តោះ ! មកដឹងពីទំហំ និងខ្ទង់ចំណាយសំខាន់ៗរបស់ពលរដ្ឋចិនក្នុងអំឡុងបុណ្យចូលឆ្នាំប្រពៃណី

ក្នុងអំឡុងពេលបុណ្យចូលឆ្នាំចិនកាលពីឆ្នាំ២០២៣ ត្រឹមតែរយៈពេល៦ថ្ងៃដំបូងប៉ុណ្ណោះ ការធ្វើដំណើរទេសចរណ៍សរុបនៅទូទាំងប្រទេសចិនមានចំនួនដល់ទៅ ៣០៨លានដងត្រូវបានធ្វើឡើង ក្រោយការខកខានរយៈពេលជាង២ឆ្នាំដោយសារវិបត្តិកូវីដ-១៩ ដោយគេសង្កេតឃើញថា សម្ទុះនៃការចំណាយរបស់ពលរដ្ឋចិនបានហក់ងើបឡើងវិញខ្លាំងក្នុងអំឡុងពេលបុណ្យដ៏ធំបំផុតប្រចាំឆ្នាំមួយនេះ។

គិតត្រឹមតែប្រាក់ចំណូលសរុបដែលទទួលបានពីសកម្មភាពទេសចរណ៍ក្នុងស្រុកប៉ុណ្ណោះ ក្នុងអំឡុងពេលថ្ងៃឈប់សម្រាកនៃពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំចិន ឆ្នាំ២០២៣ រយៈពេល៦ថ្ងៃ មានចំនួនប្រមាណជា ៣៧៥,៨ ពាន់លានយន់ ឬតូ្រវជា ៥៥,៦ ពាន់លានដុល្លារដែលជាចំនួនមួយស្ថិតក្នុងអត្រាខ្ពស់ និងបានកើនឡើង ៣០ ភាគរយធៀបទៅនឹងឆ្នាំ២០២២ និងប្រមាណជា ៧៣,១ ភាគរយខ្ពស់ជាងឆ្នាំ២០១៩។

បុណ្យចូលឆ្នាំចិន ឬ ហៅថា បុណ្យនានិទាឃរដូវ គឺជាថ្ងៃឈប់សំរាកដ៏សំខាន់បំផុតសំរាប់ជនជាតិចិន និងពលរដ្ឋដែលមានដើមកំណើតកាត់កូនចៅចិន។ ក្រៅតែពីនៅក្នុងប្រទេសចិនផ្ទាល់ហើយនោះ ពិធីបុណ្យនេះ ត្រូវប្រារព្ធឡើងនៅតាមបណ្តាប្រទេសផ្សេងទៀតចាប់ពីអឺរ៉ុបទៅដល់អាស៊ីដែលក្នុងនោះក៏មានទាំងប្រទេសកម្ពុជា សិង្ហបុរីឥណ្ឌូនេស៊ី ម៉ាឡេស៊ី ភីលីពីនិង ថៃ ផងដែរ។

ដោយសារតែចិនមានពលរដ្ឋច្រើន និងមានប្រវត្តិដ៏យូរលង់ណាស់មកហើយផងនោះ បច្ចុប្បន្នការប្រារព្ធពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំចិនបានក្លាយទៅជាពិធីបុណ្យដ៏ពេញនិយមរបស់ពិភពលោកបើទោះបីជានៅក្នុងតំបន់អឺរ៉ុបក្តី ដោយសារតែជនជាតិចិន និងអ្នកមានកំណើតកាត់កូនចៅចិនបានរស់នៅស្ទើរគ្រប់ទីកន្លែងទាំងអស់។

ដោយឡែកពលរដ្ឋចិនជាង ១០០០លាននាក់វិញនៅពេលដែលពិធីបុណ្យឈានចូលមកដល់ គេតែងសង្កេតឃើញថា ពួកគេបានត្រៀមរៀបចំខ្លួន និងផ្ទះសំបែងយ៉ាងរួចរាល់ ខណៈដែលជាពេលវេលាប្រារព្ធបានឈានចូលកាន់តែខិតជិតចូលមកដល់ ពោលគឺចាប់ពីថ្ងៃទី២២ ខែមករា និងបន្តរយៈពេលដល់ទៅ១៥ថ្ងៃសម្រាប់ឆ្នាំ២០២៤នេះ។

