ឥណ្ឌូនេស៊ី ៖ ថ្មីៗនេះ រដ្ឋាភិបាលនៃប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ីបានប្រកាសអនុវត្តនូវយុទ្ធនាការមួយដែលមានឈ្មោះថា Indonesia Spice Up the World ដែលវាគឺជាការកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់អន្តរក្រសួង និងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធនានាក្នុងការបង្កើនទីផ្សារអាហារប្រពៃណី អាហារកែច្នៃ គ្រឿងទេស និងផលិតផលពីគ្រឿងទេសរបស់ខ្លួនទៅកាន់ទីផ្សារពិភពលោក។
ចំណែកមួយនៅក្នុងផែនការរួម ឥណ្ឌូនេស៊ី បានរៀបចំផែនការក្នុងការបើកដំណើរការភោជនីយដ្ឋានប្រមាណជា ៤ ០០០កន្លែងទៅកាន់គ្រប់ទីកន្លែងលើពិភពលោក ដែលធ្វើយ៉ាងណាក្នុងការផ្សព្វផ្សាយវប្បធម៌ និងប្រពៃណីនៃម្ហូបអាហារទាំងនោះឲ្យបានទូលាយ។ នេះបើយោងតាមការបញ្ជាក់ដោយរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ សេដ្ឋកិច្ចកៃច្នៃ ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី។
លោក Sandiaga រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ សេដ្ឋកិច្ចកៃច្នៃ ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី បានលើកឡើងថា កម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយមួយនេះនឹងអាចអនុញ្ញាតឲ្យភោជនីយដ្ឋានទាំងអស់ដំណើរប្រតិបត្តិការបម្រើសេវាកម្មម្ហូបអាហារពេញលេញយ៉ាងយូរបំផុតនៅដើមឆ្នាំ២០១៤ ខាងមុខនេះហើយរដ្ឋាភិបាលនឹងជួយជ្រោមជ្រែងចំពោះសហគ្រិនទាំងឡាយណាដែលមានបំណងក្នុងការពង្រីកអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនទៅក្រៅប្រទេស ធ្វើយ៉ាងណាឲ្យដំណើរការភោជនីយដ្ឋានអាចប្រព្រឹត្តទៅយ៉ាងរលូន និងទទួលបានទំនុកចិត្តពីសំណាក់អតិថិជន។
យោងតាមអ្នកជំនាញការរបស់រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូនេស៊ីបានធ្វើការព្យាករណ៍ថា កម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយមួយនេះ នឹងអាចជះឥទ្ធិពលសេដ្ឋកិច្ចយ៉ាងល្អប្រសើរចំពោះផលិតការនាំចេញរបស់ឥណ្ឌូនេស៊ី ដែលរួមមានទាំងគ្រឿងទេស និងផលិតផលគ្រឿងទេសផងដែរ ជាមួយនឹងក្ដីរំពឹងថា វានឹងមានទំហំទឹកប្រាក់រហូតទៅដល់ជាង ២ ០០០លានដុល្លារនៅត្រឹមឆ្នាំ២០២៤ខាងមុខនេះ។
គួរឲ្យដឹងដែរថា អាហារប្រពៃណី និងល្បីៗរបស់ឥណ្ឌូនេស៊ី ដែលត្រូវបានគេទទួលស្គាល់រួមមានដូចជា Nasi Goreng បាយឆាដាក់សាច់លាយបន្លែ Gado Gado បន្លែស្រស់លាយជាមួយនឹងទឹកជ្រលក់ផ្សំពីសណ្តែកដី Nasi Rendang ខគោទឹកដូង Soto ស៊ុបមាន់ ស៊ុបគោ ស៊ុបបន្លែ និងម្ហូបតំណាងជាតិជាច្រើនមុខទៀត៕
ធ្លាប់បំពេញការងារជាអ្នកបកប្រែអត្ថបទសារព័ត៌មានជាភាសាខ្មែរជាមួយនឹងស្ថាប័នព័ត៌មានមួយចំនួនរយៈពេល៧ឆ្នាំ។ បទពិសោធបកប្រែប្រភេទព័ត៌មានអន្តរជាតិនយោបាយសេដ្ឋកិច្ចនិងកីឡាផង។ បច្ចុប្បន្នកំពុងបំពេញការងារជាអ្នកបកប្រែអត្ថបទសារព័ត៌មានសេដ្ឋកិច្ចអន្តរជាតិឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Economy.