តាកែវ ៖ ជារបកគំហើញថ្មីក្រោមស្នាដៃអ្នកខេត្តតាកែវ ដែលយកផ្លែព្រីងកែច្នៃ ចម្រាញ់ និងផ្អាប់បន្ទុំទុកផលិតបានជាស្រាព្រីង ក្រោមយីហោ ស្រាព្រីង តាកែវ ដែលមានរសជាតិឈ្ងុយឆ្ងាញ់ជាប់ចិត្ត ជួយដល់សុខភាពអ្នកទទួលទាន និងកំពុងទទួលបានការគាំទ្រយ៉ាងច្រើននៅលើទីផ្សារ។
ស្រាព្រីង តាកែវ (Takeo Jambolan Wine) ជាសិប្បកម្មក្នុងស្រុកមួយ ដែលចម្រាញ់ចេញពីផ្លែព្រីងក្នុងតំបន់ និងត្រូវបានបន្ទុំទុកស្រដៀងនឹងស្រាក្រហមផលិតចេញពីផ្លែទំពាំងបាយជូរ ប្រកបដោយក្លិនឈ្ងុយរសជាតិផ្អែមឆ្ងាញ់ ចត់ប្លែកម្យ៉ាង ជាពិសេសបើបងប្អូនពិសាតិចៗ និងទៀងទាត់អាចមានប្រយោជន៍ដល់សុខភាពថែមទៀតផង។
លោក រស់ ខេត ជាម្ចាស់សិប្បកម្ម ស្រាព្រីង តាកែវ ស្ថិតក្នុងស្រុកអង្គរបូរី ខេត្តតាកែវ បានប្រាប់ AMS ឱ្យដឹងថា ដោយសារតែមើលឃើញពីអត្ថប្រយោជន៍របស់ផ្លែព្រីង និងបានសាកកែច្នៃក្រោយបានហាត់រៀនជំនាញពីសាលាភូមិន្ទកសិកម្មចំការដូង លោកបានកែច្នៃស្រាព្រីងនេះកាលពីឆ្នាំ២០១២ និងបានដាក់លក់នៅលើទីផ្សារលើកដំបូងក្នុងឆ្នាំ២០១៣ ។
លោកមានប្រសាសន៍ថា ៖
“កាលនោះសាលាភូមិន្ទកសិកម្មចំការដូង គេចុះមកបង្រៀនពីរបៀបធ្វើស្រាស្វាយទេ តែខ្ញុំនឹកឃើញថាផ្លែព្រីងមានប្រយោជន៍ច្រើនដូចជាថ្នាំបុរាណដែរ ខ្ញុំក៏យកមកបន្ទុំធ្វើជាស្រា ហើយវាមានរសជាតិឆ្ងាញ់ និងជួយដល់សុខភាពទៀតផង”
បច្ចុប្បន្ន សិប្បកម្ម ស្រាពីរង តាកែវ មានស្រានៅក្នុងស្តុក និងកំពុងស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលបន្ទុំប្រមាណ ១៦ ០០០លីត្រ ដែលត្រូវបានចែកចេញជាប្រភេទខុសៗគ្នា ពោលគឺបែងចែកសម្រាប់អាយុកាលបន្ទុំផ្សេងគ្នា ដែលមានអាយុចាប់ពី ៦ខែ រហូតដល់ ៥ឆ្នាំ ដោយសារការផលិតស្រាគឺគេត្រូវបន្ទុំទុកកាន់តែយូរកាន់តែមានរសជាតិ។ សម្រាប់រយៈពេលផ្អាប់ទុកនេះមានត្រឹម ៦ខែ តែបើចង់បានរសជាតិឆ្ងាញ់គឺអាចត្រឹម១ឆ្នាំ ដោយគិតរួមទាំងការច្រកដាក់ដប និងវេចខ្ចប់តាមស្តង់ដារផងដែរ។
លោកបន្តថា កាលមិនទាន់មានបញ្ហាកូវីដ ១៩ លោកអាចលក់បានច្រើនតាមរយៈការលក់នៅទីតាំងផ្ទាល់ លក់តាមការតាំងពីព័រណ៌នៅតាមបណ្ដាខេត្តផ្សេងៗ ក៏ដូចជានៅតាមទីផ្សារទូទៅ រាប់ទាំងផ្សារទំនើបផងដែរ ដែលយ៉ាងហោចណាស់លក់បានប្រមាណ ៥០០-៦០០លីត្រក្នុងមួយខែ ប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្ននេះ ដោយសារតែបញ្ហាជំងឺឆ្លងលោកអាចលក់បានតែតាមអនឡាញប្រមាណ ៣០០ដបក្នុងមួយខែប៉ុណ្ណោះ ដែលមានតម្លៃចាប់ពី៦ដុល្លារឡើងទៅក្នុងមួយដបអាស្រ័យតាមអាយុកាលនៃការបន្ទុំ។
លោកបានបញ្ជាក់ថា ទាក់ទងទៅនឹងអតិថិជនដែលនិយមគាំទ្រស្រាព្រីង តាកែវ ភាគច្រើនជាអ្នករស់នៅតាមបណ្តាខេត្តក្រុងស្ទើរទូទាំង និងមានវ័យចាប់ពី ២០ឆ្នាំឡើងទៅ ពោលគឺអ្នកដែលនិយមទទួលទានស្រាតិចៗដើម្បីសុខភាព មិនថាជាស្រ្តី ឬបុរសនោះទេ។
លោកបន្ថែមថា ៖
