ឆ្នាំ២០២០។

ក្រុមហ៊ុន Meta បំបែកប្រាក់ចំណូលសរុបរបស់ខ្លួនជា២ផ្នែកដាច់ដោយឡែកពីគ្នាគឺ ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និងចំណូលផ្សេងៗ។ Facebook បានប្រកាសនៅក្នុងសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានស្តីពីប្រាក់ចំណូលត្រីមាសទី៣ របស់ខ្លួនថា ចាប់ផ្តើមនៅត្រីមាសទី៤ ឆ្នាំ២០២១ទៅ ខ្លួននឹងបំបែក ប្រភពចំណូលផ្នែកថ្មីមួយដែលមានឈ្មោះថា Facebook Reality Labs ។ ផ្នែកថ្មីនេះនឹងត្រូវផ្តោតលើ hardware, software និងមាតិកា ដែលទាក់ទងនឹង augmented និង virtual reality ។ ផ្នែកអាជីវកម្មសំខាន់ផ្សេងៗទៀតរបស់ Meta នឹងត្រូវបានដាក់ឈ្មោះថា Family of Apps ដែលរួមមានវេទិកាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp និងសេវាកម្មផ្សេងទៀត។

– ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម៖ Meta ទទួលបានប្រាក់ចំណូលយ៉ាងច្រើនពីការលក់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទៅកាន់អ្នកទីផ្សារឬពាណិជ្ជករ។ ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មត្រូវបានបង្ហាញនៅលើបណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គមសំខាន់ៗរបស់ Meta ក៏ដូចជា Facebook, Instagram, Messenger និងគេហទំព័រពាក់ព័ន្ធភាគីទីបីផ្សេងទៀត ឬកម្មវិធីទូរស័ព្ទ។ អ្នកទីផ្សារត្រូវបង់ប្រាក់សម្រាប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដោយផ្អែកលើចំនួនអ្នកមើល ឬអ្នកចុច Like ឬ Comment ជាដើម។ Meta បានប្រកាសប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មចំនួន ២៨,៣ ពាន់លានដុល្លារនៅក្នុងត្រីមាសទី៣ ឆ្នាំ២០២១ ដែលស្មើនឹងប្រមាណ ៩៧% នៃប្រាក់ចំណូលសរុបរបស់ក្រុមហ៊ុន។ ប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មបានកើនឡើង ៣៣,២% បើប្រៀបធៀបទៅនឹងត្រីមាសទី ៣ ឆ្នាំ២០២០។ – ចំណូលផ្សេងៗ៖ ប្រាក់ចំណូលពីផ្នែកនេះត្រូវបានបង្កើតតាមរយៈការចែកចាយឧបករណ៍ hardware របស់អតិថិជន និងថ្លៃសេវាដែល Meta ទទួលបានពីអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ប្រើប្រាស់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធការទូទាត់ប្រាក់ បូករួមនឹងប្រភពផ្សេងៗជាច្រើនទៀត។ Meta បានប្រកាសប្រាក់ចំណូលចំនួន ៧៣៤ លានដុល្លារសម្រាប់ចំណូលប្រភេទផ្សេងៗនេះ នៅក្នុងត្រីមាសទី ៣ ឆ្នាំ២០២១ ដែលតំណាងឱ្យ ៣% នៃប្រាក់ចំណូលសរុបសម្រាប់ត្រីមាស។ ប្រាក់ចំណូលសម្រាប់ផ្នែកនេះបានកើនឡើង ១៩៤,៨.8% បើប្រៀបធៀបទៅនឹងត្រីមាស៣ឆ្នាំ២០២០៕


របាយការណ៍ថ្មីៗ

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

ក្រុមហ៊ុន លីហ៊្វូដ សឺវីស ចាប់ដៃជាមួយក្រុមហ៊ុន យូនីលឹវើ ខេមបូឌា ដើម្បីលើកកម្ពស់ការផ្តល់ជូនផលិតផលនៅកម្ពុជា

ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម

• 28/03/2024

ក្រុមហ៊ុន លីហ៊្វូដ សឺវីស ចាប់ដៃជាមួយក្រុមហ៊ុន យូនីលឹវើ ខេមបូឌា ដើម្បីលើកកម្ពស់ការផ្តល់ជូនផលិតផលនៅកម្ពុជា

ទោះបីជាខ្លាំងទាំងការអភិវឌ្ឍ ខ្លាំងទាំងសេដ្ឋកិច្ច-នយោបាយ តែអាមេរិកមិនមើលរំលងទីផ្សារចិញ្ចឹមគោយកសាច់ឡើយ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 28/03/2024

ការចិញ្ចឹមសត្វគោនិងឧស្សាហកម្មផលិតសាច់គោប៉ុណ្ណោះសហរដ្ឋអាមេរិកអាចទាញរកចំណូលបានទៅដល់រាប់ពាន់លានដុល្លារជារៀងរាល់ឆ្នាំនិងថែមទាំងមានឈ្មោះជា អ្នកផលិតសាច់គោច្រើនជាងគេបំផុតរបស់ពិភពលោក

