បាត់ដំបង ៖ អំបុក ជាចំណីក្រៅពេលរបស់ប្រជាជនខ្មែរ ដែលបានមកពីការលីងគ្រាប់ស្រូវរួចយកទៅបុកឱ្យសំប៉ែត ឬហៅថា ដាល់អំបុក ហើយគេនិយមរិភោគជាប្រភេទអាហារសម្រន់ ជាពិសេសនៅតាមតំបន់ជនបទដែលគេអាចធ្វើអំបុកបន្ទាប់ពីប្រមូលផលស្រូវហើយ។
ជាទូទៅ តាមទម្លាប់របស់ប្រជាជនខ្មែរយើងតែងនិយមបរិភោគអំបុកជាមួយនឹងទឹកដូង ឬចេកទុំ ជាពិសេសនៅក្នុងអំឡុងពេលពិធីបុណ្យអុំទូក អកអំបុក និងសំពះព្រះខែ ប៉ុន្តែមកដល់បច្ចុប្បន្ននេះការនិយមទទួលទានបែបប្រពៃណីហាក់មានភាពប្រែប្រួលបន្តិច ដោយមនុស្សមួយចំនួនបានងាកមកនិយមទទួលទានអំបុកដែលច្នៃបន្ថែមរសជាតិ ដូចជា អំបុកលីង អំបុករសជាតិប្រៃផ្អែមជាដើម ដែលគេអាចរកទិញបាននៅតាមទីផ្សារ ហើយអាចរក្សាទុកបានយូរថ្ងៃទៀតផង។
អ្នកនាង ស៊ុំ ចាន់ដារ៉ា ជាម្ចាស់អាជីវកម្មអំបុកលីង (OMBOK) ស្ថិតក្នុងស្រុកថ្មគោល ខេត្តបាត់ដំបង បានប្រាប់ AMS ឲ្យដឹងថា អ្នកនាងមានលក់ច្រើនប្រភេទដូចជា អំបុកលីងមានរសជាតិប្រៃផ្អែម ដោយមានលាយសាច់ជ្រូក និងបង្គាក្រៀម ធ្វើឱ្យមានរសជាតិឈ្ងុយឆ្ងាញ់ប្លែក និងស្រួយជាងអំបុកមិនទាន់លីង ហើយអាចរក្សាទុកបានយូររហូតដល់រយៈពេល៣ខែផងដែរ។
អ្នកនាង ស៊ុំ ចាន់ដារ៉ា បានបន្តថា ៖
“ចំពោះប្រភេទអំបុកដែលយកមកប្រើ គឺមានប្រភេទស្រូវថ្មី ស្រូវរំដួល ស្រូវផ្កាម្លិះ ក្រៅពីនេះមានស្រូវសែនក្រអូប ដែលគេអាចធ្វើបន្តៗគ្នាតាមរដូវប្រមូលផលស្រូវនីមួយៗ។ ដោយឡែក សម្រាប់ការវេចខ្ចប់វិញ យើងបានវេចខ្ចប់ផលិតអំបុកលីងជា ២ប្រភេទផ្សេងគ្នា គឺប្រភេទកញ្ចប់ក្រដាស និងកំប៉ុងជ័រ ដែលមានទម្ងន់ ១៥០ ក្រាម (មួយខាំកន្លះ) ដូចគ្នា ដែលអំបុកកញ្ចប់មានតម្លៃ ៣ដុល្លារ និងអំបុកកំប៉ុងមានតម្លៃ ៣.៥ដុល្លារ”
គួរបញ្ជាក់ដែរថា ស្ថាបនិករូបនេះបានចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មអំបុកនេះទើបតែប្រមាណជាង១ឆ្នាំប៉ុណ្ណោះ ដោយចំណាយដើមទុនតិចតួច ព្រោះជាប្រភេទអាជីវកម្មខ្នាតតូច ប៉ុន្តែអាចទទួលបានចំណូលបន្ថែមសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ ជាពិសេសក្នុងអំឡុងពេលផ្ទុះការរាតត្បាតជំងឺកូវីដ-១៩ គឺមានការគាំទ្រច្រើនពីអ្នករស់នៅរួមខេត្ត។
អាជីវកម្មអំបុកលីងថ្មគោលរបស់អ្នកនាង ស៊ុំ ចាន់ដារ៉ា ធ្វើឡើងជាលក្ខណៈគ្រួសារដោយធ្វើការប្រមូលទិញអំបុកពីអ្នកភូមិ និងធ្វើការកែច្នៃលក់ ផ្ដោតលើអតិថិជននៅតាមបណ្ដាញសង្គមតែប៉ុណ្ណោះ គឺពុំទាន់មានហាង ឬទីបញ្ជលក់នោះទេ។ នៅក្នុងដំណើរការជាងមួយឆ្នាំមកនេះ ត្បិតតែលក់តាមបណ្ដាញសង្គមក៏ពិតមែន ប៉ុន្តែអំបុកលីងមានការគាំទ្រច្រើនពីអិថិជនដោយសាររសជាតិឆ្ងាញ់ជាងអំបុកធម្មតា។
សម្រាប់ថ្ងៃអនាគត អ្នកនាង ស៊ុំ ចាន់ដារ៉ា មានបំណងចង់ពង្រីកអាជីវកម្មអំបុកឱ្យកាន់តែទូលំទូលាយ ក៏ដូចជាធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពីចំណីអាហារប្រភេទខ្មែរនេះឱ្យកាន់តែល្បីល្បាញ ហើយបើអាចឈានដល់ការនាំចេញទៅទីផ្សារក្រៅស្រុកកាន់តែប្រសើរ៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧និន្នាការគាំទ្រផលិតផលខ្មែរ កំពុងកើនឡើងនៅទូទាំងប្រទេស
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 17/06/2025
និន្នាការគាំទ្រផលិតផលខ្មែរកំពុងមានសន្ទុះកើនឡើងនៅទូទាំងប្រទេស។ ចំណែកក្រុមហ៊ុន និងម្ចាស់អាជីវកម្ម ក៏កំពុងមានមោទនភាពក្នុងការខិតខំផលិតផលិតផលខ្មែរ បង្កើតការងារជូនប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរ និងជួយប្រទេសជាតិ