ភ្នំពេញ ៖ ជាទូទៅ សម្រាប់វិស័យទេសចរណ៍ជាសកលបានទទួលរងនូវផលប៉ះពាល់ពីជំងឺកូវីដ១៩ យ៉ាងដំណំអស់រយៈពេល២ឆ្នាំ ហើយរហូតមកដល់ពេលនេះបណ្តាប្រទេសមួយចំនួនក៏នៅតែមិនទាន់បើកទូលាយសម្រាប់ការដើរកម្សាន្ដនៅឡើយ ប៉ុន្តែសម្រាប់កម្ពុជា គឺមិនដូច្នោះទេ ដោយរាជរដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញជាបន្តបន្ទាប់នូវផែនការយុទ្ធសាស្ត្រនានា ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាទាញវិស័យនេះឱ្យរស់រានមានជីវិតឡើងវិញ។
ជាការកត់សម្គាល់ ក្នុងឆ្នាំ២០២២នេះ កំណើនភ្ញៀវទេសចរបានចូលមកកម្ពុជាជាហូរហែ ដោយក្នុងនោះ ការចាក់វាក់សាំងរបស់ពលរដ្ឋដែលសម្រេចបានភាគច្រើនក៏ជាកត្តាជំរុញមួយផ្នែកធំដែរ។ សកម្មភាពទាំងអស់នោះបានលេចឡើងជាសមទ្ធិផលដ៏ស្រស់ត្រកាលមួយសម្រាប់កម្ពុជា រហូតទទួលបានពានរង្វាន់លំដាប់ថ្នាក់ពិភពលោកចំនួន២គឺ ពានរង្វាន់គោលដៅវប្បធម៌ឈានមុខគេក្នុងទ្វីបអាស៊ីសម្រាប់ឆ្នាំ២០២២ និងមួយទៀតជាពានរង្វាន់គោលដៅទេសចរណ៍យុវជនឈានមុខគេក្នុងទ្វីបអាស៊ីឆ្នាំ២០២២។
តាមរយៈសមទ្ធិផលដ៏ថ្មីស្រឡាងនេះ អ្នកជំនាញបានបង្ហាញការយល់ឃើញបែបវិជ្ជមានថា ជារឿងល្អសម្រាប់វិស័យទេសចរណ៍ក្រោយពីព្យុះភ្លៀងកូវីដបក់បោករួចមក។
លោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន ប្រធានសមាគមន៍ទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជាបានមានប្រសាសន៍ថា ៖
“នេះប្រៀបដូចជារង្វាន់លើកទឹកចិត្តកម្ពុជាក្រោយការខិតខំប្រឹងប្រែងនៅក្នុងដំណាក់កាលលំបាកកន្លងមក! ហើយច្បាស់ណាស់ វាគឺជាសញ្ញាវិជ្ជមានមួយសម្រាប់វិស័យទេសចរណ៍ ទាំងមូល”
លោកជំទាវលើកឡើងបន្ថែមផងដែរថា ៖
“ពានរង្វាន់នេះបានបញ្ជាក់យ៉ាងច្បាស់អំពីសេវាកម្មទេសចរណ៍ដែលកម្ពុជាផ្ដល់ទៅឱ្យភ្ញៀវ ផលិតផលទេសចរណ៍ ក៏ដូចជាបដិសណ្ឋារកិច្ចផងដែរ! ហើយយើងអាចយកឱកាសនេះក្នុងការ ផ្សព្វផ្សាយគោលដៅ ទេសចរណ៍របស់កម្ពុជាឱ្យកាន់តែល្បីថែមទៀត”
គ្រប់យ៉ាងគឺកើតឡើងដោយមានហេតុ និងផល ហើយសម្រាប់កម្ពុជាគឺមានហេតុផលនៃការខិតខំ គ្រប់គ្រាន់ក្នុងការទទួលបានការសរសើរពីភ្ញៀវទេសចរនៅទូទាំងពិភពលោក។ ដោយកិច្ចខិតខំ របស់កម្ពុជារួមមានជាហូរហែ ការអនុវត្តតាមចក្ខុវិស័យផែនទីចង្អុលផ្លូវស្តីពីផែនការស្តារ និងលើកស្ទួយវិស័យទេសចរណ៍ក្នុងនិងក្រោយវិបត្តិកូវីដ-១៩ ឆ្នាំ២០២០-២០២៥ និងគោលនយោបាយជំរុញចលនាទេសចរផ្ទៃក្នុងឆ្នាំ២០២១-២០២៣ ផែនការមេអភិវឌ្ឍន៍វិស័យទេសចរណ៍ខេត្តមណ្ឌលគិរី និងខេត្តសៀមរាប ឆ្នាំ២០២១-២០៣៥។
បើតាមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ សកម្មភាពទាំងនេះបាននាំឱ្យកម្ពុជាទទួលបានភ្ញៀវអន្តរជាតិមកទស្សនាក្នុងរយៈពេល៨ខែដើមឆ្នាំ២០២២ មានចំនួនជិត១លាននាក់ ដែលកើនឡើង ៥៨០% ធៀបរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ២០២១។ រីឯទេសចរផ្ទៃក្នុងធ្វើដំណើរកម្សាន្ដទូទាំងប្រទេសជាង ៨.៥លាននាក់ កើនឡើង ២៤៥% ក្នុងនោះទេសចរជាតិជាង៧.៦លាននាក់ កើនឡើង ២២៦% និងទេសចរបរទេសផ្ទៃក្នុងជាង៨៧ម៉ឺននាក់ កើនឡើង ២៥៣% ធៀបរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ២០២១ ហើយដោយផ្អែកតាមស្ថានភាពទេសចរណ៍នាពេលបច្ចុប្បន្នទៀតសោត កម្ពុជារំពឹងថានឹងទទួលបានទេសចរអន្តរជាតិពីចន្លោះ១.៥លានទៅ២លាននាក់ ក្នុងឆ្នាំ២០២២។
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា កាលពីថ្ងៃទី១ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២២កន្លងទៅ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានប្រកាសអនុញ្ញាតឱ្យជនបរទេស ឬវិនិយោគិនបរទេស និងក្រុមគ្រួសារដែលបានស្នាក់នៅកម្ពុជាចាប់ពី២ឆ្នាំឡើងទៅ អាចដាក់ពាក្យស្នើសុំបណ្ណចូលទស្សនារមណីយដ្ឋានអង្គរ និងប្រាសាទកោះកេរសម្រាប់រយៈពេល១ឆ្នាំដោយឥតគិតថ្លៃ។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដែលចូលរួមដោយវិស័យរដ្ឋ និងឯកជនទាំងនេះហើយ ដែលជាការធានាមួយ សម្រាប់អនាគតរបស់វិស័យទេសចរណ៍កម្ពុជា ថានឹងអាចវិលត្រលប់ទៅរកសភាពប្រក្រតីនាពេលឆាប់ៗខាងមុខ៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧បុរសម្នាក់កែច្នៃត្រឡោកដូងទៅជាធ្យូងអនាម័យ ជួយដល់សុខមាលភាពប្រជាជន
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
ជំនួសឱ្យការយកឈើទៅដុត បុរសម្នាក់បានប្រមូលយកត្រឡោកដូងដែលគេកោសសាច់រួច ទៅដុតឱ្យចេញជាធ្យូងអនាម័យ។
Hilltribe Organics ជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលជនជាតិភាគតិចនៅប្រទេសថៃជាង ៥០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែពីការចិញ្ចឹមមាន់យកស៊ុតសរីរាង្គ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
Hilltribe Organics បានរួមបញ្ចូលជនជាតិដើមភាគតិចដែលចិញ្ចឹមមាន់យកស៊ុតទៅក្នុងខ្សែសង្វាក់តម្លៃនៃផលិតផលសរីរាង្គរបស់ខ្លួន និងបានជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេបីដង ឬជាង ៥០០ ដុល្លារក្នុងមួយខែ
Doi Kham ក្រុមហ៊ុនធុរកិច្ចបរិយាបន្នថៃផ្តោតសំខាន់ជួយគាំទ្រជីវភាពក្រុមកុលសម្ព័ន្ធភ្នំ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 26/04/2024
Doi Kham បានជួយគាំទ្រដល់ក្រុមពលរដ្ឋកុលសម្ព័ន្ធជាច្រើនរយពាន់គ្រួសារតាមរយៈការទទួលទិញគ្រាប់កាហ្វេដែលមានគុណភាពខ្ពស់ដោយផ្ទាល់ពីសហគមន៍ទាំងនេះ