ភ្នំពេញ ៖ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានផ្តួចផ្តើមនូវយុទ្ធសាស្ត្រស្តីពីការជំរុញអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ននៅកម្ពុជា (IBEEC)។ យុទ្ធសាស្ត្រនេះ ត្រូវបានរៀបចំចងក្រង ក្រោមការដឹកនាំរបស់ក្រសួងឧស្សាហកម្ម វិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍ ដោយក្នុង នោះរួមមានអនុសាសន៍គោលចំនួន ៨ ចំណុច ដែលគាំទ្រដល់ការជំរុញឱ្យមានការវិនិយោគទៅលើប្រភេទអាជីវកម្ម បរិយាប័ន្នបន្ថែមទៀត និងកាន់តែស៊ីជម្រៅ៖
១. ការរៀបចំនូវសមាសភាពជនបង្គោលក្នុងក្រសួងពាក់ព័ន្ធ គណៈកម្មាធិការតម្រង់ទិសអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន និង សេចក្តីអនុម័តផ្លូវការ នៃយុទ្ធសាស្ត្រអាជីវកម្មបរិយាប័ន្នតាមរយៈឧត្តមក្រុមប្រឹក្សាសេដ្ឋកិច្ចជាតិ (SNEC)
២. ផែនការសកម្មភាពផ្សព្វផ្សាយ និងការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងអំពីសារៈសំខាន់របស់អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន តាមរយៈសមាគមអាជីវកម្មឯកជន
៣. ការបង្កើតប្រព័ន្ធវាយតម្លៃទទួលស្គាល់អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន ដែលមានសុក្រឹតភាព និងការស្ម័គ្រចិត្ត និងកម្មវិធី ពានរង្វាន់អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន ដោយសហការជាមួយក្រសួង-ស្ថាប័នរដ្ឋ និងសមាគម អាជីវកម្មឯកជន
៤. ការរៀបចំជាជំនួយបច្ចេកទេស សម្រាប់ផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលជូនដល់បណ្តាអាជីវកម្មទូទៅ និងទ្រទ្រង់ ដល់ ការរៀបចំគោលនយោបាយអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន
៥. សិក្សាលទ្ធភាពក្នុងការផ្តល់ការលើកទឹកចិត្តលើផ្នែកពន្ធដារ ដល់អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន តាមរយៈច្បាប់ វិនិយោគថ្មី
៦. ការរៀបចំនូវមធ្យោបាយកាត់បន្ថយហានិភ័យ សម្រាប់វិនិយោគិនទៅលើអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន ដើម្បីពន្លឿនសក្តានុពល នៃការវិនិយោគ ក្នុងក្រុមហ៊ុនដែលមានប្រភេទអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន
៧. ការគិតគូរលើការផ្តល់អាទិភាពផ្នែកលទ្ធកម្មសាធារណៈ ដល់បណ្តាអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន និងសហគ្រាសសង្គម
៨. បង្កើតប្រព័ន្ធតាមដាន ដែលរាយការណ៍អំពីការចូលរួមចំណែករបស់វិស័យឯកជនក្នុងការអភិវឌ្ឍសម្រាប់ B40 និង វិមាត្រសង្គម នៃគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាព (SDGs)។
សូមរំលឹកផងដែរថា កាលពីឆ្នាំ២០២០ ក្រសួងឧស្សាហកម្ម វិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍ បានអនុម័តយុទ្ធសាស្ត្រស្តីពី ការជំរុញអាជីវកម្មបរិយាប័ន្ននៅកម្ពុជា។
អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន (Inclusive Business – IB) គឺជាអាជីវកម្មឈរលើគោលការណ៍ធុរកិច្ច ដែលផ្តល់ ភាពច្នៃប្រឌិត និងដំណោះស្រាយជាប្រព័ន្ធ ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងបញ្ហាប្រឈមចាំបាច់របស់ ប្រជាជនក្រីក្រ និងប្រជាជនដែលមានចំណូលទាប។ ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនបានបង្កើនឱកាសបង្កើតប្រាក់ចំណូល និងស្តង់ដាររស់នៅរបស់ប្រជាជនដែលនៅកម្រិត របារពីរ៉ាមីត “BoP” ឬ ក្រុមមនុស្សដែលមានចំណូលទាប នៅបាតពីរ៉ាមីតដែលមានអត្រា ប្រមាណ ៤០% “B40” ។ អាជីវកម្មបរិយាប័ន្នជាប្រភេទអាជីវកម្ម ដែលផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់ ប្រជាជនក្រីក្រ និងម្ចាស់អាជីវកម្ម ក៏ដូចជាគុណតម្លៃនៃការអភិវឌ្ឍចំពោះរដ្ឋាភិបាល និងសង្គម (ឈ្នះ-ឈ្នះ-ឈ្នះ)៕