សៀមរាប ៖ ការលក់ផលិតផលកែច្នៃពីផលិតផលជលផលនៃសិប្បកម្មកែច្នៃតី្រ សំណាង សុធា និងសហគ្រាសកែច្នៃត្រីងៀត Home Taste Food ទទួលបានកំណើននៃការបញ្ជារទិញពីអតិថិជនថ្មីៗបន្ថែមទៀតជាច្រើនទៀត ក្រោយក្រសួងកសិកម្ម និងអង្គការយូនីដូ សហការគ្នាក្នុងការដឹកនាំអ្នកសារព័ត៌មានចុះទៅទស្សនកិច្ចដោយផ្ទាល់ ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយពីការអនុវត្តស្តង់ដារចំណីអាហារនៅសិប្បកម្មទាំងនេះ។
លោក យន់ សំណាង ម្ចាស់សិប្បកម្មកែច្នៃត្រី សំណាង សុធា បានប្រាប់ឱ្យដឹងកាលពីពេលថ្មីៗនេះថា មួយរយៈពេលចុងក្រោយនេះ ពោលគឺចាប់តាំងពីក្រុមការងារក្រសួងកសិកម្ម និងអង្គការយូនីដូ បាននាំអ្នកសារព័ត៌មានមកដល់សិប្បកម្មដោយផ្ទាល់មក លោកសង្កេតឃើញថា ការលក់ផលិផលតកែច្នៃ ដូចជា ត្រីងៀត ជាដើម មានកំណើនក្នុងរង្វង់១០ភាគរយ ដែលសុទ្ធសឹងតែជាអតិថិជនថ្មីៗ។
លោកបានបញ្ជាក់ថា ៖ «បើតាមខ្ញុំមើលទៅការលក់ដែលកើនឡើងប្រមាណ១០ភាគរយនេះសុទ្ធតែជាអតិថិជនថ្មីៗ ដែលគាត់បានខល (call) មកកម្មង់ទិញ។ អតិថិជនថ្មីៗ ដែលបានបញ្ជាទិញទាំងនោះ គឺសម្រាប់យកទៅបរិភោគមិនមែនជាអ្នកលក់បន្តឡើយ។ ខ្ញុំយល់ថា ការដែលផលិតផលរបស់យើងមានស្ដង់ដារបច្ចេកទេស អនាម័យខ្ពស់ ស្របតាមនិមិត្តសញ្ញា គុណភាពផលិតផលជលផលកម្ពុជា (CQS) មិនត្រឹមតែលក់បានតម្លៃខ្ពស់ទេ ថែមទាំងមានកំណើននៃការលក់ជាបន្តបន្ទាប់»។
អ្នកស្រី ម៉ូ នីដា ជាអតិថិជនថ្មីរបស់សិប្បកម្មកែច្នៃត្រី សំណាង សុធា ដែលបានទិញត្រីកន្ធរប្រឡាក់ងៀត, ត្រីកំភ្លាវ និងប្រហុកសាច់ ពីសិប្បកម្មនេះបានប្រាប់ឱ្យដឹងដែរថា ក្រោយពីបានភ្លក់រសជាតិផលិតផលពីខាងសិប្បកម្ម សំណាង សុធា ដែលកូនរបស់អ្នកស្រីបានទិញផ្ញើ និងបានឃើញពីការផ្សព្វផ្សាយថា សិប្បកម្មនេះមានការកែច្នៃស្ដង់ដារបច្ចេកទេស អនាម័យខ្ពស់មក អ្នកស្រីក៏បានបញ្ជារទិញភ្លាមៗ ដោយមួយចំណែកសម្រាប់បរិភោគ និងមួយចំណែកសម្រាប់ផ្ញើកូននៅសហរដ្ឋអាមេរិកផងដែរ។
អ្នកស្រីបានបញ្ជាក់ថា ៖ «ខ្ញុំធ្លាប់ភ្លក់ម្តងនៅសៀមរាប ក្រោយមកខ្ញុំឃើញគេផ្សាយពីសិប្បកម្មនេះនៅតាមទូរទស្សន៍ថា មានអនាម័យ មានស្តង់ត្រឹមត្រូវ ទើបខ្ញុំសាកកម្មង់ទិញដើម្បីទុកហូបខ្លួនឯងផង និងផ្ញើទៅកូននៅអាមេរិកផង។ តម្លៃប៉ុណ្ណឹងសម្រាប់ខ្ញុំគឺសមរម្យហើយ តែបើសិនជាខាងសិប្បកម្មគាត់លក់ធូរជាងហ្នឹងបន្តិចទៀត អ្នកក្នុងស្រុកនឹងជួយទិញហូបកាន់តែច្រើន»។
មិនត្រឹមតែសិប្បកម្មកែច្នៃត្រី សំណាង សុធាប៉ុណ្ណោះទេ ដែលមានកំណើននៃការលក់ សម្រាប់សហគ្រាសកែច្នៃត្រីងៀត Home Taste Food របស់ អ្នកស្រី ស៊ឹម សេរីររ័ត្ន ក៏លក់បានច្រើនជាងមុនចន្លោះពី ១០ ទៅ ១៥ ភាគរយដែរ ។
