ភ្នំពេញ ៖ ប្លាស្ទិកគឺជាកង្វល់ដ៏ចម្បងមួយចំពោះបញ្ហាបរិស្ថានដែលគេកំពុងយកចិត្តទុកដាក់កាត់បន្ថយ ដោយកែច្នៃរបស់របរប្រើប្រាស់ផ្សេងៗពីវត្ថុធាតុដើមធម្មជាតិ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ប្លាស្ទិកក្នុងកម្រិតមួយតិចបំផុត។ ក្នុងនោះ ក៏មានអាជីវកម្មលក់កែវទឹកប្រភេទថ្មីមួយ ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយគិតគូរពីបញ្ហាបរិស្ថានជាចម្បង។
គង់វង្ស ជាយីហោអាជីវកម្មអនឡាញថ្មីមួយ ដែលមានផ្គត់ផ្គង់នូវកែវទឹក និងទុយោធ្វើពីស្រូវសាលី និងដំបាល់បន្ទន់សម្ងួត ដែលសុទ្ធសឹងជាផលិតផលផលិតពីគ្រឿងផ្សំធម្មជាតិ កាត់បន្ថយប្លាស្ទិក ងាយស្រួលប្រើ និងអាចប្រើប្រាស់បានច្រើនដងថែមទៀតផង។
លោក សាម ហេងសុភាវណ្ណ ជាស្ថាបនិក គង់វង្ស បានមានប្រសាសន៍ថា ៖
“គង់វង្សជាអាជីវកម្មមួយ ដែលយើងបង្កើតឡើងក្នុងគោលដៅកាត់បន្ថយប្លាស្ទិកនៅក្នុងសង្គម ដោយសារតែយើងមានគោលគំនិតស្រឡាញ់បរិស្ថាន និងស្រាវជ្រាវបង្កើតនូវផលិតផលណា ដែលអាចកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ប្លាស្ទិកក៏ដូចជាជំរុញឱ្យបងប្អូនយើងគិតគូរពីបរិស្ថានផងដែរ”
បច្ចុប្បន្នផលិតផលដែល គង់វង្ស ផ្គត់ផ្គង់រួមមាន ដុំបាល់បន្ទន់សម្ងួតដែលជាផលិតផលអាចប្រើប្រាស់ជំនួសនូវទឹកបន្ទន់សម្លៀកបំពាក់ធម្មតា ហើយផលិតផលដែលទើបនឹងចេញថ្មីៗនេះគឺ កែវ និងទុយោស្រូវសាឡី ដែលមានការគាំទ្រខ្លាំងពីសំណាក់អតិថិជនមានវ័យចាប់ពី ២០ ឆ្នាំឡើងទៅ។
លោកបានបន្តថា កែវ និងទុយោស្រូវសាឡីនេះមានលក្ខណៈពិសេសដូចជា ផលិតពីវត្ថុធាតុដើមធម្មជាតិ រឹងមាំអាចប្រើបានច្រើនដង ងាយស្រួលលាងជាងកែវធម្មតា ដោយសារវារលោង ពិសេសគឺធុំក្លិនស្រូវសាឡីថែមទៀតផង។ ក្រៅពីនេះ កែវ និងទុយោស្រូវសាឡី មានរូបរាងស្អាតគួរឱ្យទាក់ទាញ និងអាចរក្សាកម្ដៅរហូតដល់ ១០០ អង្សាសេ ដែលយើងអាចដាក់ភេសជ្ជៈបាន មិនថាក្ដៅ ឬត្រជាក់បានដោយឥតកង្វល់ឡើយ។
ដោយឡែក ចំណុចសំខាន់ក្នុងការបង្កើតអាជីវកម្មនេះ គឺអ្វីដែលអាជីវកម្មនេះតម្រង់ទិសទៅរក ពោលគឺការកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ប្លាស្ទិកតាមរយៈការបង្កើតនូវផលិតផលថ្មី ស្អាត មានគុណភាព តម្លៃសមរម្យ ដែលអាចទាក់ទាញមនុស្សឱ្យប្រើប្រាស់ និងចូលរួមគាំទ្រអាជីវកម្មបែប Eco-Friendly ផងដែរ ។ មួយវិញទៀតគឺ ការស្រាវជ្រាវទៅលើវត្ថុធាតុដើម ផលិតផល ការរចនា គឺត្រូវការរៀបចំ និងគិតគូរទើបអាចសម្រេចនូវលទ្ធផលដែលយើងរំពឹងទុក។ នេះជាអ្វីដែលយុវជនខាងលើបានលើកឡើង។