“ស្រាព្រីង មានរសជាតិឆ្ងាញ់ និងមានអត្ថប្រយោជន៍ច្រើនដល់សុខភាព បណ្ដេញជាតិពុល អ្នកមានជំងឺទឹកនោមក៏អាចពិសាបាន ពិសាអត់ឈឺក្បាល ជួយសម្រួលសរសៃឈាម និងបេះដូង និងមានអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗទៀត”
ចំពោះការផលិតវិញត្រូវបានម្ចាស់សិប្បកម្មរូបនេះរៀបរាប់ថា ៖
“យើងសម្រុកផលិតនៅរដូវព្រីងផ្លែដែលមានរយៈពេលប្រមាណ ២ខែគិតចាប់ពីខែឧសភា ដល់ខែកក្កដា ហើយយើងទិញប្រមាណ ៤-៥ តោនក្នុងមួយរដូវ។ ក្នុងការផលិតប្រមាណពីរខែនេះ ត្រូវជួលកម្មករប្រមាណ ១០នាក់ ដើម្បីរូតរះផលិតឱ្យទាន់រដូវ តែក្រៅពីនេះសមាជិកនៅក្នុងគ្រួសារជាអ្នកកាន់កាប់ដោយផ្ទាល់”
គួរបញ្ជាក់ដែរថា កាលពីដំបូងឡើយ លោកបានសាកផលិតក្នុងទំហំតូចដោយប្រើដើមទុនប្រមាណ ១០០ ដុល្លារប៉ុណ្ណោះ ដែលចំណាយលើវត្ថុធាតុដើមដូចជាផ្លែព្រីង ស្ករ មេ និងធុងសម្រាប់បន្ទុំជាដើម។ ទំហំផលិតនេះ គឺជាចំណុចសាកល្បងដើម្បីចែកបងប្អូនជិតខាងភ្លក្សរសជាតិស្រាប្រភេទថ្មីនេះមុននឹងធ្វើការពង្រីកទំហំផលិត។ លុះក្រោយពេលទទួលបានការគាំទ្រទៅលើរសជាតិ លោកក៏សម្រេចចិត្តពង្រីកអាជីវកម្ម និងបើកជាសិប្បកម្មកែច្នៃផលិតស្រាព្រីងតែម្ដង។
ដោយឡែក ពាក់ព័ន្ធទៅនឹងបញ្ហាប្រឈម ត្រូវបានលោកបញ្ជាក់ថា បញ្ហាដើមទុនគឺជាកត្តាសំខាន់ដែលត្រូវការចំណាយច្រើនទៅលើវត្ថុធាតុដើមក៏ដូចជាសម្ភារក្នុងការផលិត ហើយក្រៅពីនេះក៏មានកត្តាទីតាំងដែលគេត្រូវការកន្លែងស្តុកទុកស្រាដែលត្រូវបានបន្ទុំជាបន្តបន្ទាប់ និងចំណាយពេលយូរផងដែរ។ ជាមួយគ្នានេះ ការវេចខ្ចប់ក៏នៅមានចំណុចខ្វះខាតនៅឡើយ ដោយសារត្រូវទិញដបពីខាងសិប្បកម្មដទៃ ដែលនាំចូលពីប្រទេសជិតខាងមកមានតម្លៃថ្លៃ។
សម្រាប់ថ្ងៃអនាគត សិប្បករ រស់ ខេត ចង់ពង្រីកសិប្បកម្មមួយនេះឱ្យកាន់តែធំ និងទុករបកគំហើញមួយនេះឱ្យកូនចៅជំនាន់ក្រោយដែលជាការកែច្នៃធនធនក្នុងស្រុកឱ្យក្លាយជាផលិតផលថ្មី ប្លែក និងមានតម្លៃ។ ក្រៅពីនេះ លោកក៏មានគម្រោងផ្សព្វផ្សាយអំពីផលិតផលស្រាព្រីងឱ្យមានទីផ្សារកាន់តែទូលំទូលាយ និងឈានដល់ការនាំចេញទៅបរទេសផងដែរ។ ចុងក្រោយ លោកក៏សូមអំពាវនាវឱ្យបងប្អូនខ្មែរ គាំទ្រផលិតផលកែច្នៃក្នុងស្រុកឱ្យបានកាន់តែច្រើនបន្ថែមទៀត ដែលជាផ្នែកមួយជួយបង្កើតការងារជូនដល់ប្រជាជនក្នុងស្រុក ហើយក៏ជាការចូលរួមគាំទ្រជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចផងដែរ៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ការហាមឃាត់របស់ចិនលើការនាំចេញលោហៈធាតុកម្រកំពុងរារាំងដល់ផែនការបង្កើតមនុស្សយន្តរបស់ក្រុមហ៊ុនអាម៉េរិក Tesla
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 25/04/2025
ថ្មីៗនេះ ចិនបានផ្អាកការនាំចេញធនាធានរ៉ែកម្រ និងមេដែកសំខាន់ៗជាច្រើន ដែលជាសងសឹកចំពោះពន្ធគយរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក ហើយវាបានរំខានដល់ផែនការមួយចំនួនរបស់ Elon Musk ក្នុងការសាងសង់មនុស្សយន្ត