ភ្នំពេញ ៖ អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន គឺជាអាជីវកម្មឈរលើគោលការណ៍ធុរកិច្ចដែលបង្កើតដំណោះស្រាយជា ប្រព័ន្ធ មានភាពច្នៃប្រឌិត និងមានទ្រង់ទ្រាយធំ ដែលឆ្លើយតបទៅនឹងបញ្ហាប្រឈមពាក់ព័ន្ធរបស់ ប្រជាជនក្រីក្រ និងប្រជាជនមានចំណូលទាប (BoP និង B40)។
បន្ទាត់អាជីវកម្មបរិយាប័ន្ន ត្រូវបានបង្កើតឡើងក្នុងគោលបំណងផ្តល់ប្រាក់ចំណូលខ្ពស់ គួរសម និងបង្កើន នូវស្តង់ដារ ជីវភាពរស់នៅប្រសើរជាងមុនដល់ក្រុមមនុស្សដែលមានចំណូលទាបនៅបាតពីរ៉ាមីត ៤០% និងក្រុមមនុស្សដែលងាយរងគ្រោះ។
បើតាមការបញ្ជាក់របស់ឯកឧត្តម ហេង សុខគង់ រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងឧស្សាហកម្ម វិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍បានឱ្យដឹងថា អាជីវកម្មបរិយាបន្ននឹង ផ្ដល់នូវភាពឈ្នះ-ឈ្នះ-ឈ្នះ ដែលឈ្នះទី១ សម្រាប់ រដ្ឋាភិបាល, ឈ្នះទី២សម្រាប់សហគ្រិនខ្លួនឯង និងឈ្នះ ទី៣ សម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋក្រីក្រ។
មានន័យថា អាជីវកម្មដែលរាប់ចូលជាអាជីវកម្មបរិយាបន្ន ត្រូវមានចំណូលថេរមួយដែលអាចទ្រទ្រង់ខ្លួនបាន ទន្ទឹមនឹងនោះក៏ត្រូវមានចំណែកជួយដល់សង្គម (ជាពិសេសដល់ប្រជាជនដែលមានជីវភាពក្រីក្រ) និងចុងក្រោយ គឺអាជីវកម្មនោះត្រូវមានភាពច្នៃប្រតិដ្ឋគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីបន្តវិវត្តខ្លួនជាប្រចាំ។
ជាឧទាហរណ៍ សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនមួយដែលបានចូលទៅក្នុងអាជីវកម្មបរិយាបន្ន ពួកគេមិនត្រឹមតែបន្ថែមគំនិត សម្រាប់កិច្ចការសង្គមខ្លួនឯងនោះទេ អ្វីដែលសំខាន់ជាងគេគឺគំនិតនវានុវត្តន៍ បច្ចេកវិទ្យា ហើយនិងបានប្រទាក់ក្រឡាដោយផ្ទាល់ជាមួយប្រជាពលរដ្ឋនៅក្នុងសហគមន៍របស់ពួកគេដើម្បីធានានូវសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់។ កាលណាក្រុមហ៊ុននោះមានខ្សែសង្វាក់ផលិតកម្មរឹងមុំាហើយ នឹងធ្វើឱ្យគេមានភាពធន់ទៅគ្រប់បរិយាកាស នៃការវិវត្តរបស់សង្គម។ ជាក់ស្ដែង ដូចជាវិបត្តិកូវីដ១៩ ប្រសិនបើអាជីវកម្មនោះមានសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់វត្ថុធាតុ ដើមក្នុងស្រុកច្បាស់លាស់ ទោះជាប្រឈមនឹងការបិទប្រទេស ក៏អាជីវកម្មនោះនៅតែអាចដំណើរការបាន។
ឯកឧត្តមបន្តឱ្យដឹងទៀតថា អាជីវកម្មមួយដែលបានប្រែខ្លួនទៅជាអាជីវកម្មបរិយាបន្ន នឹងមានភាពរឹងមុំា មានភាពធន់នឹងការវិវត្តរបស់សង្គម ទទួលបានទំនាក់ទំនងបន្ថែម ជាពិសេសក៏ទទួលបានការគាំទ្រ និងបណ្ដាក់ទុនពីដៃគូផងដែរ។
ឯកឧត្តមបញ្ជាក់ថា ៖
“ទៅមុខទៀត អាជីវកម្មបរិយាបន្ននឹងកាន់តែមានសារៈសំខាន់ឡើងថែមទៀត ដោយសារពិភពលោក គេកំពុង ផ្ដោតលើការធ្វើអាជីវកម្មមួយដែលជួយទៅដល់សេចក្ដីថ្លៃថ្នូររបស់ប្រជាពលរដ្ឋ។ ទៅមុខបន្តិចទៀត នៅតាម បណ្ដារោងចក្រ យើងនឹងមានការតាមដានសង្វាក់នៃការផ្គត់ផ្គង់ដែលមាននិរន្ដរភាព។ បន្ថែមពីនេះ ទៅទៀត នឹងមានការតាមដានទាំងវត្ថុធាតុដើមដែលផ្គត់ផ្គង់ផងដែរ ដើម្បីធានាថា តើវាបានប៉ះ ពាល់ដល់បរិស្ថាន ឬអត់?”
ស្របទៅនឹងបរិបថសង្គមបច្ចុប្បន្ននេះ អាជីវកម្មតម្រូវឱ្យមានភាពបត់បែនខ្ពស់ ជាពិសេសចេះទាញ ប្រយោជន៍ពីបច្ចេកវិទ្យា ដើម្បីរុញអាជីវកម្មឱ្យមានភាពរីកចម្រើនទៅមុខ ជាពិសេសប្រភេទអាជីវកម្មមីក្រូ តូច និងមធ្យមតែម្ដង។
បើតាមការបញ្ជាក់របស់ឯកឧត្តម ហេង សុខគង់ បច្ចុប្បន្នកម្ពុជាមានសហគ្រាសធុនមីក្រូ តូច និងមធ្យម ប្រមាណ ៧៥ម៉ឺន សហគ្រាស ហើយបច្ចុប្បន្ននេះផងដែរ ក្រសួងកំពុងតែជំរុញបណ្ដាសហគ្រាសនៅមិនទាន់បាន ចុះបញ្ជីឱ្យចុះឈ្មោះ ចូលទៅក្នុងប្រព័ន្ធពេញលេញ។
ក្រសួងផ្ទាល់ក៏កំពុងធ្វើសកម្មភាពនានាដើម្បីជំរុញសហគ្រាសធនមីក្រូ តូច និងមធ្យមឆ្ពោះទៅរក អាជីវកម្មបែបវិទ្យាសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា និងនាវានុវត្តន៍។ ជាក់ស្ដែង នាឆ្នាំ ២០២៤នេះ ក្រសួងផ្ដោតទៅលើការភ្ចាប់សហគ្រាសធនមីក្រូ តូច និងមធ្យម ដែលផ្គត់ផ្គង់ទៅនឹងសហគ្រាសធនមីក្រូ តូច និងមធ្យម ដែលសកម្មភាពទាំងនេះ គឺដើម្បីធានានូវខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ដល់សហគ្រាសធុនមីក្រូ តូច និងមធ្យម ដើម្បីឈានទៅបង្កើតភាពធន់ឱ្យអាជីវកម្មណាមួយ៕