ភ្នំពេញ ៖ នៅក្នុងកិច្ចបើកដំណើរការអាជីវកម្មថ្មីមួយអ្វីដែលសំខាន់បំផុតមុនគេ គឺដើមទុន ដែលជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់ និងត្រូវបានគេយកចិត្តទុកដាក់គិតគូរយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាអាចឱ្យអាជីវកម្មមានប្រតិបត្តិការដោយរលូន និងមានចរន្តសាច់ប្រាក់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងនិរន្តភាព។ ខាងក្រោមនេះជាបទពិសោធន៍ពីការបង្កើតអាជីវកម្មដែលផ្តើមចេញពីដើមទុនតិចតួច ប៉ុន្តែអាចដំណើរការបានដល់ពេលបច្ចុប្បន្ន។
លោក មុន ចាន់វាសនា ជាវិចិត្រករ 3Arts ដែលជាវិចិត្រករគូរគំនូរប្រកបដោយភាពទាក់ទាញ និងរស់រវើកបានមានប្រសាសន៍តាមរយៈកម្មវិធី Khmer Insider ថា វិចិត្រករ 3Arts ត្រូវបានបង្កើតឡើងជាក្រុមដោយមានសមាជិកចំនួន៣នាក់ និងផ្ដើមអាជីវកម្មគំនូរនេះឡើងជាមួយដើមទុនតិចតួចប៉ុណ្ណោះ ដែលចំណាយទៅលើវត្ថុធាតុដើម ហើយវិធីសាស្ត្រយកប្រាក់ចំណូលដែលរកបានបង្វែរជាដើមទុនវិនិយោគបន្ថែម។
លោកបញ្ជាក់ថា៖
” មែនទែនទៅសម្រាប់ដើមទុនរបស់ពួកយើងដុះបូងគឺមានត្រឹម ២០០-៣០០ដុល្លារ ហើយក្រោយពេលចាប់ដំណើរការអាជីវកម្មគំនូរជាក្រុម ពួកយើងក៏ទទួលបានចំណូល ហើយបើសិនជាមានគម្រោងធំ គឺភ្ញៀវតែងតែកក់លុយមុនដែលយើងអាចយកលុយកក់ទៅទិញវត្ថុធាតុដើម ដូចជាទឹកថ្នាំ ជក់ ក្រដាសជាដើម”
លោក មុន ចាន់វាសនា បានប្រាប់ឲ្យដឹងថា សម្រាប់សមាជិករបស់ 3Arts គឺសុទ្ធតែមានជំនាញក្នុងការគូរប្រហាក់ប្រហែលគ្នា ហើយអាចគូរបានគ្រប់ប្រភេទនៃគំនូរទាំងអស់។ ដោយឡែក សម្រាប់វត្ថុធាតុដើម ដូចជា ទឹកថ្នាំ ដីស ខ្មៅដៃ ក្រដាសកាសែតជាដើម ដែលវត្ថុធាតុដើមទាំងអស់នេះ ងាយស្រួលក្នុងការរកទិញនៅតាមផ្សារទូទៅបាន និងមានតម្លៃថោក ហើយក្រៅពីនេះ វត្ថុធាតុដើមមួយចំនួនក៏ទទួលបានពីអ្នកដែលចូលចិត្ត និងស្រឡាញ់វិស័យគំនូរផ្តល់ឲ្យដោយមិនគិតប្រាក់ផងដែរ។
បើតាមការបញ្ជាក់ឲ្យដឹងពីលោក ចាន់វាសនា គិតរហូតមកដល់ពេលនេះ អាជីវកម្មគំនូររបស់លោកបានដំណើរការជិតមួយឆ្នាំមកហើយ ដោយមិនទាន់ជួបភាពប្រឈមនឹងការខាតបង់អ្វីនៅឡើយនោះទេ គ្រាន់តែនៅក្នុងកំឡុងពេលវិបត្តិជំងឺកូវីដ ហាងលក់គំនូនានាត្រូវបានបិទទ្វារធ្វើឱ្យទីផ្សារគំនូរធ្លាក់ចុះ ខណៈដែលដៃគូរប្រគួតប្រជែងក៏មានច្រើន។ នេះជាអ្វីដែលលោកបានលើកឡើង។
ស្រដៀងគ្នានេះ លោក នួនស៊ីនឿន សំណាង ជានាយកប្រតិបត្តិរបស់អាជីវកម្មខ្នាតតូច ប្រអប់ខ្លឹម ដែលទើបបង្កើតឡើងកាលពីពេលថ្មីៗកន្លងទៅ និងកំពុងមានដំណើរនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះបានប្រាប់ឲ្យដឹងថា អាជីវកម្ម ប្រអប់ខ្លឹមបានបង្កើតឡើងដោយការច្នៃប្រឌិតក្នុងការផលិតជាឧបករណ៍ឆ្លាតវៃ ដើម្បីផ្សារភ្ជាប់ការអនុវត្តផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រជាមួយនឹងមេរៀនដែលទទួលបានការបណ្តុះបណ្តាលនៅក្នុងសាលាកម្រិតមធ្យមសិក្សា។
