គំនិតច្នៃប្រឌិត ៖ ពីផ្លែដូងក្លាយជាគ្រឿងអលង្កា ចំណីអាហារ និងសម្ភារប្រើប្រាស់យ៉ាងសម្បូរបែប

តាកែវ ៖ ដូង ជាដំណាំហូបផ្លែមួយប្រភេទដែលមនុស្សទូទៅបានស្គាល់យ៉ាងច្បាស់ និងដឹងពីអត្ថប្រយោជន៍ក្រោយការទទួលទានទាំងទឹកដ៏ឆ្ងុយ ផ្អែមឆ្ងាញ់ពេលនៅខ្ចី លុះពេលទុំក៏នៅតែអាចប្រើជាប្រយោជន៍សម្រាប់វត្ថុធាតុដើមផ្សំជាគ្រឿងដាំស្លរ ធ្វើបង្អែមជាដើម ប៉ុន្តែមនុស្សភាគច្រើនទំនងជាមុនទាន់បានជ្រាបច្បាស់នោះទេថា គុណប្រយោជន៍នៃសំបកដូងទុំនៅមានច្រើនយ៉ាងទៀត រាប់ទាំងការប្រើប្រាស់សម្រាប់ដាំដុះ ការកែច្នៃធ្វើជាសម្ភារប្រើប្រាស់ប្រចាំថ្ងៃ គ្រឿងតាំងលម្អលំនៅដ្ឋាន គ្រឿងអលង្ការលម្អខ្លួនប្រាណ រួមទាំងស្បែកជើងយ៉ាងស្រស់ស្អាត និងមានគុណភាពល្អផងដែរ។

គ្រប់សម្ភារប្រើប្រាស់ និងបណ្តាផលិតផល គ្រឿងតាំងលម្អរ ក៏ដូចជាស្បែកជើងដូចដែលបានរតៀបរាប់ជូននៅខាងលើនេះ​ ត្រូវបានគេដឹងថា បច្ចុប្បន្នកំពុងត្រូវបានកែច្នៃ និងផលិតនៅក្នុងសិប្បកម្មតំបន់មួយកន្លែង មានឈ្មោះថា CoCo De Takeo Handicrafts ដែលមានទីតាំងស្ថិតនៅស្រុកត្រាំកក់ ខេត្តតាកែវ និងបានផ្តល់ឱកាសការងារជូនដល់ប្រជាពលរដ្ឋមួយចំនួនផងដែរ។

លោក សាត ភារម្យ ជាអ្នកគ្រប់គ្រងទូទៅនៃសិប្បកម្មដូងតាកែវ (CoCo De Takeo Handicrafts) បានប្រាប់ AMS ឲ្យដឹងថា លោកបានចាប់ផ្តើមអាជីព និងផលិតសម្ភារៈប្រើប្រាស់ រួមទាំងគ្រឿងតាំងលម្អដែលកែច្នៃចេញពីសំបកដូង និងត្រឡោកដូងនេះជាច្រើនឆ្នាំមកហើយ។ ម៉្យាងទៀត ក្រៅពីផលិតផលដែលច្នៃចេញពីសម្បកដូង និងត្រឡោកដូងនេះ លោកក៏បានផលិតចេញជាប្រភេទ សាប៊ូ ប្រេងដូង និងស្ករគ្រាប់ដូង ដែលកែច្នៃចេញពីសាច់ដូង រួមជាមួយនឹងផលិតផលស្មុគដែលធ្វើពីស្លឹកដូងផងដែរ ពោលគឺធ្វើយ៉ាងណាអាចឲ្យសង្វាក់ផលិតកម្មនៅក្នុងសិប្បកម្មមួយនេះ ប្រើឲ្យអស់លទ្ធភាពនៃធនធានដែលបានមកពីរុក្ខជាតិដូងតែម្ដង។

លោក សាត ភារម្យ បានមានប្រសាសន៍ថា ៖

«ផលិតផលដែលយើងបានផលិតទាំងនោះរួមមាន ផលិតផលកែច្នៃពីសាច់ដូង មានដូចជា ប្រេងដូង ស្ករគ្រាប់ដូង សាប៊ូដូង ឯត្រឡោកដូង យើងច្នៃជាគ្រឿងអលង្ការ សម្ភារប្រើប្រាស់ ហើយសំបកដូងយើងច្នៃធ្វើជាស្បែកជើង កម្រាលជូតជើង និងទ្រនាប់កែវជាដើម។ បន្ថែមលើនេះ ស្លឹកដូងក៏យើងច្នៃធ្វើជាស្មុគសម្រាប់វេចខ្ចប់ផលិតផល ហើយកម្ទេចសំបកដូងដែលសល់ពីការទាញយកសរសៃនោះត្រូវបានកែច្នៃជាជីកំប៉ុសទៀតផងដែរ»

