១៣០ ឆ្នាំទៅហើយហេតុអ្វីអាជីវកម្មរបស់ Coca Cola នៅតែជាស្លាកយីហោភេសជ្ជៈដ៏រឹងមាំ និងល្បីបំផុត

ចំណេះដឹង ៖ អស់រយៈពេលជាង ១៣០ ឆ្នាំទៅហើយដែលភេសជ្ជៈកូកាកូឡា  (Coca Cola)  បានចាប់កំណើតដំបូងនៅអាមេរិក ហើយក្រុមហ៊ុនជាផ្លូវការគឺបានដំណើរនៅថ្ងៃទី២៩ ខែមករាឆ្នាំ ១៨៩៥ ។

គិតចាប់រាប់ពីភេសជ្ជៈដំបូងគេ ឬយើងហៅថា Coca Cola Original រហូតមកដល់ពេលបច្ចុប្បន្ននេះក្រុមហ៊ុនបានបង្កើត និងទិញយកស្លាកយីហោភេសជ្ជៈបន្ថែមទៀតរហូតទៅដល់ ២០០ ប្រភេទមក ហើយជាមធ្យមភេសជ្ជៈរបស់ខ្លួនប្រមាណជា ១,៩ ពាន់លានដប និងកំប៉ុងត្រូវបានលក់ចេញជារៀងរាល់ថ្ងៃត្រូវបានគ្រប់គ្នាទទួលស្គាល់ថាជាក្រុមហ៊ុនភេសជ្ជៈដែលមានចំណែកទីផ្សារធំជាងគេបំផុតលើលោកជាច្រើនទសវត្សរ៍មកហើយ។

លើសពីនេះរយៈពេលចុងក្រោយនេះក្រុមហ៊ុនក៏បានចាប់ផ្តើមវិនិយោគទៅលើភេសជ្ជៈមានជាតិអាកុលជាលើកដំបូងផងដែរនៅក្នុងទីផ្សារអាមេរិកដែលមានឈ្មោះថា Topo Chico និងក៏ដូចជាវិនិយោគទៅលើភេសជ្ជៈប៉ូវថាមពលបែបកីឡា  Body Armor ព្រមទាំងយីហោកាហ្វេ Costa ទៀតផងដែរ។

ហើយបើទោះបីជាបញ្ហារាតត្បាតនូវវីរុសកូវីដបានកំពុងតែធ្វើឲ្យក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មជាច្រើនបានបាត់បង់ប្រាក់ចំណូល  ឬបិទទ្វារក្តី  ប៉ុន្តែ Coca Cola នៅតែអាចមើលឃើញកំណើនប្រាក់ចំណេញរបស់ខ្លួនដល់ទៅ ៥ ភាគរយសម្រាប់ឆ្នាំ ២០២០  កន្លងទៅនេះ ឬប្រមាណជា ៩ ពាន់លានដុល្លារ។

អស់រយៈពេលជាយូរមកហើយបែបនេះតើហេតុអ្វី Coca Cola នៅតែមានឈ្មោះជាយីហោភេសជ្ជៈល្បីបំផុតលើលោកព្រមទាំងមានស្ថិរភាពអាជីវកម្មខ្លាំងបែបនេះ?

សម្រាប់ទីផ្សារបច្ចុប្បន្ន Coca Cola គឺជាអ្នកកាន់កាប់ទីផ្សារភេសជ្ជៈពិភពលោកដល់ទៅ ៤៤ ភាគរយ  ប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុនមិនដែលផ្អាក ឬកាត់បន្ថយវិធីសាស្ត្រក្នុងការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មឡើយ។ ប្រវត្តិរបស់ Coca Cola បានផ្ទុះនៅក្នុងទីផ្សារក៏ដោយសារតែការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែរ។

កាលពីឆ្នាំ ១៩៧១ ត្រូវបានគេចងចាំថាបានបង្កើតការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មមួយដែលបានធ្វើឲ្យទីផ្សាររបស់ខ្លួនផ្ទុះខ្លាំងមែនទែនដែលគ្រានោះចម្រៀងមួយបទដែលត្រូវបានក្រុមហ៊ុនបង្កើត និងមានចំណងជើងថា Buy the World a Coke និងក្រោយមកប៉ុន្មានឆ្នាំជាមួយនឹងបទចម្រៀងបំផ្ទុះទីផ្សារម្តងទៀតដែលមានចំណងជើងថា I’d Like to Teach the World to Singជាដើម។

