យុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារចំនួន៥ អាចជម្រុញការលក់ផលិតផលក្នុងស្រុកបានយ៉ាងជោគជ័យ

សេដ្ឋកិច្ច ៖ ផលិតផលក្នុងស្រុករបស់កម្ពុជារាប់ចាប់តាំងពីស្រូវម្រេច ផលិតផលចម្លាក់ សូត្រ រហូតទៅដល់ដំណាំកៅស៊ូ និងសម្លៀកបំពាក់ បើទោះបីជាត្រូវបាននាំចេញជាច្រើនរយលានដុល្លារជារៀងរាល់ឆ្នាំ ប៉ុន្តែផលិតផលមួយចំនួនទៀតហាក់ដូចជាមិនទាន់មានទីផ្សារទូលាយនៅឡើយ ហើយកំពុងរង់ចាំឱកាសល្អណាមួយដើម្បីពង្រីកផលិតកម្ម និងម៉ាកយីហោរបស់ខ្លួនទៅកាន់ទីផ្សារដ៏ធំនៅក្រៅប្រទេស។

នៅក្នុងសម័យបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្ម ៤.០ បច្ចេកវិទ្យាគឺជាកូនសោរដ៏សំខាន់ដើម្បីបើកទ្វារទីផ្សារដ៏មានប្រសិទ្ធភាពបំផុត ប៉ុន្តែក៏ទាមទារឲ្យគ្រប់គ្នាមានជំនាញដ៏ប្រាកដ និងត្រឹមត្រូវផងដែរចំពោះការងារបែបនេះ។

សកម្មភាពជម្រុញផលិតផលក្នុងស្រុកត្រូវការទាមទារឲ្យមានការចូលរួមពីសំណាក់ភាគីដែលពាក់ព័ន្ធមិនមែនជាការងារសម្រាប់រដ្ឋាភិបាលឬឯកជនតែម្នាក់ឯងនោះទេ ដូចនេះក្នុងនាមជាម្ចាស់ផលិតផលផ្ទាល់ ឬក្នុងនាមជាភាគីណាមួយដែលកំពុងមានបំណងចង់ជួយពន្លឿន និងពង្រីកទីផ្សារនៃផលិតផលក្នុងស្រុកទៅកាន់ទីផ្សារបរទេសនោះ ចាំបាច់ត្រូវតែមានចំណេះដឹងទូលាយ និងជំនាញច្បាស់ខាងផ្នែកធ្វើ និងគ្រប់គ្រងទីផ្សារ។

ខាងក្រោមនេះ គឺជាយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារតាមបែបបច្ចេកវិទ្យាមួយចំនួនដែលអ្នកគួរតែពិចារណាស្រាវជ្រាវរៀនសូត្រ​ ដើម្បីអនុវត្ត ឬស្វែងរកអ្នកជំនាញមកជួយដើម្បីអាចបើកឱកាសលក់ផលិតផលកាន់តែមានទំហំធំទូលាយ។

១.ប្រើប្រាស់ Google My Business ដើម្បីដាក់បង្ហាញផលិតផល ៖ ដូចយើងបានដឹងហើយថា Google ជាទីកន្លែងស្វែងរកព័ត៌មានរាប់ពាន់លានដងជារៀងរាល់ខែ ដូចនេះប្រសិនបើផលិតផលក្នុងស្រុករបស់យើងមានឈ្មោះនៅក្នុងបញ្ជីរបស់បណ្តាញមួយនេះ នោះឱកាសនៃការលក់ទៅកាន់អតិថិជនក្រៅប្រទេសមិនយូរមិនឆាប់នោះទេនឹងអាចធ្វើទៅរួចជាមិនខាន។ Google My Business ជាផ្ទាំងវេបសាយមួយដែលមានមុខងារងាយស្រួល អនុញ្ញាតឲ្យម្ចាស់ផលិតផលក្នុងការគ្រប់គ្រងបញ្ជីផលិតផល និងជួយឲ្យផលិតផលមាននៅក្នុងផ្ទាំងស្វែងរករបស់ Google Search ទៀតផង។ ក្រៅតែពី Google ហើយនោះវេបសាយផ្សេងទៀតដែលជាទីផ្សារល្អៗក្នុងការលក់ផលិតផលនោះ នៅមានបណ្តាញផ្សេងទៀត ដូចជា Amazon, Alibabaឬ Ebay ជាដើម។

២.កសាងទំនុកចិត្តនិងបទពិសោធល្អសម្រាប់អតិថិជនដំបូងនិងបន្តបន្ទាប់តាមរយៈ Customer Reviews ​៖ អ្នកត្រូវចាំថាអតិថិជន ៩០ភាគរយនៅទូទាំងពិភពលោកនៅពេលនេះគឺកំពុងមានសកម្មភាពនៅលើប្រព័ន្ធអនឡាញ ដូចនេះមុននឹងការសម្រេចចិត្តទិញផលិតផលណាមួយពួកគេភាគច្រើនគឺនឹងធ្វើការសម្រេចចិត្តតាមរយៈ Customer Reviews ដែលវាគឺជាមុខងារម្យ៉ាងដែលអនុញ្ញាតឲ្យអតិថិជនដែលបានទិញផលិតផលរបស់យើងក្នុងការចែករំលែកពីមតិយោបល់របស់គេចំពោះគុណភាពតម្លៃព្រមទាំងសេវារបស់យើងទៅកាន់អតិថិជនផ្សេងទៀត។

