ភ្នំពេញ ៖ ដូចទៅនឹងការគ្រោងទុក នៅព្រឹកថ្ងៃទី២០ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៤នេះ កម្មវិធី «វិថីហិរញ្ញវត្ថុ រដូវកាលទី២» ដែលរៀបចំឡើងដោយក្រុមហ៊ុន Apsara Media Services (AMS) សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា (CMA) សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា (ABC) និងក្រុមហ៊ុន ក្រេឌីត ប្យួរ៉ូ (ខេមបូឌា) ខូអិលធីឌី (CBC) ក្រោមកិច្ចគាំទ្រពីធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា (NBC) ត្រូវបានបើកសម្ពោធដាក់ដំណើរការជាផ្លូវការក្រោមការចូលរួមគាំទ្រ អបអរសាទរពីសំណាក់មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់នៃធនាគារជាតិកម្ពុជា, សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា, សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា ព្រមទាំងបណ្តាម្ចាស់អាជីវកម្ម និងសិស្ស-និស្សិតសរុបប្រមាណ ៣០០នាក់។
នៅក្នុងឱកាសនៃពិធីបើកសម្ពោធដាក់ដំណើរការជាផ្លូវការនូវកម្មវិធីដ៏មានសារសំខាន់ខាងលើនេះ លោកស្រី នុត រត្ថា នាយិកាប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន អប្សរា មេឌា សឺវីស (AMS) បានលើកឡើងថា AMS ជាស្ថាប័នផ្សព្វផ្សាយដែលមានទស្សនវិស័យវែងឆ្ងាយដើម្បីអភិវឌ្ឍខ្លួនឱ្យក្លាយជាបណ្តាញផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានដ៏មានសក្តានុពលក្នុងការបង្កើត និងផ្សព្វផ្សាយនូវមាតិកាព័ត៌មានធំទូលាយ សំបូរបែប និងមានប្រយោជន៍ព្រមទាំងផ្សារភ្ជាប់ជាមួយប្រជាជនគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់ ទាំងក្នុងប្រទេស និងលើពិភពលោក។ ចក្ខុវិស័យសំខាន់របស់ AMS គឺផ្តល់នូវព័ត៌មានដែលមានគុណភាពខ្ពស់ដល់ទស្សនិកជនគោលដៅ និងសាធារណជនទូទៅទាំងក្នុងប្រទេស និងក្នុងតំបន់តាមរយៈប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយនវានុវត្ត និងការប្រើប្រាស់ធនធានស្ថាប័នប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងប្រសិទ្ធផល ធ្វើឱ្យអតិថិជនមានការរីកចម្រើន តាមរយៈការប្រើប្រាស់សេវាផ្សព្វផ្សាយ និងទីផ្សាររបស់ក្រុមហ៊ុន ក្រោមមូលបទស្នូល គុណភាព ភាពស្មោះត្រង់-ទុកចិត្តបាន ក្រមសីលធម៌វិជ្ជាជីវៈ ប្តេជ្ញាចិត្ត ច្នៃប្រតិដ្ឋ និងសហការដើម្បីឧត្តមប្រយោជន៍រួម។
អ្នកស្រីបានបន្តថា ៖
បន្ទាប់ពីបានផលិត និងផ្សព្វផ្សាយកម្មវិធី “វិថីហិរញ្ញវត្ថុ” នៅរដូវកាលទី១ យើងទទួលបានផ្លែផ្កាជាវិជ្ជមានតាមការរំពឹងទុក។ វីដេអូទាំង២០ភាគ ផ្តោតសំខាន់លើករណីសិក្សាជាក់ស្តែងរបស់អតិថិជនចំនួន ៣០% ចំណេះដឹងស្តីពីឥណទានចំនួន ៣០% ចំណេះដឹងទូទៅស្តីពីសារៈសំខាន់របស់គ្រឹះស្ថានធនាគារហិរញ្ញវត្ថុ ២០% និង២០% ទៀតផ្តោតទៅលើហានិភ័យនានាផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាចំពោះហិរញ្ញវត្ថុ បានចែករំលែកទៅដល់ទស្សនិកជនជាង៣លាននាក់ និងទទួលបានការទស្សនាប្រមាណ៤០លានដង។ បន្ថែមពីលើការគាំទ្ររបស់ទស្សនិកជនទូទាំងប្រទេស កម្មវិធីអប់រំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនេះ ក៏ជាសក្ខីភាពបង្ហាញពីសាមគ្គីភាពរបស់ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុលើផ្នែកអប់រំ និងផ្សព្វផ្សាយផងដែរ។ ជាក់ស្តែង សមាជិកសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា (ABC) និងសមាជិកសមាគមហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា (CMA) ប្រមាណជាង៥០ស្ថាប័នបានចូលរួមផ្សព្វផ្សាយយ៉ាងទូលំទូលាយទៅកាន់បណ្តាញផ្សព្វផ្សាយរបស់ខ្លួនយ៉ាងផុសផុល។ កិច្ចសហការនេះបូករួមជាមួយបណ្តាញផ្សព្វផ្សាយរបស់ AMS គ្រប់ផ្នែក ទាំងវិទ្យុ ទូរទស្សន៍ និងបណ្តាញឌីជីថល បានជ្រួតជ្រាបទៅកាន់ប្រជាជនគ្រប់ទីកន្លែងរាប់លាននាក់។
លទ្ធផលជាវិជ្ជមានទាំងអស់នេះអាចកើតឡើងទៅបានដោយសារការចូលរួមពីគ្រប់ភាគី។ ឆ្លៀតក្នុងឱកាសនេះនាងខ្ញុំសូមថ្លែងអំណរគុណយ៉ាងជ្រាលជ្រៅចំពោះដៃគូសហការទាំងអស់ រួមទាំងសមាជិកដែលចូលរួមយ៉ាងសកម្មកន្លងមក និងស្នើសុំកិច្ចសហការបន្តទៀតសម្រាប់រដូវកាលទី២ដែលនឹងឈានមកដល់នាពេលខាងមុខនេះ។
លោក តូច ចៅចេក សមាជិកក្រុមប្រឹក្សាភិបាលនៃសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា (ABC) បានមានប្រសាសន៍ថា តាងនាមឱ្យសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា លោកពិតជាមានសេចក្តីសោមនស្សរីករាយជាអនេក ដែលបានចូលរួមជាមួយថ្នាក់ដឹកនាំស្ថាប័នធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុនានានៅក្នុងពិធីសម្ពោធ វិថី ហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Street) រដូវកាលទី២ នាពេលនេះ។
លោកបានបន្តថា ៖ «តាមរយៈកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាងក្រុមហ៊ុន អប្សរា មេឌា សឺវីស (AMS ) សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា និងការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា និងក្រោមការគាំទ្រពីធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា វិថីហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Street) រដូវកាលទី១ បានបញ្ចប់ទៅប្រកបដោយផ្លែផ្កា និងមានការគាំទ្រចូលរួមយ៉ាងសកម្មពីភាគីពាក់ព័ន្ធ។ មាតិកាអប់រំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុដែលបានផលិតឡើងក្នុងរដូវកាលទី១ manប្រមាណជា ២០វីដេអូ ដែលទាក់ទងគ្រប់ទិដ្ឋភាពនៃសង្គម និងសេដ្ឋកិច្ច បានផ្សព្វផ្សាយយ៉ាងទូលំទូលាយជូនដល់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា មិនថាតែនៅទីប្រជុំជន ទីក្រុងប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវីដេអូអប់រំក៏បានចែករំលែក និងផ្សព្វផ្សាយដល់បណ្តាខេត្តមួយចំនួនទៀតផងដែរ។ ឆ្លៀតក្នុងឱកាសនេះ លោកក៏សូមថ្លែងអំណរគុណដល់សមាជិកនៃសមាគមដែលបានចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការផ្សព្វផ្សាយបន្តចំពោះមាតិកាអប់រំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនៅលើបណ្តាញសង្គមរបស់ខ្លួន និងការចូលរួមផ្តល់ធាតុចូលដល់មាតិកា ក៏ដូចជាចូលរួមជាវាគ្មិនដល់កម្មវិធី»។
