ភ្នំពេញ ៖ ត្នោត ជារុក្ខជាតិមួយប្រភេទ ផ្តល់ប្រយោជន៍យ៉ាងច្រើន រាប់តាំងពីស្លឹកត្នោត ដើមត្នោត ធាងត្នោត គ្រាប់ត្នោត ទឹកត្នោត ពិសេស គឺផ្លែត្នោតទុំ ដែលគេអាចយកមកធ្វើជានំត្នោត អន្សមត្នោត និងអាកោត្នោត។ ដោយឡែកថ្មីៗនេះ ផ្លែត្នោតទុំត្រូវបានគេយកទៅកែច្នៃទៅជានំប៉័ងមួយប្រភេទ ដែលមានរសជាតិឈ្ងុយឆ្ងាញ់ ថ្មីប្លែក និងទទួលបានការគាំទ្រជាងខ្លាំងនៅលើទីផ្សារ។
CHRIZT BEN ជាយីហោហាងផលិត និងនំប៉័ងកែច្នៃរសជាតិផ្លែត្នោតទុំ សាច់នំទន់ល្មើយ រសជាតិឆ្ងាញ់ ក្លិនឈ្ងុយប្លែក និងមានអ្នកនិយមទទួលទាននំប៉័ងគាំទ្រគួរឲ្យកត់សម្គាល់។
លោក ប៊ុន វុធឌីកា ស្ថាបនិកហាងនំប៉័ង CHRIZT BEN បានប្រាប់ AMS យ៉ាងដូច្នេះថា ៖
“ដំណើរដើមទងនៃការបង្កើតជានំប៉័ងរសជាតិត្នោតទុំនេះ គឺក្រោយពេលខ្ញុំមកពីបរទេស ហើយខ្ញុំទៅលេងម្ដាយខ្ញុំនៅខេត្តកំពង់ស្ពឺ ខ្ញុំនឹកឃើញដល់នំអាកោត្នោត តែអត់មានលក់ដោយសារអត់មានតម្រូវការ តែដើមត្នោតនៅខេត្តកំពង់ស្ពឺគឺមានច្រើនជាងគេបំផុត ហើយផ្លែត្នោតនេះទៀតសោតទុំជ្រុះចោល ខ្ញុំក៏គិតថាប្រសិនបើខ្ញុំមានហាងនំប៉័ង ខ្ញុំត្រូវតែបង្កើតនូវនំប៉័ងត្នោតនេះឡើង ដើម្បីបានរសជាតិដែលខ្ញុំចូលចិត្ត”
លោកបន្តឲ្យដឹងថា បច្ចុប្បន្ន នំប៉័ងត្នោតនៅក្នុងហាងរបស់លោកមានប្រភេទផ្សេងៗគ្នា រួមមាន នំប៉័ងត្នោតដើម ក្ដឹបនំប៉័ងត្នោត នំប៉័ងត្នោតលាយសាច់ផាត់ និងនំប៉័ងត្នោតលាយហត់ដក ដែលមានរសជាតិឆ្ងាញ់បានពីការលាយសាច់ត្នោតស្រស់ៗជាមូយគ្រឿងផ្សំនំប៉័ងតាមបែបអឺរ៉ុប ដែលអាចឱ្យអ្នកបរិភោគទទួលបាននូវឱជារសថ្មីប្លែកពីក្លិនផ្លែត្នោតទុំផងដែរ។
ម្ចាស់ហាងខាងលើបានរៀបរាប់ពីការផលិតផងដែរថា ៖
“ដើម្បីក្លាយជានំប៉័ងត្នោតមួយបានយើងត្រូវការផ្លែត្នោតទុំណាដែលថ្មីៗ រួចយកមកដំឱ្យទន់ បកសំបកចេញ និងដាក់ត្រាំទឹក។ បន្ទាប់ពីត្រាំទឹកហើយ យើងយកវាទៅឈូសដើម្បីបានជាសាច់ត្នោតទុកសម្រាប់លាយជាមួយម្សៅតាមរូបមន្ត វាយចូលគ្នាដោយម៉ាស៊ីន រួចយកវាទៅអង្កន់តាមទំហំនំប៉័ង។ បន្ទាប់ពីនេះ គេទុកបំណែកម្សៅដែលបានកាត់ហើយនោះរយៈពេល ១ម៉ោងកន្លះទៅ ២ម៉ោងឱ្យឡើង ទើបយកទៅដុតរយៈពេល ២០-២៥ នាទីជាការស្រច”
ដោយឡែក ទាក់ទងទៅនឹងយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារ លោក វុធដីកា បង្ហើបដែរថា ៖
“យើងត្រូវប្រើយុទ្ធសាស្រ្តដែលអាចបត់បែនបានតាមរដូវកាលក៏ដូចជាចំណង់ចំណូលចិត្តរបស់អតថិជន…យើងមាន promotion នៅរដូវបុណ្យទាន ឬឱកាសពិសេសផ្សេងៗ ដើម្បីឱ្យអតិថិជនបានដឹង បានស្គាល់ពីរសជាតិនំប៉័ងរបស់យើង …ក្រោយគេបានដឹង និងស្គាល់រសជាតិនំប៉័ងរបស់យើងហើយ យើងនឹងមិនពិបាកលក់នោះទេ”
ជាមួយគ្នានេះ លោកក៏បានផ្ដល់ជាមតិផងដែរថា ក្នុងនាមជាម្ចាស់អាជីវកម្មមួយ គេត្រូវមានចំណេះដឹងគ្រប់ផ្នែក ក៏ដូចជាមានភាពបត់បែននៅគ្រប់កាលៈទេសៈផងដែរ។ ចំណេះដឹងដែលម្ចាស់ហាងមួយរូបត្រូវចេះរួមមានដូចជា ផ្នែកទីផ្សារ គណនេយ្យ គ្រប់គ្រងបុគ្គលិក និងរដ្ឋបាល និងចេះមើលរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុជាដើម ដែលអាចដឹងពីទិដ្ឋភាពទាំងមូលនៅក្នុងហាង មិនថាការលក់កើនឡើង ឬធ្លាក់ចុះបែបណា គួរទិញវត្ថុធាតុដើមណាទុកបានយូរ ឬទុកបានរយៈពេលខ្លី ហើយរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុមានការប្រែប្រួលរបៀបណាក្នុងស្ថានភាពបែបណា។ ដូច្នេះម្ចាស់ហាងត្រូវតែមានភាពបត់បែនក្នុងការរកស៊ី។
