ភ្នំពេញ ៖ ការដឹកជញ្ជូនពីកម្ពុជាទៅចិន និងការដឹកជញ្ជូនពីប្រទេសចិនមកកម្ពុជា នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះភាគច្រើនធ្វើឡើងតាមផ្លូវអាកាស និងផ្លូវទឹក តែបើដឹកតាមផ្លូវអាកាសត្រូវចំណាយថវិកាខ្ពស់ ដូច្នេះជម្រើសតែមួយគឺដឹកតាមផ្លូវទឹក និងត្រូវចំណាយពេលវេលាយូរក្នុងការដឹកជញ្ជូន។
ដើម្បីសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនឱ្យបានលឿនពីប្រទេសចិន ក្រុមអ្នកដឹកជញ្ជូនកម្ពុជាបានទៅទស្សនកិច្ចសិក្សានៅប្រទេសឡាវ ដើម្បីគ្រោងតភ្ជាប់ការដឹកជញ្ជូនពីចិនតាមឡាវចូលមកម្ពុជា។
លោកឧកញ៉ា ស៊ិន ចន្ធី ប្រធានសមាគមភស្តុភារកម្មកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍មុនធ្វើដំណើរទៅកាន់ប្រទេសឡាវនៅថ្ងៃទី២១ មិថុនា ២០២២ ឱ្យដឹងថា កន្លងមក ការដឹកជញ្ជូនពីប្រទេសចិនមកកម្ពុជា និងពីកម្ពុជាទៅប្រទេសចិនត្រូវធ្វើឡើងតាមផ្លូវទឹក និងត្រូវចំណាយពេលវេលាយូរ។
លោកឧកញ៉ា បានឱ្យដឹងទៀតថា ៖
“បច្ចុប្បន្ន ប្រទេសចិនបានតភ្ជាប់ផ្លូវដែកមកប្រទេសឡាវដោយផ្ទាល់ ហើយប្រទេសឡាវក៏ជាប្រទេសដែលជាប់នឹងកម្ពុជា ដូច្នេះទើបយើង ក្នុងនាមជាអ្នកដឹកជញ្ជូននៅកម្ពុជា ទៅចូលរួមទស្សនកិច្ចនៅប្រទេសឡាវ ដើម្បីសិក្សាលទ្ធភាពក្នុងការតភ្ជាប់ការដឹកជញ្ជូនពីប្រទេសចិនមកកម្ពុជាតាមរយៈឡាវ”
លោកឧកញ៉ាបន្តថា បើសិនជាគម្រោងសិក្សានេះទទួលបានជោគជ័យ និងមានការព្រមព្រៀងគ្នានោះ យើងនឹងទទួលបានផលចំណេញច្រើន ជាពិសេសពេលវេលាតែម្ដង។ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រត្រូវប្រើពេលពី១០ថ្ងៃ ទៅកន្លះខែ តែបើសិនជាយើងអាចចរចារ និងដឹកពីប្រទេសចិនមកកាន់ឡាវ ហើយតមកកម្ពុជា នោះយើងនឹងចំណេញពេលវេលាច្រើន និងអាចបញ្ជូនទំនិញទៅកាន់អតិថិជនបានលឿនទាន់ពេលវេលាផងដែរ។
លោកឧកញ៉ាបន្ថែមថា វិស័យដឹកជញ្ជូនបានជួបប្រទះនឹងបញ្ហាអស់រយៈពេល ២ ឆ្នាំមកហើយ ហើយក៏បានប្រសើរឡើងវិញ ក្រោយពីរាជរដ្ឋាភិបាលសម្រេចបើកប្រទេសឡើងវិញនៅចុងឆ្នាំ ២០២១ កន្លងទៅនេះ។ មិនបានប៉ុន្មានខែក្រោយបើកប្រទេស ពិភពលោកក៏ជួបប្រទះនឹងបញ្ហាម្ដងទៀតពីសង្គ្រាមរវាងរុស្ស៊ី និងអ៊ុយក្រែន និងបានធ្វើឱ្យតម្លៃប្រេងឥន្ធនៈហក់ឡើងម្ដងទៀត និងបណ្ដាលឱ្យវិស័យដឹកជញ្ជូនបានជួបនឹងបញ្ហាជាថ្មី។ យ៉ាងណាក្ដីក៏វាមិនបណ្ដាលឱ្យសកម្មភាពដឹកជញ្ជូនអាក់ខាន ដូចកាលពីសម័យកូវីដ១៩ រាលដាលខ្លាំងនោះដែរ។
លោកឧកញ៉ាបញ្ជាក់ថា សកម្មភាពដឹកជញ្ជូនរបស់ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូននានាបានត្រលប់មកធ្វើសកម្មភាព ១០០ ភាគរយឡើងវិញ ហើយក្នុងអំឡុងពេលវិបត្តិប្រេងឥន្ធនៈឡើងថ្លៃដូចគ្នា ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនក៏បានសុំអតិថិជនរបស់ខ្លួនឡើងថ្លៃពី ១៥ ទៅ ២០ ភាគរយ និងសន្យាថា បញ្ចុះតម្លៃមកវិញ នៅពេលតម្លៃប្រេងឥន្ធនៈធ្លាក់មកនៅធម្មតាវិញ។
សូមបញ្ជាក់ថា រាជរដ្ឋាភិបាលបានជំរុញការសាងសង់ និងអភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវតភ្ជាប់ទៅកាន់ច្រកព្រំដែនកម្ពុជា និងប្រទេសជិតខាង ដើម្បីសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនទំនិញចេញ-ចូលប្រទេស បង្កើនទំហំពាណិជ្ជកម្ម និងសម្រួលដល់ទេសចរចេញចូលរវាងប្រទេសជិតខាង និងកម្ពុជាផងដែរ។ ទន្ទឹមនឹងនោះដែរ សម្ដេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីក៏បានជំរុញបង្កើតតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសនៅតាមច្រកទ្វារព្រំដែនកម្ពុជា ទាក់ទាញការវិនិយោគជាតិនិងអន្តរជាតិ បង្កើតការងារដល់ប្រជាពលរដ្ឋនៅច្រកព្រំដែន ក៏ដូចជាប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាទាំងមូល ជំរុញការធ្វើពាណិជ្ជកម្មរវាងកម្ពុជា និងអន្តរជាតិជាដើម៕
ជីវប្រវត្តិ: លោកមានបទពិសោធន៍ជាង ១០ឆ្នាំក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច អប់រំ សង្គម និងកម្សាន្ត។ បច្ចុប្បន្នលោកជាការីនិពន្ធនៃសារព័ត៌មាន AMS Economy។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជន
បទយកការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 16/10/2024
Khmer Insider ជាកម្មវិធីវីដេអូឯកសារមួយដែលបង្កើតឡើងដើម្បីបំផុសគំនិតយុវជនឲ្យក្លាហានចាប់យកក្តីស្រមៃ ឬចាប់អារម្មណ៍លើការបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗជាមួយគំនិត ទុន និងឱកាសទីផ្សារផ្សេងៗ