លោកបានសង្កត់ធ្ងន់ថា ៖ «ការអប់រំអតិថិជនអំពីចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ គឺជាតួនាទីដ៏សំខាន់របស់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ។ ការបញ្ជ្រាបការយល់ដឹង និងចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុដល់អតិថិជនកាន់តែច្រើន និងកាន់តែប្រសើរឡើងពីគ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ នឹងជួយឱ្យស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ និងវិស័យធនាគារកាន់តែរឹងមាំ ស្ថិរភាព និងភាពធន់ ។ ការណ៍នេះមានភាពចាំបាច់ និងទាមទារឱ្យមានការចូលរួមពីគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធ និងឲ្យមានការដាក់ចេញកម្មវិធីអប់រំ ការបង្កើតមាតិកាអប់រំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុជាបន្តបន្ទាប់។ ជាក់ស្តែងការបន្តកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយក្រុមហ៊ុន អប្សរា មេឌា សឺវីសនេះ ជាជំហានដ៏ល្អមួយ ។ សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា នឹងបន្តដាក់ចេញនូវគំនិតផ្តួចផ្តើមផ្សេងៗទៀតបន្ថែមទៀត ដើម្បីគាំទ្រដល់ការអប់រំចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុដល់សាធារណជន។ បន្ថែមលើនេះ យើងក៏សូមលើកទឹកចិត្តដល់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ ចូលរួមចែករំលែក និងផ្សព្វផ្សាយកម្មវិធីអប់រំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុផងដែរ ដើម្បីពាំនាំនូវចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុថ្មីៗជូនដល់ប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា។ ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុមានសារៈសំខាន់បំផុតសម្រាប់ជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រតាមរយៈការពង្រីកលទ្ធភាពទទួលបាន សេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការ ការលើកកម្ពស់ឥរិយាបថហិរញ្ញវត្ថុប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ»។
នៅក្នុងឱកាសនេះផងដែរ លោកជំទាវ ឌិត នីតា ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលនៃសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា (CMA) បានមានប្រសាសន៍ថា ចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ រួមមាន ការចេះរៀបចំទុកដាក់លុយកាក់ ចាត់ចែងចំណូលចំណាយ ការរក្សាទុកប្រាក់សន្សំ ការវិនិយោគ ការចេះគ្រប់គ្រង និងប្រើប្រាស់ប្រាក់កម្ចីឱ្យបានត្រឹមត្រូវដើម្បីភាពរីកចម្រើនជាដើម។ ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុគឺជាបំណិនជីវិតដ៏មានសារៈសំខាន់មិនអាចកាត់ផ្តាច់បាននៅក្នុងជីវភាពរស់នៅប្រចាំថ្ងៃ ដែលជួយឱ្យយើងគ្រប់គ្រងចាត់ចែងហិរញ្ញវត្ថុបានត្រឹមត្រូវប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ជាពិសេសអាចជៀសវាងការជាប់បំណុលច្រើនលើសលប់។