៣.បង្កើតវីដេអូបង្ហាញពីផលិតផល ៖ ក្រៅតែពីការស្វែងរក និងមើលឃើញ Customer Reviews ហើយនោះ អតិថិជននៅលើប្រព័ន្ធអនឡាញពិតជាចង់ឃើញ និងប៉ះនូវផលិតផលរបស់អ្នកដោយផ្ទាល់ ដូចនេះការផលិតវីដេអូបង្ហាញពីរបៀបប្រើប្រាស់ឬបង្ហាញពីគុណភាពគឺជារឿងចាំបាច់ដែលមិនអាចខ្វះបាននោះទេ។ អ្នកត្រូវចាំថា វីដេអូកាន់តែមានគុណភាព និងគុណប្រយោជន៍ផលិតផលរបស់អ្នកកាន់តែទទួលបានឱកាសច្រើនក្នុងការលក់ចេញទៅលើទីផ្សារក្រៅប្រទេស។

៤.បង្កើនការទទួលស្គាល់ និងម៉ាកយីហោរបស់អ្នកលើបណ្តាញសង្គម ៖ Google, Amazon, Ebay មិនមែនជាទីផ្សារតែមួយសម្រាប់បង្កើតលទ្ធភាពលក់នោះទេ ប៉ុន្តែបណ្តាញសង្គមដែលបច្ចុប្បន្នមានអ្នកប្រើប្រាស់ដ៏ច្រើនលើសលប់ក៏ជាទីកន្លែងដ៏មានសក្តានុពលផងដែរសម្រាប់ផលិតផលរបស់អ្នក។ ការបង្កើនស្លាកយីហោនៅតាមបណ្តាញសង្គមដូចជា Facebook, Twitterឬ Instagram ហើយតភ្ជាប់វាជាមួយនឹងទីផ្សារលក់អនឡាញខាងលើគឺជាការបន្ថែមទំនុកចិត្តកាន់តែខ្លាំងឡើងសម្រាប់អតិថិជនដែលកំពុងមានបំណងចង់បានផលិតផលរបស់អ្នក។

៥.បង្កើតវេបសាយ ឬប្លុក (Website & Blogging) ៖ ក្រោយពេលដែលអ្នកចាប់ផ្តើមមានអតិថិជនហើយនោះ ពួកគេអាចនឹងអាចវិលត្រឡប់មកដើម្បីចរចាគ្នាសាជាថ្មីកាន់តែងាយស្រួលតាមរយៈវេបសាយ ឬប្លុករបស់អ្នក ហើយមិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះនៅទីនេះអ្នកក៏អាចបង្កើត ជាមាតិកាដែលមានសារៈប្រយោជន៍ពាក់ព័ន្ធទៅនឹងផលិតផលរបស់អ្នកផងដែរ ដើម្បីទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍បន្ថែមទៀតពីសំណាក់អតិថិជនលើអនឡាញ៕


ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

អាស៊ីទិញប្រេងបញ្ចុះតម្លៃពីរុស្ស៊ី បន្ទាប់ពីអឺរ៉ុបដែលបានដកខ្លួនចេញ

អន្តរជាតិ ៖ កំណើននៃតម្រូវការប្រេងបញ្ចុះតម្លៃរបស់រុស្ស៊ីនៅលើទីផ្សារអាស៊ី កំពុងជំនួសឱ្យទីផ្សារអឺរ៉ុបដែលដកខ្លួនចេញ និងធ្វើឱ្យជះឥទ្ធិពលដល់កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់បស្ចិមលោកក្នុងការទណ្ឌកម្មក្រុង…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

ពូជស្រូវសែនក្រអូបក្លាយជាជម្រើសមួយថ្មីសម្រាប់កសិករ និងអ្នកនាំចេញកម្ពុជាក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិ

ភ្នំពេញ ៖ ពូជស្រូវសែនក្រអូបបានក្លាយជាជម្រើសមួយថ្មីសម្រាប់កសិករ និងអ្នកនាំចេញកម្ពុជាក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិ ដែលប្រជាកសិករកម្ពុជាគប្បីពង្រឹង និងពង្រីកការបង្ករបង្កើនផល ស្របពេលដែលតម្រូវការ…
ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ការសិក្សា ៖ ស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាបន្តងើបឡើងក្នុងត្រីមាសទី១ ដើមឆ្នាំ២០២២