ប្រើប្រាស់វិធីទីផ្សារជ្រៀតចូលទីផ្សារក្រៅស្រុកមុនគេ និងខ្លាំងជាងគេ។ កាលពីឆ្នាំ ១៩០៦ ក្រុមហ៊ុនបានសម្រេចចិត្តបង្កើតទីផ្សារក្រៅស្រុកជាលើកដំបូងរបស់ខ្លួនចូលទៅក្នុងប្រទេសបាណាម៉ាដែលមានន័យថាវាជាបទពិសោធន៌ជាង ១០០ ឆ្នាំរួចទៅហើយរបស់ខ្លួននៅក្នុងទីផ្សារបរទេស។ ក្រៅពីនោះនៅឆ្នាំ ១៩២០ ក្រុមហ៊ុនបានប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រទីផ្សារខ្នាតយក្សដូចជាការបង្កើតក្រុមហ៊ុនក្រោមចំណុះថ្មីមួយសម្រាប់កិច្ចការងារសហប្រតិបត្តិការនិងនាំចេញ Coca-Cola Export Corporation ដែលគ្រានោះជោគជ័យដ៏ធំរបស់វាគឺការចូលរួមជាដៃគូឧបត្ថម្ភធំបំផុតរបស់កម្មវិធីប្រកួតកីឡាករអូឡាំពិកនៅក្នុងទីក្រុង Amsterdam របស់ហូឡង់។

ក្រៅពីនោះក៏នៅមានកត្តាធំជាច្រើនទៀតដូចជាការកសាងយីហោ Branding ជាដើមក៏សុទ្ធតែបានជួយឲ្យទីផ្សាររបស់ Coca Cola មិនងាយនឹងប៉ះពាល់នោះដែរទោះបីជាមានដៃគូប្រកួតប្រជែងធំៗជាច្រើនក្តី។ តាមរយៈការបញ្ជ្រាបអត្ថន័យនៃការស្មោះត្រង់ចំពោះអតិថិជនហើយនោះ Coca Cola ក៏បានព្យាយាមពន្យល់អំពីអត្ថន័យនៃភាពរីករាយជាលក្ខណៈគ្រួសារមិត្តភ័ក្ត និងក្រុមការងារធ្វើការងារផងដោយមានរួមបញ្ចូលវត្តមានរបស់ផលិតផល Coca Colaជាដើម។ ជាចុងក្រោយកត្តាដែលធ្វើឲ្យ Coca Cola នៅតែនាំមុខគេនៅលើទីផ្សារនិងមិនងាយរងប៉ះពាល់ទោះបីជាមានវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកក្តីនោះក៏ពីព្រោះតែផលិតផលនេះបានជ្រួតជ្រៀបនៅគ្រប់ទីផ្សារទាំងអស់របស់ពិភពលោករួចទៅហើយដូចនេះបើទោះបីជាតំបន់មួយអាចរកប៉ះពាល់តែតំបន់ផ្សេងទៀតអាចនឹងទទួលបានផលចំណេញកប់ក្តោងទៅវិញ៕


ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ន.ម.ក. និង ADB ជំរុញដំណើរការនៃការបោះផ្សាយសញ្ញាបណ្ណនិរន្តរភាព និងកាលានុវត្តភាពសម្រាប់កម្ពុជា

ភ្នំពេញ ៖ និយ័តករមូលបត្រកម្ពុជា (ន.ម.ក.) និងធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី (ADB) បានសហការគ្នារៀបចំកិច្ចប្រជុំពិគ្រោះយោបល់ដំណើរការនៃការបោះផ្សាយសញ្ញាបណ្ណនិរន្តរភាព…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

វេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក ៖ កម្ពុជាលើកកម្ពស់អាស៊ាន និងផ្ដោតលើចលនាការនៃការងើបឡើងវិញនៃសេដ្ឋកិច្ចអាស៊ាន

(ដាវ៉ូស-ក្លូស្ទើរ, ស្វីស) ៖ ប្រធានបទ « ទិដ្ឋភាពយុទ្ធសាស្រ្តស្តីពីអាស៊ាន និងតួនាទីជាប្រធានអាស៊ានរបស់កម្ពុជាក្នុងឆ្នាំ២០២២ » បានក្លាយជាការពិភាក្សាពិសេស ដែលរៀបចំឡើងនៅវេទិកា…
ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