លោកជំទាវបានបន្តថា ៖ «ការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងរបស់ប្រជាពលរដ្ឋនិងសាធារណជនអំពីហិរញ្ញវត្ថុនេះ គឺជាការងារដ៍ធំមួយដែលសមាគមតែងតែអនុវត្តយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ និងមានចក្ខុវិស័យច្បាស់លាស់ ហើយកិច្ចការនេះមិនមែនជាកិច្ចការដែលសមាគមអាចសម្រេចទៅបានតែម្នាក់ឯងនោះទេ គឺយើងខ្ញុំត្រូវការការចូលរួមពីគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធ ជាពិសេសសាធារណៈជនខ្លួនឯងផ្ទាល់ក៍ត្រូវខិតខំស្វះស្វែងក្នុងការស្វែងយល់អំពីចំណុចសំខាន់ៗដែលប៉ះពាល់ដល់ជីវភាពរស់នៅប្រចាំថ្ងៃរបស់ខ្លួន»។
លោក អឿ សុធារ័ត្ន ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុន ក្រេឌីត ប៉្យួរ៉ូ (ខេមបូឌា) ខូអិលធីឌី (CBC) បានមានប្រសាសន៍ផងដែរថា ៖ កម្មវិធីវិធីហិរញ្ញវត្ថុ ត្រូវបានរួមគ្នាបង្កើតឡើងដោយផ្តោតសំខាន់ទៅដល់សាធារណជនទូទៅក្នុងគោលបំណងសំខាន់ៗមួយចំនួនដូចជា៖
ទី១ លើកកម្ពស់ និងផ្សព្វផ្សាយអំពីចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ និងកិច្ចការពារអតិថិជនដល់សាធារណជនដោយផ្តោតលើប្រធានបទសំខាន់ៗទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាស់លុយ សារៈសំខាន់របស់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ ចំណេះដឹងអំពីប្រព័ន្ធចែករំលែកព័ត៌មានឥណទាន ចំណេះដឹងផ្នែកឥណទាន ការសន្សំ និងបច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុជាដើម។
ទី២ វេទិកាចែករំលែកពីចំណេះដឹង និងបទពិសោធន៍ល្អៗ តាមរយៈកម្មវិធីជជែកពិភាក្សាឌីជីថល ដោយរួមបញ្ចូលគ្នារវាងបទពិសោធន៍របស់អតិថិជន និងអ្នកជំនាញ ជាទស្សនទានសម្រាប់សាធារណជនអាចយកទៅអនុវត្តបានក្នុងជីវភាពប្រប្រចាំថ្ងៃ។
ទី៣ ជាកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការខិតខំប្រឹងប្រែងរួមគ្នារវាងស្ថាប័នក្នុងវិស័យហិរញ្ញវត្ថុ និងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ ជាពិសេស មានការទទួលស្គាល់ដោយធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរួមគ្នានេះសរបញ្ជាក់ពីស្មារតីនៃការចូលរួម និងសាមគ្គីភាពរបស់ភាគីពាក់ព័ន្ធក្នុងការជំរុញយុទ្ធសាស្ត្រជាតិស្តីពីបរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុឆ្នាំ ២០១៥-២០២៥ ដើម្បីបង្កើនលទ្ធភាពទទួលបាន និងប្រើប្រាស់សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការដែលមានគុណភាព និងការទទួលខុសត្រូវ។
លោក អឿ សុធារ័ត្ន បានមានប្រសាសន៍បន្តថា ៖ «កាលពីឆ្នាំមុន កម្មវិធី វិថីហិរញ្ញវត្ថុរដូវកាលទី១ មានវីដេអូចំនួន ២០ លើប្រធានបទ ស្តីពីឥណទាន ចំណេះដឹងទូទៅអំពីសារៈសំខាន់របស់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ និងហានិភ័យនានា ដែលគួរប្រុងប្រយ័ត្នផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាចំពោះហិរញ្ញវត្ថុជាដើម។ ជាលទ្ធផល ខ្ញុំសូមធ្វើការវាយតម្លៃខ្ពស់ចំពោះកម្មវិធីហិរញ្ញវត្ថុ រដូវកាលទី ១នេះ ដោយខ្ញុំបានសង្កេតឃើញថា សឹងតែគ្រប់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់បានធ្វើការផ្សព្វផ្សាយលើបណ្តេញទំនាក់ទំនងទៅតាមពេលវេលារួមមួយដែលបានកំណត់»។
