ភ្នំពេញ ៖ ការប្រារព្ធកម្មវិធីដ៏ធំបំផុតមិនធ្លាប់មាននៃការច្នៃប្រឌិតអេកូជាមួយនឹងការចាប់ផ្តើមសប្តាហ៍ថាមពលស្អាតឆ្នាំ២០២២ (CEW22) ដែលរៀបចំដោយ EnergyLab ជាព្រឹត្តិការណ៍ប្រចាំឆ្នាំដែលបង្ហាញពីកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដែលបានធ្វើឡើងដោយវិស័យសាធារណៈ និងឯកជន ដើម្បីឆ្ពោះទៅការរស់នៅបៃតង។
កម្មវិធីឆ្នាំនេះបានប្រព្រឹត្តទៅចាប់ពីថ្ងៃទី២០ដល់ថ្ងៃទី ២៧ខែតុលា ឆ្នាំ២០២២ នៅទីតាំងផ្សេងៗជុំវិញរាជធានីភ្នំពេញ ដែលនឹងត្រូវរៀបចំដោយដៃគូវិស័យសាធារណៈ និងឯកជនជាង ៣០មកពីវិស័យអេកូថាមពលស្អាត តំណាងរដ្ឋាភិបាល ស្ថានទូត និងអ្នកចូលរួមជាសាធារណៈជនរាប់ម៉ឺននាក់។
លោក ណាថារុន ង៉ោស៊ុន (Natharoun Ngo Son) នាយកប្រចាំប្រទេសនៃអង្គការ EnergyLab បាននិយាយថា
“នេះគឺជាការប្រារព្ធកម្មវិធីលើកទី៥របស់សប្តាហ៍ថាមពលស្អាត។ កម្មវិធីនេះបានទាក់ទាញអ្នកចូលរួមជាច្រើនរៀងរាល់ឆ្នាំ ហើយវាអនុញ្ញាតឱ្យយើងគាំទ្រដល់ប្រទេសកម្ពុជាក្នុងការកសាងទំនាក់ទំនង និងកាត់បន្ថយគម្លាតរវាងភាគីពាក់ព័ន្ធសំខាន់ៗជាច្រើននៅទូទាំងវិស័យ”
លោកបានបន្តថា ៖
“ប្រទេសកម្ពុជាមានធនធានថាមពលស្អាត ដោយមានសក្តានុពលថាមពលសូឡា និងថាមពលខ្យល់ដែលមានតម្លៃទាប និងអាចប្រើប្រាស់ដើម្បីពង្រឹង និងកាត់បន្ថយឧស្ម័នកាបូនិកក្នុងសេដ្ឋកិច្ចរបស់ខ្លួន បង្កើតការងារបៃតង កាត់បន្ថយតម្លៃអគ្គិសនី និងលើកកម្ពស់ឯករាជ្យភាពថាមពល”
កម្មវិធីនេះបានចាប់ផ្តើមជាផ្លូវការនៅថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី២០ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២២ នៅគេហដ្ឋានរបស់ឯកអគ្គរដ្ឋទូតអូស្ត្រាលី ដោយមានសុន្ទរកថាបើកពីសំណាក់ឯកឧត្តម Pablo Kang ឯកអគ្គរាជទូតអូស្រ្តាលីប្រចាំប្រទេសកម្ពុជា អ្នកតំណាង យូអិនឌីភី ប្រចាំកម្ពុជា លោកស្រី Alissar Chaker ឯកឧត្តម កែវ រតនៈ រដ្ឋមន្រ្តីប្រតិភូអមនាយករដ្ឋមន្រ្តី និងជាអគ្គនាយកអគ្គិសនីកម្ពុជា និងលោក ណាថារុន ង៉ោស៊ុន នាយកប្រចាំប្រទេសនៃអង្គការ EnergyLab។
ឯកឧត្ដម Pablo Kang ឯកអគ្គរដ្ឋទូតអូស្ត្រាលីបានមានប្រសាសន៍ថា ៖
“អូស្ត្រាលីគឺជាអ្នកផ្តើមមូលនិធិឧបត្ថម្ភនៃសប្តាហ៍ថាមពលស្អាត ហើយប្តេជ្ញាធ្វើការជាមួយកម្ពុជាក្នុងការកសាងវិស័យថាមពលស្អាតឱ្យរឹងមាំ និងបើកទំព័រពាណិជ្ជកម្ម និងការវិនិយោគបៃតង។ សប្តាហ៍ថាមពលស្អាត គឺជាឱកាសដ៏ល្អសម្រាប់អ្នកធ្វើគោលនយោបាយ អ្នកដឹកនាំ សង្គមស៊ីវិល និងអ្នកច្នៃប្រឌិត ដើម្បីរួមគ្នាពិភាក្សាអំពីការផ្លាស់ប្តូរថាមពលស្អាតរបស់កម្ពុជា ដើម្បីដោះស្រាយការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ និងទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ពីសេដ្ឋកិច្ចបៃតង”
