ភ្នំពេញ៖ ផ្លូវជាតិលេខ៥ គឺជាផ្នែកមួយនៃផ្លូវអាស៊ានហាយវ៉េលេខ១ (AH1) ដែលតភ្ជាប់គ្នារវាងរាជធានីភ្នំពេញ ទីក្រុងបាងកក និងទីក្រុងហូជីមិញ និងជាខ្សែផ្លូវស្ថិតក្នុងរបៀងសេដ្ឋកិច្ចដ៏មានសក្តានុពល។ ផ្លូវជាតិនេះមានប្រវែងសរុប ៤០៧,៤៥ គីឡូម៉ែត្រ ឆ្លងកាត់ខេត្តកណ្តាល កំពង់ឆ្នាំង ពោធិ៍សាត់ បាត់ដំបង និងបន្ទាយមានជ័យ។
ផ្លូវជាតិលេខ៥ ផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍យ៉ាងធំធេងក្នុងការបង្កើនការនាំចេញ-នាំចូល និងបម្រើវិស័យសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា ពិសេសអាចកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ និងការកកស្ទះចរាចរណ៍បានយ៉ាងច្រើន។ លើសពីនេះទៅទៀត ផ្លូវនេះក៏បានជួយសម្រួល និងធ្វើឱ្យជីវភាពប្រជាពលរដ្ឋកាន់តែល្អប្រសើរតាមរយៈកំណើននៃការអភិវឌ្ឍ វិនិយោគ និងទេសចរណ៍។ ផ្លូវជាតិជាង៤០០ គីឡូម៉ែត្រនេះ ឆ្លងកាត់ខេត្តកណ្តាល កំពង់ឆ្នាំង ពោធិ៍សាត់ បាត់ដំបង និងបន្ទាយមានជ័យ ដែលចំណាយទឹកប្រាក់សាងសង់ និងស្តារឡើងវិញប្រមាណ៥០០ លានដុល្លារអាមេរិក ក្រោមហិរញ្ញប្បទានសប្បទានពីប្រទេសជប៉ុន។
ផ្លូវជាតិលេខ៥នេះបែងចែកចេញជា ៣កំណាត់៖ – កំណាត់ផ្លូវភាគខាងត្បូង (ព្រែកក្តាម-ធ្លាម្អម)៖ ប្រវែង ១៣៥,២៥គីឡូម៉ែត្រ ចាប់ផ្ដើមពីស្ពានព្រែកក្តាម ឆ្លងកាត់ខេត្តកណ្ដាល ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង និងខេត្តពោធិ៍សាត់ ,កំណាត់ផ្លូវភាគកណ្តាល (ធ្លាម្អម-បាត់ដំបង) ប្រវែង ១១០,៩០គីឡូម៉ែត្រ ចាប់ផ្ដើមពីធ្លាម្អម ឆ្លងកាត់ខេត្តពោធិ៍សាត់ និងខេត្តបាត់ដំបងnigកំណាត់ផ្លូវភាគខាងជើង (បាត់ដំបង-សិរីសោភ័ណ)៖ ប្រវែង ៨៤,៧៤គីឡូម៉ែត្រ ចាប់ផ្ដើមពីខេត្តបាត់ដំបង បន្តរហូតដល់ក្រុងសិរីសោភ័ណ ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ។ បើកការដ្ឋានសាងសង់ថ្ងៃទី ២៦ខែមីនាឆ្នាំ២០១៨ បញ្ចប់ការសាងសង់ថ្ងៃទី១០ខែមករាឆ្នាំ២០២២។រយៈពេលសាងសង់ ៥៥ខែជា ប្រភេទផ្លូវ បេតុងកៅស៊ូ (AC) សាងសង់ដោយ ក្រុមហ៊ុនសម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុន Tekken-Taiyo JV និងក្រុមហ៊ុនសម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុន Daiho-Asanuma JV ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេសដោយ ក្រុមហ៊ុនទីប្រឹក្សាបច្ចេកទេស KEI-OCG-KCI Joint Venture in association with KCEC និង TANCONS។
សម្ដេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ក្នុងពេលសម្ពោធឱ្យប្រើប្រាស់ផ្លូវនេះកាលពីចុងឆ្នាំ២០២៣ បានមានប្រសាសន៍ថា ផ្លូវជាតិលេខ៥ មិនមែនត្រឹមតែផ្ដល់ភាពងាយស្រួលសម្រាប់ពលរដ្ឋធ្វើដំណើរឡើងចុះរាជធានីភ្នំពេញនោះទេ ប៉ុន្តែវាបានជួយតភ្ជាប់រវាងពលរដ្ឋរស់នៅតាមបណ្ដោយផ្លូវនេះទៅនឹងតំបន់ផ្សេងៗទៀត និងតំបន់ដាច់ស្រយាលមកកាន់តំបន់ទីប្រជុំជន ។ បន្ថែមពីលើនេះ ផ្លូវមួយនេះដែរនឹងជួយជំរុញសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ច និងលើកកម្ពស់ជីវភាពប្រជាពលរដ្ឋដែលអាស្រ័យលើផ្លូវជាតិលេខ៥ និងលែងឱ្យប្រជាពលរដ្ឋដែលធ្លាប់រស់នៅតំបន់ដាច់ស្រយាលឯកោទៀតហើយ ។
សម្ដេចបន្តថា ផ្លូវនេះរដ្ឋាភិបាលបានប្រើប្រាស់កម្ចីឥណទាន ពីបរទេសដើម្បីសាងសង់ ប៉ុន្តែទោះបីជាផ្លូវនេះ ត្រូវបានប្រើប្រាស់ថវិកាច្រើនប៉ុនណាក៏ដោយ ក៏រដ្ឋាភិបាលចំណាយថវិកាក្នុងការសាងសង់ដើម្បីជួយសម្រួលដល់ការដឹកជញ្ជូនរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចតាមរយៈពន្លឿនការដឹកជញ្ជូនទំនិញចេញចូលប្រទេស ជួយជំរុញឱ្យមានការវិនិយោគលើឧស្សាហកម្ម រោងចក្រ ទៅដល់ជិតផ្ទះបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋឱ្យពួកគាត់មានការងារធ្វើ មានប្រាក់ចំណូលសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ជីវភាព ៕