លោកបានបញ្ជាក់ថា ៖ «សម្រាប់អាជីវកម្មរបស់ខ្ញុំប្រើដើមទុនគ្រាដំបូងតិចតួចប៉ុណ្ណោះ ពោលគឺជាលុយដែលខ្ញុំសន្សំបានពីការចូលរួមកម្មវិធីប្រកួតប្រជែងនៅវិទ្យាល័យគ្រាដែលខ្ញុំនៅខេត្ត លុះដល់ពេលខ្ញុំមកធ្វើការនៅភ្នំពេញ ខ្ញុំបានចូលរួមកម្មវិធី BlueTribe ដែលជាកម្មវិធីរបស់ UNDP និងសហគ្រិនខ្មែរ ហើយទទួលបានថវិកាវិនិយោគពីកម្មវិធី ៥ ០០០ដុល្លា រួមជាមួយនឹងការផ្តល់នូវទីកន្លែងសម្រាប់ធ្វើការ រួមជាមួយនឹងការទទួលបានទីប្រឹក្សាល្អៗ ដើម្បីណែនាំដល់ការគ្រប់គ្រង និងដំណើរការក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្ញុំ»។
ជាមួយគ្នានេះ លោក សំណាង ក៏បានបញ្ជាក់ឲ្យដឹងផងដែរថា ត្បិតថាអាជីវកម្មរបស់លោកជាប្រភេទអាជីវកម្មថ្មី និងមានទីផ្សារមិនទាន់ទូលាយ ប៉ុន្តែសម្រាប់ចំណូល និងចំណាយគឺអាចទូទាត់គ្នាបាន ត្បិតកាធ្វើប្រអប់ខ្លឹមគឺចំណាយតិច ហើយអាចលក់បានចំណូលគួរសម។ យ៉ាងណាក៏ដោយ ការគិតគូរទៅលើដើមទុនបម្រុងសម្រាប់ដំណើរការអាជីវកម្មថ្មីថ្មោងមួយនេះគឺនៅតែជាចំណុចសំខាន់ដែលត្រូវពិចារណាបំផុត។ គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ប្រអប់ខ្លឹម (Klem Box) គឺជាឧបករណ៍មួយដែលពាំនាំនូវបទពិសោធន៍ថ្មីមកជូនសិស្សានុសិស្សដែលកំពុងសិក្សាឱ្យទទួលបាននូវការអនុវត្តជាក់ស្ដែងស្របតាមកម្មវិធីសិក្សានីមួយៗរបស់ក្រសួងអប់រំ ដោយវាត្រូវបានផលិតឡើងជា ៣ ប្រភេទ និងត្រូវបានដាក់លក់ប្រមាណជាង៣៥០ប្រអប់ហើយដោយប្រអប់ ១ មានតម្លៃ ៧ដុល្លារ ចំណែកឯប្រអប់ ២ផ្សេងទៀតលក់ក្នុងតម្លៃ ៩ដុល្លារ៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ព្រះរាជពិធីស្ទូងស្រូវដោយអធិរាជជប៉ុនបង្ហាញពីការឲ្យតម្លៃវិស័យកសិកម្ម ផ្សារភ្ជាប់ជំនឿ និងប្រពៃណី ទាំងពលរដ្ឋនិងរាជវង្ស
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 20/05/2025
កាលពីថ្ងៃទី១៤ ខែឧសភា កន្លងទៅនេះ រាជវាំងជប៉ុន បានរៀបចំពិធីបុណ្យប្រពែណីមួយសម្រាប់ការដាំដុះស្រូវដែលជាពិធីត្រូវបានចាត់ទុកថាមានអត្ថន័យសំខាន់ តំណាងឲ្យវិស័យកសិកម្ម ក៏ដូចជាជំនឿនិងប្រពៃណី វប្បធម៍របស់ប្រទេសជប៉ុនផងដែរ
មេនូឡាយហ្វ៍ គាំទ្រក្តីស្រមៃរបស់កុមារកម្ពុជាជាមួយផលិតផលធានារ៉ាប់រងថ្មី “Manulife បរិញ្ញា (Manulife Pak Rinha)”
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 20/05/2025
ក្រុមហ៊ុន មេនូឡាយហ្វ៍ មានមោទនភាពក្នុងការដាក់សម្ពោធផលិតផលថ្មីដែលមានឈ្មោះថា “មេនូឡាយហ្វ៍ បរិញ្ញា (Manulife Pak Rinha)” ដើម្បីធានាអនាគតការសិក្សារបស់កុមារកម្ពុជា និងផ្តល់សន្តិភាពផ្លូវចិត្តផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុដល់ឪពុកម្តាយគ្រប់ៗរូប