លោកបន្តថា ៖

«ដោយឡែកវត្ថុធាតុដើម គឺផ្លែដូងនេះទៀតសោត យើងប្រើប្រាស់ដូងទុំ គឺប្រើតែដូងខ្មែរប៉ុណ្ណោះ ដែលបានពីការប្រមូលទិញដូងក្នុងស្រុករបស់ប្រជាជនក្នុងភូមិនៅខេត្តតាកែវ និងខេត្តកំពតជាដើម ដែលជាផ្នែកមួយជួយលើកកម្ពស់សេដ្ឋកិច្ចកសិករដែលមានដូងអាចដឹកមកលក់ឱ្យយើងបានផងដែរ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ដោយសារមើលឃើញពីសក្ដានុពលដំណាំដូងនៅខេត្តទាំងនេះ ទើបយើងបានព្យាយាមច្នៃឱ្យបានច្រើនមុខតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន»

នេះជាអ្វីដែលលោក ភារម្យ បានបញ្ជាក់ប្រាប់។

ទាក់ទងទៅនឹងបច្ចេកទេស អ្នកគ្រប់គ្រងរូបនេះបានបង្ហើបថា គឺពួកគាត់ជួលគ្រូឱ្យមកបង្រៀនខ្លះ និងមានប្រជាជនដែលធ្លាប់បានរៀននៅសាលាបច្ចេកទេសខ្លះ ហើយខ្លះទៀតគឺគេស្រាវជ្រាវសាកល្បងដោយខ្លួនឯង។ តួយ៉ាងក្នុងការផលិតស្បែកជើងធ្វើពីសំបកដូង គេត្រូវចំណាយពេលយូរ និងច្រើនដំណាក់កាលដូចជា គេត្រូវបកសំបកដូងទុំ រួចយកសំបកដូងដែលពុះចេញពីផ្លែដូងនេះទៅកិន ហើយហូតយកសរសៃ និងវេញបញ្ចូលគ្នា។ បន្ទាប់មកគេត្បាញជាកម្រាលរួចកាត់ជាទម្រង់ស្បែកជើង ហើយដេរពុម្ពភ្ជាប់នឹងក្រមាអំបោះទើបរួចរាល់។

ដោយសារតែការផលិតមានច្រើនដំណាក់ និងប្រើរយៈពេលយូរបែបនេះហើយ ទើបធ្វើឱ្យតម្លៃស្បែកជើងធ្វើពីស្រកីដូងនេះមានតម្លៃរាងខ្ពស់បន្តិចគឺចាប់ពី 12ដុល្លារឡើងទៅដែលមានជាប្រភេទស្បែកជើងផ្ទាត់ ស្បែកជើងស៊ក និងអាចទទួលកម្ម៉ង់កាត់ម៉ូដតាមតម្រូវការអតិថិជនផងដែរ។ ចំពោះគុណភាពទៀតសោត ស្បែកជើងប្រភេទនេះគឺមានភាពធន មាំ មិនងាយដាច់ គ្រាន់តែវារឹង និងជកទឹកបន្តិចនៅពេលសើម។ 

អតិថិជនគោលដៅរបស់សិប្បកម្មមួយនេះ គឺផ្ដោតលើភ្ញៀវទេសចរ ដោយសារនៅតំបន់នោះគេបានបង្កើតជាអេកូទេសចរណ៍ដែលភ្ញៀវអាចទៅកម្សាន្ត និងមើលពីការផលិតនៅសិប្បកម្មបានទៀតផង។ ក្រៅពីនេះផលិតផលប្រេងដូង ក៏ដូចជាស្ករគ្រាប់ដូង ក៏មានដាក់លក់នៅសិប្បកម្ម ក៏ដូចជាហាងមួយទីតាំងទៀតស្ថិតនៅរាជធានីភ្នំពេញ ម្ដុំផ្សារឈូកមាស នៅក្បែរអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ-ភ្នមពេញ រួមនឹងបណ្តាផ្សារទំនើបនានាផងដែរ។

