បរទេស ៖ យោងទៅតាមប្រភពព័ត៌មានពី BBC បានរាយការណ៍ថា ការធ្លាក់ចុះនៃសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសចិន បានធ្វើឱ្យតម្រូវការពិភពលោកចុះខ្សោយ ខណៈដែលប្រទេសមហាអំណាចសេដ្ឋកិច្ចមួយនេះហាក់មិនសូវប្រឈមមុខនឹងអតិផរណាខ្លាំងដូចប្រទេសលោកខាងលិចនោះទេ។
ក្នុងនាមជាប្រទេសដែលដើរតួជារោងចក្ររបស់ទីផ្សារពិភពលោក បច្ចុប្បន្ននេះ ចិន បានធ្លាក់ចុះនូវចំនួនអតិថិជន ក៏ដូចជាតម្រូវការទីផ្សារ ទាំងនៅក្នុងស្រុក និងនៅក្រៅស្រុក ខណៈដែលភាពតានតឹងនៃពាណិជ្ជកម្មរវាងចិន ជាមួយប្រទេសសេដ្ឋកិច្ចធំៗដូចជាអាមេរិកកំពុងរារាំងដល់កំណើនសេដ្ឋកិច្ច រួមទាំងការចុះខ្សោយនៃតម្លៃប្រាក់យ័នផងដែរ។
មានបញ្ហាជាច្រើន ដែលបានធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសចិនមានការធ្លាក់ចុះ ដោយក្នុងនោះរួមមានដូចជា ៖
១. ការរងប៉ះពាល់ពីយុទ្ធសាស្ត្រគ្មានមេរោគកូវីដ-១៩ (Zero-Covid Policy)៖ យុទ្ធសាស្ត្រគ្មានមេរោគកូវីដ-១៩ បានធ្វើឲ្យប្រជាពលរដ្ឋចិនមិនសូវចំណាយប្រាក់លើអាហារ ភេសជ្ជៈ សម្ភារៈផ្សេងៗ និងទេសចរណ៍ ដែលជាហេតុធ្វើឲ្យមានសម្ពាធលើសេដ្ឋកិច្ច។ ការស្ទង់មតិឯកជនមួយបានបង្ហាញថា សកម្មភាពរោងចក្រពិតជាបានធ្លាក់ចុះនៅក្នុងខែកញ្ញា ដែលប៉ះពាល់ដល់ទិន្នផល ការបញ្ជាទិញថ្មី និងការងារ។
២. ការធ្វើចំណាត់ការមិនគ្រប់គា្រន់របស់ទីក្រុងប៉េកាំង៖ កាលពីខែសីហាកន្លងទៅនេះ ទីក្រុងប៉េកាំងបានប្រកាសផែនការដែលមានទំហំទឹកប្រាក់ ១ ទ្រីលានយ័ន (២០៣ ពាន់លានដុល្លារ) ដើម្បីជំរុញអាជីវកម្មខ្នាតតូច ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងអចលនទ្រព្យ។ ផែនការនេះគួរតែអាចចំណាយឲ្យសមស្របទៅនឹងគោលដៅនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចដែលគ្រោងទុក និងបង្កើតការងារផ្សេងៗផងដែរ។ ប៉ុន្តែការឆ្លើយតបរបស់រដ្ឋាភិបាលទីក្រុងប៉េកាំង ទៅនឹងបញ្ហានៃការធ្លាក់ចុះសេដ្ឋកិច្ច គឺនៅមានកម្រិតតិចតួច បើប្រៀបធៀបទៅនឹងភាពចុះខ្សោយសេដ្ឋកិច្ចលើកមុនៗ។
៣. វិបត្តិទីផ្សារអចលនទ្រព្យ៖ ការចុះខ្សោយនៃទីផ្សារអចលនទ្រព្យ និងភាពអវិជ្ជមានក្នុងវិស័យសំណង់លំនៅឋានបានធ្វើឱ្យកំណើនសេដ្ឋកិច្ចធ្លាក់ចុះ។ តម្រូវការទិញផ្ទះថ្មីធ្លាក់ចុះ ហើយបានកាត់បន្ថយតម្រូវការនៃការនាំចូលទំនិញ សម្ភារៈ ដែលប្រើក្នុងសំណង់។ ការជំរុញទីផ្សារអចលនទ្រព្យរបស់ទីក្រុងប៉េកាំង បានធ្វើឲ្យតម្លៃផ្ទះនៅក្នុងទីក្រុងជាច្រើនបានធ្លាក់ចុះប្រហែល ២០ ភាគរយនៅឆ្នាំនេះ។
៤. បញ្ហាបម្រែបម្រួលអាកាសធាតុ៖ ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកំពុងចាប់ផ្តើមជះឥទ្ធិពលដ៏យូរអង្វែងដល់ឧស្សាហកម្មរបស់ចិន។ រលកកំដៅដ៏ធ្ងន់ធ្ងរមួយ អមដោយគ្រោះរាំងស្ងួត បានវាយប្រហារខេត្តស៊ីឈ័ន និងទីក្រុងចុងឈីង កាលពីខែសីហាកន្លងទៅនេះ។ ដូចនេះ រោងចក្ររបស់ក្រុមហ៊ុនផលិតធំៗ ដូចជាក្រុមហ៊ុនផលិត iPhone Foxconn និង Tesla ត្រូវបានបង្ខំឱ្យកាត់បន្ថយម៉ោងធ្វើការ ឬបិទទាំងស្រុង។
