ភ្នំពេញ ៖ នាព្រឹកថ្ងៃទី ១៩ ខែកុម្ភៈនេះ សម្ដេចធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាបានអញ្ជើញបើកការដ្ឋានសាងសង់ស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេបាសាក់ (ចាក់អង្រែក្រោម-ព្រែកប្រា) ដោយក្នុងនោះសម្ដេចក៏បានថ្លែងផងដែរអំពីសារៈសំខាន់ដ៏លើសលប់នៃការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ។
បើតាមប្រសាសន៍របស់សម្ដេចធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត ស្ពានចាក់អង្រែក្រោម-ព្រែកប្រានេះ មិនមែនសម្រាប់តែប្រជាពលរដ្ឋរស់នៅទីក្រុងភ្នំពេញប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវានឹងផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋទាំងអស់នៅទូទាំងប្រទេស តាមរយៈការសម្រួលដល់ការធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ពីត្រើយខាងកើត ទៅត្រើយខាងលិចបានឆាប់រហ័ស និងសុវត្ថិភាព។
ក្រោយបញ្ចប់ការកសាង ស្ពាននេះក៏នឹងចូលរួមចំណែកធ្វើសមាហរណកម្មតភ្ជាប់ត្រើយខាងកើត និងខាងលិចរបស់ទន្លេបាសាក់ នៅក្នុងភូមិសាស្ត្ររាជធានីភ្នំពេញ និងមួយចំណែកទៀតរបស់ខេត្តកណ្ដាល ជាពិសេសជួយកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ចំពោះការធ្វើដំណើរទៅមកកាត់ស្ពានព្រះមុនីវង្ស និងតាមដងទន្លេបាសាក់។
សម្ដេចធិបតី បានមានប្រសាសន៍បន្តទៀតថា៖
“ស្ពាននេះក៏ជាផ្នែកមួយនៃការធ្វើទំនាក់ទំនងសេដ្ឋកិច្ច រវាងប៉ែកខាងត្បូងរាជធានីភ្នំពេញទៅនឹងខេត្តកណ្ដាល រួមទាំងការតភ្ជាប់ទៅព្រលានយន្ដហោះអន្តរជាតិភ្នំពេញតេជោ ក្រុងតាខ្មៅ ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវប្រសិទ្ធភាពដឹកជញ្ជូន និងប្រព័ន្ធភស្តុភាកម្មនៅក្នុងតំបន់រាជធានីភ្នំពេញផង។”
យ៉ាងណាមិញ នៅរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ នៅតំបន់ច្បារអំពៅមានសម្ទុះនៃការអភិវឌ្ឍយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដែលបង្កឱ្យមានការកកស្ទះចរាចរណ៍កើតឡើងជាញឹកញាប់ ធ្វើឱ្យខាតបង់ថវិកា និងពេលវេលាជាច្រើនរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ហើយបើទោះជាបច្ចុប្បន្នកម្ពុជាមានស្ពានព្រះមុន្នីវង្ស ស្ពានព្រែកសំរោងក្រុងតាខ្មៅ រួមជាមួយនឹងស្ពានកោះពេជ្យ កោះនរា ក៏មិនទាន់អាចបំពេញតម្រូវការនៃកំណើនប្រជាជន និងយានយន្ដឱ្យបានទាំងស្រុងនោះដែរ។ ដូច្នេះ រដ្ឋាភិបាលបាន និងកំពុងរិះរកមធ្យោបាយបន្ថែមទៀត ដើម្បីរំដោះ និងសម្រួលបញ្ហាកកស្ទះចរាចរណ៍ជាបន្តបន្ទាប់ ដែលក្នុងនោះរួមមានការសង់ស្ពានជាដើម។
សម្ដេចធិបតី បានចាត់ទុកផ្លូវ និងស្ពានដូចជាសសៃឈាមយ៉ាងដូច្នោះដែរ ដោយផ្លូវ និងស្ពានទៅដល់ទីណា វានឹងជួយចិញ្ចឹមសរីរាង្គនៅទីនោះឱ្យកាន់តែល្អប្រសើរឡើង។
គួរបញ្ជាក់ថា បច្ចុប្បន្នកម្ពុជាមានស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេចំនួន២៥ស្ពាន ក្នុងនោះ ស្ពានចំនួន១៩ ធ្វើរួចរាល់ ៣ស្ពានកំពុងសាងសង់ និង៣ស្ពានទៀតកំពុងសិក្សា។
យោងតាមរបាយការណ៍បានឱ្យដឹងថា ស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេបាសាក់ (ចាក់អង្រែក្រោម-ព្រែកប្រា) ជាប្រភេទស្ពានបេតុងភ្លោះ មានប្រវែង ៨៤៥,៧ម៉ែត្រ មានចំណុចចាប់ផ្តើមពីត្រើយខាងលិចទន្លេបាសាក់ ស្ថិតក្នុងសង្កាត់ចាក់អង្រែក្រោម ខណ្ឌមានជ័យ និងចំណុចបញ្ចប់នៅត្រើយខាងកើតទន្លេបាសាក់ ស្ថិតក្នុងសង្កាត់ព្រែកប្រា ខណ្ឌច្បារអំពៅ ក្នុងភូមិសាស្រ្តរាជធានីភ្នំពេញ។
បាយការណ៍បន្តថា គម្រោងនេះនឹងត្រូវអនុវត្ដការសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុនសំណង់សៀងហៃ និងត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេសដោយក្រុមហ៊ុនទីប្រឹក្សាបច្ចេកទេសក្វាងចូវវ៉ានអាន ប្រើប្រាស់រយៈពេលសាងសង់ចំនួន ៤២ខែ នឹងបញ្ចប់នៅក្នុងអំឡុងឆ្នាំ២០២៧ ដោយគ្រោងចំណាយថវិកាសរុបប្រមាណ ៦០,២លានដុល្លារអាម៉េរិក ដែលជាឥណទានសម្បទានពីរដ្ឋាភិបាលចិន រួមជាមួយនឹងថវិកាបដិភាគរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា សម្រាប់ការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់ ការបោសសម្អាតគ្រាប់មីន យុទ្ធភ័ណ្ឌមិនទាន់ផ្ទុះ និងពន្ធអាករផ្សេងៗ៕