លោក សាត ភាមរម្យ បានមានប្រសាសន៍បន្តឲ្យដឹងទៀតថា សិប្បកម្មដូងនេះ មានទម្រង់ជាសហគ្រិនសង្គម ដែលមានបុគ្គលិកជាង ៤០នាក់ និងបង្កើតឡើងក្នុងគោលបំណងបង្កើតការងារដល់ជនពិការ និងស្ត្រីដែលទទួលបានការអប់រំតិចតួចនៅតាមជនបទ ដើម្បីឱ្យពួកគាត់មានចំណូលសមរម្យសម្រាប់ចិញ្ចឹមជីវិត។ ចំពោះបុគ្គលិកពេញម៉ោងគេមានផ្ដល់ជាប្រាក់ខែ និងខ្លះទៀតមានផ្ដល់កន្លែងស្នាក់នៅ និងអាហារហូបចុកប្រចាំថ្ងៃ ហើយក៏មានការងារបន្ទាប់បន្សំផ្សេងទៀតសម្រាប់អ្នកធ្វើការក្រៅម៉ោងនៅតាមផ្ទះដែលខ្វះខាតផងដែរ។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ក្រៅពីសិប្បកម្មដូង គេក៏មានសិប្បកម្មតម្បាញសូត្រ និងអំបោះ ច្នៃជាប្រេងស្លឹកគ្រៃ ផលិតផលពីម្រុំ  និងការច្នៃស្លឹកចេកធ្វើជាក្រដាសដែលសិប្បកម្មរបស់លោកកំពុងតែខិតខំស្រាវជ្រាវផលិតជាបន្តបន្ទាប់។ ស្ថិតក្នុងស្ថានភាពដ៏តឹងតែងនៃការរីករាលដាលនៃជំងឺកូវីដ-១៩ លោកបានលើកឡើងថា មានផលប៉ះពាល់ដល់ការលក់យ៉ាងខ្លាំង ដោយសារអតិថិជនគោលដៅរបស់លោកគឺជាភ្ញៀវទេសចរ។ បញ្ហាមួយទៀតគឺតម្លៃ ដោយសារវត្ថុធាតុដើមក្នុងស្រុកថ្លៃ ហើយវត្ថុធាតុដើមមួយចំនួនទៀតត្រូវការនាំចូលទើបធ្វើឱ្យតម្លៃផលិតផលខ្ពស់ ហើយប្រជាជនខ្មែរពុំសូវនិយមប្រើ។

នៅថ្ងៃខាងមុខ លោក ភារម្យ មានចក្ខុវិស័យចង់ពង្រីកការកែច្នៃកសិផលនៅក្នុងសហគមន៍ឱ្យបានច្រើន រួមជាមួយនឹងកសិទេសចរណ៍ដែលអាចទទួលភ្ញៀវទេសចរឱ្យមើលកន្លែងផលិត កសិដ្ឋាន សួនច្បារ មានអាហារដ្ឋាន មានបន្លែ និងការចិញ្ចឹមសត្វជាដើម។ ជាចុងក្រោយ អ្នកគ្រប់គ្រងរូបនេះសូមសំណូមពរឱ្យបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរជួយគាំទ្រផលិតផលក្នុងស្រុកដែលមានគុណភាពល្អមិនចាញ់ផលិតផលនាំចូល ពិសេសស្ថិតក្នុងស្ថានភាពនេះ ដែលអាចចូលរួមជួយដល់សហគមន៍ក្នុងស្រុក ក៏ដូចជាជួយសម្រាលបន្ទុកប្រជាពលរដ្ឋ និងជនពិការដែលអាស្រ័យផលជាមួយសិប្បកម្មដោយប្រយោលផងដែរ៕


ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

អាល្លឺម៉ង់ ចាយលុយជិត ៩០លានដុល្លារសម្រាប់ទិញសាច់កង្កែបក្នុងមួយឆ្នាំ

បរទេស ៖ បណ្តាញផ្សព្វផ្សាយ The Gravitas និងសារព័ត៌មាន The WION បានស្រាវជ្រាវរកឃើញថា នៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ជនជាតិអាល្លឺម៉ង់មានទំនោរ និងការពេញនិយមក្នុងការទទួលទាន…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

វត្តមានត្រីបបែលយក្ស សបញ្ជាក់ពីទន្លេមេគង្គក្រោមជាតំបន់ទឹកទន្លេដែលគ្មានការបំពុល

ភ្នំពេញ ៖ ត្រីបបែលយក្ស គឺជាប្រភេទត្រីទឹកសាបម្យ៉ាងដែលចូលចិត្តរស់នៅតំបន់ទឹកទន្លេស្អាតដែលមិនមានការបំពុលនោះទេ និងស្ថិតក្នុងចំណោមប្រភេទពូជត្រីទឹកសាបទំហំធំៗបំផុតលើពិភពលោក…
ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