ភ្នំពេញ ៖ បន្ទាប់ពីតម្រូវការទីផ្សារធំៗរបស់កម្ពុជា ព្រមទាំងសកម្មភាពធុរកិច្ច និងខ្សែច្រវាក់ផ្គត់ផ្គង់ផលិតកម្មក្នុងស្រុក បាន និងកំពុងងើបឡើងជាបណ្តើរៗ គេសង្កេតឃើញថា ស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា…
ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

អ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យ ៖ ការកើនឡើងនៃវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យគ្មានផែនការ ធ្វើឱ្យការវិនិយោគវិស័យលើកសិកម្មត្រូវរំលង

ភ្នំពេញ ៖ វិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យត្រូវបានគេមើលឃើញថាមានការរីកចម្រើន និងទទួលបានការវិនិយោគយ៉ាងច្រើនពីសំណាក់វិនិយោគិនជាតិ និងអន្តរជាតិ ជាពិសេសនៅក្នុងរយៈពេល…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

កិច្ចប្រជុំកំពូល BRICS លើកទី១៤ ជាសារៈសំខាន់នៃកិច្ចអភិវឌ្ឍពិភពលោកទាំងមូល

កិច្ចប្រជុំកំពូល BRICS លើកទី ១៤ ដែលមានចិនធ្វើជាម្ចាស់ផ្ទះឆ្នាំនេះនឹងបញ្ចប់ទៅនៅថ្ងៃទី២៤ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២២នេះហើយ។ កិច្ចប្រជុំដែលនឹងផ្តោតលើកិច្ចសហប្រតិបត្តិការផ្ទៃក្នុងរវាង…
ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត

កម្ពុជាកំពុងដំណើរការស្នើសុំបញ្ចូលតំបន់អភិរក្សចំនួន២ ទៅក្នុងបញ្ជីបេតិកភ័ណ្ឌធម្មជាតិពិភពលោក

ភ្នំពេញ ៖ តាមរយៈក្រសួងបរិស្ថានកាលពីពេលថ្មីៗនេះ បានប្រកាសឱ្យដឹងអំពីដំណើរការក្នុងការស្នើសុំទៅកាន់អង្គការ UNESCO សម្រាប់ការបញ្ចូលតំបន់អភិរក្សចំនួន២កន្លែង ដាក់ចូលទៅក្នុងបញ្ជី…
ជំនួញ, ព្រឹត្តិការណ៍

ក្រសួងបរិស្ថានលើកទឹកចិត្តដល់ភោជនីយដ្ឋានដែលស្ម័គ្រចិត្តមិនលក់ម្ហូបធ្វើពីសាច់សត្វព្រៃ

ស្របទៅនឹងយុទ្ធនាការអន្ទាក់សូន្យ ក្រសួងបរិស្ថានបានចេញធ្វើសកម្មភាពជាច្រើន ក្នុងនោះក៏មានផងដែរនូវការជំរុញ លើកទឹកចិត្តអាជីវករដែលជាម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋាននានាបញ្ឈប់ការផ្គត់ផ្គង់ម្ហូបអាហារ…
ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច

ធនាគារពិភពលោកអនុម័តថវិកា ២០ លានដុល្លារជូនសមាគមអាស៊ាន ដើម្បីចូលរួមលុបបំបាត់ការបំពុលដោយកាកសំណល់ប្លាស្ទិកក្នុងដែនសមុទ្រ

ភ្នំពេញ ៖ ក្រុមប្រឹក្សានាយកប្រតិបត្តិនៃធនាគារពិភពលោក ថ្ងៃទី២៣ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២២ បានអនុម័តកញ្ចប់ថវិកាចំនួន ២០ លានដុល្លារអាមេរិក សម្រាប់ជួយដល់រដ្ឋសមាជិកនៃសមាគមប្រជាជាតិ…
ព្រឹត្តិការណ៍, ហិរញ្ញវត្ថុ

ឆ្នាំ២០២១ ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានដាក់ដេញថ្លៃប្រាក់ដុល្លារ ៦០០ លាន ដើម្បីធ្វើឱ្យមានស្ថិរភាពនៃអត្រាប្តូរប្រាក់

ភ្នំពេញ ៖ ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា (NBC) បានធ្វើអន្តរាគមន៍យ៉ាងសកម្មនៅក្នុងទីផ្សារប្តូរប្រាក់បរទេស ដើម្បីរក្សាស្ថិរភាពអត្រាប្តូរប្រាក់នៅកម្ពុជា ខណៈ NBC បញ្ជាក់ថា ទុនបម្រុងអន្តរជាតិរបស់…
ព្រឹត្តិការណ៍, អចលនទ្រព្យ

ឯកឧត្តមឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ជា សុផារ៉ា សម្រេចកែសម្រួលបែបបទនៃការផ្ដល់លិខិតអនុញ្ញាតសាងសង់មួយចំនួន

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តមឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ជា សុផារ៉ា រដ្ឋន្ត្រីក្រសួងរៀបចំដែនដី នគរូបនីយកម្ម និងសំណង់ បានសម្រេចប្រកាសស្ដីពីការកែសម្រួលចំណុចទី៧ និងទី៨ ក្នុងប្រការ៣ នៃប្រកាសលេខ…