ក្នុងរយៈពេល ៧ ថ្ងៃនៃការប្រារព្ធកម្មវិធីដ៏ធំខាងលើនេះ ក៏មានកម្មវីធីជាច្រើនទៀតនៅកន្លែងផ្សេងៗគ្នា រួមទាំងសិក្ខាសាលារបស់និស្សិត និងវគ្គតស៊ូមតិនៅវិទ្យាស្ថានបច្ចេកវិទ្យាកម្ពុជា ការពិភាក្សាលើប្រធានបទធុរកិច្ចថ្មីប្រកបដោយនិរន្តរភាព នៅមជ្ឈមណ្ឌលសហប្រតិបត្តិការកម្ពុជា-ជប៉ុន ការពិភាក្សាពីគោលនយោបាយថាមពលរបស់កម្ពុជា និងការអភិវឌ្ឍន៍ថាមពលស្អាតក្នុងតំបន់នៅសាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទនីតិសាស្ត្រ និងវិទ្យាសាស្ត្រសេដ្ឋកិច្ច និងកម្មវីធីផ្សេងៗទៀត។
ព្រឹត្តការណ៍ឆ្នាំ២០២២ នេះត្រូវបានកំណត់ថាជាព្រឹត្តការណ៍ធំបំផុតប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំមុនៗ ហើយសប្ដាហ៍ថាមពលស្អាតគឺជាកម្មវិធីតែមួយគត់ដែលផ្ដល់វេទិកាលើកតម្កើង និងអបអរសាទរដល់បុគ្គល ក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនឆ្នើម ដែលអនុវត្តដំណោះស្រាយបរិស្ថាន និងតស៊ូមតិក្នុងវិស័យថាមពលនេះ។
គួរជម្រាបផងដែរថា នៅក្នុងឱកាសប្រកាសចាប់ផ្តើមអនុវត្តព្រឹត្តិការណ៍សប្ដាហ៍ថាមពលស្អាត កម្មវិធីក៏បានបង្ហាញមុខ និងប្រគល់ពានរង្វាន់ជូនដល់ម្ចាស់ជ័យលាភី (INDIVIDUAL AWARD) ផងដែរ ដែលអាចស្វែងរកវិធីវិជ្ជមាន និងទាក់ទាញ ដើម្បីផ្លាស់ប្តូរអាកប្បកិរិយា និងបង្កើតការសន្សំថាមពល ក៏ដូចជាការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធត្រជាក់ធម្មជាតិផងដែរ។
ម្ចាស់ពានរង្វាន់ប្រចាំឆ្នាំរូបនេះមានឈ្មោះ ម៉ុច ភក្តី ភេទស្រី ដែលជាម្តាយដ៏មានមោទនភាព និងមានកូន៣នាក់នៅក្នុងបន្ទុក។ អ្នកនាងមកពីស្រុកកៀនស្វាយ ខេត្តកណ្តាល ដោយមានចំណូលចិត្តទទួលទានផ្លែទុរេន។ ជាបទពិសោធ អ្នកនាងបានបម្រើការងារនៅជាមួយស្ថាប័ន អេ អឹម ខេ តាំងពីឆ្នាំ២០០៤ ហើយក៏ជាអ្នកដឹកនាំកម្មវិធី អេ អឹម ខេ ថាមពលស្អាតផងដែរ ដែលឈរលើតួនាទីជាមន្ត្រីហិរញ្ញវត្ថុជាន់ខ្ពស់របស់នាង។
អ្នកនាងបានដឹកនាំការសាកល្បង EE នៅក្នុងអគារចំនួន ២ នៅកម្រិតទីស្នាក់ការកណ្តាល អេ អឹម ខេ ហើយបានរកឃើញវិធីវិជ្ជមានជាច្រើនក្នុងការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹង និងបណ្តុះបណ្តាលសហការីរបស់នាង ខណៈពេលដែលការស្វែងរកវិធីវិជ្ជមាន និងទាក់ទាញដើម្បីផ្លាស់ប្តូរអាកប្បកិរិយា និងបង្កើតការសន្សំថាមពល និងការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធត្រជាក់ធម្មជាតិ។ អ្នកនាងបានគាំទ្រលើការផ្លាស់ប្តូរទៅប្រើប្រាស់អំពូល LED ពេញលេញ និងបានសម្របសម្រួលការសិក្សារយៈពេល ២ សប្តាហ៍ ដើម្បីស្វែងរកឧបករណ៍ប្រើប្រាស់ថាមពលច្រើនបំផុត រួមជាមួយនឹងការបណ្តុះបណ្តាល EE ទៅដល់សហសេវិកចំនួន២០០ នាក់ផ្សេងទៀត។
អ្វីដែលសំខាន់ អ្នកនាង ម៉ុច ភក្តី បានក្លាយជាជនគំរូ ក្នុងការបង្កើតការប្រកួតប្រជែងសន្សំថាមពលនៅទូទាំង អេ អឹម ខេ ១៥០ សាខា ហើយក៏កំពុងបំប្លែងគ្រួសាររបស់នាង រួមទាំងគ្រួសារអ្នកដទៃឱ្យឈានទៅដល់ការអនុវត្ត EE ទាំងអស់គ្នា!