អាជីវកម្មតូចៗ គួរឈ្វេងយល់ពីការគ្រប់គ្រងលើបញ្ហារំហូរសាច់ប្រាក់ ជារឿងសំខាន់បំផុត

ភ្នំពេញ ៖ ជាធម្មតា ការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗរបស់សហគ្រិន រមែងតែចង់បានភាពជោគជ័យ ប៉ុន្តែវាមិនងាយស្រួលនោះទេដើម្បីសម្រេចគោលដៅជោគជ័យក្នុងអាជីវកម្មរបស់ខ្លួន ព្រោះបញ្ហាតែងតែកើត…
ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

លោក ង៉ែត ជូ ​បង្ហាញពីគន្លងថ្មីៗនៃការ​វិនិយោគ​អចលនទ្រព្យ​នៅកម្ពុជា

ភ្នំពេញ៖ លោក ង៉ែត ជូ ជាអ្នកវិនិយោគ និងជាអ្នកជំនាញនៃវិស័យហិរញ្ញវត្ថុមួយរូបនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ហើយលោកតែងតែផ្ដល់នូវដំបូន្មានសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា អ្នកវិនិយោគថ្មីដែលទើបប្រឡូកក្នុងការ…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

កម្ពុជាជំរុញរដ្ឋាភិបាលចិន ពន្លឿនការចរចាលើពិធីសារភូតគាមអនាម័យ លើការនាំចេញផលិតផលកសិកម្ម

ភ្នំពេញ ៖ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់នៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានស្នើដល់រដ្ឋាភិបាលចិនឱ្យពន្លឿនការចរចាលើពិធីសារអនាម័យ និងភូតគាមអនាម័យ លើការនាំចេញនូវផលិតផលកសិកម្មមួយចំនួនក្រោយពី…
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

Car-Free ក្លាយជាយុទ្ធសាស្ត្រដ៏ពេញនិយមសម្រាប់បណ្តាទីក្រុងនៅអឺរ៉ុប ក្នុងការកាត់បន្ថយបំពុលអាកាសធាតុ

នៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ Car-Free បានក្លាយទៅជាឧបករណ៍ និងច្បាប់ថ្មីគួរឲ្យទាក់ទាញបំផុតសម្រាប់បណ្តាទីក្រុងធំៗនៅក្នុងប្លុកអឺរ៉ុបដោយត្រូវបានគេអនុវត្ត និងទទួលបានលទ្ធផលគួរជាទីគាប់ចិត្តនៅក្នុងទីក្រុងដ៏…
ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

អាស៊ីទិញប្រេងបញ្ចុះតម្លៃពីរុស្ស៊ី បន្ទាប់ពីអឺរ៉ុបដែលបានដកខ្លួនចេញ

អន្តរជាតិ ៖ កំណើននៃតម្រូវការប្រេងបញ្ចុះតម្លៃរបស់រុស្ស៊ីនៅលើទីផ្សារអាស៊ី កំពុងជំនួសឱ្យទីផ្សារអឺរ៉ុបដែលដកខ្លួនចេញ និងធ្វើឱ្យជះឥទ្ធិពលដល់កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់បស្ចិមលោកក្នុងការទណ្ឌកម្មក្រុង…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

ពូជស្រូវសែនក្រអូបក្លាយជាជម្រើសមួយថ្មីសម្រាប់កសិករ និងអ្នកនាំចេញកម្ពុជាក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិ

ភ្នំពេញ ៖ ពូជស្រូវសែនក្រអូបបានក្លាយជាជម្រើសមួយថ្មីសម្រាប់កសិករ និងអ្នកនាំចេញកម្ពុជាក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិ ដែលប្រជាកសិករកម្ពុជាគប្បីពង្រឹង និងពង្រីកការបង្ករបង្កើនផល ស្របពេលដែលតម្រូវការ…
ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ការសិក្សា ៖ ស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាបន្តងើបឡើងក្នុងត្រីមាសទី១ ដើមឆ្នាំ២០២២

ភ្នំពេញ ៖ បន្ទាប់ពីតម្រូវការទីផ្សារធំៗរបស់កម្ពុជា ព្រមទាំងសកម្មភាពធុរកិច្ច និងខ្សែច្រវាក់ផ្គត់ផ្គង់ផលិតកម្មក្នុងស្រុក បាន និងកំពុងងើបឡើងជាបណ្តើរៗ គេសង្កេតឃើញថា ស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា…
ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

អ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យ ៖ ការកើនឡើងនៃវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យគ្មានផែនការ ធ្វើឱ្យការវិនិយោគវិស័យលើកសិកម្មត្រូវរំលង

ភ្នំពេញ ៖ វិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យត្រូវបានគេមើលឃើញថាមានការរីកចម្រើន និងទទួលបានការវិនិយោគយ៉ាងច្រើនពីសំណាក់វិនិយោគិនជាតិ និងអន្តរជាតិ ជាពិសេសនៅក្នុងរយៈពេល…