រថយន្តអគ្គិសនីកំពុងចរាចរណ៍លើផ្លូវថ្នល់ទូទាំងពិភពលោកមានចំនួនជាង ១៦,៥លានគ្រឿង

យោងតាមទីភ្នាក់ងារថាមពលអន្តរជាតិ IEA ដែលបានបង្ហាញកាលពីថ្ងៃដើមសប្តាហ៍កន្លងមកនេះថា ប្រតិបត្តិការលក់រថយន្តអគ្គិសនីនៅទូទាំងទីផ្សារពិភពលោកកាលពីឆ្នាំ២០២១ទទួលបាន…
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម

គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ប៊ែមប៊ូ ហ្វាយនែន ភីអិលស៊ី (Bamboo Finance Plc) ចូលរួមយុទ្ធនាការបរិច្ចាកឈាម ដើម្បីសង្គ្រោះជីវិត

ភ្នំពេញ ៖ ខណៈតម្រូវការឈាមដើម្បីសង្រ្គោះអាយុជីវិតមានការកើនឡើងពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ ហើយការផ្គត់ផ្គង់ឈាមបានធ្លាក់ចុះគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ចាប់តាំងពីព្រឹត្តិការណ៍សហគមន៍២០កុម្ភៈមក…
ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក្រុងព្រះសីហនុកំពុងគាំទ្រសង្វាក់ផលិតកម្មរោងចក្រ សហគ្រាសជាង១៧០

នៅក្នុងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក្រុងព្រះសីហនុ ដែលមានទាំងគម្រោងរោងចក្រផលិតសំបកកង់ដែលវិនិយោគដោយក្រុមហ៊ុនចិន JIANGSU GENERAL SCIENCE TECHNOLOGY CO.LTD…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បន្តផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពល និងឱកាសវិនិយោគនៅកម្ពុជា ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគពីតំបន់អឺរ៉ុប

(ដាវ៉ូស-ស្វីស) ៖ សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានបន្តធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពល និងឱកាសវិនិយោគនៅកម្ពុជា ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគនៅតំបន់អឺរ៉ុប..
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

ប្រធានប្រតិបត្តិនៃវេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក ចង់ឃើញកម្ពុជាបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលទាញប្រយោជន៍ពីបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទី៤

ស្វីស ៖ រដ្ឋមន្ត្រីប្រតិភូអមនាយករដ្ឋមន្ត្រី ឯកឧត្តម បណ្ឌិត កៅ គឹមហួន បានឱ្យដឹងថា ស្ថាបនិក និងជាប្រធានប្រតិបត្តិនៃវេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក បានបង្ហាញពីបំណងចង់ឃើញនូវការបង្កើត…
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម

ONiON Mobility Assembly Plant Officially Launched

Cambodia is evolving into a more prosperous foreign investment destination and towards green development by 2050 in Southeast Asia and with the world…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

សេដ្ឋកិច្ចពិភពលោករំពឹងថាធូរស្រាលបន្តិចវិញ ក្រោយបញ្ហាពាណិជ្ជកម្មរវាងមហាយក្សចិន និងអាមេរិកត្រូវបានដោះស្រាយ

បញ្ហាដ៏ចម្រូងចម្រាស់រវាងមហាយក្សចិន និងសហរដ្ឋអាមេរិករហូតមកដល់ពេលនេះនៅតែបន្តជម្លោះចំពោះការតម្លើងពន្ធនៅឡើយខណៈដែលសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មមួយនេះបានកើតមានឡើងតាំងតែ…
ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា ៖ ទ្រព្យសកម្មក្នុងស្រុកសុទ្ធនៃគ្រឹះស្ថានទទួលប្រាក់បញ្ញើបានបន្តកើនឡើង

ភ្នំពេញ ៖ ទ្រព្យសកម្មក្នុងស្រុកសុទ្ធនៃគ្រឹះស្ថានទទួលប្រាក់បញ្ញើបានបន្តកើនឡើងតិចតូចកាលពីដើមត្រីមាសដំបូង ឆ្នាំ២០២២ ធៀបនឹងខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១ ខណៈទ្រព្យសកម្មបរទេសសុទ្ធនៃវិស័យ…