ភ្នំពេញ ៖ ក្នុងឆ្នាំ២០២២នេះ ដោយសា្ថនភាពនៃជំងឺកូវីដ១៩បានថមថយ និងស្រាកស្រានឡើងវិញ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក៏បានចាប់ផ្ដើមដំណើរការប្រទេសពេញលេញឡើងវិញ ដោយផ្ដល់លទ្ធភាពឱ្យគ្រប់ភ្នាក់ងារពាក់ព័ន្ធសេដ្ឋកិច្ចទាំងអស់ចាប់ផ្ដើមដំណើរការអាជីវកម្មក្នុងការស្ដារសេដ្ឋកិច្ចឡើងវិញក្រោយវិបត្តិកូវីដ១៩។ ជាមួយគ្នានេះ ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងទំនិញនាំចេញនាំចូលដែលខកខាន២ឆ្នាំមកហើយនោះក៏បានចាប់ផ្ដើមរៀបចំឡើងវិញដែលជាផ្នែកមួយនៃការជួយជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាផងដែរ។
ឯកឧត្តម កៅ កោសល អគ្គនាយកជំរុញពាណិជ្ជកម្មនៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានថ្លែងនៅក្នុងពិធីបើកពិព័រណ៍កាលពីព្រឹកថ្ងៃទី១៥ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២២នេះឱ្យដឹងថាពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងទំនិញនាំចេញនាំចូលឆ្នាំ២០២២នេះ បានចាប់ផ្ដើមដំណើរការជាថ្មីដោយមានស្តង់សរុបចំនួន ២៦៨ ស្តង់ ដោយក្នុងនោះមានស្តង់ស្ថានទូតបរទេសប្រចាំកម្ពុជា ស្តង់មកពីរាជធានី ខេត្ត សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា សមាគមអាជីវកម្ម ក្រុមហ៊ុន សហគ្រាសក្នុងស្រុក និងមកពីបរទេសដែលមានក្រុមហ៊ុនសហគ្រាសចំនួន១៨១ក្រុមហ៊ុន។
ឯកឧត្តមបានមានប្រសាសន៍បន្តថា ភ្ញៀវអន្តរជាតិ ដែលជាអ្នកតាំងពិព័រណ៍បានមកចូលរួមមានដូចជាមកពីប្រទេសចិន សហរដ្ឋអាមេរិក ឥណ្ឌា ជប៉ុន អ៊ីតាលី កូរ៉េខាងត្បូង តួគី សិង្ហបុរី វៀតណាម ឡាវ ឥណ្ឌូនេស៊ី ព្រះរាជាណាចក្រថៃឡង់ដ៏ និងមកពីសាធារណរដ្ឋឥស្លាមប៉ាគីស្ថានផងដែរ ។ ផលិតផលដែលមានដាក់តាំងនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍នេះរួមមាន ផលិតផលកសិកម្ម បន្លែ ផ្លែឈើ និងការកែច្នៃកសិផលផលិតផលម្ហូបអាហារ និងភេសជ្ជៈ យានយន្ត គ្រឿងយន្ត និងឧបករណ៍បម្រើការងារក្នុងឃ្លាំង ផលិតផលសូត្រនិងវត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ ផលិតផលសៀវភៅ និងការអាន ផលិតផលគ្រឿងអលង្ការ និងត្បូងមានតម្លៃនិងផលិតផលបន្ទាប់បន្សំផ្សេងៗទៀតដូចជា គ្រឿងសំអាង សម្ភារការិយាល័យ គម្រោងវិនិយោគ ផលិតផលសិប្បកម្ម និងទំនិញប្រើប្រាស់ទូទៅ ។
ឯកឧត្តម ឈួន ដារ៉ា រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានថ្លែងក្នុងពិធីឱ្យដឹងផងដែរថា ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងទំនិញនាំចេញនាំចូល លើកទី១៥ឆ្នាំនេះ រៀបចំឡើងក្រោមប្រធានបទការវិលត្រលប់មកធ្វើធុរកិច្ចឡើងវិញជាព្រឹត្តិការណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្រិតអន្តរជាតិដ៏សំខាន់របស់ប្រទេសកម្ពុជា បានចាប់ផ្ដើមដំណើរការឡើងវិញក្រោយវិបត្តិជំងឺកូវីដ១៩ ។
ឯកឧត្តមបន្តថា ព្រឹត្តិការណ៍នេះនឹងជួយជំរុញសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម បង្កើតឱកាសការងារ តភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងសេដ្ឋកិច្ច និងវិនិយោគកាន់តែល្អប្រសើររវាងកម្ពុជា និងអន្តរជាតិ ព្រមទាំងបង្ហាញស្មារតីនៃការភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងលើគ្រប់វិស័យឡើងវិញ។ ដូច្នេះបេសកកម្មរបស់យើងនៅពេលនេះ គឺត្រូវខិតខំរួមគ្នាកសាងនិងស្ដារសហគមន៍នេះឡើងវិញក្រោយវិបត្តិនៃជំងឺកូវីដ១៩ តាមរយៈការពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការលើវិស័យសេដ្ឋកិច្ច។
លោក លាង ឡេង អនុប្រធានសមាគមអ្នកផលិតចំណីអាហារកម្ពុជា និងជាម្ចាស់សហគ្រាស លាង ឡេង ដែលបានចូលរួមក្នុងពិព័រណ៍នោះដែរបានឱ្យដឹងថា ព្រឹត្តិការណ៍នេះនឹងជួយឱ្យផលិតផលក្នុងស្រុកអាចមានទីផ្សារល្អប្រសើរឡើងវិញក្រោយពីពួកគេបានជួបប្រទះនឹងបញ្ហាដោយសារតែវិបត្តិកូវីដ១៩។
លោកបន្តថា ៖
“នៅពេលមានទីផ្សារល្អប្រសើរ ពួកយើងនឹងបង្កើតការផលិតបន្ថែមដើម្បីបំពេញតម្រូវការនៅក្នុងស្រុកនិងឈានដល់ការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ។ តាមពិតទៅ ទោះបីជាស្ថិតនៅក្នុងវិបត្តិយ៉ាងណាក្ដី ពួកយើងដែលជាអ្នកផលិតក្នុងស្រុកនៅតែបន្តពង្រឹងគុណភាពទំនិញនិងផលិតផលដើម្បីផ្គត់ផ្គង់ដល់ពលរដ្ឋ ហើយទំនិញក្នុងស្រុករបស់យើងមួយចំនួនក៏ទទួលបានការគាំទ្រពីពលរដ្ឋក្នុង និងអតិថិជននៅខាងក្រៅប្រទេសផងដែរ៕”