អ្នកស្រី ស៊ឹម សេរីររ័ត្ន បានប្រាប់ថា ចាប់តាំងពីមានក្រុមសារព័ត៌ជួយផ្សព្វផ្សាយមកឃើញថា ការលក់មានការប្រសើរឡើងជាងមុន ដោយការលក់មានការកើនឡើងពី១០ ទៅ ១៥ភាគរយ ហើយភាគច្រើនជាអតិថិជនថ្មីៗស្ទើរទាំងអស់។
អ្នកស្រីបានបញ្ជាក់បែបនេះថា ៖ «អតិថិជនថ្មីៗទាក់ទងមកសួរព័ត៌មានលំអិតអំពីផលិតកម្ម និងតំលៃលក់រាយ និងបោះដុំ ហើយក៏មានអតិថិជនថ្មីៗទាក់ទងមកដើម្បីទិញយកទៅបរិភោគ និងទិញយកទៅផ្ញើបងប្អូននៅស្រុកក្រៅផងដែរ។ យើងរីករាយនូវលទ្ធផលដ៏ល្អនេះ និងអរគុណខាងក្រសួងកសិកម្ម ក៏ដូចជាអង្គការយូនីដូ ចំពោះការគាំទ្រនាពេលកន្លងមកដែរ»។
លោកស្រី ឃឺម ចរិយា អ្នកសម្របសម្រួលវិស័យឯកជនគម្រោង CAPFish-Capture បានមានប្រសាសន៍ថា ដំណើរទស្សនកិច្ចរបស់អ្នកសារព័ត៌មាននៅពេលថ្មីៗមកនេះបានផ្តល់ផលប្រយោជន៍ជាច្រើនលើការជួយជំរុញម៉ាកយីហោរបស់សហគ្រាសដែលបានទៅទស្សនា និងបានជួយលើកស្ទួយព្រមទាំងផ្សព្វផ្សាយ ផលិតផលរបស់សហគ្រាសទាំងនោះទៅដល់សាធារណៈជន និងទីផ្សារនានាផងដែរ។
លោកស្រីបានបន្ថែមថា ដំណើរទស្សនកិច្ចនេះក៏បានជួយបង្កើនភាពជឿជាក់របស់សហគ្រាសក្នុងការប្រកួតប្រជែងទីផ្សារ និងកសាងទំនុកចិត្តដល់អ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញ និងផលិតផលប្រកបដោយអនាម័យ ស្តង់ដារសុវត្តិភាពនៅកម្ពុជា។
លោកស្រីអះអាងថាទៀតថា ៖ «ដំណើរទស្សនកិច្ចនេះបានបង្ហាញពីជោគជ័យនៃកិច្ចសហការ និងភាពជាដៃគូរជាមួយអ្នកពាក់ពន្ធ័ដែលធ្វើការលើសុវត្តិភាពចំណីម្ហូបអាហារចេញពីផលិតផលជលផលព្រមទាំងបង្ហាញភាពជាម្ចាស់របស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការជំរុញអាជីវកម្មផលិតកម្មជលផល»។
លោក សេតធី ស៊ីថារ៉ាម៉ា ធមបាធូ ប្រធានគម្រោងអភិវឌ្ឍជលផលក្រោយប្រមូលផល (CAPFish-Capture) ធ្លាប់បាននិយាយថា អង្គការ UNIDO តាមរយៈគម្រោង (CAPFish-CAPTURE) នឹងធ្វើការសហការជាមួយរដ្ឋបាលជលផល និងស្ថាប័នអនុវត្តច្បាប់ពាក់ពន្ធ័ក្នុងការរៀបចំបង្កើតលក្ខខណ្ឌសមស្របសម្រាប់អជ្ញាធរមានសមត្ថកិច្ច ឱ្យមានលទ្ធភាពអនុវត្តប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យមួយដែលសមស្របតាមលក្ខខណ្ឌតម្រូវទីផ្សារអន្តរជាតិ។
អង្គការ UNIDO- CAPFish ក៏សហការណ៍ជាមួយអ្នកពាក់ពន្ធ័សំខាន់ៗដែលរួមមាន ៖ ក្រុមអ្នកផលិតផ្នែកឯកជន ដើម្បីធានាការអនុវត្តន៍គោលការណ៍សុវត្ថិភាពអាហារបានល្អ និងបង្កើនភាពប្រកួតប្រជែងទាំងក្នុងទីផ្សារថ្នាក់តំបន់ និងអន្តរជាតិ។ អង្គការ UNIDO មានគោលដៅ និងក្តីស្រមៃថា នឹងនាំយកផលិតផលជលផលកម្ពុជា ទៅទីផ្សារអន្តរជាតិ រួមទាំងសហភាពអឺរុបក្នុងឆ្នាំ២០២៤ ៕ អត្ថបទដោយ ៖ វណ្ណ សុជាតា