៥. បច្ចេកវិទ្យារបស់ចិនកំពុងបាត់បង់អ្នកវិនិយោគ៖ Tencent និង Alibaba បានរាយការណ៍ពីការធ្លាក់ចុះនៃប្រាក់ចំណូលដំបូងរបស់ពួកគេនៅក្នុងត្រីមាសចុងក្រោយបំផុតនេះ។ ក្រុមហ៊ុន Softbank របស់ជប៉ុនបានដកសាច់ប្រាក់យ៉ាងច្រើនពី Alibaba ខណៈដែលក្រុមហ៊ុន Berkshire Hathaway របស់លោក Warren Buffet កំពុងលក់ចេញភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអគ្គិសនី BYD ។ ទឹកប្រាក់ជាង ៧ ពាន់លានដុល្លារនៃការវិនិយោគត្រូវបានដកចេញពីក្រុមហ៊ុន Tencent នៅក្នុងឆមាសទី២នៃឆ្នាំនេះ។ មិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ អាមេរិកកំពុងតែបង្ក្រាបក្រុមហ៊ុនចិនដែលចុះបញ្ជីក្នុងទីផ្សារភាគហ៊ុនអាមេរិក៕
ជីវប្រវត្តិ: លោកមានបទពិសោធន៍ជិត ១០ឆ្នាំក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយទូរទស្សន៍ វិទ្យុ និងកាសែតផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច អប់រំ និងសង្គម។ បច្ចុប្បន្នលោកជានិពន្ធនាយកសារព័ត៌មាន AMS Economy និង AMS Education។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ អម្រឹត រៀបចំកម្មវិធីអបអរសាទរ និងផ្តល់ប្រាក់រង្វាន់លើកទឹកចិត្តជូនកូនៗរបស់អតិថិជនដែលបានប្រើប្រាស់ “គណនីក្មេងឆ្លាត”
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 06/12/2024
នេះគឺជាឆ្នាំទី៤ ដែលអម្រឹតបានបង្កើត “គណនីក្មេងឆ្លាត” ជាមួយនឹងគោលបំណងចូលរួមបំពេញក្តីស្រមៃរបស់អតិថិជនដែលជាមាតាបិតាក្នុងការរៀបចំគម្រោងអនាគតការសិក្សារបស់កូនៗនៅថ្នាក់មហាវិទ្យាល័យរយៈពេល៤ឆ្នាំ
ប្រតិភូរដ្ឋាភិបាល និងពាណិជ្ជករឡាវ មកទស្សនកិច្ចសិក្សាស្វែងយល់ប្រព័ន្ធសុខាភិបាលឌីជីថលនៅកម្ពុជា
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 06/12/2024
បច្ចេកវិទ្យាសុខាភិបាលឌីជីថល មានគុណប្រយោជន៍ខ្ពស់ បង្កើតភាពងាយស្រួលដល់គ្រូពេទ្យ និងអ្នកជំងឺ ដែលអាចចងក្រងឯកសារ និងប្រវត្ដិរបស់អ្នកជំងឺដោយប្រព័ន្ធឌីជីថល
ស្វែងយល់ពីការយកកម្រៃសេវាលើការផ្ទៀងផ្ទាត់ទិន្នន័យអត្តសញ្ញាណបុគ្គល តាមរយៈថ្នាលផ្លាស់ប្តូរទិន្នន័យកម្ពុជា(CamDX)
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 06/12/2024
ប្រព័ន្ធឌីជីថលរបស់វិស័យឯកជនតាមថ្នាល CamDX សំដៅធ្វើឲ្យប្រសើរនូវការផ្តល់សេវាសាធារណៈរបស់រដ្ឋ និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃប្រតិបត្តិការអាជីវកម្មរបស់វិស័យឯកជន តាមទម្រង់ឌីជីថល ស្របតាមមុំទី ៥ នៃយុទ្ធសាស្ត្របញ្ជកោណ-ដំណាក់ទី ១ របស់រាជរដ្ឋាភិបាល