វិស័យធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា រួមគ្នាអនុវត្ត និងអភិវឌ្ឍកម្មវិធីចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ

ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

• 28/03/2024

សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា និងសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា បានរៀបចំសិក្ខាសាលាពិគ្រោះយោបល់ជាមួយភាគីពាក់ព័ន្ធស្តីពី «វឌ្ឍនភាព និងទិសដៅអភិវឌ្ឍកម្មវិធីចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ»

ប្រើជំនាញកសិកម្មបើកកសិដ្ឋានចិញ្ចឹមឃ្មុំទទួលបានផលជោគជ័យគួរឱ្យជាទីមោទនៈ

ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

• 28/03/2024

បារាយណ៍ហាន់នី ជាកសិដ្ឋានចិញ្ចឹមឃ្មុំមួយត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយនិស្សិតជំនាញវិទ្យាសាស្ត្រព្រៃឈើ ហើយប្រើប្រាស់ជំនាញនេះមកចិញ្ចឹមឃ្មុំអាចប្រមូលផលបាន ១តោនក្នុងមួយរដូវកាល

ច្បាប់​វិនិយោគថ្មី ៖ រាជរដ្ឋាភិបាល​លើកទឹកចិត្ត ​និងអនុគ្រោះ​លើ​សកម្មភាព​វិនិយោគ​តាមវិស័យ​ចំនួន​១៩

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 28/03/2024

ច្បាប់វិនិយោគថ្មីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា​កំពុង​ទទួលបាន​កា​រចាប់អារម្មណ៍​ និងទាក់ទាញ​វិនិ​យោ​គិនមកពីក្រៅប្រទេស​ជាបន្តបន្ទាប់​ឱ្យចូលមកវិនិយោគ ​និងពង្រីក​ការ​វិនិ​យោគ​បន្ថែមនៅក្នុងប្រទេស​កម្ពុជា

World Bank ៖ កម្ពុជាអាចសម្រេចគោលដៅដ៏មានមហិច្ឆតារបស់ខ្លួនក្នុងការបង្កើនចំនួន​យានយន្ត​​អគ្គិសនីនៅលើដងផ្លូវ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 28/03/2024

World Bank បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសកម្ពុជាអាចសម្រេចគោលដៅដ៏មានមហិច្ឆតារបស់ខ្លួន ក្នុងការបង្កើនចំនួនយានយន្តអគ្គិសនីនៅលើដងផ្លូវ

យុវជនសម័យថ្មីមានទំនោរគាំទ្រអាជីវកម្មបែបទំនើប

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 28/03/2024

ជាការពិត ការហូរចូលមកនូវប្រព័ន្ធឌីជីថល បានធ្វើឱ្យមានការប្រែប្រួលយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងស្ថានភាពរស់នៅប្រចាំថ្ងៃរបស់ប្រជាជនកម្ពុជាដែលកាន់តែមានភាពទំនើបកម្មជាងមុន ជាពិសេសបណ្តាមិត្តយុវវ័យកាន់តែមានទំនោរគាំទ្រទៅលើអ្វីដែលថ្មី ប្លែក និងទំនើប...

អាជីវកម្មបរិយាបន្នចំនួន ៤ ដែលជួយដល់កសិករខ្នាតតូចនៅប្រទេសឥណ្ឌា

ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

• 28/03/2024

ស្របពេលដែលអាជីវកម្មបរិយាបន្នបន្តរីកចម្រើន និងច្នៃប្រឌិត ពួកគេមិនត្រឹមតែលើកកំពស់កសិករប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងអាចជួយត្រួសត្រាយសម្រាប់កសិកម្មឥណ្ឌាផងដែរ

ពិព័រណ៍ទេសចរណ៍ និងពាណិជ្ជកម្មឆ្នាំ២០២៤ នៅក្រុងព្រះសីហនុ ជំរុញការវិនិយោគ និងបង្កើតផលិតផលទេសចរណ៍ថ្មីៗ

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 28/03/2024

«ទេសចរណ៍ផ្តល់ឱកាសសម្រាប់ទាំងអស់គ្នា» ជាប្រធានបទនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍តាំងពិព័រណ៍ទេសចរណ៍ និងពាណិជ្ជកម្មឆ្នាំ២០២៤ ដែលធ្វើឡើងនៅក្រុងព្រះសីហនុ ចាប់ពីថ្ងៃទី២៦-៣០ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២៤

ទិវាជាតិវិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍លើកទី២ បិទបញ្ចប់ជាមួយនឹងក្តីសង្ឃឹមសម្រាប់អនាគតផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្ររបស់កម្ពុជា

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 27/03/2024

ទិវាជាតិវិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា នវានុវត្តន៍លើកទី២ បានបញ្ចប់ទៅយ៉ាងជោគជ័យ ជាមួយនឹងការអបអរសាទរយ៉ាងក្លៀវក្លានៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