លោកបានបញ្ជាក់ថា ៖ ដោយមើលឃើញពីផលប៉ះពាល់ជាវិជ្ជមានដែលកម្មវិធីនេះបានបង្កើតឡើង ក្រុមហ៊ុន ស៊ីប៊ីស៊ី ក៏នៅតែបន្តគាំទ្រដល់កម្មវិធីនេះបន្តទៀត។ ក្នុងរដូវកាលទី២ នៃកម្មវិធី វិថីហិរញ្ញវត្ថុនេះ នឹងនៅតែបន្តផលិត ២០វីដេអូ ដោយផ្តោតលើមាតិកា ០៤ សំខាន់ ដូចជា ឥណទាន សន្តិសុខសាយប័រ គោលការណ៍ការពារអ្នកប្រើប្រាស់ និងការសន្សំ។ តាមរយៈកម្មវិធីដែលមានលក្ខណៈសាមញ្ញ និងស្របតាមការវិវឌ្ឍរបស់សង្គមមួយនេះ លោកជឿជាក់ថា វានឹងជួយឱ្យប្រជាជនកម្ពុជាយល់ដឹងពីចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុបានកាន់តែច្រើន ដែលការណ៍នេះជាបច្ច័យវិជ្ជមាននៃការរួមចំណែកដល់បរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុ។
លោកស្រី ម៉ក់ រស្ម៊ី ប្រធាននាយកដ្ឋានគោលនយោបាយបទប្បញ្ញត្តិ និងវាយតម្លៃហានិភ័យនៃអគ្គនាយកដ្ឋានត្រួតពិនិត្យនៃធនាគារជាតិកម្ពុជា តំណាងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់លោកជំទាវ ជា សេរី ទេសាភិបាលធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា បានថ្លែងថា ៖ ដោយសារបរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុ ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ និងកិច្ចគាំពារអតិថិជន ជាកត្តាចាំបាច់ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមប្រកបដោយចីរភាព រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានអនុម័តយុទ្ធសាស្ត្រជាតិស្តីពីបរិយាបន្នហិរញ្ញវត្ថុឆ្នាំ២០១៩-២០២៥ ក្នុងគោលដៅបង្កើនលទ្ធភាពទទួលបាន និងប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្លូវការ ពី ៥៩% ទៅ ៧០% ព្រមទាំងកាត់បន្ថយអត្រាស្ត្រីដែលមិនទាន់ទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុ ពី ២៧% មក ១៣% ត្រឹមឆ្នាំ២០២៥។ អាទិភាពសំខាន់មួយក្នុងចំណោមអាទិភាពទាំង៦ គឺការលើកកម្ពស់សិទ្ធិ និងកិច្ចការពារអតិថិជន ព្រមទាំងការបង្កើនតម្លាភាពក្នុងវិស័យហិរញ្ញវត្ថុដែលបង្កប់នូវការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ។
លោកស្រីបានបញ្ជាក់ថា ៖ «ខ្ញុំជឿជាក់យ៉ាងមុតមាំថា កម្មវិធី “វិថីហិរញ្ញវត្ថុ រដូវកាលទី២ នឹងក្លាយជាមធ្យោបាយផ្សព្វផ្សាយតាមបែបឌីជីថលដែលមានប្រសិទ្ធភាព ព្រមទាំងនឹងចូលរួមពង្រីកវិសាលភាពនៃការចែករំលែកចំណេះដឹង បទពិសោធន៍ និងសុវត្ថិភាពពាក់ព័ន្ធនឹងការប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុទៅកាន់ប្រជាពលរដ្ឋគ្រប់វ័យ និងគ្រប់ទីកន្លែង។ ខ្ញុំ ក៏សូមជំរុញលើកទឹកចិត្តដល់គ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ ពិសេស សមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា ក្រុមហ៊ុន ក្រេឌីត ប៉្យួរ៉ូ (ខេមបូឌា) ខូអិលធីឌី (CBC) ក្រុមហ៊ុន អប្សរា មេឌា សឺវីស គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់បន្តផ្តួចផ្តើម និងលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុឱ្យបានកាន់តែទូលំទូលាយ ដើម្បីជាប្រយោជន៍ដល់វិស័យធនាគារ ដល់សង្គម និងសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាទាំងមូល»៕