គួរបញ្ជាក់ដែរថា គង់វង្ស ត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅដើមឆ្នាំ ២០២១ ដោយលោកផ្ទាល់ និងដៃគូម្នាក់ទៀត ក្នុងដើមទុនប្រមាណ ៦០០ ដុល្លារដែលជាចំនួនមួយតិចតួច បើធៀបទៅនឹងអាជីវកម្មដទៃ តែវាជាច្រើនគួរសមសម្រាប់យុវជនមួយក្រុមក្នុងការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីមួយ ដែលជំរុញឱ្យមនុស្សគិតគូរពីបរិស្ថាន។
ចំពោះកត្តាប្រឈម យុវជនខាងលើបន្ថែមថា បច្ចុប្បន្នយើងចង់នាំយកនូវបច្ចេកវិទ្យាការផលិតមកស្រុកខ្មែរផ្ទាល់ តែនៅមានបញ្ហាច្រើនដូចជា ដើមទុន វត្ថុធាតុដើម តែវាក៏ជាគម្រោងដែលយើងបានគ្រោងទុកផងដែរ។ ម្យ៉ាងទៀតគឺ យើងជាអាជីវកម្មថ្មីដែលចំណោះដឹងទាក់ទងទៅនឹងអាជីវកម្មនៅមានកម្រិតនៅឡើយ ហើយចុងក្រោយគឺយើងពុំមានជាហាងអ្វីនៅឡើយទេ ដោយសារយើងផ្ដោតតែនៅក្នុងបណ្ដាញសង្គមមុន។
សម្រាប់ចក្ខុវិស័យនៅពេលអនាគត លោក និងក្រុមការងារចង់ឱ្យមានការផលិតនៅក្នុងស្រុក និងមានហាងសម្រាប់យីហោគង់វង្សនេះដែលអាចផ្គត់ផ្គង់នូវផលិតផលគិតគូរពីបរិស្ថាន ឆ្ពោះទៅរកសេដ្ឋកិច្ចដែលមាននិរន្តរភាព និងមានផលិតផលបរិស្ថានក្នុងស្រុកកាន់តែច្រើនបន្ថែមទៀត។
ចុងក្រោយ ស្ថាបនិក គង់វង្ស លោក សាម ហេងសុភាវណ្ណ សូមអរគុណចំពោះអតិថិជនដែលតែងតែនិយមគាំទ្រកែវ និងទុយោរបស់លោក ហើយសម្រាប់អ្នកដែលស្រឡាញ់វិស័យនេះ លោកលើកទឹកចិត្តចំពោះអ្នកដែលមានសុបិន្ត ឬក៏ស្រឡាញ់បរិស្ថានត្រូវតែមានឆន្ទៈខ្ពស់ កុំបោះបង់ក្នុងការបង្កើតអ្វីមួយ ទោះជាមិនជោគជ័យភ្លាមៗ តែអនាគតនៅវែងឆ្ងាយទៀតសម្រាប់ជោគជ័យរបស់យើង៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ជប៉ុន ត្រៀមបញ្ចេញថវិកា ១០០០លានដុល្លារ សម្រាប់គាំទ្រឧស្សាហកម្មឈីបក្នុងស្រុក
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 15/01/2025
ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម និងឧស្សាហកម្មជប៉ុននឹងផ្តល់មូលនិធិទៅលើគម្រោងរបស់ក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យា អាជីវកម្មទើបចាប់ផ្តើម ឬ start-up និងសាកលវិទ្យាល័យក្នុងរយៈពេលរហូតដល់៥ឆ្នាំ ក្នុងគោលបំណងឆ្ពោះទៅផលិតបន្ទះឈីបកម្រិតខ្ពស់