បន្ថែមពីនេះ កម្មវិធីក៏មានការប្រគល់ពានរង្វាន់ដល់ក្រុមហ៊ុនដែលទទួលបានជ័យលាភីប្រចាំឆ្នាំផងដែរ ដែលបានទៅលើក្រុមហ៊ុន SOGE ជាឈ្មោះ និងម៉ាកសញ្ញាដ៏ល្បីនៃឧបករណ៍ថាមពលអគ្គិសនីដើរដោយពន្លឺព្រះអាទិត្យ និងមានប្រជាប្រិយភាពនៅលើទីផ្សារកម្ពុជា។ SOGE បានចាប់ផ្តើមនៅក្នុងឆ្នាំ២០០៨ ជាសមាគមមួយដោយផ្តោតតែមួយគត់ដើម្បីបង្កើនការប្រើប្រាស់ថាមពលស្អាតនៅកម្ពុជា និងបានចុះបញ្ជីនៅឆ្នាំ២០១៣ ដែលធ្វើការលើបច្ចេកវិទ្យាថាមពលព្រះអាទិត្យនៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។
សម្រាប់ព័ត៌មានបន្ថែម សូមទាក់ទងទៅកាន់ អ្នកគ្រប់គ្រងកម្មវិធីអ៊ុត សុខផល្គុនតាមរយៈ៖ [email protected]
ឬចូលទៅកាន់បណ្តាញសង្គមផ្លូវការនៅ៖ https://www.facebook.com/cleanenergyweekcambodia
ជីវប្រវត្តិ: លោកមានបទពិសោធន៍ជាង ១០ឆ្នាំក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច អប់រំ សង្គម និងកម្សាន្ត។ បច្ចុប្បន្នលោកជាការីនិពន្ធនៃសារព័ត៌មាន AMS Economy។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ
ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧Manulife និង AUPP រួមគ្នាលើកកម្ពស់ការអប់រំ និងសុវត្ថិភាពហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជា
ព្រឹត្តិការណ៍, អត្ថបទពាណិជ្ជកម្ម
• 17/05/2025
ក្រុមហ៊ុន Manulife Cambodia និង សកលវិទ្យាល័យអាមេរិកាំងភ្នំពេញ (AUPP) បានចុះ MOU ដើម្បីបង្កើតភាពជាដៃគូយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីបង្កើតឱកាសដ៏មានតម្លៃសម្រាប់និស្សិត អ្នកជំនាញ និងសហគមន៍កាន់តែទូលំទូលាយ
អគ្គិសនីកម្ពុជា៖ អត្រាផ្គត់ផ្គង់អគ្គិសនីលំនៅឋានកើនជាង៩៥% ខណៈតាមបណ្តាភូមិមានអគ្គិសនីប្រើ១០០%
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/05/2025
អគ្គនាយកអគ្គិសនីកម្ពុជាបានឱ្យដឹងថា កម្ពុជាសម្រេចបានអត្រាផ្គត់ផ្គង់អគ្គិសនីដល់លំនៅឋានប្រមាណ៩៥,២៤%ពីបណ្តាញជាតិ ដែលមានស្ថិរភាពរួចហើយ និងនៅតាមភូមិ១០០%
ថៃ រឹបអូសសំណល់អេឡិចត្រូនិកខុសច្បាប់របស់អាមេរិកជាង២០០តោន នៅផែទំនិញក្នុងទីក្រុងបាងកក
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/05/2025
ក្រុមមន្ត្រីជំនាញនៃប្រទេសថៃកាលពីថ្ងៃពុធសប្តាហ៍នេះបានប្រកាសថា ខ្លួនបានបើកប្រតិបត្តិការបង្ក្រាប និងរឹបអូសបានប្រភេទសំណល់អេឡិចត្រូនិកដែលនាំចូលពីប្រទេសអាមេរិកក្នុងបរិមាណរហូតដល់ទៅ ២៣៨តោន នៅឯផែស្តុកទំនិញនាទីក្រុងបាងកក
ការលក់រថយន្តចិន BYD យកឈ្នះលើក្រុមហ៊ុនរថយន្តជប៉ុន Toyota នៅក្នុងប្រទេសសឹង្ហបុរី
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/05/2025
BYD លក់រថយន្តបានចំនួន ៣ ០០២ គ្រឿង ឬ ស្មើរនឹង ២០% នៃការលក់រថយន្តសរុបនៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរីក្នុងរយៈពេលបួនខែដំបូងក្នុងឆ្នាំនេះ និងបានយកឈ្នះក្រុមហ៊ុនតូយ៉ូតាដែលលក់រថយន្តចំនួន ២ ០៥០ គ្រឿង