ចំពោះបញ្ហាប្រឈម លោកបានបញ្ជាក់ដែរថា ភាគច្រើនកើនឡើងនៅពេលមានការបញ្ជាទិញច្រើនពីសំណាក់អតិថិជនរហូតពុំអាចធ្វើទាន់ពេល ការផ្គត់ផ្គង់មានភាពយឺតយ៉ាវដែលប៉ះពាល់អារម្មណ៍ភ្ញៀវ។ ប៉ុន្តែទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ដើម្បីអាចរក្សាបាននូវកិច្ចដំណើរការលក់ប្រកបដោយភាពជោគជ័យខ្ពស់ ត្រូវតែបង្កើនការយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះការធ្វើបដិសណ្ឋារកិច្ចគ្រប់អតិថិជនប្រកបដោយយកចិត្តទុកដាក់ បុគ្គលិកត្រូវចេះរួសរាយរាក់ទាក់ ចេះប្រើពាក្យសម្ដីពីរោះ និងពន្យល់ភ្ញៀវឱ្យយល់ពីដំណើរការផលិត និងភាពយឺតយ៉ាវ។
ជាមតិចូលរួមសម្រាប់អ្នកចង់ចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្ម ស្ថាបនិកហាងនំប៉័ង CHRIZT BEN បានបញ្ជាក់ថា ដើម្បីបង្កើតជាអាជីវកម្ម និងធ្វើឱ្យអាជីវកម្មមានភាពរលូន គប្បីត្រូវរកអ្វីដែលថ្មី កុំធ្វើតាមគេ មួយវិញទៀតមុនពេលចាប់ផ្តើមបង្កើតអាជីវកម្មអ្វីក៏ដោយ ត្រូវចេះមូលដ្ឋានគ្រឹះរបស់អាជីវកម្មនោះ មិនថាទោះជាហាងនំប៉័ង ឬភោជនីយដ្ឋាននោះទេ ចុងក្រោយគឺម្ចាស់អាជីវម្មត្រូវតែពូកែលក់ មានន័យថាការលក់ចេញពីចិត្ត និងភាពស្មោះត្រង់ដល់អតិថិជន ស្វែងយល់ទឹកចិត្តអតិថិជនចង់បានអ្វី ចង់បានរសជាតិយ៉ាងណា មានការកែលម្អក៏ដូចជាប្រែប្រួលអ្វីខ្លះ តែក៏ត្រូវប្រាកដប្រជាចំពោះរសជាតិដើមរបស់ខ្លួនដែលធានាថាប្លែកពីគេផងដែរ។ សម្រាប់អនាគត លោក ប៊ន វុធឌីកា ពង្រីកបើកហាងនំប៉័ងយីហោ CHRIZT BEN នេះឱ្យមានសាខានៅទូទាំងរាជធានីភ្នំពេញ ហើយបើអាចបន្តទៅដល់បណ្តាខេត្តមួយចំនួនទៀត ដើម្បីអាចឲ្យមនុស្សជាច្រើនបានស្គាល់ និងភ្លកសរសជាតិនំប៉័ងត្នោតឲ្យកាន់តែទូលាយ៕
ជីវប្រវត្តិ: ជានិស្សិតនៃសាលកវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ដេប៉ាតឺម៉ង់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងសារគមនាគមន៍។ បច្ចុប្បន្ន ជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មាននៅ AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ទទួលផលពីអាជីវកម្មបរិយាបន្ន សហគមន៍កសិកម្មមួយអាចផ្គត់ផ្គង់បន្លែបានជាង១តោន ក្នុងមួយខែ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 19/04/2024
អាជីវកម្មបរិយាបន្ន គឺជាប្រភេទអាជីវកម្មគំរូថ្មីមួយដែលអាចផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់អ្នកពាក់ព័ន្ធ និងអាចជំរុញសេដ្ឋកិច្ចទាំងក្នុងសហគមន៍ និងប្រទេសជាតិមួយ។
Good Nature Agro (GNA) ជួយកសិករខ្នាតតូចបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមរយៈការអនុវត្តកសិកម្មប្រកបដោយភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 19/04/2024
Good Nature Agro (GNA) ជួយកសិករខ្នាតតូចបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមរយៈការអនុវត្តកសិកម្មប្រកបដោយភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ
e-Choupal ជាវេទិកាអនឡាញធំបំផុតនៅឥណ្ឌាជួយនាំចេញកសិផលដោយផ្ទាល់ពីកសិករក្រីក្ររាប់លាននាក់
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 19/04/2024
e-Choupal គែជាច្រកនាំចេញកសិផលដ៏ធំបំផុតមួយរបស់ឥណ្ឌាតាមរយៈបណ្តាញអ៊ិនធឺណេតដោយគិតមកដល់ពេលនេះមានកសិករក្រីក្រប្រមាណជា៤លាននាក់កំពុងអាស្រ័យផល