សកម្មភាពចាយវាយនៅអំឡុងពេលចូលឆ្នាំមានកម្លាំងខ្លាំងបំផុតធៀបទៅនឹងរយៈពេលផ្សេងទៀតជារៀងរាល់ឆ្នាំ ទាំងការធ្វើដំណើរ ការជួបជុំ ការទទួលទានអាហារ ភេសជ្ជៈ និងការចំណាយទៅលើការទិញទំនិញសំភារៈថ្មីៗដាក់ចូលក្នុងផ្ទះ រួមជាមួយនឹងការជូនកាដូជាដើមដោយក្នុងនោះទំហំអាចមានទៅដល់រាប់រយពាន់លានដុល្លារជារៀងរាល់ឆ្នាំ។

នៅពេលពិធីចូលឆ្នាំចិនមកដល់ ពលរដ្ឋចិនបានចំណាយលុយយ៉ាងច្រើនសន្ធឹកសន្ធាប់ទៅលើការទិញសម្លៀកបំពាក់ថ្មីៗ និងគ្រឿងរៀបចំផ្ទះ ខណៈដែលពេលពិធីចូលឆ្នាំមកដល់ពួកគេនឹងត្រូវបន្តចំណាយបន្ថែមទៀតទៅលើការធ្វើដំណើរទៅជួបជុំគ្រួសារ និងការចំណាយទៅលើការទទួលទាន និងភេសជ្ជៈជាដើម។

ក្រៅពីនោះ អ្នកខ្លះត្រូវចំណាយលើការធ្វើដំណើរទៅកំសាន្តតាមគោលដៅទេសចរណ៍សំខាន់ក្នុងស្រុក និងក្រៅស្រុកផងដែរ ដែលក្នុងនោះតំបន់ទាក់ទាញបំផុតសម្រាប់ពលរដ្ឋចិននាពេលចូលឆ្នាំ គឺទីក្រុងប៉េកាំង, ទីក្រុងហុងកុង, ទីក្រុងហាប៊ីន ខណៈដែលតំបន់ទេសចរណ៍ក្រៅប្រទេសវិញ ពលរដ្ឋចិននិយមធ្វើដំណើរទៅកាន់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ីប្រទេសថៃ ប្រទេសកម្ពុជា ប្រទេសអាមេរិក ប្រទេសអង់គ្លេស ប្រទេសកាណាដា និងបារាំងផងដែរ។

បន្ថែមលើការចំណាយទាំងនោះ ពលរដ្ឋចិនដល់ទៅជាង ១០០០លាននាក់ ត្រូវការចំណាយដាច់ខាតទៅលើការជូនអាំងប៉ាវឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមក ពីព្រោះថាវាគឺជារឿងដែលមិនអាចចោលបានឡើយ ដោយសារតែជំនឿរបស់ពលរដ្ឋចិនបានជឿជាក់ថា ការជូនកាដូអាំងប៉ាវនេះ មិនត្រឹមតែនាំសំណាង និងទ្រព្យសម្បត្តិហូរហៀរជូនគ្នាទៅវិញទៅមកនោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏ជាការតំណាងឲ្យការនាំមកនូវសេចក្តីសុខ និងអាយុវែងផងដែរ៕


របាយការណ៍ថ្មីៗ

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

NBC និង Ant International ប្រកាសដាក់ឱ្យដំណើរគម្រោងទូទាត់ឆ្លងដែនតាម QR Code

ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

• 14/10/2024

ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា (NBC) និងក្រុមហ៊ុន Ant International ដែលមានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសសិង្ហបុរី ប្រកាសដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការគម្រោងទូទាត់ឆ្លងដែនតាមឃ្យូអរកូត (QR Code ) តាមរយៈ ប្រព័ន្ធបាគង និងកម្មវិធីទូទាត់ Alipay+ ដើម្បីជួយសម្រួលដល់ការទូទាត់

អ្នកឧកញ៉ា លឹម ហេង ៖ ទំហំពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា និងអាមេរិក រំពឹងនឹងកើនឡើងថែមទៀត

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 14/10/2024

អ្នកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបាននិយាយថា ទំហំពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា និងអាមេរិក រំពឹងនឹងកើនឡើងថែមទៀត ដោយសារទំនាក់ទំនងល្អ

សម្ដេចធិបតី ជំរុញឱ្យក្រសួង​សាធារណការ និង​ក្រុមហ៊ុនរ៉ូយ៉ាល់​គ្រុប ​បញ្ចប់​កិច្ចចរចាគម្រោងផ្លូវ​ដែក​​យ៉ាង​យូរ​ត្រឹម​ចុង​ឆ្នាំ២០២៤នេះ

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 14/10/2024

សម្ដេច​មហា​បវរធិបតី​ហ៊ុន ម៉ាណែត បាន​ជំរុញឱ្យក្រសួង​សាធារណការ​ និងក្រុមហ៊ុនរ៉ូយ៉ាល់​គ្រុប​បញ្ចប់ការ​ចរចា​គម្រោង​ផ្លូវដែក​នៅឆ្នាំនេះ​យ៉ាង​យូរ​

ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ មានភាពចាំបាច់បំផុតសម្រាប់មនុស្សគ្រប់រូប ជាពិសេសអាចជួយជំរុញកំណើនដល់សេដ្ឋកិច្ចជាតិ

ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

• 14/10/2024

ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ សំដៅលើការអនុវត្ត និងការចាត់ចែងហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួនឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព និងសុវត្ថិភាព។

ស្មុគស្លឹកត្នោតកាន់តែមានការគាំទ្រច្រើន ជាពិសេសស្មុគសម្រាប់ដាក់កែវកាហ្វេជំនួសការប្រើប្លាស្ទិក

ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

• 14/10/2024

ស្មុគស្លឹកត្នោត កាន់តែមានទីផ្សារ ដោយសារគេអាចច្នៃមកដាក់កែវកាហ្វេ ដែលជាការផ្សព្វផ្សាយមួយដ៏ឆ្លាតវៃ ជួយដល់បរិស្ថាន និងលើកកម្ពស់ជីវភាពអ្នកផលិត។

7-Eleven ជាង ៤០០ កន្លែងកំពុងបិទទ្វារជាបណ្តើរៗនៅអាម៉េរិកខាងជើង ដោយសារធ្លាក់ចុះអតិថិជន

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 14/10/2024

Seven & I Holdings ដែលជាក្រុមហ៊ុនមេរបស់ 7-Eleven មានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសជប៉ុន បានបង្ហាញនៅក្នុងរបាយការណ៍ប្រាក់ចំណូលរបស់ខ្លួនថា ទីតាំងចំនួន ៤៤៤ កន្លែងរបស់ 7-Eleven កំពុងត្រូវបានបិទដោយសារតែបញ្ហាជាច្រើនរួមមាន ការលក់យឺត ការធ្លាក់ចុះប្រាក់ចំណូល សម្ពាធអតិផរណា និងការលក់បារីធ្លាក់ចុះ

សម្ដេចធិបតីនាយករដ្ឋមន្ត្រី រំលេចសកម្មភាពសំខាន់ៗ៥ចំណុច ដើម្បីបន្តជំរុញការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច និងពាណិជ្ជកម្ម

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 14/10/2024

សម្ដេចធិបតី នាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន ម៉ាណែត បានរំលេចសកម្មភាពសំខាន់ៗ៥ចំណុច ដើម្បីបន្តជំរុញការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច និង ពាណិជ្ជកម្ម ឱ្យកាន់តែរីកចំរើន

សហគមន៍អេកូទេសចរណ៍ធម្មជាតិ ជីផាត បង្ហាញសម្រស់យ៉ាងស្រស់ស្អាត ខណៈអ្នកចូលទៅលេងកម្សាន្តនៅមានកម្រិត

ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

• 14/10/2024

លោក អន សុវណ្ណ ដែលជាប្រជាសហគមន៍អេកូទេសចរណ៍ជីផាត បានបន្តឱ្យដឹងថា ចំនួននៃអ្នកទេសចរទៅលេងតំបន់របស់លោកនៅមានកម្រិតនៅឡើយ ជាហេតុនាំឱ្យលោកខិតខំប្រឹងប្រែង បន្ថែមទៀតនៅក្នុងការបង្កើតផលិតផលទេសចរណ៍ថ្មីៗ ដើម្បីបង្កើនភាពទាក់ទាញ។

ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី សាយ សំអាល់ ៖ ការកសាងខេត្តក្រចេះឱ្យរីកចម្រើន ត្រូវសហការជាមួយភូមិភាគឦសាន

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 14/10/2024

រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងរៀបចំដែនដី នគរូបនីយកម្ម និងសំណង់ បានលើកឡើងច្បាស់ៗថា ការរៀបចំផែនការកសាងខេត្តក្រចេះ មិនអាចធ្វើតែឯកឯងនោះទេ ត្រូវគិតគូរជារួម និងសហការជាមួយខេត្តភូមិភាគឦសានដទៃទៀត

ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី សាយ សំអាល់ ៖ នេះជាពេលវេលាកំណត់ទិសដៅបន្តសម្រាប់កសាងខេត្តស្ទឹងត្រែងឱ្យកាន់តែរីកចម្រើនទៅមុខ

ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

• 14/10/2024

ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី សាយ សំអាល់ ៖ នេះជាពេលវេលាកំណត់ទិសដៅបន្តសម្រាប់កសាងខេត្តស្ទឹងត្រែងឱ្យកាន់តែរីកចម្រើនទៅមុខដោយរក្សាបាននូវសន្តិសុខស្បៀង និងស្ថេរភាពកំណើនសេដ្ឋកិច្ច